Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedels....wat een ouderwetse honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Poedels....wat een ouderwetse honden

Ongelezen bericht door Linx »

Ooohhh ja hoor! Natuurlijk!

Nu je dat zegt, wederom toen Amy nog een pupje was. Kwam er een buurvrouw naar ons toe... "Wat een leuke pup... Oh.... Heeft ze een operatie gehad..???"
(Is dus ook een naakthond, even ter verduidelijking.) Dus wij heel bedremmeld uitleggen dat dat zo hoorde..
Later hebben we het daar nog weer over gehad, en we zijn tot de conclusie gekomen dat Amy is geboren met haar pootjes op haar rug en dat ze deze dus
weer op de goede plek hebben gezet d.m.v. een operatie. We hadden anders geen idee voor welke operatie je je hond nu zó zou scheren. :lol1:
Ach, ik neem haar niks kwalijk hoor, als je het ras gewoon niet kent is dat raar, dat snap ik best, maar we moesten er dus achteraf wel een beetje om lachen.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb eigenlijk nog geen negatieve reactie op Cara gehad. Wel veel reacties van "Wat bijzonder, die zie je niet vaak meer." Maar die zijn juist heel positief bedoeld altijd.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
pien72
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kelpie, Griekse heks en spaanse sloerie

Ongelezen bericht door pien72 »

Ik snap alleen niet waarom mensen toch zo ongevraagd hun mening moeten geven over bepaalde zaken, vaak gefundeert op niks of inderdaad over iets dierbaars.

snappen ze dan niet dat je daar gewoon niet op zit te wachten?dat het kwetsend is?
ik ben zelf opgevoed met als je niks aardigs te zeggen hebt , kun je maar beter je B.. houden, en zou het niet in mijn hoofd halen iemand te kwetsen met mijn mening.

vriendin van mij heeft ook twee chineesjes en ik vind ze schattig! en ik ben ook dol op poedels , maarja er is geen hond die ik niet leuk vind.stel je voor dat er een mevrouw loopt met een leelijke jas?
een meneer met een dikke buik.
je kan wel aan de gang blijven :wink:
Afbeelding
groetjes Pien, Bobbie,Laila en Chunga
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pien72 schreef:Ik snap alleen niet waarom mensen toch zo ongevraagd hun mening moeten geven over bepaalde zaken, vaak gefundeert op niks of inderdaad over iets dierbaars.

snappen ze dan niet dat je daar gewoon niet op zit te wachten?dat het kwetsend is?
ik ben zelf opgevoed met als je niks aardigs te zeggen hebt , kun je maar beter je B.. houden, en zou het niet in mijn hoofd halen iemand te kwetsen met mijn mening.
:U: Je weet toch vooraf dat dat soort reacties er komen wanneer je kiest voor een uitgesproken ras of kruising?
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Waarom zou je dat van tevoren weten? Jij ziet dat toch niet zo? Jij vind ze als het goed is WEL mooi...
Mensen kunnen misschien ook eens nadenken voor ze iets zeggen? Sorry hoor, ik vind ook LANG niet alle honden, katten,
mensen of andere dieren mooi, maar ik verkondig daarover toch ook niet te pas en te onpas mijn (ongecensureerde) mening?

Natuurlijk, ieder zijn ding, maar je hoeft iemand niet te (proberen te) kwetsen lijkt me. Sommige opmerkingen doen dat gewoon
WEL. Het komt best wel eens voor dat mensen erg onaardig doen over onze honden, en dan denk ik echt wel eens tja, kijk eens
wat je zelf naast je hebt lopen. Maar dat zeg ik niet, om de simpele reden dat zij waarschijnlijk ook de wereld over hun eigen dier
(of partner of kinderen of wat dan ook) denken toch? Wie ben ik dan om daarover te oordelen?

Ik verwacht van niemand dat ze mijn honden mooi of lief vinden, als ik zelf maar weet dat ze dat wel zijn. Vandaar nu ook de
ontzettend brede rug, ik vind het heel mooi dat niet iedereen met mijn ras(sen) rondloopt, en dat niet iedereen ze mooi vind,
gewoon lekker houden zo. :lol1:

Gelukkig komen er ook wel veel leuke reacties op trouwens hoor!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

pien72 schreef:snappen ze dan niet dat je daar gewoon niet op zit te wachten?dat het kwetsend is?
Waarom is de mening van iemand anders kwetsend? Ik begrijp dat niet zo.
Het is maar een mening, hoor. Geen waarheid.

