Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit mogelijk?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

is dit mogelijk?

Ongelezen bericht door aman.en.don »

we hebben een mechelse herder en een border. familie en nog een aantal bekenden hebben al heel duidelijk te kennen gegeven ooit een pup van deze twee te willen als er ooit een nestje zou komen. nou hebben we eigenlijk nooit willen fokken met onze honden maar nu er door familie en bekende te kennen is gegeven dat zei graag een pup van hun zouden willen, willen we toch kijken of het uberhaubt wel mogelijk is. het zou een eenmalig nestje zijn. de border is het teefje. beide worden los van het krijgen van een nest getest op heupen etc omdat we willen gaan sporten met beide, met name de border, en dus zeker willen zijn dat ze het lichamelijk aan kunnen. voor het geld zou het absoluut niet zijn aangezien ze dan weg zouden gaan tegen de prijs van de medische kosten.

nou kan ik me alleen niet voor stellen dat het mogelijk is om een nest te krijgen van een reu van 65 schoft en een border van 50 cm? schoft. ze is pas 4,5 maand dus dat weten we uiteraard nog niet precies. kan een teef uberhaubt wel op een gezonde manier bevallen van zo'n grootte verschil? nogmaals, we over wegen het enkel omdat een aantal familie leden en goeie bekenden onze honden kennen, gek op hun zijn en heel graag een pup van hun zouden willen hebben en niet om verder voor geld of wat ook te gaan fokken of uberhaubt echt te gaan fokken. dan had ik wel 2 stamboom honden genomen van het zelfde ras!
vanaf welke loopsheid mag een teef gedekt worden? ik neem aan de derde zoiets?
ik vraag dit ook uit nieuwsgierigheid want als het al mogelijk is weet ik nog geen eens zeker of ik het wel tot een nest wil laten komen.
Inc

Re: is dit mogelijk?

Ongelezen bericht door Inc »

Waarom nog meer kruisingen op de wereld zetten....Plus je weet niet wat voor eigenschappen de pups krijgen en dat kon nog wel eens niet zo prettig uitvallen met deze kruising.

Plus wat als je 10 of meer pups krijgt...zoveel kennissen heb je vast niet die een pup willen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gewoon niet aan beginnen.
Er zijn honden ZAT op de wereld en zeker in dit soort situaties moet je 's opletten hoe snel mensne die een graag ene pup uit deze twee honden willen toch afhaken "want het komt nu ff rot uit". En dan? Of je hebt 3 mensen die een pup willen en er komen 8 pups?
Of je hebt zo weinig verstand van fokken, je daar niet op ingelezen en je schat het fout in en je teef laat het leven bij de bevalling?
Ouderdieren zullen wel op weinig zijn getest en van hun achtergrond weet je vast ook weinig?

En, als de pups iets erfelijks blijken te hebben zou je zomaar voor ik weet niet hoeveel aansprakelijk kunnen worden gesteld. Je BENT namelijk fokker als je honden pups laat maken; je verkoopt (wettelijk gezien) een "product".

1000 redenen om het niet te doen.

Belangstellenden gewoon doorverwijzen naar het asiel of een goede fokker voor honden met stamboom.

Zo, hoe simpel wil je het hebben?

Oh ja, technisch kan het wel hoor, tussen die twee honden.

aman.en.don schreef:we hebben een mechelse herder en een border. familie en nog een aantal bekenden hebben al heel duidelijk te kennen gegeven ooit een pup van deze twee te willen als er ooit een nestje zou komen. nou hebben we eigenlijk nooit willen fokken met onze honden maar nu er door familie en bekende te kennen is gegeven dat zei graag een pup van hun zouden willen, willen we toch kijken of het uberhaubt wel mogelijk is. het zou een eenmalig nestje zijn. de border is het teefje. beide worden los van het krijgen van een nest getest op heupen etc omdat we willen gaan sporten met beide, met name de border, en dus zeker willen zijn dat ze het lichamelijk aan kunnen. voor het geld zou het absoluut niet zijn aangezien ze dan weg zouden gaan tegen de prijs van de medische kosten.

