Moderator: moderatorteam

Het is van wisdom panel en kan je in de dierenwinkel bestellen of bij dierenshop.nl bestellen is ongeveer 75,- eurolieke schreef:Wat leuk om zo'n dna-test te doen. Het lijkt me heel leuk omdat ook bij Bonnie te doen omdat zij werd aangeprezen als een colliemix. Maar volgens mij zit er een flinke scheut grand basset griffon vendéen in.
Waar kun je zo'n test aanvragen? En hoe duur is zoiets eigenlijk?

Browny schreef:Het is van wisdom panel en kan je in de dierenwinkel bestellen of bij dierenshop.nl bestellen is ongeveer 75,- eurolieke schreef:Wat leuk om zo'n dna-test te doen. Het lijkt me heel leuk omdat ook bij Bonnie te doen omdat zij werd aangeprezen als een colliemix. Maar volgens mij zit er een flinke scheut grand basset griffon vendéen in.
Waar kun je zo'n test aanvragen? En hoe duur is zoiets eigenlijk?

Wat ze niet weten heet "mixed breed".empyree schreef:Toch heb ik het gevoel dat die DNA-test voor een groot deel geldtrekkerij is als ze niet het DNA van alle rashonden hebben.........en je regelmatig rassen ziet opduiken die alles behalve courant zijn ???

Ja, maar die hebben dan dus (grotendeels) dezelfde voorouders als een ras dat wél zou kunnen hier, maar dat ze daar in hun database niet kennen.empyree schreef:Klopt in dit geval misschien wel maar zie soms rassen langkomen die er in zouden zitten waarvan ik amper het bestaan wist en als het dan om een vondelingetje uit bijvoorbeels spanje of roemenie gaat heb toch mijn twijfels
Oke bedankt! dus uit deze rassen kan dus een red/tan of chocolade/tan hondje uitkomenMarjoleine schreef:Wat ze niet weten heet "mixed breed".empyree schreef:Toch heb ik het gevoel dat die DNA-test voor een groot deel geldtrekkerij is als ze niet het DNA van alle rashonden hebben.........en je regelmatig rassen ziet opduiken die alles behalve courant zijn ???
Daar zitten dus ook die rassen bij die ze niet hebben.
En de niet-courante dingen zijn vaak rassen die (deels) dezelfde voorouders hebben als de rassen die ze niet kennen.
Dus het klopt vaak wel degelijk, alleen vanuit voorouders gezien van rassen die niet bekend zijn.
Wat de uitslag van Chiko betreft, daar zit blijkbaar nogal wat spits-bloed in.
En er moet ook een en ander aan bruine honden voor zitten, anders kon hij deze kleur niet hebben.
Tan-aftekening zit in 90% van alle rassen dus dat is niet zo heel gek.

Er zit nogal wat "mixed breeds" in, heBrowny schreef: Oke bedankt! dus uit deze rassen kan dus een red/tan of chocolade/tan hondje uitkomen![]()
inderdaad de spits type zie ik wel in hem, maar raar dat daar zo weinig procent van inzit![]()
het is gewoon een bijzonder geval
doggielover schreef:Leuk hoor! Ben er zelf inmiddels over heen dat ik een kruising toypoedel hebEn dat er heeeeel veel terrier in zit
. Hij is wèl erg intelligent en snapt alles, dat heeft hij dan van die poedel en verder hou ik gewoon van hem en maakt het me eigenlijk geen ruk uit waaruit hij stamt!

forestmeisje schreef:Tsja die mops is gewoon duidelijk he. Logisch dat Haddock hem zo leuk vind
Ik snap hem echt niet hoor, maar goed. De uitslag is echt verassend!!!