Edit: Je krijgt trouwens wel veel chinese crested als je googelt op 'ugliest dog in the world' :LOL:
Klik en huiver
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Je stelt je vraag dan wel niet aan mij, maar mijn antwoord is i.i.g. dat ik "kijk nou wat een lelijke honden!" (en dan is dat nog
een vriendelijke) geen mening verkondigen vind.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Waarom vind je dat geen mening verkondigen?
Het is toch een mening? :U:
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat maakt het uit wat het is, ik vind het ook niet leuk als mensen lullige dingen zeggen over mijn honden.
begrijp nog steeds niet waarom dat nodig is.
het is wat anders als iemand zn mening geeft als ik daarom vraag, anders zit ik er echt niet op te wachten en mogen ze van mij hun mond wel houden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

dat dus
Afbeelding
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

iedereen heeft zijn voorkeuren, maar vind het ook nogal bot hoe sommige mensen reageren. tuurlijk mag je zeggen wat je denkt... maar een beetje fatsoen kan er dan ook wel vanaf...

is haast hetzelfde als je een lelijk kind of baby ziet... :D dan zeg je toch ook niet... zo die is lelijk :LOL:

iemand zei ooit tegen mij toen ie mijn naakthondje zag, ' ieek wat is dat voor een vies ding'
toen werd ik erg kwaad.... dat vind ik nou ook niet nodig... hij had een kwijlende kromme bordeaux (spelling?) dog. en ik zei toen ook iets terug in de trant van ' nee die kwijlende viezerik van jou' ... ja heel kinderachtig haha ik weet het.
maar ik kan er gewoon niet tegen als iemand iets lulligs over mijn kinderen(hondjes) zegt.
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

renee-uk schreef:wat maakt het uit wat het is, ik vind het ook niet leuk als mensen lullige dingen zeggen over mijn honden.
het is wat anders als iemand zn mening geeft als ik daarom vraag, anders zit ik er echt niet op te wachten en mogen ze van mij hun mond wel houden.
:E:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:wat maakt het uit wat het is, ik vind het ook niet leuk als mensen lullige dingen zeggen over mijn honden.
Omdat sommige mensen denken dat de hele wereld op hun mening zit te wachten, daarom is dat nodig :roll:
Kijk, ik houd in zo'n geval óók mijn mond, aan enige innerlijke beschaving ontbreekt het me niet.
Maar sommige mensen, vaak de dommere soort, kunnen dat niet opbrengen blijkbaar.

Maar waarom zou je je laten raken door de mening van iemand anders? Iemand met wie je niks te schaften hebt.
Een mening die op z'n minst niet met jouw mening overeenkomt, en waarschijnlijk gewoon pure lulkoek is.
Daar hecht je toch nul waarde aan? Laat staan dat je er emotionele energie insteekt door je er rot over te voelen.

Wenkbrauw optrekken, en bij jezelf denken: "Ik heb liever dat jij het zegt, dan iemand die bij z'n volle verstand is.".
And few will ever climb
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind poedels ook ouderwetse honden. Maar dan in de goede zin van het woord. Ben opgevoed met poedels van mijn oma en tante (dochter van oma) en ik weet nu al dat er ooit (ik hoop dat het nog eventjes duurt, want anders ben ik tante kwijt) hier een poedeltje komt. De vrouw van mijn tante die vorig jaar overleden is heeft namelijk een poedel die nog maar 2 jaar is en zij is al 78 en ik heb beloofd het hondje in ons gezin op te nemen als er met haar iets gebeurt. Ik hoop dat ze heeeeeeeeeeeeel oud wordt (anders moet ik haar ook nog missen en dat wil ik niet), maar anders komt die kleine hier. Dus waarschijnlijk krijg ik ooit hier ook zo'n "ouderwetse hond". Leuk hoor, het is een schatje, alleen wil ik mijn tantetje niet kwijt, dus mag het nog ff duren!
Miezemuis
Zeer actief

Een beetje een zijweg maar goed. Ik ben zwanger geworden op mijn 26ste. Dat was heel erg gewenst en we hebben er ook een hele medische mallemolen voor moeten doorlopen. Loop ik trots met mijn 30 weken zwangere buik door de Appie, zegt een moeder tegen haar dochter van een jaar of 17:" nee je gaat dus niet bij Lars slapen anders eindig je net zo als dat arme meisje daar (wijst naar mij). Ik wil jou zo'n ongelukje niet aan doen. zij zla wel geen ouders hebben die op haar paste".

