Enne.. ik had haar vanochtend net voor het eerste gedouched, omdat ze gisteren in iets walgelijks had liggen rollen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kun je op kroos niet lopen dan?
Moderator: moderatorteam
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Kun je op kroos niet lopen dan?
Ik besef me dat dit een ware klassieker is die jullie allemaal vast mee gemaakt hebben, maar vandaag was het mijn eerste keer
Ik liep met Boyke en Sidney los langs de slootkant achter mijn huis en stond even bij een balustrade stil om naar de mooie waterlelies te kijken. De sloot was werkelijk helemaal dichtgegroeid met kroos en dus groen als een grasveldje. Sidney kijkt eens naar beneden en zonder dralen stapt ze zo "op" het kroos
Het maffe was dat ze nog een paar passen gelopen heeft ook voor ze zonk
Ze wil niet zwemmen en ik had haar van de week net een keer zover dat ze tot haar buik in het water lag en daar lag ze nu opeens: zwemmend in de sloot
Ze zwom richting overkant, maar toen ik riep, draaide ze gelukkig om en zwom me tegemoet. Ik heb haar uit het water gehesen (blij dat ze geen 30 kg weegt) en daar stond ze dan: totale verbijstering op haar snoetje, aaaaaaah
Het gekke was dat ze geen kroosje op haar vacht had. Ik heb net gedaan of er helemaal niets gebeurd was en ben vrolijk verder gelopen. Thuis ligt ze nu zichzelf helemaal te wassen en krabben en mijn schone sokken klam te maken
Enne.. ik had haar vanochtend net voor het eerste gedouched, omdat ze gisteren in iets walgelijks had liggen rollen
Ze rook zo heerlijk naar bloemtjes 
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Kun je op kroos niet lopen dan?
Stapte uit de taxi, op het 'fietspad', en weer heeeeel snel in de taxi
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Proest, fietspaddagmar88 schreef:De moeder van mijn tante is dit ooit gebeurd, met rood kroos.
Stapte uit de taxi, op het 'fietspad', en weer heeeeel snel in de taxi
-
Dalisa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.
oh ik ken het heel goed!
zo heeft Yenna per ongeluk leren zwemmen haha.
zo heeft Yenna per ongeluk leren zwemmen haha.

met dank aan Sanner
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Hahah zo heeft minyo ook leren zwemmen
Alleen trok hij een sprintje over het water
Alleen trok hij een sprintje over het water

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Het was ook meteen Sidney's waterdoop
Ik hoop wel dat ze hierna niet minder van water gaat houden dan ze al deed
Hoe was dat bij jullie honden?
-
Dalisa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.
Yenna was in het begin heel voorzichtig. Maar intussen is het een echte waterrat! met vier pootjes tegelijk springt ze erin. Ze heeft er dus niets aan overgehouden gelukkig!

