nana schreef: Als mijn moeder op mijn kind had gepast en dit was gebeurt had ik het haar wel aangerekent en zeker ook die idioot van een eigenaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan
Moderator: moderatorteam
- Daphne
- Zeer actief
Re: hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja die dacht ik laat eens lekker mijn kleindochter aan gort bijtenDaphne schreef:nana schreef: Als mijn moeder op mijn kind had gepast en dit was gebeurt had ik het haar wel aangerekent en zeker ook die idioot van een eigenaar.Zeg, nog ff en die Oma heeft het erom gedaan

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
renee-uk schreef:dan ben ik blij dat ik jouw moeder niet ben, zou in dat geval ook van zn lang zal zn leven mijn kleinkind niet mee willen hebben.joost mag weten wat ik dan nog meer in mijn schoenen geschoven zou krijgen van mijn perfecte, maar helaas niet voor rede vatbare dochter.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- renee-uk
- Zeer actief
ja stel je voor dat kind met een pleister op haar knie thuiskomt omdat ze gevallen issmoekie schreef:renee-uk schreef:dan ben ik blij dat ik jouw moeder niet ben, zou in dat geval ook van zn lang zal zn leven mijn kleinkind niet mee willen hebben.joost mag weten wat ik dan nog meer in mijn schoenen geschoven zou krijgen van mijn perfecte, maar helaas niet voor rede vatbare dochter.
Krijg ik van mijn dochter de wind van voren omdat ik de stoep niet met schuimrubber bekleed heb

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ben het tegenwoordig steeds vaker met je eens smoek...eh, ja ik ben Cleo. Zo moeilijk was dat toch niet?smoekie schreef:renee-uk schreef:dan ben ik blij dat ik jouw moeder niet ben, zou in dat geval ook van zn lang zal zn leven mijn kleinkind niet mee willen hebben.joost mag weten wat ik dan nog meer in mijn schoenen geschoven zou krijgen van mijn perfecte, maar helaas niet voor rede vatbare dochter.
on-topic maar weer?
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Ik zeg niet dat er met mijn kind of hond niks kan gebeuren.Nanna schreef:Ongelukken plegen in kleine hoekjes te zitten.
Achteraf is het dan "o, hád ik maar". Maar ja, zo werkt dat nu eenmaal niet.
Je kunt NOOIT zeggen dat dit jou niet zal kunnen gebeuren. Of welk ander stom ongeluk dan ook.
Van de week lag er een losse Rotweiler midden op straat in West, naast een terrasje. Ja, daar loop ik dan dus gewoon langs terwijl ik "hallo Henk" zegWas gewoon een vriendelijk beest en daar rekende ik ook op.
Of is het dan mijn eigen schuld als ik gebeten word omdat ik alle losse honden als de pest dien te mijden?
Er zullen heus dingen zijn die ik niet zie maar dit had ik wel gezien en mijn moeder ook.
In het skidorp lag een sint bernard op het plein daar loop ik met een boogje omheen en zag de meeste mensen dat ook doen.
Ik heb het niet over eigen schuld dikke bult, ben gewoon voorzichtiger
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Asterix
- Zeer actief
1 Van mijn kinderen moest naar de spoedeisende hulp omdat een vrouw haar autodeur open gooide toen mijn zoontje met mijn moeder net langs reden met de fiets. Zoon lag bloedend op straat. Ook meteen maar een oma-verbod opleggen?renee-uk schreef:ja stel je voor dat kind met een pleister op haar knie thuiskomt omdat ze gevallen issmoekie schreef:renee-uk schreef:dan ben ik blij dat ik jouw moeder niet ben, zou in dat geval ook van zn lang zal zn leven mijn kleinkind niet mee willen hebben.joost mag weten wat ik dan nog meer in mijn schoenen geschoven zou krijgen van mijn perfecte, maar helaas niet voor rede vatbare dochter.