Mijn tranen prikte echt in mijn ogen. En ik trek me dus nooit iets aan van anderen. Ik heb nog geroepen nou ik ben anders bijna 30 hoor.
Maar toen dacht ik echt What the fuck
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Miezemuis schreef:Een beetje een zijweg maar goed. Ik ben zwanger geworden op mijn 26ste. Dat was heel erg gewenst en we hebben er ook een hele medische mallemolen voor moeten doorlopen. Loop ik trots met mijn 30 weken zwangere buik door de Appie, zegt een moeder tegen haar dochter van een jaar of 17:" nee je gaat dus niet bij Lars slapen anders eindig je net zo als dat arme meisje daar (wijst naar mij). Ik wil jou zo'n ongelukje niet aan doen. zij zla wel geen ouders hebben die op haar paste".

Mijn tranen prikte echt in mijn ogen. En ik trek me dus nooit iets aan van anderen. Ik heb nog geroepen nou ik ben anders bijna 30 hoor.
Maar toen dacht ik echt What the fuck
:eek: Ik had haar toch mooi met een stokbrood op haar hoofd geslagen :pffff:

Maar wees blij dat mensen Poedels zulke tuttige honden vinden, dan zullen ze nooit zo populair worden als doodles en dat is alleen maar goed :cheer: Ik kan je vertellen dat Poedels ontzettend leuk zijn :pffff: Ik vind Nova heel erg makkelijk op te voeden, net een Bart Smit hondje maar ik ben dan ook Kenzo gewend. Enige nadeel is dat ze wel echt verrekte slim is :schrik: Maar ik vind dat ook wel leuk :mrgreen:

En wat betreft doodles ben ik het helemaal met lieveheersbeestje eens :pffff: Ik vind de kruising opzich niet eens zo verschrikkelijk maar de hele manier waarop die doodles aangeprezen worden als superspeciale hypoallergene honden vind ik echt afgrijselijk. En dan ook nog die beesten gecastreerd afleveren :piew: Ik heb voor dat soort fokkers echt geen woorden en voor mensen die zo'n hond kopen eigenlijk ook niet :wink:
En dan de doodle eigenaren die afkeurend reageren op een Poedel, ik vraag mij dan toch af waarom je een Poedel kruising koopt als die zo verschrikkelijk zijn :tongue:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Iemand anders die erbij stond en Madam of eigenlijk elke hond wel kan waarderen zei : "Doe is niet zo lullig tegen die hond, we hebben het toch ook niet over jou achterwerk" ? Die was dan wel weer lullig aangezien ze dus een flinke kont had;-)
:LOL:
heerlijk en nog fijner omdat iemand anders het zei! :E:
Miezemuis
Zeer actief

ik wilde hte dus niet zeggen, maar deze vrouw had dus een goldendoodle
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Miezemuis schreef:ik wilde hte dus niet zeggen, maar deze vrouw had dus een goldendoodle
Dat meen je niet :LOL: Nog meer reden om haar met een stokbrood op het hoofd te slaan :mrgreen:
Miezemuis
Zeer actief

ik bedoel de vrouw die aangaf dat poedels ouderwets zijn, die vrouw had dus een doodle
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Miezemuis schreef:ik bedoel de vrouw die aangaf dat poedels ouderwets zijn, die vrouw had dus een doodle
Ah, toen had je geen stokbrood bij de hand natuurlijk :mrgreen:
Nouja laat haar lekker hip zijn met haar doodle :wink: Gaan wij heel ouderwets doen :cool2:
Miezemuis
Zeer actief

Denise. schreef:
Miezemuis schreef:ik bedoel de vrouw die aangaf dat poedels ouderwets zijn, die vrouw had dus een doodle
Nouja laat haar lekker hip zijn met haar doodle :wink: Gaan wij heel ouderwets doen :cool2:
volgende keer zal ik thuis een stokbrood halen. Of alvast ergens klaarleggen als ik haar zie :evil:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Miezemuis schreef:
Denise. schreef:
volgende keer zal ik thuis een stokbrood halen. Of alvast ergens klaarleggen als ik haar zie :evil:
Heel goed! :cheer:
dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef:
Omdat sommige mensen denken dat de hele wereld op hun mening zit te wachten, daarom is dat nodig :roll:
Kijk, ik houd in zo'n geval óók mijn mond, aan enige innerlijke beschaving ontbreekt het me niet.
Maar sommige mensen, vaak de dommere soort, kunnen dat niet opbrengen blijkbaar.

Maar waarom zou je je laten raken door de mening van iemand anders? Iemand met wie je niks te schaften hebt.
Een mening die op z'n minst niet met jouw mening overeenkomt, en waarschijnlijk gewoon pure lulkoek is.
Daar hecht je toch nul waarde aan? Laat staan dat je er emotionele energie insteekt door je er rot over te voelen.

