waar staat nou weer dat ik dat een goede reden vind om te fokken???? IK HEB GEEN HOND IN HUIS GEHAALD OM TE FOKKEN. ik heb nooit fokintenties gehad en vind papier dus niet zo belangrijk. durf te wedden dat de helft van de honden hier van het forum geen papier hebben. waar maak je je druk om? een hond zonder papier is zeker niet minderwaardig aan een hond met hoor!Inc schreef:Ja da's een goede reden om ermee te willen fokken.
Papier zegt immers niets. : /
....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit mogelijk?
Moderator: moderatorteam
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
Re: is dit mogelijk?
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Of het nu wel of geen goede combi zou zijn laat ik terzijde maar dit
Snap ik echt niet hoor. Wanneer voegt een hond iets toe dan?
Ik bedoel. Als ik alleen al kijk naar het aantal fokkers hier op het forum en de rassen waarmee gefokt worden en de hoeveelheid nestjes vraag ik me in alle eerlijkheid meer dan eens af wat men nu precies bedoelt met dat je alleen maar fokt omdat het iets toevoegt aan het ras
Cabasja schreef:Duidelijk toch!! fokken doe je niet omdat er vraag is,maar omdat het iets toevoegt!!!
Vraag je af wat deze pups zouden toevoegen......
Ik bedoel. Als ik alleen al kijk naar het aantal fokkers hier op het forum en de rassen waarmee gefokt worden en de hoeveelheid nestjes vraag ik me in alle eerlijkheid meer dan eens af wat men nu precies bedoelt met dat je alleen maar fokt omdat het iets toevoegt aan het ras
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Inc
'zeg nooit nooit', een quote van je een paar berichten terug.
fokken met een boomloze hond voegt niet zoveel toe aan het toch al veel te grote hondenbestand
fokken met een boomloze hond voegt niet zoveel toe aan het toch al veel te grote hondenbestand
- aman.en.don
- Zeer actief
blijkbaar voeg je alleen maar iets toe als je in het bezit bent van papier. dat ondanks een papiertje een hond nog een minder prettig karakter kan hebben vergeten we maar even voor het gemaksmoekie schreef:Of het nu wel of geen goede combi zou zijn laat ik terzijde maar dit
Cabasja schreef:Duidelijk toch!! fokken doe je niet omdat er vraag is,maar omdat het iets toevoegt!!!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dat dus. Plus dat een groot deel met stamboomhonden de honden uit het asiel vandaan hebben. Dus ja, t zal aan mij liggen hoor. Ik snap echt niet zo goed wanneer een nest pups wel of niet iets aan het ras toevoegt om het asiel volzit met honden zowel met als zonder stamboom.aman.en.don schreef:waar staat nou weer dat ik dat een goede reden vind om te fokken???? IK HEB GEEN HOND IN HUIS GEHAALD OM TE FOKKEN. ik heb nooit fokintenties gehad en vind papier dus niet zo belangrijk. durf te wedden dat de helft van de honden hier van het forum geen papier hebben. waar maak je je druk om? een hond zonder papier is zeker niet minderwaardig aan een hond met hoor!
Een hond zonder stamboom is naar mijn mening idd zeer zeker niet minderwaardig dan 1 met. Sterker nog, gezien de gezondheidsklachten van menig stamboomhond op het forum en de leeftijd waarop je af en toe ziet dat ze overlijden ben ik er steeds meer en meer van overtuigd (was ik hiervoor al) dat een kruising vaak "sterker" is dan een "pracht" van een stamboomhond.
Inc schreef:'zeg nooit nooit', een quote van je een paar berichten terug.
Misschien dat jij dan antwoord kan geven wanneer fokken dan wel iets toevoegd aan het toch al veel te grote hondenbestand
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- aman.en.don
- Zeer actief
nee klopt, voegt helemaal niks toe. een hond zonder papier kan nooit gezond, mooi en een prettig karakter hebben. laat staan dat ze een volbloedras kunnen zijn. daar naast zit niemand te wachten op een kruising dus kunnen we oeps nestjes ook beter meteen verzuipenInc schreef:'zeg nooit nooit', een quote van je een paar berichten terug.
oja en vergeet vooral niet te klagen bij alle fokker hier op het forum want er zijn al veeeeel te veel honden in het grote hondenbestand
-
Inc
da's de juiste instelling 
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Ik houdt wel van kruisingen.
