Het enige dat ik kon uitbrengen was: poedels zijn niet ouderwets ze zijn RETRO
Nou ja zeg, de volgende keer dta ik haar zie wil ik echt nog een snedige opmerking maken....
Moderator: moderatorteam

Ik heb geen idee. Wat zeggen ze over teckels dan?Pool schreef:Poedels zijn geweldig!!!!!!!!!!!!! Zo!! En wat dacht je dat ze van teckels zeggen.......
Miezemuis schreef:Ik heb geen idee. Wat zeggen ze over teckels dan?Pool schreef:Poedels zijn geweldig!!!!!!!!!!!!! Zo!! En wat dacht je dat ze van teckels zeggen.......
Wat ze van teckels zeggen? DitYaika schreef:Miezemuis schreef:Ik heb geen idee. Wat zeggen ze over teckels dan?Pool schreef:Poedels zijn geweldig!!!!!!!!!!!!! Zo!! En wat dacht je dat ze van teckels zeggen.......
Voorbeeldje..
Ik heb een teckel gekocht.. toen ik 18 was.
Buurvrouw: Goh, je moeder heeft wel een leuke teckel..
kennis: Heb je de hond van je oma om op te passen? Wat leuk.
twee deuren verder: een teckel? Van jou? Die houden toch niet van lang wandelen? Dat zijn voetenwarmers.. Voor oude mensen..
baas: HAHAHAHAHA Yaika.. je meent niet dat je een teckel heb gekocht! Je lijkt wel 80!
![]()
Je kan dus op je 20ste geen teckel hebben.. Daar moet je minstens 65+ voor zijn..

Nanna schreef:Mensen die het, denigrerend naar jouw hond kijkend, over "echte honden" hebben bedoelen meestal ditlieke schreef:Doet me denken aan de tijd met mijn eerste collie, zo'n 26 jaar geleden. Mijn zus kocht in diezelfde periode haar eerste rottweiler. Vervolgens heeft ze het een jaar lang gepresteerd om iedere keer als ze mij zag, mij op het hart te drukken dat zij een échte hond had. En ik niet.

Poedels zijn hartstikke hot, maar het gewone volk heeft dat nog niet door. Dat duurt altijd effe.Marie-Josée schreef:Wat een dom mens. Onder welke steen komt die uit? Poedels zijn juist helemaal hot!

Hihi, vind je het gék?_Inge_ schreef:[...] en als ik vertel dat Diaz geen Mechel is maar een Peruaanse naakthond met haar..kijken ze mij helemaal aan alsof ik onnozel ben.
haha... ' vroeger' toen ik jong was... jaar of 12 zag ik een poedel op straat en toen heb ik echt gezegd tegen mijn moeder ' verschrikkelijke honden, zou er nooit een willen'Sil schreef:Ik vind poedels qua uiterlijk onwijs leuk (zonder bulten wel te verstaan!)![]()
Op een website over poedels las ik over hun geweldige karakter, intelligentie, makkelijk te trainen, geen vachverlies, makkelijk onderhoud enz enz.
Maar nou ben ik toevallig, kort na elkaar, twee mensen met poedels tegen gekomen die alletwee zeiden dat ze niet makkelijk op te voeden waren. Omdat ze zo intelligent zijn moest je, volgens hen, heel consequent zijn en ze echt geen vinger geven anders gingen ze met je aan de haal. Eén van de eigenaren was de hond aan het trainen om hulphond te worden en had daar best een dobber aan.
Hoe denken jullie over het karakter van een poedel? Is het een geschikte hond voor een beginneling? Iemand die geen ervaring heeft met honden en er wel een pupcursus mee zal doen, maar geen vergevorderde gehoorzaamheidstraining?

Je moet ook niks over haar hond zeggen. Hou het persoonlijk, doet zij ook.Miezemuis schreef:Weet je, het boeit met verder ook niet wat iemand van mijn honden vindt, maar ik vind het niet leuk dat op het moment dat ik heel blij loop tedoen over mijn gezinsuitbreiding, iemand anders komt vertellen dat ik een stomme keuze heb gemaakt. En niet eens qua karakter, maar qua uiterlijk. en dan ook nog ongevraagd. Naja kansloos hoor, en ik zou ook vanalles kunnen zeggen over haar hond, maar dat doe ik niet
Zo van heeft u wel eens naar dat antieke vooroorlogse ámodieuse niet van deze wereld/tijd ouwe rotkop van u zelf gekeken.Wilm@ schreef:Je moet ook niks over haar hond zeggen. Hou het persoonlijk, doet zij ook.Miezemuis schreef:Weet je, het boeit met verder ook niet wat iemand van mijn honden vindt, maar ik vind het niet leuk dat op het moment dat ik heel blij loop tedoen over mijn gezinsuitbreiding, iemand anders komt vertellen dat ik een stomme keuze heb gemaakt. En niet eens qua karakter, maar qua uiterlijk. en dan ook nog ongevraagd. Naja kansloos hoor, en ik zou ook vanalles kunnen zeggen over haar hond, maar dat doe ik niet
Zodra ze zegt dat Poedels ouderwets zijn, vraag je vriendelijk of ze vanmorgen al in de spiegel heeft gekeken?
Hint is heel duidelijk.