Krijg ik van mijn dochter de wind van voren omdat ik de stoep niet met schuimrubber bekleed heb
- nana
- Zeer actief
Ja in dit geval wel.Nanna schreef:Maar als het gebeurt als je moeder het kind of de hond onder haar hoede heeft, dan reken je het haar opeens aan.nana schreef:Ik zeg niet dat er met mijn kind of hond niks kan gebeuren.
Met vb van autodeur niet. Geloof er niks van dat iedereen zegt geeft niks hoor kan gebeuren.
We hebben het niet over een bloedlipje of blauwe plek.
lydia
lydia
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Henk heet trouwens LolaNanna schreef:Ongelukken plegen in kleine hoekjes te zitten.
Achteraf is het dan "o, hád ik maar". Maar ja, zo werkt dat nu eenmaal niet.
Je kunt NOOIT zeggen dat dit jou niet zal kunnen gebeuren. Of welk ander stom ongeluk dan ook.
Van de week lag er een losse Rotweiler midden op straat in West, naast een terrasje. Ja, daar loop ik dan dus gewoon langs terwijl ik "hallo Henk" zegWas gewoon een vriendelijk beest en daar rekende ik ook op.
Of is het dan mijn eigen schuld als ik gebeten word omdat ik alle losse honden als de pest dien te mijden?

- smoekie
- Zeer actief
renee-uk schreef:ja stel je voor dat kind met een pleister op haar knie thuiskomt omdat ze gevallen issmoekie schreef:renee-uk schreef:dan ben ik blij dat ik jouw moeder niet ben, zou in dat geval ook van zn lang zal zn leven mijn kleinkind niet mee willen hebben.joost mag weten wat ik dan nog meer in mijn schoenen geschoven zou krijgen van mijn perfecte, maar helaas niet voor rede vatbare dochter.
Zal hier maar niet uit de doeken doen hoe ik af en toe mijn kind "terugkreeg"
Asterix schreef:Ben het tegenwoordig steeds vaker met je eens smoek...eh, ja ik ben Cleo. Zo moeilijk was dat toch niet?
on-topic maar weer?
nana schreef:Ja in dit geval wel.Nanna schreef:Maar als het gebeurt als je moeder het kind of de hond onder haar hoede heeft, dan reken je het haar opeens aan.nana schreef:Ik zeg niet dat er met mijn kind of hond niks kan gebeuren.
Met vb van autodeur niet. Geloof er niks van dat iedereen zegt geeft niks hoor kan gebeuren.
En daarom herhaal ik mezelf nog maar een x. Kom maar terug als je kinderen van jezelf hebt
Die zijn dan al hoogstwaarschijnijk meerdere keren van de trap af gegleden waar je bij stond, of van dat zeer lage krukje afgemieterd met hun kop precies tegen de hoek van de muur dat je tegen die tijd wel beseft dat de meeste ongelukjes nu eenmaal in huis gebeuren en dat niemand. Noch jij, noch je moeder of wie dan ook bewust "jouw" kind risico's wil laten lopen
Edit" zelfs het naar het toilet gaan is niet "veilig"
Blijf jij (of verplicht je je moeder tot) ze de hand vast houden
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat jij zegt.renee-uk schreef:En ik blijf me afvragen of die oma die hond wel gezien heeft.
Heeft ze dat wel vind ik nog dat je iemand die waarschijnlijk helemaal geen verstand van honden en hondengedrag heeft niet mag aanrekenen dat ze het gevaar onderschat heeft.
Dat wij hier pretenderen hondenkenners te zijn wil niet zeggen dat iedereen dat is.
Er zijn altijd nog meer mensen die niks van honden weten dan mensen die dat wel doen.
Die hond had daar gewoon helemaal niet horen zijn en de enige verantwoordelijke is de hondenbegeleider.
Die weet wat ie in handen heeft (dat mag je althans verwachten), de rest van de wereld weet dat niet!