Maar ik zou het niet doen.
Ik ken één mechel-border kruising, ook gewoon van gezinshonden. Beestje is met 4 maanden al herplaatst omdat ze als gezinshond niet uit de verf kwam door erg hoge buit en werkdrift. Is gelukkig naar iemand gegaan die er heel veel mee werkt.
Dus als je niet voor de volle 100% een lijst met gegadigden hebt, die echt iets met de pups gaan doen zou ik het afraden.
Ik ken één mechel-border kruising, ook gewoon van gezinshonden. Beestje is met 4 maanden al herplaatst omdat ze als gezinshond niet uit de verf kwam door erg hoge buit en werkdrift. Is gelukkig naar iemand gegaan die er heel veel mee werkt.
Dus als je niet voor de volle 100% een lijst met gegadigden hebt, die echt iets met de pups gaan doen zou ik het afraden.

- aman.en.don
- Zeer actief
nestje uit deze combi is allang van de baan. inmiddels gaat de discussie over wel of geen stamboom hebbenfalkje schreef:Ik houdt wel van kruisingen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
4 van mijn honden hebben geen stamboom nee, asielhond, 2 buitenlanders en een herplaatser. Maar ik ga er niet mee fokken, zijn al genoeg kruisingen in het asiel/buitenland enz.. die ook een huisje zoeken en waarvan een deel ook een leuke sporthond zal zijn of wat die mensen er dan ook mee willen doen. Heeft er verder niets mee te maken of ze minderwaardig zijn of niet. Mijn hond met stamboom is net zo onnozel als de rest hoor.aman.en.don schreef:waar staat nou weer dat ik dat een goede reden vind om te fokken???? IK HEB GEEN HOND IN HUIS GEHAALD OM TE FOKKEN. ik heb nooit fokintenties gehad en vind papier dus niet zo belangrijk. durf te wedden dat de helft van de honden hier van het forum geen papier hebben. waar maak je je druk om? een hond zonder papier is zeker niet minderwaardig aan een hond met hoor!Inc schreef:Ja da's een goede reden om ermee te willen fokken.
Papier zegt immers niets. : /
....

- aman.en.don
- Zeer actief
een hond met papier knuffelt vast lekkerder
er zijn idd al meer dan genoeg kruisingen overal maar er zijn ook meer dan genoeg stamboomhonden. denk dat als je dus alleen daar naar kijkt, dus wel of geen papier hebben, het dus geen verschil uit maakt wbt fokken. honden zijn er altijd in grote getalen. als je dus gaat kijken naar het niet fokken omdat er al heel veel honden zijn die een bassje zoeken, zou dat ook op moeten gaan voor de fokkers die met papier fokken.
mits er geen oeps nestje komt, word er niet bewust gefokt met mijn 2 rassen als combi. oeps nestje word ook alles aan gedaan om te voorkomen behalve het 100% zekere, castratie of 1 van de 2 voor 3 weken uit huis plaatsen.
daro krijgt zoals het er nu naar uit ziet een chip om ongelukjes te voorkomen. die duurt een aantal weken eer die werkt, honden zouden per ongeluk bij elkaar kunnen komen(kinderen zijn tenslotte geen robots die per definitie altijd luisteren) en kayla kan ook loops worden als de chip net uit gaat werken. je weet tenslotte niet exact hoe lang een chip werkt want dat verschilt per hond. oepsnestje is dus niet 100% zeker te voorkomen maar zal hier iig zeker niet bewust ter wereld gebracht gaan worden.
of er met kayla uberhaubt gefokt gaat worden ligt er helemaal aan hoe ze opdroogt en haar gezondheid na allerlei testen die zoiezo plaats gaan vinden ivm sport.
er zijn idd al meer dan genoeg kruisingen overal maar er zijn ook meer dan genoeg stamboomhonden. denk dat als je dus alleen daar naar kijkt, dus wel of geen papier hebben, het dus geen verschil uit maakt wbt fokken. honden zijn er altijd in grote getalen. als je dus gaat kijken naar het niet fokken omdat er al heel veel honden zijn die een bassje zoeken, zou dat ook op moeten gaan voor de fokkers die met papier fokken.