nou kan ik me alleen niet voor stellen dat het mogelijk is om een nest te krijgen van een reu van 65 schoft en een border van 50 cm? schoft. ze is pas 4,5 maand dus dat weten we uiteraard nog niet precies. kan een teef uberhaubt wel op een gezonde manier bevallen van zo'n grootte verschil? nogmaals, we over wegen het enkel omdat een aantal familie leden en goeie bekenden onze honden kennen, gek op hun zijn en heel graag een pup van hun zouden willen hebben en niet om verder voor geld of wat ook te gaan fokken of uberhaubt echt te gaan fokken. dan had ik wel 2 stamboom honden genomen van het zelfde ras!
vanaf welke loopsheid mag een teef gedekt worden? ik neem aan de derde zoiets?
ik vraag dit ook uit nieuwsgierigheid want als het al mogelijk is weet ik nog geen eens zeker of ik het wel tot een nest wil laten komen.
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 31 jul 2011 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

als we dit al zouden doen zou het zijn omdat er vraag is bij bekenden en familie. niet om voor de lol pups te laten komen! geld is dan ook absoluut geen reden! mijn ouders willen er bijvoorbeeld ook heel erg graag 1 en vraag alleen dat ze zelf de entingen en ontwormen zouden betalen. win er dus niks op behalve een hoop werk en het moeilijk vinden om alle pups weer af te staan.
Inc

aman.en.don schreef:als we dit al zouden doen zou het zijn omdat er vraag is bij bekenden en familie. niet om voor de lol pups te laten komen! geld is dan ook absoluut geen reden! mijn ouders willen er bijvoorbeeld ook heel erg graag 1 en vraag alleen dat ze zelf de entingen en ontwormen zouden betalen. win er dus niks op behalve een hoop werk en het moeilijk vinden om alle pups weer af te staan.
Het gaat toch niet om gewin. Je hebt vast geen 8 of meer serieuze aanvragen van familie.
~Suzanne~
Zeer actief

aman.en.don schreef:als we dit al zouden doen zou het zijn omdat er vraag is bij bekenden en familie. niet om voor de lol pups te laten komen! geld is dan ook absoluut geen reden! mijn ouders willen er bijvoorbeeld ook heel erg graag 1 en vraag alleen dat ze zelf de entingen en ontwormen zouden betalen. win er dus niks op behalve een hoop werk en het moeilijk vinden om alle pups weer af te staan.
Oh ja... hoeveel mensen hebben belangstelling? 4? En als er dan 10 pups komen?
of maar 2 en je laat na een jaar weer pups komen en DAN komen er 10?

Sorry, ik vind het gewoon een stom idee dat je ook maar overweegt om nog meer kruisingen op de wereld te zetten. Ik heb niets tegen kruisingen an sich, maar je redenatie vind ik niet kloppen.

Suzanne
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

nee klopt, 6 op dit moment maar wat je zelf ook al zegt, mensen kunnen nu zo veel zeggen maar denken ze er over ander half jaar ook nog zo over? maar goed, dat ter zijde. was ook gewoon nieuwsgierig of het technisch gezien uberhaubt mogelijk is. kan me namelijk zoiezo niet voorstellen dat een teef van een grotere reu normaal kan bevallen. mij lijkt dat de pups zoiezo te groot zullen zijn om zonder operatie ter wereld te komen. ik zou nooit het risico willen nemen als de kans erg groot zal zijn dat het fout loopt door het grootte verschil.
Inc

Gewoon. Niet doen. Stuur ze naar het asiel of een goede fokker.

Ze kunnen ook nog zo allemaal afhaken als het kleurtje niet aanstaat. En ik heb het al gezegd, ik zou deze karakters niet kruisen. :hmmm:
Laatst gewijzigd door Inc op 31 jul 2011 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hebben jullie en de eventuele pupkopers er kijk op wat voor hondjes dit worden qua karakter?
En wat gebeurd er als het voor 1 of meer kopers toch te veel hond is, of 1 of meer van de pups niet gezond is?
Een al dan niet tijdelijke opvanger er bij lijkt mij bij jullie nou niet echt een strak plan.
Asiel dan maar? Marktplaats? Enkeltje dierenarts?
~Suzanne~
Zeer actief

aman.en.don schreef:nee klopt, 6 op dit moment maar wat je zelf ook al zegt, mensen kunnen nu zo veel zeggen maar denken ze er over ander half jaar ook nog zo over? maar goed, dat ter zijde. was ook gewoon nieuwsgierig of het technisch gezien uberhaubt mogelijk is. kan me namelijk zoiezo niet voorstellen dat een teef van een grotere reu normaal kan bevallen. mij lijkt dat de pups zoiezo te groot zullen zijn om zonder operatie ter wereld te komen. ik zou nooit het risico willen nemen als de kans erg groot zal zijn dat het fout loopt door het grootte verschil.
Het risico op complicatie tijdens dracht en bevalling loop je altijd; als de reu (veel) groter is, mogelijk meer.
En los daarvan ... dus puur los van het feit dat je de moederhond kunt verliezen.. heb je 1000 euro of meer reserve staan? DA midden in de nacht laten komen voor een bevalling die niet soepel gaat, wat een keizersnee met worden met observatie voor 1 nacht bijvoorbeeld is eh.. "niet goedkoop" at best.

