Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even schrikken..wie weet het
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
even schrikken..wie weet het
Mijn agenda lag verkeerd open en ik heb de honden een week te vroeg een nieuwe vlooien pipetje gegeven.
Nu dus na 3 weken ipv 4. Zou dat kwaad kunnen?
Nu dus na 3 weken ipv 4. Zou dat kwaad kunnen?

-
Topline
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: even schrikken..wie weet het
Nee hoor, geeft niks 
- kipo
- Zeer actief
nee hoor, bij vlooienallergie wordt om de 3 weken zelfs aangeraden.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Neuh, dat dank ik niet... zolang ze er normaliter niet vreemd op reageren....
Wat ik me wel afvraag waarom je ze op voorhand zo'n behandeling standaard om de 4 weken geeft... ik ben daar zelf altijd wat huiverig voor; het blijft gif natuurlijk.
Ik gebruik zelf (eh.. .de honden) wel wat tegen teken, maar ook alleen dan als het nodig is. En ik herhaal dat niet stipt om de 4 weken maar weer "als nodig".
Suzanne
Wat ik me wel afvraag waarom je ze op voorhand zo'n behandeling standaard om de 4 weken geeft... ik ben daar zelf altijd wat huiverig voor; het blijft gif natuurlijk.
Ik gebruik zelf (eh.. .de honden) wel wat tegen teken, maar ook alleen dan als het nodig is. En ik herhaal dat niet stipt om de 4 weken maar weer "als nodig".
Suzanne
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Omdat het hier barst van de teken en ik die niet zo 1 2 3 vindt op een harige hond.Suzanne123 schreef:Neuh, dat dank ik niet... zolang ze er normaliter niet vreemd op reageren....
Suzanne

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Huh?
Dat snap ik niet goed. Ik heb hier 3 harige honden
en daar vind ik ze wel op.
Als je ze niet vind, dan heb ik 2 opties:
- ze zijn er niet
- je zoekt niet goed genoeg of niet op de goede manier.
Ik kam de honden met een grove kam; ik hou het haar "de verkeerde kant op" en kam dat weer terug de goede kant op. Dan vind je ze wel als ze er zitten.
Ook "friemel" ik met mijn vingers de honden helemaal door, tot op de huid. Dan voel je de teken-achtige bultjes zo zitten.
Als je op die manier te werk gaat en je vind geen teken; dan heeft je hond geen teken.
Er zijn heus meer honden die zelden of nooit een teek hebben.
Bovendien..., een antivlooienmiddel helpt niet tegen teken (normaliter).....
Suzanne
Dat snap ik niet goed. Ik heb hier 3 harige honden
- ze zijn er niet
Ik kam de honden met een grove kam; ik hou het haar "de verkeerde kant op" en kam dat weer terug de goede kant op. Dan vind je ze wel als ze er zitten.
Ook "friemel" ik met mijn vingers de honden helemaal door, tot op de huid. Dan voel je de teken-achtige bultjes zo zitten.
Als je op die manier te werk gaat en je vind geen teken; dan heeft je hond geen teken.
Suzanne
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Suzanne, ik denk niet dat je de vacht van de Tibetaanse Terrier kunt vergelijken met de vacht die jouw honden hebben ...... daar vind je echt niet zomaar een teek of vlooien op. Ik heb ook de pest aan alles wat niet nodig is maar vanaf mei t/m september krijgt mijn hond PracTic (tegen vlooien EN teken), niet omdat ze ze heeft maar omdat ik ze niet op haar wil aantreffen.
-
&nicole
- Zeer actief
volgens mij kan het geen kwaad.
en idd, de tibetaan heeft net een wat andere vacht. natuurlijk controleer ik khyra ook maar ze krijgt ook teken/vlooienspul. omdat je die teken gewoon niet ziet/voelt
en idd, de tibetaan heeft net een wat andere vacht. natuurlijk controleer ik khyra ook maar ze krijgt ook teken/vlooienspul. omdat je die teken gewoon niet ziet/voelt
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik geef Toby ook elke 4 weken en als hij 3 teken heeft gehad in zijn hele leven tot nu toe is het veel, ik denk dus dat het wel degelijk werkt.
Op de verpakking staat iig dat overdoseren niet schadelijk is. Wanneer het per ongeluk gebeurd natuurlijk, niet standaard
Op de verpakking staat iig dat overdoseren niet schadelijk is. Wanneer het per ongeluk gebeurd natuurlijk, niet standaard
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ligt ook erg aan de vacht dan je hond. Daan heeft enorm veel onderwol en daarin vind je niet altijd teken. Nu moet ik zeggen dat hij de laatste 2 jaar bijna geen teken meer heeft maar hij heeft tijden gehad dat ik er zo'n 20 per dag afhaalde. Ik voelde hem helemaal na en dan nog vond ik regelmatig een volgezogen teek op de grond.Suzanne123 schreef:Huh?
Dat snap ik niet goed. Ik heb hier 3 harige hondenen daar vind ik ze wel op.
- ze zijn er niet
Suzanne

-
Neeltje
Volgens mij wordt dat bij de Tibetaan een dagtaak als je de hele vacht/huid wilt gaan controleren. Hier gaat ook de pipet in de nek.
-
Heidewachtel
- Actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtels
Hier krijgen de honden elke dag 2 schapenvet bonbons met knoflook erin. Ze vinden het heerlijk en ik moet zeggen dat ik hier dit jaar nog maar 2 teken heb gevonden. Ik was er eerst een beetje huiverig voor of het zou werken, maar hier heeft het dus effect.
Groetjes Judith

