Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tenen likken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Tenen likken

Ongelezen bericht door renee-uk »

empyree schreef:
-Mieke- schreef:ik heb ooit gehoord dat (zweet?)voeten ruiken naar loopse teefjes, maar dat zal wel een fabeltje zijn :scratch:
:
Heb ik ook wel eens gehoord dus wellicht zit er een kern van waarheid in !
dan zouden ze wel meer doen dan likken denk ik ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

:goeie: :LOL: Denk t ook.

Anyway, hier geen last van zweetvoeten oid maar gewoon geen geslik. Ze mag soms mijn handen ff likken, ze mag soms heel ff likken als ze een wondje ruikt en that's it. Geen standaard gelik hier in ieder geval. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:
empyree schreef:
-Mieke- schreef:ik heb ooit gehoord dat (zweet?)voeten ruiken naar loopse teefjes, maar dat zal wel een fabeltje zijn :scratch:
:
Heb ik ook wel eens gehoord dus wellicht zit er een kern van waarheid in !
dan zouden ze wel meer doen dan likken denk ik ;)

En dan zou mijn tééfje het vast niet interessant vinden :wink: .
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Leuk onderwerp. Bo deed het vroeger. Heerlijk, een gratis uitgebreide voetmassage. Hij nam dan ook heel voorzichtig mijn enkel in zijn bek. Sloeg m.i. nergens op maar soms ging ik er wel eens lekker voor zitten. Daarna ff een washandje met zeep en ik kon met schone voetjes naar bed. Ha.
Nu hij ouder is doet hij het niet meer. Misschien zijn mijn voeten niet meer zo aantrekkelijk.
Overigens deed hij het ook wel bij vreemde dames met blote benen. Zag je soms opeens een mevrouw vreemd opkijken omdat hij in de drukte een been stond af te lebberen. Gewoon zo even voor het stoplicht een mevrouw die toevallig voor ons stond of zo. Even snel die lange tong langs de enkels.
Had m.i. wel iets van een sterke drang hoor want als hij het niet mocht dan zag je echt dat hij het daar moeilijk mee had en dan deed hij het toch zo even snel om dan gauw verontschuldigend een andere kant op te kijken "ik deed het niet, het was mijn tong".
Hij heeft het nooit bij mannen gedaan.
Afbeelding
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel

Ongelezen bericht door Cookie »

Mijn eigen hond heeft er niet zoveel mee, wel met wondjes, die likt hij graag voor je schoon, geen probleem, ken wel andere honden die het lekker vinden om met je haar te vroeten en daarna je oren lekker afte likken :D
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Nek, oren, gezicht, tenen.. ja hoor, die worden allemaal grondig gepoetst! Lebberbeest... Gelukkig laat ze tegenwoordig de tandjes achterwege, dat scheelt een hoop. En hoe harder ik lach (kietelt als de ziekte) hoe leuker ze het vindt en hoe fanatieker ze bezig gaat :smile2:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Onze pup Jansen doe dit ook graag, voeten al afgeleerd maar m´n man moet er echt aangeloven snor en oren zijn schijnbaar onweerstaanbaar. Youp doet dit ook met de oren van Jan :scratch: :LOL:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat dat betreft mis ik Spike, haha. Op m'n vorige werk was het meestal aardig doorrennen met als gevolg zweetvoeten.
Vond het dan heerlijk om bij thuiskomst een voetmassage te krijgen :ok:
Dat het naar loopse teven ruikt heb ik nog nooit gehoord. Spike was dan wel appart, hij vond mijn voeten leuker dan een loopse teef :mrgreen:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Onyx vind het helemaal geweldig, ze kan dan ook echt na het lebberen op m,n voeten gaan liggen met een gelukzalige blik in haar ogen :I:
Afbeelding
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Mijn hondjes likken mijn voeten "droog" na het douchen. Heerlijk die friebel tongetjes. :I:
Als ze in bad gaan en ik ben met natte handen met ze bezig dan proberen ze ook steeds m'n handen af te likken trouwens.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ol mag ook bij tijd en wijle graag likken, vooral als we naar bed gaan, dan komt ie naast me liggen of op de grond naast me zitten en dan maar mijn handen aflikken. Grondig hoor, en met flink wat neuzengeduw wordt mij dan duidelijk gemaakt dat ik m'n vingers wat meer moet spreiden of m'n hand om moet draaien :') Mijn voeten blijft ie (op wat losse likjes hier en daar) over het algemeen wel van af, maar mijn vriend z'n voeten krijgen dezelfde behandeling als mijn handen bij tijd en wijle :P
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Boy deed het ook altijd als ik net gedoucht had ??.Ik zou ook niet weten waarom ..
Smooth Criminal
Actief
Mijn ras(sen): Smooth Fox Terrier, Dwergschnauzers zwart-zilver, Jack mix en een Duitse Herder.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smooth Criminal »

Bibi en Harm hebben gewoon beide een likobsessie. Harm vooral vooral voor benen en voeten. En Bibi gaat voor je gezicht dan wordt je gewoon aangerandt.
Groetjes Rianne
"A dog is the only thing on Earth that loves you more than he loves himself."
Kennel Smooth Criminal
Afbeelding
met dank aan _Inge_ !
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Jagger doet het ook, maar alleen als ik net gedoucht heb.
Hij ligt gewoon voor de douche te wachten :piew:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Roompie
Zeer actief

Als ik s'avonds klaar ben met alles en ik installeer me op de bank en sta op het punt om mijn schoenen uit te doen dan gaat madam al naast me liggen op de grond in blijde verwachting.. mag ik?? :mrgreen:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Onyx schreef:Als ik s'avonds klaar ben met alles en ik installeer me op de bank en sta op het punt om mijn schoenen uit te doen dan gaat madam al naast me liggen op de grond in blijde verwachting.. mag ik?? :mrgreen:

:mrgreen: :I:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik laat het niet toe. Maar Fodor zijn gedrag is daar dan ook anders in, die loopt langs en geeft dan 1 likje. Dat mag van mij niet. Fay wil ook nog wel eens grondig poetsen. Ze vinden de zout smaak gewoon lekker.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

Onyx schreef:Als ik s'avonds klaar ben met alles en ik installeer me op de bank en sta op het punt om mijn schoenen uit te doen dan gaat madam al naast me liggen op de grond in blijde verwachting.. mag ik?? :mrgreen:
doet Ruby ook :mrgreen:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ik vind het wel cool. En dan vooral die ogen die zo smachtend kijken :F:
Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Hier begint Dazzy al te piepen als ik onder de douche sta. Als ik er namelijk onderuit kom moeten mijn voeten/benen afgelikt worden. Zo apart dat ze dat zo lekker vind, en ook dat ze er dus blijkbaar helemaal op zit te wachten als ik sta te douchen haha..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”