Joh, gewoon heeeeel simpel: niet doen.

Het lijkt leuk hoor "zomaar een nestje voor de lol" totdat het foutgaat en klauwen met geld gaat kosten, dode pups of moederhond oplevert.

Suzanne
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

dagmar88 schreef:
Hebben jullie en de eventuele pupkopers er kijk op wat voor hondjes dit worden qua karakter?
En wat gebeurd er als het voor 1 of meer kopers toch te veel hond is, of 1 of meer van de pups niet gezond is?
Een al dan niet tijdelijke opvanger er bij lijkt mij bij jullie nou niet echt een strak plan.
Asiel dan maar? Marktplaats? Enkeltje dierenarts?
als het uberhaubt al tot een nest zou komen zijn de reu en teef volwassen. ALS het er van zou komen zouden zou er zeker geen sprake zijn van asiel, marktplaats of enkeltje dierenarts. ik heb altijd volle verantwoordelijkheid genomen voor mijn honden. snap ook niet waar die vraag op slaat.
nogmaals ik zeg helemaal niet dat er een nest komt ik stel alleen wat technische vragen omdat ik dus vraag heb naar een pups. daarbij zeg ik ook dat het er waarschijnlijk toch niet van komt want ik kan nu 6 aanvragen hebben, wie zegt dat ze over anderhalf jaar nog geinteresseerd zijn?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

viewtopic.php?f=6&t=78110

Het is trouwens fysiek wel mogelijk maar als er weinig pups zijn heb je een probleem want dan heb je meer kans dat ze te groot worden. Verder passen ze zich wel aan de moeder aan.
Maar het gaat niet alleen om geboren worden, wat erna komt is veel meer zorgen. Wat als er ineens na 6 maanden 5 pupkopers hun pup willen herplaatsen? Wat ga je dan doen? Wat als een van de door jou gefokte pups een kind bijt? Of ernstig ziek wordt? Wat als jouw teef overlijd bij de bevalling?
Inc

Ik snap niet dat je er uberhaupt over nadenkt. Er spelen nog veel meer factoren mee en daar heb je het niet eens over.

Wat zegt de fokker van het teefje er trouwens van?
Laatst gewijzigd door Inc op 31 jul 2011 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen uberhaupt aan iemand gaan vragen of ze twee honden willen kruisen. Zeker als de teef nog een pup is en het karakter dus nog helemaal niet duidelijk is. Ik zou dat sowieso eerst afwachten voordat ik een beslissing zou maken om te dekken.
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

Suzanne123 schreef:
aman.en.don schreef:nee klopt, 6 op dit moment maar wat je zelf ook al zegt, mensen kunnen nu zo veel zeggen maar denken ze er over ander half jaar ook nog zo over? maar goed, dat ter zijde. was ook gewoon nieuwsgierig of het technisch gezien uberhaubt mogelijk is. kan me namelijk zoiezo niet voorstellen dat een teef van een grotere reu normaal kan bevallen. mij lijkt dat de pups zoiezo te groot zullen zijn om zonder operatie ter wereld te komen. ik zou nooit het risico willen nemen als de kans erg groot zal zijn dat het fout loopt door het grootte verschil.
Het risico op complicatie tijdens dracht en bevalling loop je altijd; als de reu (veel) groter is, mogelijk meer.
En los daarvan ... dus puur los van het feit dat je de moederhond kunt verliezen.. heb je 1000 euro of meer reserve staan? DA midden in de nacht laten komen voor een bevalling die niet soepel gaat, wat een keizersnee met worden met observatie voor 1 nacht bijvoorbeeld is eh.. "niet goedkoop" at best.

Joh, gewoon heeeeel simpel: niet doen.

Het lijkt leuk hoor "zomaar een nestje voor de lol" totdat het foutgaat en klauwen met geld gaat kosten, dode pups of moederhond oplevert.

Suzanne
ik weet wat het kost als de da in moet grijpen. zoals ik al zei, ik zou geen risicovolle dracht aan gaan. me honden zijn me wel even meer waard als dat.
~Suzanne~
Zeer actief

ELKE dracht is in principe "risico-vol" ...