mits er geen oeps nestje komt, word er niet bewust gefokt met mijn 2 rassen als combi. oeps nestje word ook alles aan gedaan om te voorkomen behalve het 100% zekere, castratie of 1 van de 2 voor 3 weken uit huis plaatsen.
daro krijgt zoals het er nu naar uit ziet een chip om ongelukjes te voorkomen. die duurt een aantal weken eer die werkt, honden zouden per ongeluk bij elkaar kunnen komen(kinderen zijn tenslotte geen robots die per definitie altijd luisteren) en kayla kan ook loops worden als de chip net uit gaat werken. je weet tenslotte niet exact hoe lang een chip werkt want dat verschilt per hond. oepsnestje is dus niet 100% zeker te voorkomen maar zal hier iig zeker niet bewust ter wereld gebracht gaan worden.
of er met kayla uberhaubt gefokt gaat worden ligt er helemaal aan hoe ze opdroogt en haar gezondheid na allerlei testen die zoiezo plaats gaan vinden ivm sport.
Laatst gewijzigd door aman.en.don op 03 aug 2011 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
chrico
- Zeer actief
Ik veroordeel niets, ik geef mijn mening. Zeg nooit nooit houd net zo goed in dat het open blijft net zoals de zin voorlopig geen. Maakt verder niets uit maar dan hoef je niet zo op je pik getrapt te zijn als je aangesproken word op dat wat je schrijft. Iemand met een fokreu die alle onderzoeken en testen heeft gedaan zal niet zijn hond laten gebruiken om een stamboomloze teef te dekken dus gebruik je een willekeurige reu. Dat jij daar iets negatiefs inziet als ik dat schrijf primaaman.en.don schreef:ik vind jou vooroordelen erg knap.chrico schreef: Die had ik gezien, daar staat dat er voorlopig geen fokintenties zijn en dat er dan een borderreu gebruikt gaat worden.
Zo gezond zijn de borders niet en de toekomst ziet er uit dat er nog meer de kop op gaat steken. Jouw hond heeft geen papier begrijp ik, dus afkomst is moeilijk te bepalen qua ziekte in de lijnen, de reu zal geen hond met stamboom zijn die alle onderzoeken gehad heeft en bij een fokker vandaan komen die op de hoogte is van alles wat er bij de border voorkomt.
Ik snap dat persee willen fokken voor de leuk niet zo, dan kan je nog beter je herder erop gooien dan een willekeurige border omdat border x border een border geeft. Als je je erin gaat verdiepen zal je denk ik wel schrikken en hopelijk dat je dan drie keer gaat nadenken voor je ertoe besluit om nog meer ellende op de wereld te zetten want voorlopig niet betekend weinig anders dan binnenkort
bij mij betekend voorlopig heb ik GEEN fokintenties dat ik zoals ik er nu over denk niet wil fokken maar zeg nooit nooit.
daarbij zou ik er geen ongeteste reu op zetten of toch wel, want jij voorspelt dat tenlostte. voorouders van kayla zijn wel degelijk bekend en zijn ook geen slechte dieren. ik wil best wat namen voor je noemen als jij je daar prettig bij voelt hoor. denk dat het andere weinig zal boeien maar goed, speciaal voor jou bij deze, stukje tekst van de fokker: Kayla komt niet uit super bekende lijnen maar heeft bvb Ginnylands Red Arrow en Maeglin Tootsy en Yoeki Of Maranns Home in haar lijnen zitten, ze is niet geheel drijven er zit hier en daar wat show bloed in de lijnen. Beide ouders zijn HD getest met beide HDA, ook getest op alle 17erfelijke oogziekten en hiervan vrij bevonden. Worden verkocht onder contract met garantie op de gezondheid (betreft erfelijke ziektes) Want wij staan voor 100% in voor onze pups.
jammer dat je zo negatief denkt. ik zou er knap moe van worden om altijd van het slechtste uit te gaan.
Ben ook wel benieuwd naar het stukje geen papier want zoals al gezegd is, om het financieele stukje hoef je het niet te laten.
