Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedels....wat een ouderwetse honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Poedels....wat een ouderwetse honden

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik was vandaag met Dushi op het hondenveld. Toen ik tegen een buurtgenootje met pup vertelde dat wij ook weer een pup krijgen. Vol trots vertel ik dat het een grote poedel is en alle info die ik verder heb. Komt er een vrouw bijstaan die, ongevraagd, aangeeft dat ze niet begrijpt dat iemand een poedel wil. Dat zijn zulke ouderwetse oudbollige honden, niets leuks aan.
Het enige dat ik kon uitbrengen was: poedels zijn niet ouderwets ze zijn RETRO :pffff:

Nou ja zeg, de volgende keer dta ik haar zie wil ik echt nog een snedige opmerking maken....
Afbeelding
MrsKaia
Actief
Mijn ras(sen): grote poedel
Aantal honden: 1

Re: Poedels....wat een ouderwetse honden

Ongelezen bericht door MrsKaia »

Ik heb toch een heleboel lol met mijn ouderwetse, oubollige poedel :gjump:
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Poedels zijn geweldig!!!!!!!!!!!!! Zo!! En wat dacht je dat ze van teckels zeggen.......
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Miezemuis
Zeer actief

Pool schreef:Poedels zijn geweldig!!!!!!!!!!!!! Zo!! En wat dacht je dat ze van teckels zeggen.......
Ik heb geen idee. Wat zeggen ze over teckels dan?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat een dom mens. Onder welke steen komt die uit? Poedels zijn juist helemaal hot!
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Miezemuis schreef:
Pool schreef:Poedels zijn geweldig!!!!!!!!!!!!! Zo!! En wat dacht je dat ze van teckels zeggen.......

Voorbeeldje..

Ik heb een teckel gekocht.. toen ik 18 was.

Buurvrouw: Goh, je moeder heeft wel een leuke teckel..
kennis: Heb je de hond van je oma om op te passen? Wat leuk.
twee deuren verder: een teckel? Van jou? Die houden toch niet van lang wandelen? Dat zijn voetenwarmers.. Voor oude mensen..
baas: HAHAHAHAHA Yaika.. je meent niet dat je een teckel heb gekocht! Je lijkt wel 80!

:scratch:

Je kan dus op je 20ste geen teckel hebben.. Daar moet je minstens 65+ voor zijn.. :19:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wanneer komt je pup eigenlijk?

Over mijn allerliefste goldenpup heb ik nu al gehoord:
- Ik vind goldens wel leuk hoor, maar ik heb toch liever een échte hond
- Ah, een golden retriever. Zulke fijne honden he, die hoef je helemaal niet op te voeden!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Miezemuis
Zeer actief

Nou dat beeld heb ik dus helemaaaal niet van teckels. Zi zie je maar weer, ik ben vast wereld vreemd (of misschien gewoon echt ouderwets omdat ik teckels en poedels hip vind)
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Ik weet nog niet precies wanneer ze komt. Ik hoop ergens deze week...
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Yaika schreef:
Miezemuis schreef:

Voorbeeldje..

Ik heb een teckel gekocht.. toen ik 18 was.

Buurvrouw: Goh, je moeder heeft wel een leuke teckel..
kennis: Heb je de hond van je oma om op te passen? Wat leuk.
twee deuren verder: een teckel? Van jou? Die houden toch niet van lang wandelen? Dat zijn voetenwarmers.. Voor oude mensen..
baas: HAHAHAHAHA Yaika.. je meent niet dat je een teckel heb gekocht! Je lijkt wel 80!

Je kan dus op je 20ste geen teckel hebben.. Daar moet je minstens 65+ voor zijn.. :19:
Wat ze van teckels zeggen? Dit :goeie: dus. En het bekende 'worst op pootjes'. Nou ik heb nog nooit zulke zekere, stoere en makkelijke(maar ook stront eigenwijze)honden gehad.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Teckels zijn enorm leuk. Het is dat ik doodsbang ben voor een hernia, anders zou er hier zo een teckel bijkomen.
En heel vroeger hebben we een poedel gehad thuis. Was een enorm vrolijk, lief en leergierig beest.

