Wellicht kun je me vertellen hoe zijn ouders en nestgenootjes eruit zagen, aangezien je alles zo goed weet! Ik weet het niet, namelijk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit mogelijk?
Moderator: moderatorteam
-
Inc
Re: is dit mogelijk?
Oh je was erbij? Leuk!
Wellicht kun je me vertellen hoe zijn ouders en nestgenootjes eruit zagen, aangezien je alles zo goed weet! Ik weet het niet, namelijk
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn honden zitten niet in een bench, maar die gaan dan apart in een andere kamer als er eentje loops is en ik er niet ben, waarvan die ene deur dan wel op slot gaat;)aman.en.don schreef: ze hebben hier ook ieder hun eigen bench sanchts en als we weg zijn
zou niet alleen op een simpele bench vertrouwen als de honden ook nog eens bij elkaar in de kamer staan.

-
tineke
Gut moest je daar nu nog even 10 minuten over denkenInc schreef:Oh je was erbij? Leuk!
Dat je niet veel wist was al opgevallen hoor ,net zoals je mond ondanks dat toch open trekken
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dus jouw bastaarden hebben geen waarden en voegen niets toe aan jouw leven.??Inc schreef:Wattes? Als je het over Jackson hebt, dat is zeker een broodfokpupje, kostte 10 dollar en als het aan mij lag was ie er ook niet gekomenExpecting schreef:Net zoals mensen die een broodfokpup 'redden' bedoel je Inc? Beetje credits voor TS hoor, ze vraagt zich iets af, besluit oa aan de hand van de antwoorden dat ze zich mss iets teveel mee heeft laten slepen met idee van pupjes van haar eigen honden en dus niet haar eigen honden op elkaar te gaan zetten. Heel mss wil ze eventueel in de verre toekomst (aangezien het teefje nog geen 5 maanden is) met het teefje fokken maar dat weet ze nog niet én ze gaat sowieso eerst alle gezondheidstesten laten doen bij de teef, ook ivm het sporten dat ze willen gaan doen met haar. Ik zie daar niet zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid in om eerlijk te zijn.Inc schreef:Wat een onzin verhaal weer. Net zoals je vaak bij herplaatsers hoort dat ze het entingsboekje kwijt zijn en wel later op zullen sturen oid.
Dat je daar intrapt zeg.![]()
Ik heb geen enkele hond met stamboom, maar ga er ook niet mee fokken.Moeilijk he, dat verschil
Kom zeg ik zit al een poosje in het stamboom wereldje en zo rigide als jij bentt was ik ook ,maar denk nu wel anders..
Een hond zonder stamboom of bastaard kan net zo veel toevoegen als een hond met boom.
Het ligt er maar net aan of hij voor dat doel geschikt is qua werk of wat je wilt als huis/erfhond.
Dat gezeik over dat rashonden de meest ultieme goden onder de honden zijn is ook zo lekker buiten de werkelijkheid.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Inc
Dat betekent niet dat je er ook maar mee moet gaan fokken
'k Zal een dezer dagen wel aangeven dat Sophie met de volgende loopsheid gedekt zal worden door....Nou ja, Jackson of Diesel.
Zul je zien dat het forum dan op z'n kop staat
Wat ook dom gefokte kruisingen zijn welkom heb ik in de laatste 10 minuten geleerd
Gezellig, puppies!
'k Zal een dezer dagen wel aangeven dat Sophie met de volgende loopsheid gedekt zal worden door....Nou ja, Jackson of Diesel.