Wenkbrauw optrekken, en bij jezelf denken: "Ik heb liever dat jij het zegt, dan iemand die bij z'n volle verstand is.".
Dat dus. En staffords halen wat ontiegelijk domme opmerkingen maken echt het beste in het laagste naar boven :mann:
Als ik me dat toch eens aan moest gaan trekken. :U:
Daarbij weet je bij een 'speciale' hond zoals een naakthond dondersgoed dat je er aandacht mee trekt; positief én negatief.

Leuke opmerkingen zijn vaak hartstikke gezellig, maar uiteindelijk heb ik mijn honden omdat ík er kennelijk wat in zie en niet om wat de rest van de wereld er van denkt...
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

dagmar88 schreef: Daarbij weet je bij een 'speciale' hond zoals een naakthond dondersgoed dat je er aandacht mee trekt; positief én negatief.

Leuke opmerkingen zijn vaak hartstikke gezellig, maar uiteindelijk heb ik mijn honden omdat ík er kennelijk wat in zie en niet om wat de rest van de wereld er van denkt...
Ja en? Het maakt me geen bal uit of mensen het wel of niet mooi vinden, en zoals ik ook al zei maakt het me ook geen bal meer uit
wat ze ervan zeggen, maar ik blijf het nog steeds wel onbeschoft vinden dat mensen tegenwoordig hun mening niet meer op een
normale manier kunnen uiten!

En ja, dat wat je eronder zegt zei ik volgens mij eerder ook ergens al. Als ik maar weet waarom ik mijn honden heb. Again, betekent
dat dan dat mensen de meest onbeschofte dingen tegen je mogen zeggen? Over datgene wat je dierbaar is?
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Linx schreef:Again, betekent dat dan dat mensen de meest onbeschofte dingen tegen je mogen zeggen?
Mogen is hier helemaal niet van toepassing.
Of misschien ook wel, vrijheid van meningsuiting en zo.
Maar daar gáát het niet om.

Het is ook al niet zo dat iemand hier dat goedpraat.

Het gebeurt. Punt. Over stafjes, over poedels, over herders, over labjes, over welke hond dan ook.
Mensen hebben er een mening over (in respectievelijke volgorde: Agressief, ouderwets, vals, lompe beuker).
En een bepaald soort mensen wil dat blijkbaar te pas en te onpas uiten. Op luide toon.
Dat zegt meer over hén dan dat het iets over mij of mijn hond zegt.

Dus, bot samenvattend, idioten houd je toch, maar waarom zou je je daar iets van aantrekken? ;)
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

het punt is natuurlijk dat ze je met je honden raken op een kwetsbare plek
het zal me zo aan mijn reet roesten wat iemand van mijn auto zegt bijvoorbeeld maar die zit me niet in mijn hart en dat zitten mijn honden me nou eenmaal wel.
Ik sta er niet voor in hoor dat ik mijn mond hou en doorloop als ik een kutopmerking over mijn honden krijg, die gaat gegarandeerd retour en nog wel erger ook; dan word ik zeker wel persoonlijk al zal ik niet gaan schelden of zo.
Ik blijf altijd netjes maar ik heb een ongelofelijk scherpe tong :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

ja maar dat vind ik leuk
ik kreeg ook wel eens wat te horen als er nederland duitsland was, maar dat is niet erg daar lach ik hartelijk om mee ;)

en die lelijkste hond figuur had van mij iets in de trant van 'nee, jij hebt een lekker bekkie' gekregen ;)
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef: Het gebeurt. Punt. Over stafjes, over poedels, over herders, over labjes, over welke hond dan ook.
Mensen hebben er een mening over (in respectievelijke volgorde: Agressief, ouderwets, vals, lompe beuker).
En een bepaald soort mensen wil dat blijkbaar te pas en te onpas uiten. Op luide toon.
Dat zegt meer over hén dan dat het iets over mij of mijn hond zegt.
:wink: Mijn meisje kán niet luisteren. Want ze is een pitbull :hmmm:
En pitbulls kúnnen niet luisteren, want die mogen niet naar de hondenschool :F:
Verder is het natuurlijk een vals kinder verslindend mormel dat als ongedierte uitgeroeid zou moeten worden.

Oh wat voel ik me aangesproken :cheer:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Ik sta commentaar altijd blijmoedig aan te horen hoor, en als het ff meezit geef ik ze nog gelijk ook.
Moet je ze dan onzeker zien kijken :LOL:
Want het was natuurlijk de bedoeling dat je nijdig werd ;-)
da's inderdaad de beste manier, ik zal eens kijken of me dat ook lukt de volgende keer ;)
Hier valt het trouwens nogal mee, ze hebben een heilig ontzag voor dh's en iedereen houdt zichzelf en zn honden krampachtig weg bij mij, dus weinig praatjes maken en weinig last van andere mensen en honden :ok:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”