Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cujo gecastreerde Rottweilerteef 8,5 jaar 46 kilo 400 gr lotgering
Kenzo gecastreerde kruising reu 8 jaar 32 kilo 400 gr energique nr 4
Izzy gecastreerde kruising teef ong 2,5 jaar 28 kilo lotgering, rodi en vis door elkaar 250 gram
Amy Rottweilerteef 11 maanden 32 kilo 800 gr lotgering (Ze is vrij mager)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ik weeg het eigenlijk nooit , Toots eet net als de katten 3 x een beetje 2 keer brok 1 keer vlees in een kattenvoerbakje , dat voerbakje gaat 2/3 vol alle 3 de keren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Diesel gecastreerde kruising reu, woog 11,2 kg en nu eindelijk 900gr bijgekomen, dus 12,1 kg.
Hij krijgt per dag 500gr brokken (voedselallergie). Hiervoor kreeg hij per dag een bakje smuldier en een hoop extra's.
Als ik dat zo bezie vreet hij als een dijkwerker en ik krijg er amper een kilotje bij. Hij krijgt bijna 4x de aanbevolen hoeveelheid.
Aismee weegt nu 5,08 kg en zit op 8% waardoor ze deze week dagelijks zo'n 410 gram NRV krijgt.
Verdeeld over 2 porties.
Teddy woog zondag 22,6 kg, ideaal gewicht 21 kg. Zit op slechts 1,2% omdat hij echt af moet vallen.
Krijgt nu 250 gram per dag NRV.
Hopelijk kan ik dit als hij eenmaal goed op gewicht is weer opbouwen naar 300 gram per dag.
Abby, intacte teef van 15 maanden, 29 kilo, eet ongeveer 350 gr. brok per dag afgewisseld met kippennekken. orgaanvlees, vis. Ze krijgt nu iets meer want ze werd wat te mager.
Daan, cairn terrier, gecastreerd, 13,5 jaar, 9,5 kilo eet ongeveer 150-200 gram per dag
Dieber, schafpudel, intact, 1 jaar, 26 kilo eet ongeveer 800-850 gram per dag.
Ik weeg niks af, alles zit ongeveer per kilo in de vriezer en er gaat zo'n 7 kilo per week door.
Beau, grote beagle, intact, wordt in augustus 8 jaar, geen idee hoe zwaar (binnenkort weer wegen), toen hij te dik was ongeveer 23 kilo, gok dat hij op gezond gewicht zit rond de 18/19 kilo? weegt. 50 gram brokken, 50 gram sperziebonen, maar nu even tijdelijk 100 gram brokken. Als we weer thuis zijn gaan we weer met sperziebonen werken.
Bram, intacte reu, mopshond, krijgt 220 gram Lotgering per dag en weegt ongeveer 10.5 kilo en is net 3 jaar.
Taiga, gecastreerde teef, kruising stafford, krijgt 440 gram Lotgering per dag en weegt ongeveer 25 kilo en is bijna 13 jaar.
Laatst gewijzigd door Kristina op 26 jul 2011 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Boyke, intacte border teriër reu, bijna 9 jaar, 8 kg
Sidney, intacte cairn-kruising teef, 9 maanden, ongeveer 8 kg
Eten beide 100 gram Smuldier compleet en 100 gram Barf per dag.
Demi schreef:Cujo gecastreerde Rottweilerteef 8,5 jaar 46 kilo 400 gr lotgering
Kenzo gecastreerde kruising reu 8 jaar 32 kilo 400 gr energique nr 4
Izzy gecastreerde kruising teef ong 2,5 jaar 28 kilo lotgering, rodi en vis door elkaar 250 gram
Amy Rottweilerteef 11 maanden 32 kilo 800 gr lotgering (Ze is vrij mager)
Als ik de rest van de kv-voerders lees dan kunnen jouw honden met weinig toe.
* * * People say that money cannot buy you happiness.............. but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Gizmo, 7,5 kg,kruising JR/Shiba, gecastreerd en 9 jaar: 200 gr smuldier (of 120 gr brok)
Max, 17,5 kg, stafford, gecastreerd en 6 jaar: 400 gr smuldier (of 240 gr brok)
kiefer, bullmastiff, volle reu, 5 jaar 60 (?) kilo ongeveer 1,5 kg per dag
lijfje, basset hound, gecastreerde teef, 4 jaar, 27 kilo, tussen de 600 en 700 gr per dag.
Saar en Miep, beide forse (grof gebouwde en hoge) Goldens krijgen samen denk ik ongeveer 400 gram per dag. Ieder dus 200. Meestal gewoon bot en rauw, soms Smuldier/Carnibest/Rodi.
Ysthar, weimaraner reu 3jr en weegt ongeveer 36 kg krijgt 1000 gram lotgering per dag.
Kimba, Hollandse herder teef 5jr weegt 20 kg krijgt 500 gram lotgering en alle restjes die een hond mag hebben, per dag(erg actieve werkhond).
Jolanda, Duitse herder teef 8jr weegt 26 kg, krijgt 500 gram lotgering maar alleen de lightvariant.