Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Namen bedenken, moeilijk??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Namen bedenken, moeilijk??

Ongelezen bericht door Linx »

Hoe doen jullie dat? Kiezen jullie van tevoren een naam voor jullie pup of doe je dat pas als je hem/haar in huis hebt..??
Ik vind het wel ontzettend moeilijk hoor! Ik weet nu eindelijk welke pup hier bij ons zal komen wonen en ik blijf m'n
lijstje maar aanpassen: streep, kras, schrijf, streep, kras, schrijf..... :goeie: En dan ben ik er al wel een mooi poosje
mee bezig geweest.. Elke keer komt er wel weer een leuke naam ergens voorbij, dan zet ik die erbij, en kijk ik een paar
dagen later weer dan haal ik hem toch maar weer weg. :lol1: Ik heb nu op dit moment dan een lijstje van 4 die het al
wel even overleefd hebben, dat krassen, maar het is maar zo mogelijk dat ik die straks toch weer weghaal... :boos: :LOL:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Namen bedenken, moeilijk??

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik heb nu al namen liggen terwijl er nog niet eens sprake is van een pup :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kristina op 01 aug 2011 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
ratapplan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Am. Stafford X D. Herder 20-8'10/12-8-'12

Ongelezen bericht door ratapplan »

Rokkie kwam als Rataplan,,,
maar na een week werd het Rokkie.
Paste veel beter bij haar ;)
Zo ook de kat ; kwam als Gijs en gaat nu als Rex door het leven...
Hier gelukkig geen gestreep en gekras en gepieker voor de tijd:)
zij is degene die me beschermd, zij is degene die ik beschermen moet ,,,,true love,,,, Rokkie*
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hier hadden we de naam ook al voordat puppemans daadwerkelijk in huis rondliep. Paar avonden vlak voor het slapen gaan discussiëren en opties naar voren dragen et voilà, naam! Neemt niet weg dat hij nog steeds voornamelijk 'pup' wordt genoemd, zelfs na bijna 3 jaar, maar toch. Het is wel lastig, je moet wel zeker weten dat je de gekozen naam over een paar jaar nog steeds leuk vindt natuurlijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

@ Nanna: nee ik kan dat dus eigenlijk ook niet, maar ik heb er dit keer wel érg veel moeite mee!

@ Kristina: ik heb sowieso altijd een namenlijst met namen die ik mooi vind, die ik erbij pak als het van toepassing is, zoals nu dus!
Maar toch, ik schijn er maar niet uit te kunnen komen...

@ Frederiek: tja in de toekomst kijken kun je natuurlijk ook nooit.. Ik ben nog steeds wel blij met alle namen van de beestjes hier,
en ik denk dat je op een gegeven moment gewoon niet meer beter weet en er ook niet over nadenkt of je het nog wel of geen
leuke naam vind.. Het hoort dan gewoon bij je dier... (Denk ik hoor.)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sommige van ons heette gewoon een paar dagen hond voordat we een naam hadden en sommige heb ik al van te voren, die van de nieuweling heb ik ook al :D
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik bedenk pas als ik de pups gezien heb!
Maar ik zit nu ook al beetje namen te bedenken voor de eerst volgende pup die hier komt..;-) Wil alleen ook niet zo lukken. Ach meestal zit je eerst heel veel namen te bedenken, te zoeken, en dan ineens vind je DE naam en moet die het worden. Tenminste dat is bij mij meestal zo. Heb ik allerlei namen, en dan vind ik er 1, en vind die zo leuk dat het dan die moet worden:-) Succes he?! ;-)
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik herken het probleem. Voordat we Buster, Buster hadden genoemd, ook heel veel geschrijf en gestreep. hij heeft noge even bij de Fokker Biko geheten, maar dat vond mijn man niet leuk. dus werd het Buster. past ook perfect bij hem :lol1:

Luca heette eerst ``Blacky``, en 1 dag voordat we haar ophaalden, stond ik midden in de nacht opeens rechtop en dacht ``Luca``. achteraf blijken veel mannelijke dieren/mensen Luca te heten. mmjah pech, ze blijft lekker Luca heten. en ze luistert er prima naar. naar ``blacky``luisterde ze toch al niet echt naar.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Voor de katten wisten we het heel snel.
Voor de honden is het altijd een strijd geweest. Lijstjes, strepen, weer schrijven, samen niet eens zijn etc etc. Tot er een naam uit komt rollen die we allebei leuk vinden.
Wat dat betreft is het goed dat er 3 honden hier gekomen die al een naam hadden.
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Hahaha nou ja ik heb hem al 2 keer gezien en morgen kan ik hem nog eens flink knuffelen! Misschien "weet" ik het dan ook wel gewoon!
Ik heb nu dan dus die 4 opties nog over waarvan er toch maar 1 gaat wegvallen omdat N. het ECHT niks vind!

