Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Sinds twee maanden hebben we kleine dondersteen Sidney erbij. Met zeven maanden is ze afgedankt door haar eerste baas, ze is nu dus 9 maanden. Haar vader zou een cairntarriër zijn en moeder een black and tan Hussel. Ze is ruwharig, maar niet zo als Boyke, mijn border terriër. Sidney's haar is langer en wat gladder dan dat van Boyke.
Nu begreep ik van een kennis die een Cairn heeft gehad dat die door de trimster "gestript" werd. Wat is het verschil tussen strippen en plukken en wat denken de experts onder jullie dat met Sid moet gebeuren?? Boyke pluk ik twee keer per jaar zelf, gewoon tot hij helemaal glad is.
Dat ga ik ook doen hoor Vanavond heb ik jonge honden cursus met haar en een van de instructeurs is trimster. Ik ga haar even vragen of ze wil kijken en zo nodig kan ik bij haar ook terecht voor een trimsessie. Ik was gewoon nieuwsgierig of iemand het hier zo van de foto kan zien/vermoeden. Het zou wel handig zijn als ik haar ook zelf kan plukken, net als Boyke, maar ik ga niet staan "trekken" als ik het niet zeker weet
Flevo Bordertje schreef: Het zou wel handig zijn als ik haar ook zelf kan plukken, net als Boyke, maar ik ga niet staan "trekken" als ik het niet zeker weet
Ach ik zie het al helemaal voor me, zitten die haren muurvast
Zo te zien is het vachtje vrij dus dat word geen stripcaht .
Want dat lukt niet.
Zie ook wat pluis.
Je kunt het proberen om haar zelf te plukken in een 6 maanden pluk.?
Kijken of het los zit en zo ja plukken die handel.
Flevo Bordertje schreef: Het zou wel handig zijn als ik haar ook zelf kan plukken, net als Boyke, maar ik ga niet staan "trekken" als ik het niet zeker weet
Ach ik zie het al helemaal voor me, zitten die haren muurvast
Viel reuze mee, de electrische epileerderdinges hoefde er niet eens bij
bouvierpoedel schreef:Zo te zien is het vachtje vrij dus dat word geen stripcaht .
Want dat lukt niet.
Zie ook wat pluis.
Er is inderdaad steeds meer pluis (deze foto's waren van een paar weken geleden), vooral bij de borst en voorpoten. Net een leeuwtje Het haar zit al goed los aan de voorkant, maar bij de kont wat minder. Ik ga gewoon de stoute schoenen aantrekken en haar plukken als het goed los is, foto's volgen Bedankt voor de tips, Kees
Strippen moet vier keer per jaar gebeuren, dat laten mensen doen bij hen hond als ze willen dat de hond wat langer haar houdt het hele jaar door. Je trekt dan niet hele plukken er uit, maar de puntjes, ongeveer de helft van de bovenvacht. Bij plukken, pluk je het gewoon helemaal kort.
Strippen is lastiger, kost meer tijd en moeilijker om zelf te doen.
Sanner schreef:Strippen moet vier keer per jaar gebeuren, dat laten mensen doen bij hen hond als ze willen dat de hond wat langer haar houdt het hele jaar door. Je trekt dan niet hele plukken er uit, maar de puntjes, ongeveer de helft van de bovenvacht. Bij plukken, pluk je het gewoon helemaal kort.
Strippen is lastiger, kost meer tijd en moeilijker om zelf te doen.
Een stripvacht kan wel uit een 6 lagenstripvacht bestaan.
Maar die staat er ook niet in ene op en begin je ook niet met een 6 maanden plukvacht gewoon de puntjes te plukken.
bouvierpoedel schreef:Zo te zien is het vachtje vrij dus dat word geen stripcaht .
Want dat lukt niet.
Zie ook wat pluis.
Er is inderdaad steeds meer pluis (deze foto's waren van een paar weken geleden), vooral bij de borst en voorpoten. Net een leeuwtje Het haar zit al goed los aan de voorkant, maar bij de kont wat minder. Ik ga gewoon de stoute schoenen aantrekken en haar plukken als het goed los is, foto's volgen Bedankt voor de tips, Kees
Komt waarschijnlijk omdat hij met 9 maanden oud nog niet geplukt is geweest en nu op sommige plekken al wel een nieuwe vacht heeft.
De pot met talkpoeder erbij en eruit plukken met de vingers.