Als mijn ouders daar hadden gezeten met mijn dochter van die leeftijd, hadden ze die hond wellicht 'geregistreerd', maar er verder niet over nagedacht. Mensen zonder honden gaan er veelal vanuit dat een hond die mee kan naar een restaurant, een 'gewone' makkelijke vriendelijke hond is. En terecht. Ook al was dat kind 3 geweest en had ze naar die hond staan kletsen of per ongeluk op zijn poot was gaan staan, dan nog mogen gewone mensen die gewoon met hun kleindochter in een restaurantje zitten ervanuit gaan dat alle aanwezige honden nooit in mensen bijten. Want als jij een hond hebt die in mensen bijt, hoort die hond een muilkorf om te hebben en zou je nog eens goed na moeten denken of je die hond in dit soort situaties moet brengen.
Alle schuld ligt bij de eigenaar, klaar. En wat die hond zelf betreft, van mij mag daar best een spuit in. De rehabilitatie heeft blijkbaar niet gewerkt, en 1 keer houdt het op.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- nana
- Zeer actief
smoekie schreef:renee-uk schreef:ja stel je voor dat kind met een pleister op haar knie thuiskomt omdat ze gevallen issmoekie schreef:renee-uk schreef:dan ben ik blij dat ik jouw moeder niet ben, zou in dat geval ook van zn lang zal zn leven mijn kleinkind niet mee willen hebben.joost mag weten wat ik dan nog meer in mijn schoenen geschoven zou krijgen van mijn perfecte, maar helaas niet voor rede vatbare dochter.
Zal hier maar niet uit de doeken doen hoe ik af en toe mijn kind "terugkreeg"Nooit, maar dan ook nooit is het ooit in mijn hoofd opgekomen om mijn moeder (man-zus wie dan ook) ook maar iets in de schoenen te "schuiven" zeg
![]()
Asterix schreef:Ben het tegenwoordig steeds vaker met je eens smoek...eh, ja ik ben Cleo. Zo moeilijk was dat toch niet?
on-topic maar weer?
nana schreef:Ja in dit geval wel.Nanna schreef:Maar als het gebeurt als je moeder het kind of de hond onder haar hoede heeft, dan reken je het haar opeens aan.nana schreef:Ik zeg niet dat er met mijn kind of hond niks kan gebeuren.
En daarom herhaal ik mezelf nog maar een x. Kom maar terug als je kinderen van jezelf hebt![]()
Die zijn dan al hoogstwaarschijnijk meerdere keren van de trap af gegleden waar je bij stond, of van dat zeer lage krukje afgemieterd met hun kop precies tegen de hoek van de muur dat je tegen die tijd wel beseft dat de meeste ongelukjes nu eenmaal in huis gebeuren en dat niemand. Noch jij, noch je moeder of wie dan ook bewust "jouw" kind risico's wil
laten lopen![]()
Edit" zelfs het naar het toilet gaan is niet "veilig"
Blijf jij (of verplicht je je moeder tot) ze de hand vast houden
Niet iedereen kan zelf kinderen krijgen. Als jij wilt suggereren dat iemand minder houdt van een pleegkind dan een eigen kind en alleen een mening mag hebben met eigen biologische kinderen dan is dat erg bekrompen maar laat wel wat van je niveau zien.
Ongelukjes gebeuren kennelijk is dit voor jou een ingecalculeerd ongelukje.
Die oma heeft het niet bewust gedaan dat zeg ik niet maar ze had het misschien kunnen voorkomen.
lydia
lydia
- smoekie
- Zeer actief
smoekie schreef:Marion. schreef:Ach.... dat denk ik wel een beetje te weten. Je bent best een beetje voorspelbaar.smoekie schreef:Je wilt niet weten hoe ík dacht t wel ff te gaan doen als ík kinderen had
Vertel Marion. Vertel.
nou gooi die smurfenmurf open. Brand los
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nana, ik snap niet dat jij je moeder niet vertrouwt met je kind. Ze heeft je notabene zelf ook groot gekregen!!
Daarbij....als je je eigen moeder niet met een kind vertrouwt, durf je het dan wel naar school te brengen? Dan moet je ook verantwoordelijkheid overgeven aan een ander. Zit niks anders op dan naar Amerika verhuizen en het kind homeschoolen
Daarbij....als je je eigen moeder niet met een kind vertrouwt, durf je het dan wel naar school te brengen? Dan moet je ook verantwoordelijkheid overgeven aan een ander. Zit niks anders op dan naar Amerika verhuizen en het kind homeschoolen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- renee-uk
- Zeer actief
ja misschien had ze dat welnana schreef: Ongelukjes gebeuren kennelijk is dit voor jou een ingecalculeerd ongelukje.