Ga je / jullie je eerst maar 's verdiepen in hoe dat werkt; dracht, geboorte en de 8 weken daarna bij een teef en de pups. Je weet helemaal niets over hoe fokken in elkaar steekt. Lijkt me een eerste vereiste.

En dan nog; schaf jezelf een rashond aan en ga dan op die manier wezenlijk iets proberen bij te dragen.

Wat je nu voorstelt is eerder vragen om problemen dan het bieden van een oplossing voor mensen die NU aangeven belangstelling te hebben maar ik geef je zwart op wit dat van de 10 die nu zeggen 'ja gaaf' er 1 overblijft die echt een pupje wil. Maximaal. Bij de rest 'komt het nu even niet uit'.
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

zoals ik al zei nogmaals, kayla is pas 4,5 maand. is nog een ver van mijn bed show. ik ben geen fokker en heb ook nooit gefokt. probeer er wat info over te krijgen hoofdzakelijk uit nieuwsgierigheid. dat ik mensen heb die om een pup vragen wil nog helemaal niet zeggen dat ik ook een pup zou willen. voorlopig krijgt daro binnen kort een chip zodat er geen ongelukjes kunnen gebeuren
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

aman.en.don schreef: ik weet wat het kost als de da in moet grijpen. zoals ik al zei, ik zou geen risicovolle dracht aan gaan. me honden zijn me wel even meer waard als dat.
Uiteindelijk kan elke dracht risicovol zijn. :wink:
Als je niet weet wat je doet, moet je hier niet aan beginnen.
Lees het topic van Valerie maar door.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

Suzanne123 schreef:ELKE dracht is in principe "risico-vol" ...

Ga je / jullie je eerst maar 's verdiepen in hoe dat werkt; dracht, geboorte en de 8 weken daarna bij een teef en de pups. Je weet helemaal niets over hoe fokken in elkaar steekt. Lijkt me een eerste vereiste.

En dan nog; schaf jezelf een rashond aan en ga dan op die manier wezenlijk iets proberen bij te dragen.

Wat je nu voorstelt is eerder vragen om problemen dan het bieden van een oplossing voor mensen die NU aangeven belangstelling te hebben maar ik geef je zwart op wit dat van de 10 die nu zeggen 'ja gaaf' er 1 overblijft die echt een pupje wil. Maximaal. Bij de rest 'komt het nu even niet uit'.
ik kom niet uit een ei en weet wil iets van fokken. ik weet inderdaad lang niet alles en ja heb nu al 5 keer geloof ik gezegt dat ik ook wel weet dat wat mensen nu zeggen over ander half jaar niet meer op hoeft te gaan.
en daarbij, de mechel is geen volle, de border wel. als ik dus echt wil gaan fokken doe ik dat wel met een border reu maar dat is mijn intensie dus helemaal niet.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nouja het meeste is al gezegd. Volgens mij staan er genoeg kruising Mechelaars/Borders op marktplaats. Daarnaast, denk ook even aan het gemiddelde karakter van beide rassen. Volgens mij wil je dat toch echt niet kruisen. Zenuwpezen met af en toe een kort lontje die fel uit de hoek kunnen komen..
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

echt wil gaan fokken? een nest op de wereld zetten is fokken, of dat nou kruisingen zijn of niet, je hebt alleen een verschil tussen goed en niet goed fokken ;)

ik persoonlijk zou geloof ik niet blij worden van een border X mechel kruising en ik denk ook niet dat je dat moet willen.
~Suzanne~
Zeer actief

Als het de bedoeling niet is om te gaan fokken, waarom is dan dit topic?
Een eenmalig nestje is OOK fokken; met alle (wettelijke) regels die daaraan vastzitten.

Ik heb de indruk je de (mogelijke) consequenties niet ziet. Of niet wilt zien.

Het kan je je teef kosten; het kan je klauwen vol met geld kosten, je kunt 10 pups overhouden (wat doe je DAAR dan mee? naar het asiel? Verzuipen?), kunt aansprakelijk gesteld worden als de pups iets erfelijks blijken te hebben wat je had kunnen voorkomen door de honden fatsoenlijk te testen.

Kortom: niet doen.
Krachtiger kan ik niet zijn .. nou ja, dat kan ik wel :engel: maar laten we dat maar niet doen op zondagavond.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ja, dat is mogelijk, en nee, mi is dat niet verstandig...
De ouders kunnen geweldige honden zijn, maar wie zegt dat de pups dat ook zijn?
Ik vind het geen erg gelukkige kruising met het scherpe van een mechelaar en de drive van de border collie...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

Suzanne123 schreef:Als het de bedoeling niet is om te gaan fokken, waarom is dan dit topic?
Een eenmalig nestje is OOK fokken; met alle (wettelijke) regels die daaraan vastzitten.