:denken: Huh? :denken: Of hebben we twee poedels gehad vroeger?
Ik weet het echt niet meer. Ik herinner me er maar één, Tobias.
Maar ik herinner me twee poedels die doodgegaan zijn.
Een euthenasie na een acute hernia (dé reden voor mijn trauma) en een die aangereden is :oeps:
Morgen mijn moeder maar eens vragen.
Maf hoor, hoe dat geheugen werkt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

iedereen verklaarde mij voor gek... ik en een poedel.. dat gaat niet samen hoor :80:
maar nu zien dat mijn poedeltje geen ''truttig'' uiterlijk heeft is iedereen gek met haar :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Doet me denken aan de tijd met mijn eerste collie, zo'n 26 jaar geleden. Mijn zus kocht in diezelfde periode haar eerste rottweiler. Vervolgens heeft ze het een jaar lang gepresteerd om iedere keer als ze mij zag, mij op het hart te drukken dat zij een échte hond had. En ik niet.
Ik zei nooit wat terug maar soms baalde ik er wel van. Tot het moment dat zij met haar ECHTE hond een show ging lopen. Ik moest natuurlijk mee voor de morele ondersteuning en om te zien hoe een ECHTE hond presteerde in de ring.
Nou is mijn zus nogal ondermaats en haar hond nogal bóvenmaats en dat gecombineerd met het feit dat zij (zuslief) doodzenuwachtig was voor de eerste show, zorgde ervoor dat de hond het in de ring met haar op een lopen zette.
Ik had de strikte opdracht om de aandacht te trekken van de hond zodat zij er alert bij stond, maar dat was niet nodig. Mandy sleurde zuslief drie keer de ring door en iedere keer als ze langsscheurden, zag mijn zus mij gillen van het lachen :LOL: .

Ze heeft het nooit meer over échte honden en nephonden gehad. :pffff:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef:Doet me denken aan de tijd met mijn eerste collie, zo'n 26 jaar geleden. Mijn zus kocht in diezelfde periode haar eerste rottweiler. Vervolgens heeft ze het een jaar lang gepresteerd om iedere keer als ze mij zag, mij op het hart te drukken dat zij een échte hond had. En ik niet.
Mensen die het, denigrerend naar jouw hond kijkend, over "echte honden" hebben bedoelen meestal dit

:mrgreen: Ze is ook al een jaar of 30 lid van een schietclub.

Ik hou erg veel van mijn zus, maar soms vraag ik me af of wij wel écht zussen zijn.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Weet je, het boeit met verder ook niet wat iemand van mijn honden vindt, maar ik vind het niet leuk dat op het moment dat ik heel blij loop tedoen over mijn gezinsuitbreiding, iemand anders komt vertellen dat ik een stomme keuze heb gemaakt. En niet eens qua karakter, maar qua uiterlijk. en dan ook nog ongevraagd. Naja kansloos hoor, en ik zou ook vanalles kunnen zeggen over haar hond, maar dat doe ik niet
Afbeelding
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Ik vind poedels qua uiterlijk onwijs leuk (zonder bulten wel te verstaan!) :pffff:
Op een website over poedels las ik over hun geweldige karakter, intelligentie, makkelijk te trainen, geen vachverlies, makkelijk onderhoud enz enz.
Maar nou ben ik toevallig, kort na elkaar, twee mensen met poedels tegen gekomen die alletwee zeiden dat ze niet makkelijk op te voeden waren. Omdat ze zo intelligent zijn moest je, volgens hen, heel consequent zijn en ze echt geen vinger geven anders gingen ze met je aan de haal. Eén van de eigenaren was de hond aan het trainen om hulphond te worden en had daar best een dobber aan.
Hoe denken jullie over het karakter van een poedel? Is het een geschikte hond voor een beginneling? Iemand die geen ervaring heeft met honden en er wel een pupcursus mee zal doen, maar geen vergevorderde gehoorzaamheidstraining?
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik kan je vertellen..

Dat je een perfecte keuze hebt gemaakt!

Als het maar een bolletjes poedel word :pffff:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik vind poedels hartstikke vergevingsgezinde honden.
Ik bedoel daarmee dat ze zacht zijn, en een fout graag vergeven. Ze staan ook meestal niet direct vooraan te trappelen om de leiding over te nemen.
Maar ze zijn ook erg slim, inderdaad. Consequent zijn vind ik een vereiste bij elk ras, maar bij de slimme rassen is het extra belangrijk.
Niet voor élke beginner, wellicht, maar zeker wel voor sommige beginners :D
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik had gezegt , dat jij je gezicht nog niet hebt laten ombouwen want dat is zo ouwerwets en oudbolig , dat daar nog nooit iemand iets van heeft gezecht .