Die oma heeft het niet bewust gedaan dat zeg ik niet maar ze had het misschien kunnen voorkomen.
áls ze die hond gezien had
áls ze al verstand had gehad van honden
Je gelooft niet dat die oma haar kleinkind bewust laat bijten en dus had ze het onbewust moeten voorkomen?
Oma's zijn ook maar mensen hoor, geen halfgoden.
Vind je zelf niet dat je een beetje onzin praat nu?

- nana
- Zeer actief
Ik vertrouw mijn moeder wel ik heb nooit gezegd dat ik dat niet deed dat maken anderen ervan. Mijn moeder past hier vaak op en ja bloedlip, manke hond maar geen opgevreten kind.fes/lou schreef:Nana, ik snap niet dat jij je moeder niet vertrouwt met je kind. Ze heeft je notabene zelf ook groot gekregen!!
Dit geval met het meisje is uitzonderlijk dat vind ik ook maar ik ken mijn moeder en mezelf wij hadden beide het kind er niet langs laten lopen.
lydia
lydia
- smoekie
- Zeer actief
nana schreef:Niet iedereen kan zelf kinderen krijgen. Als jij wilt suggereren dat iemand minder houdt van een pleegkind dan een eigen kind en alleen een mening mag hebben met eigen biologische kinderen dan is dat erg bekrompen maar laat wel wat van je niveau zien.
Denk jij nou echt dat ik bij elke opmerking ga denken of de persoon in kwestie misschien wel kinderen had willen hebben of kon krijgen? Nee sorry hoor. Dat wordt me te gek.
En nee ik zeg zeker niet noch suggereer ik dat je niet van je pleegkind kunt houden, maar ik zeg wel dat het hoeveel je ook van een kind houd altijd "anders" is en zal blijven. En nee, dat kan ik je dus niet uitleggen. Dus niks niet bekrompen.
Ongelukjes gebeuren idd altijd. En altijd als je ze het minst verwacht. Sterker nog, zelfs als ze gewoon naast je staan.
Wat jij hier nu zegt is dat je het je moeder gewoon kwalijk zou nemen en dat ze het zou hebben kunnen voorkomen.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, ik had mijn neefjes er misschien gewoon langs laten lopen, als het dier gewoon onder tafel had gelegen..
Ik ga er vanuit dat je geen hond meeneemt naar zo'n drukke zaak die dat niet kan handelen.
Als ik dit gedrag had gezien had ik gelijk de jongens bij me geroepen en was afgetaaid, maar zoals de opstelling daar is, had het heel best gekund dat ik die hond nooit gezien had vanwaar ik zat....
Maar ik heb dan nog een beetje kijk op honden, heb je dat niet, dan zie je niet dat dit geen gewone interesse van een hond voor een kind is maar opvreetinteresse.
Mijn honden kunnen ook naar spelende kinderen kijken, maar die kijken, gelukkig, op een andere manier...
Ik ga er vanuit dat je geen hond meeneemt naar zo'n drukke zaak die dat niet kan handelen.
Als ik dit gedrag had gezien had ik gelijk de jongens bij me geroepen en was afgetaaid, maar zoals de opstelling daar is, had het heel best gekund dat ik die hond nooit gezien had vanwaar ik zat....
Maar ik heb dan nog een beetje kijk op honden, heb je dat niet, dan zie je niet dat dit geen gewone interesse van een hond voor een kind is maar opvreetinteresse.
Mijn honden kunnen ook naar spelende kinderen kijken, maar die kijken, gelukkig, op een andere manier...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Juist!!Hanneke2 schreef:Wat jij zegt.renee-uk schreef:En ik blijf me afvragen of die oma die hond wel gezien heeft.
