Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hema verzekering. Wie kan mij helpen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hema verzekering. Wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Hallo Allemaal,

Ik kom mij ook weer eens melden op dit forum. Problemen zijn opgelost, en kan weer lekker thuis op het hondenforum. Zo fijn :)

Goed, mijn probleem.

In 2009 heb ik bij de Hema mijn beide honden verzekerd.
Destijds was er maar 1 verzekering, en geen gedoe met aparte pakketten. Om die reden(en de kosten) heb ik de verzekering bij de Hema afgesloten.

Vorige jaar juli een declaratie ingediend, en dat is allemaal goed gegaan.

In september 2010 contact met hun opgenomen omdat ik graag met mijn hondje naar de homeopaat wou. In de "wat wordt vergoed "stond dat het vergoed werd, maar niet hoe en wat.
Zij vertelde mij dat de homeopaat moest aangesloten zijn bij een bepaalde organisatie, en dan kon ik gewoon de rekening indienen.

Nu is het juli en ik wou weer bezig gaan met mijn declaraties.

MAAR

Het schijnt dat zij in de tussentijd de hele boel omgegooid hebben. En dus alles apart verzekerd moet hebben.
In de basis verzekering wordt alleen nog directe schade vergoed te worden. En verder moet je ALLES apart verzekeren.

Homeopaat/tandheelkunde/chemo/fyshio noem het maar op, niks wordt meer vergoed in de basisverzekering.
Terwijl dat wel zo was toen ik mijn verzekering afsloot in 2009.

Hier ben ik niet van op de hoogte gesteld.

Voorheen kon je via de polismap communiceren met de Hema. MAAR ook dit hebben ze eruit gegooid.
Ik kan dus mijn communicatie w.b.t. de homeopaat niet meer lezen. Ook kan ik mijn polisvoorwaarden en mijn "wat wordt vergoed" van 2009 niet meer inzien. En dus ook niet uitprinten.

Ik heb het hele huis al over de kop gehaald, maar kan ze ook nergens meer vinden....ik had het goed opgeborgen, maar dus TE goed.

Ik heb dus geen poot meer om op te staan. Kan mijn declaraties niet meer opsturen, want ik heb geen extra verzekeringen afgesloten(dat moet ik dat wel weten natuurlijk)

Ik heb contact opgenomen met de Hema, maar krijg het vermoeden dat ze absoluut niet van plan zijn om mee te werken.

Ik wil dus verdere stappen ondernemen, maar dan moet ik wel dingen zwart op wit hebben.

Nou is mijn vraag aan jullie:

Is er toevallig iemand die bij de Hema verzekerd is, die de polisvoorwaarden EN de "wat wordt vergoed" van het jaar 2009 nog heeft?

Andere tips over wat te doen zijn ook meeeeeeeer dan welkom!

Groetjes
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hema verzekering. Wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb beide honden ook bij de hema verzekerd. Het standaard (basis?) pakket.

Ik heb nog nooit hoeven declareren dus ook nog geen problemen gehad. Ik heb net even in mijn polismap gekeken en daar staat in de bijlage : bijzondere voorwaarden : het volgende:

De kosten van homeopathie en homeopatische geneesmiddelen voor dieren. Maar dit geldt alleen als een
dierenarts dit voorschrijft. De dierenarts moet staan op onze lijst van erkende homeopatische dierenartsen. U
kunt deze lijst vinden op www.scwd.nl. Klik op ‘homeopathisch werkende dierenartsen’.

Verder is er een hele lange lijst waar ze 'niet' voor betalen bij het standaard pakket. Maar daar staat verder niets over homeopathie vermeld.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Heb je bij het afsluiten niet een link gekregen naar de voorwaarden online of die meegestuurd gekregen?

Het kan best dat de wijzigingen alleen gelden voor nieuwe verzekeringen en dat jouw huidige polis ongewijzgid is voortgezet.

Suzanne
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ja die link had ik, maar stond in mijn inbox op de hemasite.

De inbox incl. berichten is door de hema verwijdert en kan mijn berichten dus niet meer inlezen.

De doorverwijzing van DA naar homeopaat was september vorig jaar niet nodig, en deze heb ik dus ook niet.

Lucia: van welk jaar is die bijlage?
Nienke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever

Ongelezen bericht door Nienke »

Mijn verzekering is dit jaar afgesloten bij Hema en bij mij staat precies hetzelfde in de voorwaarden als Lucia genoemd heeft.
Het lijkt mij dus dat er niks veranderd is wat dat betreft?
Hebben ze gezegd dan dat ze het niet vergoeden?
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Die voorwaarden zijn inderdaad de voorwaarden die er nu voor dit jaar in staan.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”