Zul je zien dat het forum dan op z'n kop staat
Wat ook dom gefokte kruisingen zijn welkom heb ik in de laatste 10 minuten geleerd
Gezellig, puppies!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
kijk helemaal mee eens, ik heb ze beiden en ben met beiden uitermate tevreden zeker voor het doel waar ik ze voor heb: sport.bouvierpoedel schreef:Dus jouw bastaarden hebben geen waarden en voegen niets toe aan jouw leven.??Inc schreef:Wattes? Als je het over Jackson hebt, dat is zeker een broodfokpupje, kostte 10 dollar en als het aan mij lag was ie er ook niet gekomenExpecting schreef:Net zoals mensen die een broodfokpup 'redden' bedoel je Inc? Beetje credits voor TS hoor, ze vraagt zich iets af, besluit oa aan de hand van de antwoorden dat ze zich mss iets teveel mee heeft laten slepen met idee van pupjes van haar eigen honden en dus niet haar eigen honden op elkaar te gaan zetten. Heel mss wil ze eventueel in de verre toekomst (aangezien het teefje nog geen 5 maanden is) met het teefje fokken maar dat weet ze nog niet én ze gaat sowieso eerst alle gezondheidstesten laten doen bij de teef, ook ivm het sporten dat ze willen gaan doen met haar. Ik zie daar niet zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid in om eerlijk te zijn.Inc schreef:Wat een onzin verhaal weer. Net zoals je vaak bij herplaatsers hoort dat ze het entingsboekje kwijt zijn en wel later op zullen sturen oid.
Ik heb geen enkele hond met stamboom, maar ga er ook niet mee fokken.Moeilijk he, dat verschil
Kom zeg ik zit al een poosje in het stamboom wereldje en zo rigide als jij bentt was ik ook ,maar denk nu wel anders..
Een hond zonder stamboom of bastaard kan net zo veel toevoegen als een hond met boom.
Het ligt er maar net aan of hij voor dat doel geschikt is qua werk of wat je wilt als huis/erfhond.
Dat gezeik over dat rashonden de meest ultieme goden onder de honden zijn is ook zo lekker buiten de werkelijkheid.
Het zijn geweldige honden om mee te werken met een leuk karakter.
Dat is voor mij het belangrijkste.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ow en ja mijn reu dekt ook boomloze mechelaarteven, dit is heel normaal overigens in de africhtingswereld.Inc schreef:Dat betekent niet dat je er ook maar mee moet gaan fokken![]()
Zul je zien dat het forum dan op z'n kop staat![]()
Wat ook dom gefokte kruisingen zijn welkom heb ik in de laatste 10 minuten geleerd![]()
Gezellig, puppies!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maar wat is er nu mis mett een nestje bastaarden of nestje zonder stamboom.?Inc schreef:Dat betekent niet dat je er ook maar mee moet gaan fokken![]()
Zul je zien dat het forum dan op z'n kop staat![]()
Wat ook dom gefokte kruisingen zijn welkom heb ik in de laatste 10 minuten geleerd![]()
Gezellig, puppies!
Met liefde gefokt en grootgebracht en op een leuke plaatst terecht gekomen.
Ken zat stambboom honden die minder waardevol terecht zijn gekomen dan bastaarden.
Jij stelty het nu heel zwart/wit om dan maar alles op elkaar te pleuren ,maar een overwogen xsing tussen 2 rashonden is niets mis mee als de karakters niet botsen van beide.
Hoeveel werkhonden lopen er wel niet rond zonder boom.?
En hoeveel rassen zijn zo de lul dat ze nu andere rassen in gaan xsen om de genen poel te verfrissen .
Dat mag dan wel ter ere om iets tte redden.?
En de bijprodukten zijn niets waard en voegen niets toe,.
Kom zeg een leuk gefokte bastaard/stamboomloos hondje kan net zo waardevol en net zoveel toevoegen hoor.
Vraag de meeste huis/tuin en keuken liefhebbers waar de boom van hun hond is.?
Die weten ze geen eens meer te vinden en sommige weten de kennelnaam van die hond nog geen eens uit hun hoofd.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
chrico
- Zeer actief
Maar wel na geschikt bevonden te zijn voor het africhterswereldje en niet elke willekeurige mechelteef die voorbij komt lijkt mij.malinois schreef:
ow en ja mijn reu dekt ook boomloze mechelaarteven, dit is heel normaal overigens in de africhtingswereld.
Ik neem aan dat iemand met een teef die zich bewezen heeft binnen de sport niet zomaar de mechel van de buren erop gooit en ze dan als zoete broodjes ook daadwerkelijk aan africhters verkoopt.
Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als de stambomen dus
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Lillith
- Zeer actief
Ik heb niets tegen Oeps/lol-nestjes, mits je garant kan staan voor de pups (goed karakter, gezondheid en eeuwige opvang en bovendien ruimte hebt om te fokken).