met dank aan Sanner
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo is ooit als pupje door een andere hond het water ingebeukt, en die zwemt nu gewoon overal in
hij heeft trouwens nog nooit over kroos gelopen
hij heeft trouwens nog nooit over kroos gelopen
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Gelukkigm dan is er nog alle kans dat mijn kroosloper uiteindelijk normaal te water zal gaan
Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe de honden met een groepje genieten van zwemmen en stoeien in het water en Sid loopt er nu maar een beetje omheen te dralen, de muts 
- -laura-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, wij hebben ook zo iets meegemaakt, we gingen met de honden naar het Lauwersmeer en Dino was nog pup. Dus hij was daar voor de eerste keer. Hij rennen over het gras en ondertussen wat om zich heen kijken maar toen dacht hij dat het water ook gras was en -plons- toen lag hij in het water. Maar Dino zwemt ook gewoon hoor. Gelukkig geen trauma opgelopen 
- dagmar88
- Zeer actief
Ja hoor. Charlie stond als pup altijd tot d'r enkels in het water.Flevo Bordertje schreef:Gelukkigm dan is er nog alle kans dat mijn kroosloper uiteindelijk normaal te water zal gaanIk vind het altijd zo leuk om te zien hoe de honden met een groepje genieten van zwemmen en stoeien in het water en Sid loopt er nu maar een beetje omheen te dralen, de muts
Gooiden we net voor haar stukjes brood voor de eenden, was ze even vergeten dat het daar af liep en ging ze zo kopje onder
Nu zwemt ze liefst 3 x het hele meer hier rond en gaat ze zeker 20 meter de zee op...
Pluisje heb ik zelf een zetje gegeven, maar zolang ik er niet naast zwem komt die niet verder als pootje baden.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Dat heeft Droopy ook ooit geprobeerd bij mijn ouders op de vijver maar ook
hij kan niet over kroos lopen. Toen ik nog thuis woonde en wat jonger was ging ik
wel eens met onze Ed lopen (vuilnisbakkie). Ik liep een keer over een zandpad met een
grasberm, het was net en meneer rende heel hard en gleed uit en plonsde in de sloot.
hij kan niet over kroos lopen. Toen ik nog thuis woonde en wat jonger was ging ik
wel eens met onze Ed lopen (vuilnisbakkie). Ik liep een keer over een zandpad met een
grasberm, het was net en meneer rende heel hard en gleed uit en plonsde in de sloot.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Lekkere snuggere honden hebben wij allemaal
Maar wel heel lief
Ik ben blij te horen dat Sid er niet per se een hekel aan water aan over hoeft te houden en ga snel weer eens richting zwemplas, dan kunnen we oefenen 
-
Melanie 74
Och zou met mijn "schatjes" ook kunnen gebeuren, het is trouwens wel belangrijk om het kroos echt helemaal weg te wassen/spoelen.
De hond van mijn ouders heeft er nl een erg grote hotspot aan over gehouden toen.
De hond van mijn ouders heeft er nl een erg grote hotspot aan over gehouden toen.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Hihi, James dacht met 9 weken ook dat hij over het kroos kon lopen. Met zijn koppie voorover was het plons, aaah, hij keek ook zo verbaasd 
-
amber81
Typisch...mijn Gigi begrijpt kroos dus nog altijd niet. Is iedere keer weer verbijsterd als ze er doorheen rent, meestal komt ze met behoorlijke snelheid aan, plonst in de betreffende sloot om volledig koppie onder te gaan en verontwaardig blaffend boven te komen. Ze heeft er ook niets van en heeft vrijwel iedere sloot in de omgeving inmiddels wel gehad en blijft het doen. Ze heeft het als pup ook met ijs gehad, maar daar was ik zo van geschrokken dat ik met een paar keer heel hard nee en een flinke glijpartij wel voor elkaar heb dat ze dat inmiddels begrijpt. Al ziet ze dan alsnog sommige sloten over het hoofd (gelukkig is ze erg braaf en komt altijd meteen als ik het zeg). Maar kroos....hilarisch gewoon!
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Macho is eens vol het kroos in gesprongen.
Hij zwom toen nog niet, maar ik gooide een stok midden in het kroos, hij rent de schuine kant van de sloot af, neemt een sprong van halverwege zo vol het kroos in, hij was helemaal verdwenen
Verbouwereerd kwam hij weer boven en kwam snel terug gezwommen!
Hij zwemt nu nog steeds graag, zolang hij maar mag apporteren! 
Dus hij zal er waarschijnlijk niet teveel aan overhouden
Hij zwom toen nog niet, maar ik gooide een stok midden in het kroos, hij rent de schuine kant van de sloot af, neemt een sprong van halverwege zo vol het kroos in, hij was helemaal verdwenen
Verbouwereerd kwam hij weer boven en kwam snel terug gezwommen!
Dus hij zal er waarschijnlijk niet teveel aan overhouden
-
Lillith
- Zeer actief
Ha, heel herkenbaar...Lillith was een jaar geleden vreselijk, ze is zo'n beetje in elke sloot in de buurt gekukelt, het liefst na een wasbeurt
.
Ze zwemt wel maar het liefst loopt of ligt ze in het water.
Ollie ligt en loopt mee, hij was zelfs van de week van een houten kantje getjoekt, Lille ongerust, hij stond zo lekker in dat water
Vandaag naar het strand geweest, heb nu 3 dweilen in plaats van 1.
Maak je buik maar nat want als ze het leuk vinden

Ze zwemt wel maar het liefst loopt of ligt ze in het water.
Ollie ligt en loopt mee, hij was zelfs van de week van een houten kantje getjoekt, Lille ongerust, hij stond zo lekker in dat water
Vandaag naar het strand geweest, heb nu 3 dweilen in plaats van 1.
Maak je buik maar nat want als ze het leuk vinden