Het maakt je hond niet slechter of beter maar wel wat je van plan bent om te doen met een toch al niet zo gezond ras
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Inc
Bovendien, wie zegt dat de vader echt de vader is van je hond. Je kan wel met namen aankomen en daar trots op zijn, maar je hebt geen stamboom dus de Border van de buren kan net zo goed de vader van het nest zijn,
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hij knuffelt wel beter ja, maar goed..het is dan ook een Peruaan.aman.en.don schreef:een hond met papier knuffelt vast lekkerder![]()
er zijn idd al meer dan genoeg kruisingen overal maar er zijn ook meer dan genoeg stamboomhonden. denk dat als je dus alleen daar naar kijkt, dus wel of geen papier hebben, het dus geen verschil uit maakt wbt fokken. honden zijn er altijd in grote getalen. als je dus gaat kijken naar het niet fokken omdat er al heel veel honden zijn die een bassje zoeken, zou dat moeten gaan voor de fokkers die met papier fokken.![]()
Sommige mensen willen gewoon liever een rashond, zoeken bepaalde eigenschappen in een hond, worden verliefd op een bepaald ras, willen graag naar shows, fokken. Dus ja..dan neem je die rashond. Er zitten nou eenmaal niet zoveel honden met stamboom in het asiel.
Maar tja..mensen willen liever een pup he.. En een oepsnestje is makkelijk te voorkomen. Hier gaan ze ook gewoon apart als ik weg ben en lopen bij elkaar als ik goed op kan letten. Nog nooit wat gebeurd.

- aman.en.don
- Zeer actief
ze hebben hier ook ieder hun eigen bench sanchts en als we weg zijn_Inge_ schreef:Hij knuffelt wel beter ja, maar goed..het is dan ook een Peruaan.aman.en.don schreef:een hond met papier knuffelt vast lekkerder![]()
er zijn idd al meer dan genoeg kruisingen overal maar er zijn ook meer dan genoeg stamboomhonden. denk dat als je dus alleen daar naar kijkt, dus wel of geen papier hebben, het dus geen verschil uit maakt wbt fokken. honden zijn er altijd in grote getalen. als je dus gaat kijken naar het niet fokken omdat er al heel veel honden zijn die een bassje zoeken, zou dat moeten gaan voor de fokkers die met papier fokken.![]()
of er met kayla uberhaubt gefokt gaat worden ligt er helemaal aan hoe ze opdroogt en haar gezondheid na allerlei testen die zoiezo plaats gaan vinden ivm sport.![]()
Sommige mensen willen gewoon liever een rashond, zoeken bepaalde eigenschappen in een hond, worden verliefd op een bepaald ras, willen graag naar shows, fokken. Dus ja..dan neem je die rashond. Er zitten nou eenmaal niet zoveel honden met stamboom in het asiel.Maar wel genoeg zonder stamboom..
Maar tja..mensen willen liever een pup he.. En een oepsnestje is makkelijk te voorkomen. Hier gaan ze ook gewoon apart als ik weg ben en lopen bij elkaar als ik goed op kan letten. Nog nooit wat gebeurd.
- aman.en.don
- Zeer actief
de fokster heeft zowel de moeder als de vader hond dus dat lijkt me sterk. maar goed, blijf lekker door gaan met alles zo negatief mogelijk bedenken. je zal daar wel plezier in hebbenInc schreef:Bovendien, wie zegt dat de vader echt de vader is van je hond. Je kan wel met namen aankomen en daar trots op zijn, maar je hebt geen stamboom dus de Border van de buren kan net zo goed de vader van het nest zijn,
-
Inc
Dan is het toch bijzonder vreemd dat er geen stamboom bij zit.
Als jij lekker wilt gaan fukken met je boomloze hond, moet je dat vooral doen. Denk alleen niet dat je ook daadwerkelijk iets bijdraagt voor de honden zelf. Die hebben er nu eenmaal niets aan.
Als jij lekker wilt gaan fukken met je boomloze hond, moet je dat vooral doen. Denk alleen niet dat je ook daadwerkelijk iets bijdraagt voor de honden zelf. Die hebben er nu eenmaal niets aan.
- aman.en.don
- Zeer actief
moeder heeft al stamboom en de vader zijn ze mee bezig voor stamboom. kayla gaat hem dan waarschijnlijk ook nog krijgen. maar goed, geloofd word je hier toch niet en voor mij is ze nog net zo dierbaar met of zonder papier.
en dan nogmaals de vraag die hier al door verschillende mensen gesteld is, wanneer draag je dan iets bij als fokker?
en dan nogmaals de vraag die hier al door verschillende mensen gesteld is, wanneer draag je dan iets bij als fokker?
