Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loops, wanneer nou vruchtbaar?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

loops, wanneer nou vruchtbaar?

Ongelezen bericht door Robin »

Op internet lees ik tegenstrijdige informatie, en ik wil liever niet Robin gedurende de héle loopsheid aan de riem, maar ik wil ook geen risico lopen op het moment dat ze vruchtbaar is.

Sinds vandaag is ze zichtbaar loops, bloed heeft ze eigenlijk nooit echt, maar de slibmossel, tut (ja, heb ik geleerd uit een ander topic) is wel duidelijk gezwollen.
Vanaf wanneer is ze nou vruchtbaar? En kan ik ervan uit gaan dat ze de rest van de tijd níet vruchtbaar is? Of verschilt dat weer per hond?

Hoop dat jullie me kunnen helpen :D
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
~Suzanne~
Zeer actief

Re: loops, wanneer nou vruchtbaar?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dat verschilt per hond heb ik altijd begrepen. Persoonlijk zou ik dus zelf de hele loopsheid geen risico nemen.

Suzanne
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Dat is verschillend. Ik zou daarom ook geen risico lopen.
ZaZa is bijvoorbeeld duidelijk al "in the mood" als ze nog volop bloed.
Bij haar zie je het duidelijk, omdat ze dan als je haar aait haar staart opzij doet.
Ze staat dus niet droog wat ze vaak zeggen en het is ook al na een week.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Indy is vandaag precies 2 weken loops en volgens mij is het eigenlijk alweer over.
Aan Mike te merken was ze een halve week geleden vruchtbaar. (en ik geloof niet dat die ernaast zit) Hij wil dan niet meer eten en wordt helemaal gek als ik met Indy weg ga.

De laatste dagen wil hij weer wel eten en kunnen we samen lopen zonder poespas.
Het verschilt echt per hond denk ik.

Moet eerlijk zijn dat ik ze in de eerste week ook nog gewoon los laat lopen. Wel in de polder als er geen kip te bekennen is.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het verschilt dus per hond ;)

Er zijn succesvolle dekkingen geweest vanaf de 5e dag en tot de 24e dag.
Alles is dus mogelijk.

Meestal is het zo dat een hond gaat "staan", zich stelt en de staart opzij gooit als er een leuke meneer belangstelling toont als ze dekrijp is.
De meeste teven beginnen daar al drie dagen voor de dekrijpheid mee, sommigen laten zich tot het eind dekken, andere gewoon een dag of vier, vijf.
Simpelweg kun je aanhouden dat de kust veilig is als de teef duidelijk afsnauwt en gaat zitten.
Als de vloeiing vrijwel helder is betekent dat over het algemeen dat ze dekrijp is en dus NIET dat de loopsheid over is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Robin
Zeer actief

Bedankt allemaal!
Ik zal het zekere voor het onzekere nemen... Goed om te weten! :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène laat andere honden toe ongeveer van de 11 t/m de 13e dag, maar Marouck stond vanaf dag 2 al pontificaal met haar staart opzij. :80: En dat tot dag 21.

Overigens loopt Biène gewoon los tijdens haar loopsheid maar goed, ik kom zelden andere honden tegen waar ik loop. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne123 schreef:Dat verschilt per hond heb ik altijd begrepen. Persoonlijk zou ik dus zelf de hele loopsheid geen risico nemen.
Nee, je zult eens een risico lopen in je leven :schrik:

Je merkt snel genoeg wanneer de hond gaat "staan". Blijft natuurlijk altijd opletten, maar 3 weken aanlijnplicht is niet nodig hoor ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:
Suzanne123 schreef:Dat verschilt per hond heb ik altijd begrepen. Persoonlijk zou ik dus zelf de hele loopsheid geen risico nemen.

Je merkt snel genoeg wanneer de hond gaat "staan". Blijft natuurlijk altijd opletten, maar 3 weken aanlijnplicht is niet nodig hoor ;)
Nou, ja, Charlie én Pluisje geven helemaal niets aan en dat vind ik toch wel erg vervelend.
Heb ze tot dag 35 gescheiden gehouden :blauwoog: op hoop van zegen...

Ach ja, volgend jaar zijn we er van af :cheer:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Marion. schreef:

hihi en als de hond dan onverhoopt gedekt wordt dan zeker als kommentaar geven "moet je d'r maar aangelijnd houden"?