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Wij gebruiken overigens ook een middel tegen vlooien én teken (Exil 'tick off' heet dat geloof ik) en dat werkt tot nu toe erg goed. We lopen dagelijks in het bos, maar ben de afgelopen twee weken nog geen teek tegen gekomen 
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Volgens mij moet er minimaal een week tussen de behandelingen zitten oid? Een weekje te vroeg kan in ieder geval geen kwaad 
Ik ben ook niet zo heel erg van het preventief pipetteren, gooi normaal gesproken vóór een wandeling een lading spray-met-tea-tree-dinges over 'm heen en als ik dit jaar 3 teken van Ol afgeplukt heb is het veel. En een paar levende weggepiekt, dat ook.. Maar ik liep vorige week in Duitsland, haalde ik na een dag toch mooi 30 teken van 'm af! Nou daar is geen lol aan kan ik je verzekeren, volgend jaar gaat er dus ook mooi preventief een pipetje op
Alleen voor de vakantie dan 
En ik kan me goed voorstellen dat je hier en daar een teek mist, zeker op een tibetanenvacht :j Ol hier heeft een vrij gladde vacht, dus op z'n lijf (en in z'n hals, want daar is het kort) voel ik de teken wel, maar z'n borst/buikhaar is ongelofelijk dik met een volle ondervacht, daar heb ik er de afgelopen week ook een paar gemist..
Ik ben ook niet zo heel erg van het preventief pipetteren, gooi normaal gesproken vóór een wandeling een lading spray-met-tea-tree-dinges over 'm heen en als ik dit jaar 3 teken van Ol afgeplukt heb is het veel. En een paar levende weggepiekt, dat ook.. Maar ik liep vorige week in Duitsland, haalde ik na een dag toch mooi 30 teken van 'm af! Nou daar is geen lol aan kan ik je verzekeren, volgend jaar gaat er dus ook mooi preventief een pipetje op
En ik kan me goed voorstellen dat je hier en daar een teek mist, zeker op een tibetanenvacht :j Ol hier heeft een vrij gladde vacht, dus op z'n lijf (en in z'n hals, want daar is het kort) voel ik de teken wel, maar z'n borst/buikhaar is ongelofelijk dik met een volle ondervacht, daar heb ik er de afgelopen week ook een paar gemist..
- stefanie
- Zeer actief
Maar heb je het ook wel eens zonder gif geprobeerd?luna2906 schreef:Nee hoor, dat kan geen kwaad. Wij gebruiken overigens ook een middel tegen vlooien én teken (Exil 'tick off' heet dat geloof ik) en dat werkt tot nu toe erg goed. We lopen dagelijks in het bos, maar ben de afgelopen twee weken nog geen teek tegen gekomen
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
vlooien spul gebruiken wij niet, roxy draagt een scallibor band voor de teken omdat ik ze inderdaad niet zo snel zie bij haar, zon band vind ik makkelijker die heeft ze gewoon om dan hoef ik me niet steeds te herrineren dat ik een pipetje moet doen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik heb al jaren geen vlooien of tekenmiddelen meer voor de honden hier... en als er hier 1 hond in 4 maanden 1 teek heeft gehad is het veel.
Vond er heel toevallig eentje in de kennel van Xito, die is inmiddels gevierendeeld (de teek dus).
En ik ga ook niet uitgebreid op zoek naar ze, als ik ze met uitlaten de hansbanden omdoe dan voel ik ze even snel na... en als ik terugkom met afdoen hetzelfde...
Vond er heel toevallig eentje in de kennel van Xito, die is inmiddels gevierendeeld (de teek dus).
En ik ga ook niet uitgebreid op zoek naar ze, als ik ze met uitlaten de hansbanden omdoe dan voel ik ze even snel na... en als ik terugkom met afdoen hetzelfde...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
Wat gebruiken veel mensen het veel. Ik ben er wat minder strict in. Ik heb het in huis hoor, dus toen ik met vakantie ging heb ik wel de katten een pipet gegeven, en de laatste tijd merkte ik een paar teken op de honden dus heb ze ook weer gepipet. Maar ik ga niet om de zoveel weken alles weer behandelen. Afhankelijk van het weer en gedrag van honden en katten behandel ik ze, maar niet strikt om de zoveel weken een pipet.
Zoektochten na een wandeling doe ik ook niet, met aaien van kat en hond voel ik teken wel snel zitten en die verwijder ik dan.
Zoektochten na een wandeling doe ik ook niet, met aaien van kat en hond voel ik teken wel snel zitten en die verwijder ik dan.
- dyna
- Actief
- Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
hoi ik vind de reactie van suzanne 123 wel een goede tip. het haar van een tibetaan is inderdaad veeeeel anders dan haar ras , maar het valt wel toe te passen . en als ik zou moeten kiezen tussen al die vieze produkten of gewoon heel goede inspectie . dan heb ik men keuze wel snel gemaakt . het kammen doen we elke dag ... dus ik zou het toch even zo proberen !!!! grtjes xx

I love my tibetaanse terrier dyna