-
Inc
Wat een onzin verhaal weer. Net zoals je vaak bij herplaatsers hoort dat ze het entingsboekje kwijt zijn en wel later op zullen sturen oid.
Dat je daar intrapt zeg.
Dat je daar intrapt zeg.
-
chrico
- Zeer actief
Heeft de fokker ook uitgelegd waarom vader geen stamboom heeft nog en waarom hij dat gaat krijgen? Heeft zij ook uitgelegd hoe het in zijn werk gaat zodat Kayla haar stamboom alsnog krijgt?aman.en.don schreef:moeder heeft al stamboom en de vader zijn ze mee bezig voor stamboom. kayla gaat hem dan waarschijnlijk ook nog krijgen. maar goed, geloofd word je hier toch niet en voor mij is ze nog net zo dierbaar met of zonder papier.
Het is niet dat ik je niet geloof maar ik ben hier echt benieuwd naar
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- aman.en.don
- Zeer actief
-
tineke
Als je weet wat je doet en kunt garanderen dat als het mis gaat je je fokproducten ook weer terug neemt.aman.en.don schreef:en dan nogmaals de vraag die hier al door verschillende mensen gesteld is, wanneer draag je dan iets bij als fokker?
Maar goed dit topic begint met de combi van beide honden waar zoveel vraag naar is ,dat wordt direct omgezet in enkel fokken met geteste honden, en dan wordt het ongelukjes oepsnestjes proberen we te voorkomen maar garanties heb je daarop nooit.
We dekken ons op voorhand dus maar in bij een evt. oeps
-
chrico
- Zeer actief
Dan ben ik benieuwd naar hoe het in zijn werk gaat volgens de fokker.aman.en.don schreef:ja dat heeft ze uitgelegd
(ik ben de deur uit)
En omdat je blijkbaar geen antwoord geeft als het geen rechtstreekse vraag is bij deze, hoe gaat dat in zijn werk dan? Wat gaat de fokker doen voor het papier van paps en hoe krijg jij het papier van Kayla?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Net zoals mensen die een broodfokpup 'redden' bedoel je Inc? Beetje credits voor TS hoor, ze vraagt zich iets af, besluit oa aan de hand van de antwoorden dat ze zich mss iets teveel mee heeft laten slepen met idee van pupjes van haar eigen honden en dus niet haar eigen honden op elkaar te gaan zetten. Heel mss wil ze eventueel in de verre toekomst (aangezien het teefje nog geen 5 maanden is) met het teefje fokken maar dat weet ze nog niet én ze gaat sowieso eerst alle gezondheidstesten laten doen bij de teef, ook ivm het sporten dat ze willen gaan doen met haar. Ik zie daar niet zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid in om eerlijk te zijn.Inc schreef:Wat een onzin verhaal weer. Net zoals je vaak bij herplaatsers hoort dat ze het entingsboekje kwijt zijn en wel later op zullen sturen oid.
Dat je daar intrapt zeg.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ze hebben héle goede printers hoor, tegenwoordigchrico schreef:Heeft de fokker ook uitgelegd waarom vader geen stamboom heeft nog en waarom hij dat gaat krijgen? Heeft zij ook uitgelegd hoe het in zijn werk gaat zodat Kayla haar stamboom alsnog krijgt?aman.en.don schreef:moeder heeft al stamboom en de vader zijn ze mee bezig voor stamboom. kayla gaat hem dan waarschijnlijk ook nog krijgen. maar goed, geloofd word je hier toch niet en voor mij is ze nog net zo dierbaar met of zonder papier.
Het is niet dat ik je niet geloof maar ik ben hier echt benieuwd naar
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Inc
Ik denk als je daadwerkelijk fokt met stamboomhonden en wat wilt verbeteren aan het ras. En daarbij garant staat voor de fokproducten.
Maar zomaar wat fokken met een stamboomloze hond vind ik hier niet zo bij passen....Ook niet als die een paar gezondheidstestjes heeft gehad en misschien leuk over een hoogtesprongetje en zich door een paar paaltjes kan wurmen. Of wat je dan ook voor sport wilt gaan doen.
Iemand heeft als onderschrift iets van...'het feit dat je kunt fokken, wil niet zeggen dat je dat dan ook maar moet doen'.
Doe dat dan ook niet, en als je perse voor fokker wilt spelen koop dan een hond met stamboom en verdiep je er fatsoenlijk in.