Sjonge jonge poedels zijn ook niet mijn honden , maar een chihuahua vast ook niet voor iedereen . wat een gekke mensen heb je rond lopen , een hond is toch een hond ? kan daar nou ouderwets aan zijn?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Je hebt er rare mensen bij...
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ongevraagde negatieve meningen zijn áltijd irritant.
"Hoe heet dat hondje?"
- "Mikai"
"Mi-wat?! wat voor een naam is dát nou weer?!"

Vraag het dan niet, als je bang bent de naam niet leuk genoeg te vinden... :U:

Lekker laten lullen. Heel veel plezier met je poedel! :D
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marie-Josée schreef:Wat een dom mens. Onder welke steen komt die uit? Poedels zijn juist helemaal hot!
Poedels zijn hartstikke hot, maar het gewone volk heeft dat nog niet door. Dat duurt altijd effe. :D

Ik heb de poedel ook bepaald in mijn lijstje staan. Ik vind het erg leuke honden, en ooit komt er nog wel eentje.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach ja... mensen blijven toch altijd commentaar hebben.
Met die rare roedel van mij krijg ik ook genoeg commentaar en opmerkingen over buitenlandse honden(oh zo slecht), over Juno(ieeeh wat is dat voor raar hondje) en als ik vertel dat Diaz geen Mechel is maar een Peruaanse naakthond met haar..kijken ze mij helemaal aan alsof ik onnozel ben. :F:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

'Ja, een poedel. Je weet wel, van die leuke jaren zeventig-hondjes.' :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

_Inge_ schreef:[...] en als ik vertel dat Diaz geen Mechel is maar een Peruaanse naakthond met haar..kijken ze mij helemaal aan alsof ik onnozel ben. :F:
Hihi, vind je het gék?
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

Sil schreef:Ik vind poedels qua uiterlijk onwijs leuk (zonder bulten wel te verstaan!) :pffff:
Op een website over poedels las ik over hun geweldige karakter, intelligentie, makkelijk te trainen, geen vachverlies, makkelijk onderhoud enz enz.
Maar nou ben ik toevallig, kort na elkaar, twee mensen met poedels tegen gekomen die alletwee zeiden dat ze niet makkelijk op te voeden waren. Omdat ze zo intelligent zijn moest je, volgens hen, heel consequent zijn en ze echt geen vinger geven anders gingen ze met je aan de haal. Eén van de eigenaren was de hond aan het trainen om hulphond te worden en had daar best een dobber aan.
Hoe denken jullie over het karakter van een poedel? Is het een geschikte hond voor een beginneling? Iemand die geen ervaring heeft met honden en er wel een pupcursus mee zal doen, maar geen vergevorderde gehoorzaamheidstraining?
haha... ' vroeger' toen ik jong was... jaar of 12 zag ik een poedel op straat en toen heb ik echt gezegd tegen mijn moeder ' verschrikkelijke honden, zou er nooit een willen'

en wat heb ik nu... een poedel... en hij is echt geweldig leuk van karakter...

ik werd verliefd op de poedel toen ik in een trimsalon ging werken... alle rassen bijna waren grommend en chagarijnig op tafel e.d

maar poedels... er was er eentje die iedere 6 weken kwam... Jessy... oh die was zo grappig, die vond het geweldig dat knippen en wassen en was een kwispelende clown. toen kwam ik erachter dat alle poedels zo zijn. het is echt een onderschat ras die ontzettend slim en vrolijk zijn.
cody, die poedel van mij.. die is altijd vrolijk en blij. als ik thuiskom of even naar winkel ben geweest is ie zo blij... alsof ie me jaren niet gezien heeft. hij zal inbrekers nog vrolijk verwelkomen en de wegwijzen..... :D

ik weet niet of ik een uitzondering heb... maar luisteren doet ie idd niet al te best... hij is te slim en luisterd alleen als ik echt boos word... heb weken gedacht dat ie doof was omdat ie gewoon niet reageerde.
als kennisen of vrienden van me zeggen dat een poedel een bejaarde hondje is of saai is , schiet ik altijd in de verdediging... ze zijn echt zo leuk en speels ...
onbekend is onbemind zeggen ze wel eens..
en dat is bij de poedel ook zo.
MrsKaia
Actief
Mijn ras(sen): grote poedel

