nana schreef:Geen idee, heb daar niet over na gedacht. Denk dat zowieso muilkorf in openbaar op z'n plek zou zijn of niet meer met die hond eigen terrein af of een spuit.
De hele discussie voor mij was dat ik vond dat de oma ook enigszins onverantwoordelijk was geweest door niet op het meisje te letten. Maar door meer info uit artikel blijkt dat dat ze kennelijk reden heeft gehad om aan te nemen dat de hond vriendelijk was.
Het verhaal heeft gewoon meerdere kanten en ookal is die eigenaar een eikel ik zou ook graag zijn verhaal willen horen waarom hij heeft gedaan wat hij heeft gedaan. Het meisje en de hond zijn beide slachtoffer.
En nogmaals. Daar reageerde en reageer ik op. Ik ben dat nog steeds niet met je eens. Of de hond nu wel of geen (hulphond) "jasje" aan had of niet. Nergens kun je hier naar mijn mening zeggen dat de oma "onverantwoordelijk/schuldig" is geweest.
Óók niet als ze de hond wel gezien had en deze "geen" jas aan had. Puur en alleen omdat je als je met je (klein)kind een of andere toko bezoekt je er toch echt wel op mag rekenen dat áls men dan al een hond meeneemt of je die nu wel of niet ziet dit geen "monsters" zijn zoals hier het geval is geweest.
Waar ik gewoon niet zo goed tegen kan is dat jij blijft volharden dat de oma ook mede verantwoordelijk is en dat jij jouw moeder ook verantwoordelijk zou houden als haar dit zou zijn overkomen.
En nee, ff dat gelul over dat jasje e.d. ter zijde gelaten want dat doet er naar mijn mening gewoon niet toe.
Ik hoef niet te weten waarom die kerel gedaan heeft wat hij gedaan heeft. Die kerel heeft zichzelf overschat en zijn hond onderschat. Klaar.
Voor mij is er hier dan ook maar 1 slachtoffer en dat is die kleine meid. Een hond zoals dit. Jammer dat hij waarschijnlijk een kut leven heeft gehad, maar nee geen plaats hier in deze samenleving. Mensen maken fouten, en bij wie de hond ook terecht zou komen al is diegene nog zo van plan zo "verantwoord" mogelijk te zijn door met deze hond dergelijke plekken niet op te zoeken, een mens is en blijft een mens met fouten.
1x niet opletten en die situatie gaat zich misschien herhalen maar dan met minder "geluk"