Noah is mijn eerste hond die op vlees staat, met zo nu en dan een karkas (parelhoen, kip, runderstrot/pijp). Zij is ook mijn eerste hond die dus kadavers eet. Zal dat verband met elkaar hebben?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dode dieren eten
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Dode dieren eten
Noah dus. Zij eet soms wel eens een gevonden kadaver die ze ergens in de bosjes vind. Gister was het een stuk baby haas, de achterpoten hingen uit haar mond. Ze doet 2x kraken en slikt het zo door. Vervolgens spuugt ze het nog heerlijk uit in mijn auto, om het vervolgens weer op te eten
Noah is mijn eerste hond die op vlees staat, met zo nu en dan een karkas (parelhoen, kip, runderstrot/pijp). Zij is ook mijn eerste hond die dus kadavers eet. Zal dat verband met elkaar hebben?
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Re: Dode dieren eten
Mijn lab nooit anders dan brokken gehad had hier ook een handje van. 2x kraken en weg voor een dood Maasvlaktekonijn. Je kon er op wachten dat het er weer uit kwam.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie barft, maar vind alles aan dood dier dat niet kant en klaar in haar voerbak ligt geen eten.
Dooie beesten vindt ze leuk hoor, om heel trots mee naar huis te nemen.
Maar haar 'taak' stopt achter de voordeur
Pluis vreet alles op dat gebied, konijn, rotte meeuw, uit het nest gevallen kuikentjes, scharen van krabben en hij schraapt wanneer het eb is zelfs de mossels van de stenen om ze uit te slurpen...
Hij doet maar, zolang hij daarna maar niet 'braaf' z'n rottebeestenkwijl bakkes aan mij komt afvegen

Dooie beesten vindt ze leuk hoor, om heel trots mee naar huis te nemen.
Maar haar 'taak' stopt achter de voordeur
Pluis vreet alles op dat gebied, konijn, rotte meeuw, uit het nest gevallen kuikentjes, scharen van krabben en hij schraapt wanneer het eb is zelfs de mossels van de stenen om ze uit te slurpen...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, dat houdt geen verband.
Mijn honden hebben het altijd gedaan, ook toen ik nog geen vers voerde.
Lobke, mijn vorige wetter, snackte zelf veldmuizen. Naja, die waren na één keer kraken dan wel dood dus, maar niet rot. telt dat ook?
Lobke, mijn vorige wetter, snackte zelf veldmuizen. Naja, die waren na één keer kraken dan wel dood dus, maar niet rot. telt dat ook?
-
Marion.
Nee hoor, denk ik ook niet. Miep heeft nooit iets anders gehad dan barf, maar ze vreten hier zelden kadavers. Muisjes zijn om mee te spelen, en soms sneuvelt er dan wel eens eentje. Ooit lag er een baby-ree in de velden, en daar liepen ze wel steeds naar toe om te snacken. Dat mocht ook van ons.Marjoleine schreef:Nee, dat houdt geen verband.
(moet wel zeggen dat ze uit de vriezer ook niet gek op wild zijn, geen eend/duif/haas/konijn/patrijs; ze laten het gewoon liggen)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
kiefer vind het meestal niet interessant (althans niet om op te eten), lijfje daarentegen.......

- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Lijfje vreet allesHutsje schreef:kiefer vind het meestal niet interessant (althans niet om op te eten), lijfje daarentegen.......

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden eten ook graag kadavers tenminste twee van de vier en ook toen ze nog brokken aten.
Vers vlees gaat er ook goed in, ik was Bijou een keer kwijt zat ze achter de bosjes een haas die ze gevangen had op te eten kwam nog net op tijd om de poten naar binnen te zien verdwijnen. Ze had me toch een dikke buik niet normaal meer. Maar ze heeft het niet uitgespuugd, als ze een kadaver eten blijft het er meestal ook in, af en toe kotsen ze het uit.
Vrijdag had Jarah op het balkon een muis gevangen, later lag hij in de kamer had ze hem uitgekotst, was ik wel blij mee, want buren hebben gif op het balkon staan tegen muizen. Nou zal een zo muisje opeten niet zo heel erg zijn, maar was toch blij dat ze hem uitgekotst had.
Vers vlees gaat er ook goed in, ik was Bijou een keer kwijt zat ze achter de bosjes een haas die ze gevangen had op te eten kwam nog net op tijd om de poten naar binnen te zien verdwijnen. Ze had me toch een dikke buik niet normaal meer. Maar ze heeft het niet uitgespuugd, als ze een kadaver eten blijft het er meestal ook in, af en toe kotsen ze het uit.
Vrijdag had Jarah op het balkon een muis gevangen, later lag hij in de kamer had ze hem uitgekotst, was ik wel blij mee, want buren hebben gif op het balkon staan tegen muizen. Nou zal een zo muisje opeten niet zo heel erg zijn, maar was toch blij dat ze hem uitgekotst had.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
lida1956
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Riesenschnauzer 2x, dwergschnauzer, teckel, boomer, Westy, asbak
Mijn honden hebben altijd kadavers gegeten toen ze nog brokken aten. Nu ze barfen doen ze het ook nog steeds, het liefst eten ze dooie vissen, maar eigenlijk eten ze alles. Ze plunderen naar mijn idee wel vaker de moestuin sinds ze barfen.
-
Beesteboelmona
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco x Bardino
- Aantal honden: 1
Ik heb hier een podenco mix die vanaf 5 maanden oud op barf staat.
Maar kadavers of dooie vissen eet hij echt niet.
Een zalmlijf in zijn voerbak eet hij met smaak maar een dooie vis buiten niet.
Maar de hond van mijn ouders die nog nooit wat anders dan brok en dentasticks heeft gehad vreet elk dooie beest wat hij buiten ziet of het er nu net ligt of al groot en deels vergaan is.
Een hond die op vers staat gaat niet ineens elk dier als voer zien.
Mijn hond heeft ook wel eens een hele kip gegeten maar met een dode kip buiten doet hij niks.
Voer zit in de voerbak en ligt niet in het grasveld ookal is het precies hetzelfde.
Maar kadavers of dooie vissen eet hij echt niet.
Een zalmlijf in zijn voerbak eet hij met smaak maar een dooie vis buiten niet.
Maar de hond van mijn ouders die nog nooit wat anders dan brok en dentasticks heeft gehad vreet elk dooie beest wat hij buiten ziet of het er nu net ligt of al groot en deels vergaan is.
Een hond die op vers staat gaat niet ineens elk dier als voer zien.
Mijn hond heeft ook wel eens een hele kip gegeten maar met een dode kip buiten doet hij niks.
Voer zit in de voerbak en ligt niet in het grasveld ookal is het precies hetzelfde.