Ongelezen bericht door MrsKaia »

@Sil: Ik denk dat het karakter van een poedel per poedel kan verschillen. Cal is mijn eerste hond, én mijn eerste poedel. Ik denk dat als je consequent kan zijn in je acties, en sturing kunt geven aan een hond, dan is iedere hond een prima hond voor een beginneling (alleen zal het bij de ene hond misschien iets sneller inzinken dan bij de andere hond). Cal heeft vooral sturing nodig, en veeeeel beweging. Als je hem één van die twee niet geeft, gaat hij óf zelf bezigheden verzinnen, óf aandacht opeisen. En ik heb al gemerkt dat Cal erg creatief is in beide! Hij is erg waaks, maar een slechte beschermhond. Dat laatste vind ik helemaal niet erg, want daar heb ik hem niet voor :) Hij wil graag overal bij zijn. Als we de kippen voeren en verzorgen loopt hij mee. Als we onkruid wieden in de groententuin loopt hij mee (al dan niet mét balletje). Als ik buiten de was ophang, komt hij buiten liggen. We nemen hem regelmatig mee in de auto, maar ook thuisblijven gaat zonder problemen. Verder leert hij erg snel. Eenvoudige trucjes heeft hij binnen een paar keer oefenen al door en herhaalt hij ook graag voor je. Deze beginner kan melden dat Cal (momenteel) een probleemloze hond is. Terwijl, toen we hem ophaalden bij de vorige eigenaar, kregen we te horen: erg druk, eist aandacht op, trekt aan de riem, en "doet aan" resource guarding.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Poedels zijn ook ouderwetse honden.
Als een oud ras bedoel ik dan.
Maar je kunt er ook een beetje uithalen dat mensen constant op zoek zijn naar wat nieuws en totaal anders dan de rassen die er al rond lopen.
Kijk maar naar al die disigner dogs.
Tegenwoordig hebbben mensen niets met een poedel maar lopen wel met een 99% poedel aan de lijn en noemen het doodle.
Ze zien zelf het verschil niet tussen een doodle en een echte poedel ,maar wat hun op de mouw gespelt is en de prijs van een doodle maakt het geloofwaardig en uiters hip en interessant naar de buiten wereld.
Zo rond de 2000 eurie voor een disigner doodle maakt je natuurlijk wel reuze interessant ,net als je disigner kleding die met een ander labeltje wel een 10e minder kost.
Maar dat is niet mooi genoeg ,want ze willen zich onderscheiden .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Miezemuis schreef:Weet je, het boeit met verder ook niet wat iemand van mijn honden vindt, maar ik vind het niet leuk dat op het moment dat ik heel blij loop tedoen over mijn gezinsuitbreiding, iemand anders komt vertellen dat ik een stomme keuze heb gemaakt. En niet eens qua karakter, maar qua uiterlijk. en dan ook nog ongevraagd. Naja kansloos hoor, en ik zou ook vanalles kunnen zeggen over haar hond, maar dat doe ik niet
Je moet ook niks over haar hond zeggen. Hou het persoonlijk, doet zij ook.

Zodra ze zegt dat Poedels ouderwets zijn, vraag je vriendelijk of ze vanmorgen al in de spiegel heeft gekeken?

Hint is heel duidelijk. :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wilm@ schreef:
Miezemuis schreef:Weet je, het boeit met verder ook niet wat iemand van mijn honden vindt, maar ik vind het niet leuk dat op het moment dat ik heel blij loop tedoen over mijn gezinsuitbreiding, iemand anders komt vertellen dat ik een stomme keuze heb gemaakt. En niet eens qua karakter, maar qua uiterlijk. en dan ook nog ongevraagd. Naja kansloos hoor, en ik zou ook vanalles kunnen zeggen over haar hond, maar dat doe ik niet
Je moet ook niks over haar hond zeggen. Hou het persoonlijk, doet zij ook.

Zodra ze zegt dat Poedels ouderwets zijn, vraag je vriendelijk of ze vanmorgen al in de spiegel heeft gekeken?

Hint is heel duidelijk. :pffff:
Zo van heeft u wel eens naar dat antieke vooroorlogse ámodieuse niet van deze wereld/tijd ouwe rotkop van u zelf gekeken. :pffff:
En dan omdraaien met de woorden Tot ziens en een prettige dag nog. :cool2:

:LOL: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”