Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack Russel op 40 dagen dracht
Moderator: moderatorteam
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Jack Russel op 40 dagen dracht
mijn eerste vraag is of zij wel eens eerder een nest gehad heeft??
groetjes Tamara
-
Sietske
Eva R. schreef:Dit wordt haar allereerste nestje.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat ze juist op het laatst van de dracht hard groeien...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof niet dat ze de laatste 3 wkn amper bijkomen. Maar wat heeft het voor zin om je daar druk over te maken ? Je kunt er toch niets aan veranderen. Gewoon goed voor je hondje zorgen en op haar letten, meer kun je nu niet meer doen.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
als ze nu 7 is en dit haar eerste nestje wordt vraag ik me wel heel erg af of je dierenarts je gewezen heeft op de gevaren van de bevaling? heeft hij je evt al voorbereid op een keizersnede en dergelijke??
verder gewoon goed voor je teefje zorgen, zorg dat ze niks tekort komt en hopen dat alles goed gaat
verder gewoon goed voor je teefje zorgen, zorg dat ze niks tekort komt en hopen dat alles goed gaat
groetjes Tamara
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Tja.. ik vind het vrij heftig, 7 jaar oud en dan het eerste nestje..
Ik hoop voor moeders dat het allemaal goed komt, het leed is nu toch al geleden, dus een hele preek, daar heb je niks aan
Hier nemen ze de laatste 2/3 weken altijd nog wel fors in omvang toe, dus dat zal bij jou teefje ook wel het geval zijn.
Maar wat vind jij dik? Ik ben wel benieuwd naar een foto, wie weet valt het reuze mee.
Ik hoop voor moeders dat het allemaal goed komt, het leed is nu toch al geleden, dus een hele preek, daar heb je niks aan
Hier nemen ze de laatste 2/3 weken altijd nog wel fors in omvang toe, dus dat zal bij jou teefje ook wel het geval zijn.
Maar wat vind jij dik? Ik ben wel benieuwd naar een foto, wie weet valt het reuze mee.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
wist je wel dat ze gedekt was ?
want ik vind het persoonlijk echt wel stom dat je het nesje hebt laten komen er was wat aan te doen geweest .
Maar meer dan je suc6 wensen kan ik verder niet.
want ik vind het persoonlijk echt wel stom dat je het nesje hebt laten komen er was wat aan te doen geweest .
Maar meer dan je suc6 wensen kan ik verder niet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
7 is ruim laat voor een eerste nest
ik heb mijn eerste teef die per ongeluk gedekt was door een onbekende reu op haar 5 jaar meteen laten steriliseren...
normaal komen teven de laatste weken van hun dracht het meest aan...het kan dus heel goed zijn dat er meer pups op komst zijn dan de echo laat vermoeden...
ik heb mijn eerste teef die per ongeluk gedekt was door een onbekende reu op haar 5 jaar meteen laten steriliseren...
normaal komen teven de laatste weken van hun dracht het meest aan...het kan dus heel goed zijn dat er meer pups op komst zijn dan de echo laat vermoeden...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- mon65
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
De laatste weken komen ze het meest aan.... En inderdaad vind ik het ook niet echt verantwoord dat je een teefje van 7 voor het eerst laat dekken
Hopelijk gaat het goed.
En was een echo nog mogelijk op (kennelijk) de 37e dag? En hoeveel is het teefje aangekomen sinds de dekking dan?
Van voer dat niet veel plaats inneemt in de buikholte heb ík nog nooit gehoord..... Gewoon meerdere (kleine) porties per dag geven!
En was een echo nog mogelijk op (kennelijk) de 37e dag? En hoeveel is het teefje aangekomen sinds de dekking dan?
Van voer dat niet veel plaats inneemt in de buikholte heb ík nog nooit gehoord..... Gewoon meerdere (kleine) porties per dag geven!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
jawel hoor, ook het geleden leed is nog wat aan te doen, ze kan gewoon nu nog gesteriliseerd wordenChihuahua schreef:Tja.. ik vind het vrij heftig, 7 jaar oud en dan het eerste nestje..