Maar zomaar wat fokken met een stamboomloze hond vind ik hier niet zo bij passen....Ook niet als die een paar gezondheidstestjes heeft gehad en misschien leuk over een hoogtesprongetje en zich door een paar paaltjes kan wurmen. Of wat je dan ook voor sport wilt gaan doen.
Iemand heeft als onderschrift iets van...'het feit dat je kunt fokken, wil niet zeggen dat je dat dan ook maar moet doen'.
Doe dat dan ook niet, en als je perse voor fokker wilt spelen koop dan een hond met stamboom en verdiep je er fatsoenlijk in.
-
tineke
Nou eerlijk gezegd als mensen dit soort dingen zeggen dan weet ik al hoe laat het is,en ja dan spreek ik echt uit ervaringExpecting schreef:Net zoals mensen die een broodfokpup 'redden' bedoel je Inc? Beetje credits voor TS hoor, ze vraagt zich iets af, besluit oa aan de hand van de antwoorden dat ze zich mss iets teveel mee heeft laten slepen met idee van pupjes van haar eigen honden en dus niet haar eigen honden op elkaar te gaan zetten. Heel mss wil ze eventueel in de verre toekomst (aangezien het teefje nog geen 5 maanden is) met het teefje fokken maar dat weet ze nog niet én ze gaat sowieso eerst alle gezondheidstesten laten doen bij de teef, ook ivm het sporten dat ze willen gaan doen met haar. Ik zie daar niet zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid in om eerlijk te zijn.Inc schreef:Wat een onzin verhaal weer. Net zoals je vaak bij herplaatsers hoort dat ze het entingsboekje kwijt zijn en wel later op zullen sturen oid.
Dat je daar intrapt zeg.
aman.en.don schreef:mits er geen oeps nestje komt, word er niet bewust gefokt met mijn 2 rassen als combi. oeps nestje word ook alles aan gedaan om te voorkomen behalve het 100% zekere, castratie of 1 van de 2 voor 3 weken uit huis plaatsen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
nou @Smoek ben ik het een keer met je eens.smoekie schreef:Of het nu wel of geen goede combi zou zijn laat ik terzijde maar dit
fokken voegt niks toe. en een stamboom ook niet. met sommige rassen doet het zelfs afbreuk.
ik zou niet inzien waarom een kruising niet mag, maar stamboom borders, of mechels wel.
zou eerder blij zijn met een kruising. maar anderzijds trekt mij DEZE kruising dan ook niet.
maar fokken met raszuiver met boom, of kruising, er zijn genoeg honden op de wereld die een baasje zoeken.
-
Inc
Wattes? Als je het over Jackson hebt, dat is zeker een broodfokpupje, kostte 10 dollar en als het aan mij lag was ie er ook niet gekomenExpecting schreef:Net zoals mensen die een broodfokpup 'redden' bedoel je Inc? Beetje credits voor TS hoor, ze vraagt zich iets af, besluit oa aan de hand van de antwoorden dat ze zich mss iets teveel mee heeft laten slepen met idee van pupjes van haar eigen honden en dus niet haar eigen honden op elkaar te gaan zetten. Heel mss wil ze eventueel in de verre toekomst (aangezien het teefje nog geen 5 maanden is) met het teefje fokken maar dat weet ze nog niet én ze gaat sowieso eerst alle gezondheidstesten laten doen bij de teef, ook ivm het sporten dat ze willen gaan doen met haar. Ik zie daar niet zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid in om eerlijk te zijn.Inc schreef:Wat een onzin verhaal weer. Net zoals je vaak bij herplaatsers hoort dat ze het entingsboekje kwijt zijn en wel later op zullen sturen oid.
Dat je daar intrapt zeg.
Ik heb geen enkele hond met stamboom, maar ga er ook niet mee fokken.
-
tineke
Mens houd je schijnheilige muil toch eens dicht.Inc schreef:Wattes? Als je het over Jackson hebt, dat is zeker een broodfokpupje, kostte 10 dollar en als het aan mij lag was ie er ook niet gekomen![]()
Ik heb geen enkele hond met stamboom, maar ga er ook niet mee fokken.Moeilijk he, dat verschil
Dit is het soort fokkers waar jij je honden vandaan haalt ,snel en goedkoop ,precies wat jij zoekt