Suzanne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne123 schreef:
Marion. schreef:

hihi en als de hond dan onverhoopt gedekt wordt dan zeker als kommentaar geven "moet je d'r maar aangelijnd houden"?
Wie, ik :schrik: :schrik: :schrik:
Ik geloof dat ik op het forum ongeveer de enige ben die vind dat de honden minstens iedere wandeling ergens los moeten kunnen. En dat doen ze hier dus ook. Oók als ze hoogloops zijn en ik beiden tegelijk hoogloops heb. Elf jaar teven, en nooit een onverhoopte dekking hoor.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zoals iedereen zegt, het verschilt per hond en per loopsheid.
Plus je hebt teven die écht op zoek gaan en anderen die gewoon bij je blijven :19:
Zelf ga ik wel gewoon wandelen, en los laten doe ik ook. Loop op overzichtelijke plekken en let goed op als er vreemde honden lopen. Hier moet ik ook scheiden in huis omdat meneer ook intact is, de eerste keer heb ik dat heel rap gedaan de volgende keren kon ik beter inschatten wanneer ze dekrijp was.
Maar ik nam ook geen risico, ondanks dat het aantal dekrijpe dagen over was zag ik toch nog gedrag waarbij ik dacht :hmmm: dus ik houd ze altijd wat langer gescheiden voor de zekerheid, en ook buiten houd ik wat langer rekening met haar loopsheid.
Strand e.d. ga ik niet op met een loopse teef, niet aan het begin en ook niet als het aflopend is, dat vind ik voor andere reueneigenaren niet zo fijn, en voor mezelf niet :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: Wie, ik :schrik: :schrik: :schrik:
Ik geloof dat ik op het forum ongeveer de enige ben die vind dat de honden minstens iedere wandeling ergens los moeten kunnen. En dat doen ze hier dus ook. Oók als ze hoogloops zijn en ik beiden tegelijk hoogloops heb. Elf jaar teven, en nooit een onverhoopte dekking hoor.
Nee hoor, ik vind dat ook.
En ook als ze loops zijn.
En als hier pups zijn, zijn die altijd van de beoogde reu en nooit van een ander.
En mijn bescheiden maar 39 hoef ik nooit in te zetten, zelfs dat niet :mrgreen:

Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik lijn mijn honden ook pas aan als ze aangeven interesse in een reu te hebben en dat is bij de een eerder dan bij de ander, maar ze staan allemaal acht dagen lang klaar, als er een reu aankomt, om gedekt te worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja we kunnen het wel van allemaal vinden dat elke hond, (ook al is ze loops) elke dag moet los lopen, toch kan het niet met elke hond(-baas combinatie) want als ik met mijn reu gewoon loop, vind ik het heus ook niet leuk dat er ineens zonder baas een teef zich aanbied voor mijn reu (gelukkig heeft die geen interresse). Zeker bij een eerste loopsheid en misschien ook nog wel een tweede, zal ik toch een beetje leren waar het hoogtepunt zit en hoe de teef reageert en hoe het met haar gehoorzaamheid onder invloed van de hormonen gaat. Als je van die twee keer een beetje een beeld heb, en dat is prima, kan beslissen of ze los kan bij een wandeling, maar dat is dus heel erg situatie afhankelijk (en niet alleen baas-hond combinatie, maar ook de drukte van het gebied waar gelopen wordt en hoe het daar zit met eventueel gewillige reuen)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Tja we kunnen het wel van allemaal vinden dat elke hond, (ook al is ze loops) elke dag moet los lopen, toch kan het niet met elke hond(-baas combinatie)
Nee, maar daarom vind ik dat nog wel :19:
want als ik met mijn reu gewoon loop, vind ik het heus ook niet leuk dat er ineens zonder baas een teef zich aanbied voor mijn reu (gelukkig heeft die geen interresse).
Het heeft niks te maken met wat een reueneigenaar vindt. Vind ik dan.
Het heeft te maken met hoe de teveneigenaar ermee omgaat.
Als die zijn teef opvoedt en zorgt dat ze luistert is er niks aan de hand.
Ik mag toch hopen dat ik niet verantwoordelijk ben voor het al dan niet luisteren van andermans hond?
Zeker bij een eerste loopsheid en misschien ook nog wel een tweede, zal ik toch een beetje leren waar het hoogtepunt zit en hoe de teef reageert en hoe het met haar gehoorzaamheid onder invloed van de hormonen gaat. Als je van die twee keer een beetje een beeld heb, en dat is prima, kan beslissen of ze los kan bij een wandeling, maar dat is dus heel erg situatie afhankelijk (en niet alleen baas-hond combinatie, maar ook de drukte van het gebied waar gelopen wordt en hoe het daar zit met eventueel gewillige reuen)
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat valt dus gewoon onder hoe een teveneigenaar met zijn teef omgaat ;)