N. is momenteel aan het dubben op de naam voor onze blijver uit het nestje, die nu Rachel heet. Dat wordt sowieso iets anders, maar datgene
wat N. graag wil vind ik dus echt 10x niks. Eigenlijk zou ik me dus niet zo druk moeten maken om wat zij wel en niet leuk vind voor "mijn" pup
maar ach haha. Ik vind het wel fijn als we gewoon allebei blij zijn met een naam. Een hond is tenslotte niet van één alleen, ze horen gewoon bij
de groep en zijn dus van ons samen.

Ach het is wel gezellig zo hoor, af en toe roep ik een naam en zegt zij wat ze ervan vind, en af en toe roept zij een naam en zeg ik weer wat
ik daarvan vind. :) Uiteindelijk zullen we er wel uitkomen!!!

@ Emma: ach, onze oudste hond heet ook Luca, maakt niks uit toch??? Voor ons 'had' die naam het ook gewoon! Er zijn ook genoeg honden
die bijv. Amy heten, maak ik me niet zo druk om. N. wilde haar graag vernoemen en dat is gebeurd, punt klaar toch. :tongue:
Sora hoor ik weinig, en áls zoiets al langskomt is het meestal Zora. Echter denken meeste mensen in eerste instantie dat hij een teefje is,
maar goed hij is toch echt genoemd naar een mannelijk karakter uit een spel. Linx hadden wij zelf niet bedacht, zo heette hij al. Dat had
ik zelf nooit gekozen, maar ach, het past wel bij hem.

Onze katten waren ook heel snel gekozen, ik wilde een Bailey en N. wilde Roger. Ik vond Roger niet zo leuk, en het zijn toch meer mijn
beestjes dan die van N. (die er niks aan vind) dus de eerste werd Bailey. Heel vlug kwam voor hem een maatje en we hebben er dus
nooit over getwijfeld dat die Roger zou gaan heten. :U: :lol1:
Laatst gewijzigd door Linx op 01 aug 2011 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Haha kan het me wel voorstellen...
In het bos waar ik wandelde toen ik nog bij mijn ouders woonde liep een stel met 2 Jack Russel.
Hou je vast hoor: Jacky.. en Russel!
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik roep al jaren dat hier een Mirte komt wonen maar ja Dieber was absoluut geen Mirte.
Wie weet komt hier ooit nog een Mirte.
Afbeelding
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Typisch is dat hè..

Ik heb inmiddels een lijst van maar liefst 8 namen die wij beiden in elk geval leuk vinden. Ik heb zo wel
mijn favorieten, nu morgen maar eens zien hoe hij er zelf over denkt. :lol1:
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Zat hier steeds een heleboel namen te bedenken, maar op het moment dat je puppekind ziet dan weet je het, dit wordt de naam, en meestal bij mij dan is dat heeeeeeeeel wat anders dan dat je in gedachten had.

yvonne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Moest er, toen ik nog bij de DA werkte, altijd vreselijk om lachen.
Kwam de hele familie binnen met de pup, veelal een afzichtelijke hussel, en dan meldden ze (knipoog, knipoog) dat ie Jacky heet. 'Ja, naar dat Jack uit Jack Russell hè'. En dan mij glúnder aankijken hoe fantastisch en origineel ik het wel niet vond.
Ik placht ook meestal smakelijk te lachen, zij ook weer blij. Waaróm ik lachte vermeldde ik maar niet :engel:
:pffff: Volgens een meneer die ik ken hoort dat te worden uitgesproken als jacques ruusèl.
Z'n hondje heette dus sjakkie... :mann:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Wat ben ik blij dat de fokker al namen had, die ik gewoon prima kon gebruiken.
Alleen Joseph wat veranderd in Joey, want die dondersteen is echt geen Joseph :F:
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Ik heb al een naam voor een eventueel volgend pupje :goeie:
Er zit nog niks in de planning,maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen :D
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Meestal heb ik er geen moeite mee, maar dit keer kom ik er maar niet uit.
Het hondje wat blijft/gebleven is heet al vanaf dag 2 "bolleke" omdat ze bolletjes op haar halsbandje had, maar op de stamboom moet het met een J beginnen en we hebben altijd stripfiguren. Eerst was het Juultje, maar het is geen Juultje, toen Jip, maar het is geen Jip, en nu twijfel ik over Jans.
Helluuuuuuuuup :D
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Er blijft door omstandigheden een reutje wat langer, als we die nu Jip noemen kan het teefje Janneke gaan heten, klinkt toch als bolleke bedenk ik me ineens :idea:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Van tevoren. Mijn DH pup had ik al Gin genoemd, terwijl die nooit bij mij is komen wonen ( ingeslapen )
en Apple hebben we ook van tevoren bedacht.
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Ik bedenk wel van tevoren maar Margo werd ook Muis genoemd. Mijn huidige honden had ik als heplaatser en die heb ik een andere naam gegeven. Floor vond ik waanzinnig leuk maar niet origineel(heel veel teckelteven heten Floor)maar het past wel bij haar en Fiene heette Mausje. Dat vond ik geen leuke naam en ik vond Nina of Lilly zo mooi....maar mijn dochtertje vond dat niks.....dus toen ik vroeg ik aan haar of zij een naam wilde verzinnen. Zij is bijna 4 dus ik verwachtte een K3 naam of een Sesamstraat naam maar toen zei ze in de auto:'ik vind Fiene een mooie naam!' Dat vond ik ook direct een mooie naam en het past ook wel bij haar. Ze luisterden beiden binnen notime naar hun nieuwe naam overigens. Namen verzinnen vind ik altijd horen bij de voorpret van het krijgen van een hond.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De katers wist ik vantevoren, Pito staat ook op z'n stamboom en vanaf geloof 3 weken oud is hij bij zijn naam genoemd door de fokker.
De rest van het nest heette toen nog allemaal jip & puk :tongue:
Ramses vond mijn ex niet leuk, maar daar had ik maling aan, het was en is een Ramses.