Het kan je je teef kosten; het kan je klauwen vol met geld kosten, je kunt 10 pups overhouden (wat doe je DAAR dan mee? naar het asiel? Verzuipen?), kunt aansprakelijk gesteld worden als de pups iets erfelijks blijken te hebben wat je had kunnen voorkomen door de honden fatsoenlijk te testen.

Krachtiger kan ik niet zijn .. nou ja, dat kan ik wel :engel: maar laten we dat maar niet doen op zondagavond.
ik zei eerder al, mijn beide honden worden zoiezo getest op heupen etc. niet om te fokken maar ik wil zeker weten dat mijn honden het aan kunnen voor we de sport in gaan. ja ik weet wat da ingrijpen zou kosten, nee ik wil mijn teef geen grote risico volle dracht aan laten gaan groter dan wanneer ze van een andere border drachtig zou raken en ja ik wil de risico's juist wel zien anders had ik daar niet naar gevraagt. de fokker van daro had ook erg veel complicaties rondom de bevalling van het nest van daro en melkklierontstekingen etc etc etc. ik weet dus heus wel iets wat er fout kan gaan. ken meer van die verhalen uit mijn omgeving.

ik ken mensen met honden uit een soort gelijke kruising en die hebben prettige karakters. weet dat dat nog weinig zegt over zo'n kruising op zich.

nogmaals, hoogstwaarschijnlijk wil ik zoiezo geen nest uit deze combi omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat een teef van om en nabij de 50 schoft pups veilig ter wereld kan brengen van een reu van 65 cm schoft en het risico is het mij niet waard. mijn vraag komt dus grotendeels uit nieuwsgierigheid.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je teefje is nog geen half jaar ,dus dat zou nog een 1,5 jaar wachten worden voordat je met haar kunt fokken.
Tegen die tijd zijn ze allemaal afgehaakt geloof mij maar.
En te goedkoop zoals je zegt tegen kostprijs dan word de aanschaf ook iets makkelijker overwogen dan bij een hogere aanschafprijs.
Fokken zou kunnen met een combi border x xsing mechel.
Alle 2 wel niet de ideale huishonden en de combi zal niet het geen geven wat je nu bij beide ouders ziet en graag wilt.
Niet echt een leuke combi waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat er leuke honden uit zouden kunnen komen qua karakter.
Maar alles wat je zou kunnen hoef je natuurlijk ook niet te doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

aman.en.don schreef:
Suzanne123 schreef:Als het de bedoeling niet is om te gaan fokken, waarom is dan dit topic?

ik zei eerder al, mijn beide honden worden zoiezo getest op heupen etc. niet om te fokken maar ik wil zeker weten dat mijn honden het aan kunnen voor we de sport in gaan. ja ik weet wat da ingrijpen zou kosten, nee ik wil mijn teef geen grote risico volle dracht aan laten gaan groter dan wanneer ze van een andere border drachtig zou raken en ja ik wil de risico's juist wel zien anders had ik daar niet naar gevraagt. de fokker van daro had ook erg veel complicaties rondom de bevalling van het nest van daro en melkklierontstekingen etc etc etc. ik weet dus heus wel iets wat er fout kan gaan. ken meer van die verhalen uit mijn omgeving.

ik ken mensen met honden uit een soort gelijke kruising en die hebben prettige karakters. weet dat dat nog weinig zegt over zo'n kruising op zich.

nogmaals, hoogstwaarschijnlijk wil ik zoiezo geen nest uit deze combi omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat een teef van om en nabij de 50 schoft pups veilig ter wereld kan brengen van een reu van 65 cm schoft en het risico is het mij niet waard. mijn vraag komt dus grotendeels uit nieuwsgierigheid.
Als het echt uit nieuwgierigheidd zou zijn dan kan ik je antwoorden zoals hierboven dat het geen probleem hoeft te zijn qua grote van die 2 .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