Ik hoop voor moeders dat het allemaal goed komt, het leed is nu toch al geleden, dus een hele preek, daar heb je niks aan![]()
hier groeien ze ook de laatste weken het hardste, voor de 5 wken zie je amper dat ze drachtig zijn.Hier nemen ze de laatste 2/3 weken altijd nog wel fors in omvang toe, dus dat zal bij jou teefje ook wel het geval zijn.
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Idd, hier zie ik voor die termijn ook niks als ik het niet zou weten.crutz schreef:jawel hoor, ook het geleden leed is nog wat aan te doen, ze kan gewoon nu nog gesteriliseerd wordenChihuahua schreef:Tja.. ik vind het vrij heftig, 7 jaar oud en dan het eerste nestje..
Ik hoop voor moeders dat het allemaal goed komt, het leed is nu toch al geleden, dus een hele preek, daar heb je niks aan![]()
Mwah, ik gok zomaar dat dit geen oepsnestje is, maar allemaal heel bewust, lekker inspelen op de Chihuahua-hype![]()
hier groeien ze ook de laatste weken het hardste, voor de 5 wken zie je amper dat ze drachtig zijn.Hier nemen ze de laatste 2/3 weken altijd nog wel fors in omvang toe, dus dat zal bij jou teefje ook wel het geval zijn.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Met 7 jaar voor het eerst gedekt?
Amai.... met recht een "oeps-nestje" dus.
Hoe vond de DA haar gewicht?
Suzanne
Amai.... met recht een "oeps-nestje" dus.
Hoe vond de DA haar gewicht?
Suzanne
Eva R. schreef:Hallo,
Ik maak me nogal zorgen om mijn Jack Russel teefje.
Ze is 7 jaar en wonderwel drachtig van de chihuahua van de buren.
Nu moet het wel gezegd dat Bieke (zo heet ze) niet groot is van stuk - ze is kortbenig en was zelf de kleinste uit het nest. Dit wordt haar allereerste nestje.
Voorbije maandag heb ik een scan laten maken en ja hoor, 3, misschien 4 pupjes op komst!
Ik ben gaan terugtellen en ze is vandaag precies 40 dagen drachtig. Dit bevestigde ook de echo van de dierenarts begin deze week... Waar ik me zorgen over maak: ik vind haar al extreem dik... zeker als ze net heeft gegeten...![]()
Als ik dan weet dat ze nog 3 weken te gaan heeft, en nog keiveel zal bijkomen, ben ik er toch niet gerust in.
Nu hoorde ik van iemand dat teefjes laatste 2 weken van de dracht niet extreem veel meer bijkomen, omdat in die periode de organen van de puppies worden gevormd.
Klopt dit, en heb ik reden om me zorgen te maken, of stel ik me gewoon aan?![]()
Oh ja, ik heb speciaal voer gekocht op aanraden van de dierenarts, dat niet teveel plaats inneemt in de buikholte dankzij snelle vertering.
Alvast bedankt!!!
Eva
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
TS is akelig stil...... 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dit waren ongetwijfeld niet de antwoorden die hadden moeten volgen.
We hadden, schat in ik, moeten 'oh, ah, wat lief' moet zeggen.
Suzanne
Suzanne
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
No way dat ik antwoorden geef waar ik niet achter staSuzanne123 schreef:Dit waren ongetwijfeld niet de antwoorden die hadden moeten volgen.
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Zeker in dit gevalmon65 schreef:No way dat ik antwoorden geef waar ik niet achter staSuzanne123 schreef:Dit waren ongetwijfeld niet de antwoorden die hadden moeten volgen.
Suzanne
Ik sta ook achter mijn antwoord hoor, maar ik schat in dat daarom TS niet meer reageert.
Suzanne