Het "echte fokken" is het verbeteren van een ras; geen omzetnestje maar het echte stokpaardje...
Voorbeeldje; ik fokte vroeger katten, showde in binnen en buitenland, ik fokte op bepaalde kleuren.
De katten die ik daarvoor gebruikte waren helemaal getest, en moesten bovendien een super karakter hebben, min. kampioen zijn en de goede kleurcode hebben, anders jammer, niet.
Dat is toegevoegde waarde voor mij.
Lille heeft een stamboom, zou ik met haar fokken op deze manier, zou ik EERST gaan showen, testen en haar willen verbeteren dit voor het ras, karaktertje is prima

Het "echte fokken" is het verbeteren van een ras; geen omzetnestje maar het echte stokpaardje...
Voorbeeldje; ik fokte vroeger katten, showde in binnen en buitenland, ik fokte op bepaalde kleuren.
De katten die ik daarvoor gebruikte waren helemaal getest, en moesten bovendien een super karakter hebben, min. kampioen zijn en de goede kleurcode hebben, anders jammer, niet.
Dat is toegevoegde waarde voor mij.
Lille heeft een stamboom, zou ik met haar fokken op deze manier, zou ik EERST gaan showen, testen en haar willen verbeteren dit voor het ras, karaktertje is prima
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Nou ja, verschil. Vraag en aanbod bestaan altijd in relatie tot elkaar heInc schreef:Wattes? Als je het over Jackson hebt, dat is zeker een broodfokpupje, kostte 10 dollar en als het aan mij lag was ie er ook niet gekomenExpecting schreef:Net zoals mensen die een broodfokpup 'redden' bedoel je Inc? Beetje credits voor TS hoor, ze vraagt zich iets af, besluit oa aan de hand van de antwoorden dat ze zich mss iets teveel mee heeft laten slepen met idee van pupjes van haar eigen honden en dus niet haar eigen honden op elkaar te gaan zetten. Heel mss wil ze eventueel in de verre toekomst (aangezien het teefje nog geen 5 maanden is) met het teefje fokken maar dat weet ze nog niet én ze gaat sowieso eerst alle gezondheidstesten laten doen bij de teef, ook ivm het sporten dat ze willen gaan doen met haar. Ik zie daar niet zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid in om eerlijk te zijn.Inc schreef:Wat een onzin verhaal weer. Net zoals je vaak bij herplaatsers hoort dat ze het entingsboekje kwijt zijn en wel later op zullen sturen oid.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Inc
Als ik heb zelf had opgehaald en uitgezocht en grof geld had betaald, dan had je wellicht een punt.
Try again.
Try again.
Laatst gewijzigd door Inc op 03 aug 2011 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
Niets wmb als het op deze wijze gaatbouvierpoedel schreef:[Maar wat is er nu mis mett een nestje bastaarden of nestje zonder stamboom.?
Met liefde gefokt en grootgebracht en op een leuke plaatst terecht gekomen..
- Naima
- Zeer actief
Inc schreef:Als ik heb zelf had opgehaald en uitgezocht en grof geld had betaald, dan had je wellicht een punt.
Try again.
Kan ook wel roepen dat hij tenminste geen kromme poten heeft, maar daar gaat het topic ook niet over.
Ik kan ook wel trappen onder de gordel uitdelen, maar ik heb dat gelukkig niet nodig. Mijn pup heeft mss wel en mss niet iets aan haar poten, maar ik weet iig wél zeker dat haar moeder en vader niet ergens in een vies hok ligt te creperen en een goed leven hebben. Wat het zelf ophalen van een dier er mee te maken heeft weet ik niet, jullie hebben samen besloten om die pup in huis te nemen. Grof geld betalen heeft er al helemaal niets mee maken, want broodfokpuppies kosten zelden 'grof geld'. Zolang broodfokkers de puppen kwijtraken, blijven de teven iedere loopsheid gedekt worden en als je een broodfokpup in huis haalt werk je daar aan mee.
-
tineke
Inc schreef: Try again
Kan ook wel roepen dat hij tenminste geen kromme poten heeft, maar daar gaat het topic ook niet over.