Poezeke kwam er gewoon uit gerold als een Boris, maar omdat de DA zei dat hij toch dood zou gaan en ik me er niet te veel aan moest hechten, is hij maar Poezeke blijven heten.
Hij heeft nog een tijdje naar allebei geluisterd, maar weet nu niet meer dat hij mijn borretje is.

Pluisje wisten we ook al vooraf, alleen Charlie niet, maar die kwam ook onverwacht.

Voor de opvolger van Pluisje heb ik al ruim 4 jaar een naam, hopelijk staat die nog zeker 7 jaar in de wachtrij :wink:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik bedenk wel van te voren, maar soms past de naam niet bij de pup en dan moet ik opnieuw gaan bedenken wat het wordt. Prana was al een dag of 2 in huis voor de definitieve naam erdoor was. Stamboomnaam wilden we niet (Cuty Candy). Ze kwam uit Friesland, net als mijn partner, dus dacht ik Friese naam met een C (die zijn er dus NIET). We hadden eigenlijk Famke (meisje in het Fries) bedacht voor een teefje, maar dat paste niet echt bij Prana.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Bij sommige zoek ik van tevoren op internet, bij Diaz had ik de naam al eerder gevonden toen ik voor iemand anders een naam zocht.
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik bedenk meestal wel van te voren namen, maar bij zowel Ziva als Sofie bleven er uiteindelijk twee over, Ziva/Ronja en Sofie/Wolfje. En daartussen hebben we pas gekozen toen ze er waren.

Vind het niet heel moeilijk om namen te verzinnen, maar vind het ook niet erg belangrijk om iets súper origineels te hebben. Bij een mechelse herder vond ik Ziva gewoon heel erg goed passen (en dat deed het ook), Sofie vind ik een leuke naam die aardig Nederlands klinkt en het is ook wel een dametje. En Daisy is gewoon een Daisy.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik maak een lijstje...en ik heb de gewoonte dat de roepnaam de stamboomnaam moet zijn...
ééns we kennis hebben gemaakt met puppemans wordt de naam ge kozen die bij de pup past volgens ons...Ik had graag een Grappa gehad maar die liep al rond dus moest dat geschrapt, Gepetto was te lang en zo kwamen we bij Giorgio uit...ik zou niet weten hoe hij anders zou moeten heten, hij is gewoon een Giorgio (en als ik boos ben is het George)
bij Juno was het eigenlijk héél simpel, de eerste uit het J nest van een Italiaans ras dus J+uno...en het past haar...
mijn eerste twee honden droegen de naam Nigra...had ik uit een boek en ze waren beiden zwart...vind het nog steeds een mooie naam...
Renke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi

Ongelezen bericht door Renke »

lang voordat wij een hond hadden hebben we al bedacht dat hij/zij Fred zou gaan heten.
Het komt van een stripje vroeger uit de Leeuwarder krant: Fred Basset.
Dat vinden we allebei zo leuk en vandaar de naam.
Als er nog een hondje bij komt dan wordt het waarschijnlijk een Toby van tobias uit het hondenparadijs van Suske & Wiske.
groetjes van Renny & pootje van Fred
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Bij Dushi weet ik het al niet meer. Ik wilde haar eerst Daja noemen, dat is Tibetaans voor droom, maar dat vond mijn man niet leuk.
Bij de pup die we nu krijgen heb ik een aantal namen genoemd waaronder Lily. Mijn zoon vond er geen een leuk, maar Lizzie vond hij wel leuk.
Mijn dochter en man vonden het ook een lueke naam, en mijn zoon gaf fijntjes aan dat de meeste stemmen gelden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”