bedankt voor je antwoord. ik werd nieuwsgierig omdat ik nu al een paar keer de vraag heb gehad als je ooit een nest krijgt dan............ . als ik fok intensies had gehad had ik of een mechel teef genomen of zou een border reu erbij zetten. vooralsnog heb ik die intensie niet.
ik denk idd dat de meeste mensen over anderhalf jaar of al een andere hond hebben of dan een andere smoes hebben waardoor ze afhaken. die vraag naar een pup heeft me echter wel aan het denken gezet.
daro krijgt een chip om ongelukjes te voorkomen. daar komt ook nog bij dat ik verwacht dat kayla helemaal niet geschikt zal zijn voor de fok. ze heeft van zichzelf een beetje een waggelgang.
vanaf welke leeftijd is het het beste om foto's te laten maken. dit wil ik dus niet doen voor de fok maar voor de sport. wil met haar frisbee gaan doen. hier kunnen we gewoon niet mee starten over een jaar als haar heupen etc niet optimaal zijn
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

idd, als het echt uit nieuwsgierigheid is, die schofthoogte verschillen zijn niet problematisch, bv bij mijn D nest was de teef 58-59 cm en 20-22 kilo en de reu 70 cm en bijna 40 kilo....

de rest is denk ik allemaal al gezegd...kan daar alleen maar achter staan
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

beetje doorgescrolled, toch wel behoefte om te reageren. Een mechelse herder x border collie lijkt mij een leuke combinatie maar niet zomaar een combinatie. Ik kijk er met het oog van de sport naar en dan lijkt het me wel interessant. Voor in huis lijkt het me weer totaal geen fijne combinatie. Als het dan zou gebeuren denk ik dat het idealer is als de teef een mechelse was geweest maar lijkt me niet enorm problematisch voor de rest ga ik ook een beetje met de rest mee
Verder zijn er zat 'zomaar' kruisingen op de wereld, zat oepsnestjes of pretnestjes. MP staat er vol mee
Een nestkist in je huis, en je huis zit vol. Plus je hebt ook de reu er nog bij die je misschien moet scheiden Al met al, ik denk dat als je zelf nadenkt dat je het antwoord wel weet ;)
Voor de foto's zou ik naar een specialist gaan, die goed de foto's kan lezen. Dan zou ik toch wel wachten tot dik een jaar een paar maanden eroverheen nog het liefst. Dan zou ik zeker ook adviseren niet alleen de heupen erbij te pakken maar ook ellebogen, schouders en rug. Officieel doen ze ellebogen (RvB) vanaf 18 m maar ik weet niet of er misschien al iets nuttigs over te zeggen is op jongere leeftijd

edit typo
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 31 jul 2011 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

EschaenStefanie schreef:beetje doorgescrolled, toch wel behoefte om te reageren. Een mechelse herder x border collie lijkt mij een leuke combinatie maar niet zomaar een combinatie. Ik kijk er met het oog van de sport naar en dan lijkt het me wel interessant. Voor in huis lijkt het me weer totaal geen fijne combinatie. Als het dan zou gebeuren denk ik dat het idealer is als de teef een mechelse was geweest maar lijkt me niet enorm problematisch voor de rest ga ik ook een beetje met de rest mee
Verder zijn er zat kruisingen op de wereld, zat oepsnestjes of pretnestjes. MP staat er vol mee
Een nestkist in je huis, en je huis zit vol. Plus je hebt ook de reu er nog bij die je misschien moet scheiden. Al met al, ik denk dat als je zelf nadenkt dat je het antwoord wel weet ;)
Voor de foto's zou ik naar een specialist gaan, die goed de foto's kan lezen. Dan zou ik toch wel wachten tot dik een jaar een paar maanden eroverheen nog het liefst. Dan zou ik zeker ook adviseren niet alleen de heupen erbij te pakken maar ook ellebogen, schouders en rug. Officieel doen ze ellebogen (RvB) vanaf 18 m maar ik weet niet of er misschien al iets nuttigs over te zeggen is op jongere leeftijd
werpkist is geen probleem. heb een slaapkamer over :W:. ondanks dat daro nu juist super lief en zorgzaam is tegen pups, ik weet dat dat nog kan veranderen, zou ook dat scheiden dus geen probleem zijn. neemt niet weg dat ik nog steeds het risico te groot vind gezien het grootte verschil. en wat je zegt, miss voor de sport in interessante kruising maar onder de geinteresseerde op dit moment zitten er een aantal zonder echte sport intresses.
hoe meer we het er hier in huis over hebben, hoe meer het er naar uit ziet dat er geen nest van deze combi gaat komen. buiten dat vind ik info over fokker zoiezo wel gewoon interessant. net zo interessant als dat ik het meeste vind als het om honden gaat.

(en verder krijg je zo nog een pbtje :F: )
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”