-
Lillith
- Zeer actief
Ik mis wat...een zeer misselijke opmerkingInc schreef:Als ik heb zelf had opgehaald en uitgezocht en grof geld had betaald, dan had je wellicht een punt.
Try again.
Goed dat er quotes zijn...
tineke schreef:Inc schreef: Try again
Kan ook wel roepen dat hij tenminste geen kromme poten heeft, maar daar gaat het topic ook niet over.![]()
![]()
-
Inc
En hoe krijgen die broodfokkers hun brood op tafel? Niet door pups voor een tientje weg te geven hoor. Bovendien, hoe weet jij of zijn vader en moeder in een vies hok lagen te creperen?Expecting schreef:
Ik kan ook wel trappen onder de gordel uitdelen, maar ik heb dat gelukkig niet nodig. Mijn pup heeft mss wel en mss niet iets aan haar poten, maar ik weet iig wél zeker dat haar moeder en vader niet ergens in een vies hok ligt te creperen en een goed leven hebben. Wat het zelf ophalen van een dier er mee te maken heeft weet ik niet, jullie hebben samen besloten om die pup in huis te nemen. Grof geld betalen heeft er al helemaal niets mee maken, want broodfokpuppies kosten zelden 'grof geld'. Zolang broodfokkers de puppen kwijtraken, blijven de teven iedere loopsheid gedekt worden en als je een broodfokpup in huis haalt werk je daar aan mee.
Zijn wat vage aannames die je maar graag zelf wilt geloven om jezelf beter te willen voelen.
En ja, mij beschuldigen van het halen van broodfokhonden, is wel een trap onder de gordel. Wat dat zijn ze niet.
Als het aan mij lag, was het bij twee gebleven
Ik had natuurlijk Sophie in haar rennetje kunnen laten liggen met pups die langzaam een voor een doodgingen van de vrieskou. Of haar nadat de pups waren verhuisd terug kunnen sturen.
Ik had Diesel ook kunnen laten liggen als pupje van 5 weken in de brandende zon (40+ graden).
Tja en dat mijn man Jackson heeft meegenomen
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat klopt niet helemaal hoor.Inc schreef: Tja en dat mijn man Jackson heeft meegenomenHad ik verder weinig over te zeggen.
Jij was toch echt degene die besloten heeft dat jouw man Jackson mee moest nemen, je had makkelijk kunnen zeggen laat maar zitten.Inc schreef:Nou ja, een uurtje of twee geleden krijg ik een smsje, of ik een pit pupje wilde...Uhhm hoezo? Blijkbaar hadden hele arme mensen een nestje liggen dat behoorlijk verwaarloosd was. En als mijn man zegt dat dat pupje hulp nodig heeft, dan is dat ook ECHT zo. Dus ik heb gezegd....MEENEMEN!
-
Inc
Nee, als een hond volgens zijn zeggen half dood ligt te gaan, dan zeg je dat niet. Ja, JIJ misschien wel.
Gelukkig viel het achteraf mee.
Maar een 4de hond hoefde van mij niet zo, hoor.
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Inc schreef:
Cirsis... en dat moet straks een kind op gaan voeden
-
Inc
InderdaadLaRep schreef:Inc schreef:
- Naima
- Zeer actief
Als jij die opmerking niet onder de gordel had gevonden had je hem niet weggehaald in de originele post hoor, dat zegt imo genoeg. Verder hangt mijn goede gevoel voor ongeveer 0% af van welk forum dan ook, dus overschat jezelf vooral niet daarinInc schreef:En hoe krijgen die broodfokkers hun brood op tafel? Niet door pups voor een tientje weg te geven hoor. Bovendien, hoe weet jij of zijn vader en moeder in een vies hok lagen te creperen?Expecting schreef: Ik kan ook wel trappen onder de gordel uitdelen, maar ik heb dat gelukkig niet nodig. Mijn pup heeft mss wel en mss niet iets aan haar poten, maar ik weet iig wél zeker dat haar moeder en vader niet ergens in een vies hok ligt te creperen en een goed leven hebben. Wat het zelf ophalen van een dier er mee te maken heeft weet ik niet, jullie hebben samen besloten om die pup in huis te nemen. Grof geld betalen heeft er al helemaal niets mee maken, want broodfokpuppies kosten zelden 'grof geld'. Zolang broodfokkers de puppen kwijtraken, blijven de teven iedere loopsheid gedekt worden en als je een broodfokpup in huis haalt werk je daar aan mee.![]()
Zijn wat vage aannames die je maar graag zelf wilt geloven om jezelf beter te willen voelen.![]()
En ja, mij beschuldigen van het halen van broodfokhonden, is wel een trap onder de gordel. Wat dat zijn ze niet.
