Fem schreef:ja.. dat dacht ik ook.. maar me zwager was hier gister, en die kinderen zijn jong er erg druk... en Famke is natuurlijk geen kids gewend..
dus toen het haar te druk werd ging ze grommen..
me zwager werd een btje bang, en die tilde de kinderen op.. zou ik denk ik ook doen. maar we hebben Famke buiten gezet.. maar of dit nou goed is... omdat ze dan denkt dat ze gestraft word als er kinderen zijn..
ik zou zeggen zet haar op het kleed.. en hou het goed in de gaten.. maar goed..
ik heb ook nog geen kinderen.. nog niet...
Persoonlijk had ik de kinderen niet op getilt maar gewaarschuwd dat ze rustig moeten zijn.
Uit dit verhaal is het natuurlijk moeilijk een coclusie te trekken.
Maar buiten dat moeten kinderen met diere om leren gaan.
Jonge kinderen kunnen erg druk zijn bij dieren en als ze met een dier spelen ook te ver gaan.
Dan mag je juist blij zijn als je hond gromt inplaats van dat hij alles accepteert.
Natuurlijk mag hij niet zomaar een baby aanvallen.
Maar als een kind erg druk is of aan de staart of oren van de hond trekt vindt ik dat een hond best mag waarschuwen.
Er bestaan honden die alles maar over zich heen laten komen en alles maar accepteren en in combinatie met kinderen kan dat gevaarlijk zijn voor het welzijn van de hond.
ik heb dit jaar nog een proefatient gehad die de hond altijd had gestraft als hij de kinderen waarschuwde waardoor hij nu alles accepteerde zelfs paardje rijden of voortslepen aan een touw om de nek waardoor die mensen de kinderen niet meer alleen met de hond konden laten.
Geloof mij dat wil je niet.
Ik zeg niet dat jou kindje dat zal gaan doen.
Mischien gaat die als ze straks wat groter is juist heel goed met de hond om.
Ik zeg alleen dat het kan gebeuren en dat je niet de eerste zal zijn.
Ik zou gewoon bij thuiskomst de hond kennis laten maken en daarna gewoon verder gaan zoals het altijd was.
Want als je dingen gaat veranderen zoals de hond altijd in een bench terwijl hij los in huis liep of nog maar 3 keer 10 minuten wadelen terwijl je 5 keer 30 minuten deed heb je kans dat de hond agresief gaat reageren.
Net als met kinderen die een broertje of zusje krijgen en ineens veel minder aandacht krijgen die worden ook jaloers.