Afbeelding

gyanty
Zeer actief

Wat de reueneigenaar ervan vind (heb momenteel ook weer een teef hoor ;)) maakt niet uit? Uuuhm marjoleine, ik hoef toch jou niet uit te leggen over bloemetjes en bijtjes? :LOL:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

gyanty schreef:Wat de reueneigenaar ervan vind (heb momenteel ook weer een teef hoor ;)) maakt niet uit? Uuuhm marjoleine, ik hoef toch jou niet uit te leggen over bloemetjes en bijtjes? :LOL:
Maar een reueneigenaar hoeft toch ook niet te verwachten dat de hele wereld rekening met hem houdt? Ook een reu kan leren te luisteren, ook met loopse teven in de buurt. Uitzonderingen daargelaten dan.

Bij mij op de club vonden ze ook dat een loopse teef niet mee mocht trainen want daar reageerden de reuen zo op. Er heeft er nog nooit 1 op Biène gereageerd....en ik heb altijd gewoon meegetraind, uitgezonderd de paar dagen dat ze echt met haar staart opzij ging staan (de grootste klagers vertelde ik de eerste keren gewoon niet dat ze loops was). Tuurlijk hou je er rekening mee door bv. oefeningen als laatste te doen, maar dan nog.
Wisten ze het niet dan reageerden de reuen nergens op, zei ik wel dat Biène loops was zagen ze ineens vanalles aan hun hond en lag dat allemaal aan mij. Ja daag!
Dat geldt ook vaak bij andere contacten tussen reu en teef...weet de eigenaar van de reu dat de teef loops is dan is dat ineens de reden dat ie niet luistert. Weet ie het niet, dan luistert de hond vaak gewoon prima.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Robin
Zeer actief

Oww, ik wilde helemaal geen discussie over loopse teven al dan niet los laten lopen... Dat hadden we al uitvoerig besproken, toch? :ugh: viewtopic.php?f=1&t=219996&p=4851442&hilit=loopse+teven#p4851442

Ik wilde gewoon weten wanneer teven precies vruchtbaar zijn tijdens de loopsheid, en wat ik daar verder mee doe, of wie dan ook, is aan die persoon zelf. Ik denk dat ik Robin wel los kan laten 's morgens als er niemand is op het veldje. Maar zeker weten doe ik dat niet, hangt een beetje af van haar gedrag en luistervaardigheden op dat moment.

Maar blijkbaar is daar geen pijl op te trekken (zeg je dat zo? Staat opeens zo raar.. :denken: ) en dus zal ik Robins gedrag goed in de gaten houden. Het uitje hondenstrand stellen we voor het gemak maar even uit, in elk geval ;)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Tja dat hangt helemaal van Robin af. Dat zul je moeten leren in de loop der loopsheiden (hihi klikt wel grappig zo) Hoeveelste loopsheid is dit van haar?

De discussie gaat om iets wat ik zei. Ik vind het harstikke goed dat loopse teven meetrainen en mijn reu luistert prima (alle reuen die ik gehad heb overigens). Maar ik probeerde dus juist duidelijk te maken dat er nog wel eens teven loops los lopen die dus niet los zouden moeten lopen en dat ik dáárom vind dat men eerst hun teef moet leren kennen ofwel leren dat ze ook dan moet gehoorzamen en niet zo maar los moeten laten lopen en hopen dat het dan maar goed komt. Het is een nieuwe situatie voor de teef en daar mag je best even op trainen een aandacht aan besteden. Dát was wat ik duidelijk wilde maken. Mijn reu heb ik prima onder controle, geen probleem.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”