Als het aan mij lag, was het bij twee geblevenMaar er woont hier ook nog iemand anders, die ook recht heeft van spreken.
Ik had natuurlijk Sophie in haar rennetje kunnen laten liggen met pups die langzaam een voor een doodgingen van de vrieskou. Of haar nadat de pups waren verhuisd terug kunnen sturen.![]()
Ik had Diesel ook kunnen laten liggen als pupje van 5 weken in de brandende zon (40+ graden).
Tja en dat mijn man Jackson heeft meegenomenHad ik verder weinig over te zeggen.
Probeer verder vooral recht te lullen wat krom is. Als het lukt, kom ik mn pup met dr kromme pootjes ook wel even brengen voor een sessie
-
Supernova
- Zeer actief
Ik laat een hond dood gaan omdat ik jouw even wijs op het feit dat het niet klopt wat je in dit topic zegt?Inc schreef:Nee, als een hond volgens zijn zeggen half dood ligt te gaan, dan zeg je dat niet. Ja, JIJ misschien wel.
-
Inc
Het klopt prima
Hij had het dier namelijk al 'gekocht' voordat hij smste. Maar jullie weten het zo goed hoe het hier gaat, en in deze omgeving 
-
Inc
Neuh, ik hoef niet zonodig een pup met kromme poten.Expecting schreef: Als het lukt, kom ik mn pup met dr kromme pootjes ook wel even brengen voor een sessie
-
tineke
Of je had de db gebeld die is nogal streng daar toch en die had wel raad geweten met het trailertrash die dit op zijn geweten had.Inc schreef:Ik had natuurlijk Sophie in haar rennetje kunnen laten liggen met pups die langzaam een voor een doodgingen van de vrieskou. Of haar nadat de pups waren verhuisd terug kunnen sturen..
Trouwens durft die kerel van je zijn bek niet open te treken als zijn ouders zich aan grove dierenmishandeling schuldig maken
Overigens hoe is het met Maggie ,al weer terecht?
Nee maar ook daar waren de animal cops prima voor geweest toch .Inc schreef: Ik had Diesel ook kunnen laten liggen als pupje van 5 weken in de brandende zon (40+ graden).
Dit waren overigens ook kennissen van jullie toch .
Ben je omgeven ofzo door tuig daar ,kennissen ,schoonouders, tante iedereen doet het slecht daar met honden behalve Inc natuurlijk
Oh je hebt dus niets in te brengen thuis.Inc schreef: Tja en dat mijn man Jackson heeft meegenomenHad ik verder weinig over te zeggen.
Hoe krijgt jouw man dat voor elkaar ?
Tips daarover ben ik zeer benieuwd naar
-
tineke
En stamboomloos nog wel gefoktLaRep schreef:Inc schreef:
-
Supernova
- Zeer actief
Wat heeft de omgeving nou te maken met het feit dat jij uit je nek lult?Inc schreef:Het klopt primaHij had het dier namelijk al 'gekocht' voordat hij smste. Maar jullie weten het zo goed hoe het hier gaat, en in deze omgeving
Of je dat dan in dit topic doet of in dat andere topic maakt weinig uit, iets klopt in ieder geval niet.
-
Angelique.
Inc schreef:Neuh, ik hoef niet zonodig een pup met kromme poten.Expecting schreef: Als het lukt, kom ik mn pup met dr kromme pootjes ook wel even brengen voor een sessie
Ik reageer nooit op je maar je bent echt niet goed
-
tineke
Oh neeInc schreef:Neuh, ik hoef niet zonodig een pup met kromme poten.Expecting schreef: Als het lukt, kom ik mn pup met dr kromme pootjes ook wel even brengen voor een sessie
viewtopic.php?f=26&t=196389&hilit=diesel+kromme+poten