Heeft ze dat wel vind ik nog dat je iemand die waarschijnlijk helemaal geen verstand van honden en hondengedrag heeft niet mag aanrekenen dat ze het gevaar onderschat heeft.
Dat wij hier pretenderen hondenkenners te zijn wil niet zeggen dat iedereen dat is.
Er zijn altijd nog meer mensen die niks van honden weten dan mensen die dat wel doen.
Die hond had daar gewoon helemaal niet horen zijn en de enige verantwoordelijke is de hondenbegeleider.
Die weet wat ie in handen heeft (dat mag je althans verwachten), de rest van de wereld weet dat niet!
Als mijn ouders daar hadden gezeten met mijn dochter van die leeftijd, hadden ze die hond wellicht 'geregistreerd', maar er verder niet over nagedacht. Mensen zonder honden gaan er veelal vanuit dat een hond die mee kan naar een restaurant, een 'gewone' makkelijke vriendelijke hond is. En terecht. Ook al was dat kind 3 geweest en had ze naar die hond staan kletsen of per ongeluk op zijn poot was gaan staan, dan nog mogen gewone mensen die gewoon met hun kleindochter in een restaurantje zitten ervanuit gaan dat alle aanwezige honden nooit in mensen bijten. Want als jij een hond hebt die in mensen bijt, hoort die hond een muilkorf om te hebben en zou je nog eens goed na moeten denken of je die hond in dit soort situaties moet brengen.
Alle schuld ligt bij de eigenaar, klaar. En wat die hond zelf betreft, van mij mag daar best een spuit in. De rehabilitatie heeft blijkbaar niet gewerkt, en 1 keer houdt het op.
Iedereen dient zijn verantwoordelijkheid te nemen. Als ik naar een restaurant ga met mijn honden zorg ik dat ze geen mensen lastig vallen. Als ik naar een restaurant ga met mijn kind zorg ik dat ze geen mensen (en honden) lastig valt.
Een kind wat langs een tafel huppelt valt niet onder lastig vallen, een hond die een kind onder een tafel trekt wel!
- nana
- Zeer actief
renee-uk schreef:ja misschien had ze dat welnana schreef: Ongelukjes gebeuren kennelijk is dit voor jou een ingecalculeerd ongelukje.
áls ze die hond gezien had
áls ze al verstand had gehad van honden
Je gelooft niet dat die oma haar kleinkind bewust laat bijten en dus had ze het onbewust moeten voorkomen?
Oma's zijn ook maar mensen hoor, geen halfgoden.
Vind je zelf niet dat je een beetje onzin praat nu?
Tjonge jonge ik zeg toch precies hetzelfde. Als ze die hond gezien heeft. Kan me gewoon niet voorstellen dat je niet ziet dat je kleinkind op 1,5 meter afstand een rottweiler aait.
Ik vind het helemaal geen halfgod prestatie en dat is precies het verschil.
Ik vind het normaal om niet vlak langs grote waakzame honden te lopen en mijn moeder ook. Anderen vinden het kennelijk wel normaal.
Anderen lopen om als ze een vechthond aan zien komen nou prima ik loop niet langs een rottweiler die onder een tafel ligt.
Merk dat dat mijn referentiekader afwijkend is dus
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een hysterische ouder ben of zelfs zoals smoek zegt minder om mijn pleegdochter geef omdat ik haar zelf niet op de wereld heb gezet.
Ik vind het goed als anderen een andere mening hebben maar ik zou het zelf anders doen en geef mijn kind alleen mee aan mensen die hetzelfde erover denken.
Waarom voelt iedereen zich zo aangevallen?
lydia
lydia
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ben het met je eens dat het deze oma niet aangerekend mag worden. Je moet gewoon met je (klein)kind in een restaurant kunnen zitten zonder dat je eerst onder de tafel door moet om te kijken of er niet een hond ligt.smoekie schreef:nana schreef:Niet iedereen kan zelf kinderen krijgen. Als jij wilt suggereren dat iemand minder houdt van een pleegkind dan een eigen kind en alleen een mening mag hebben met eigen biologische kinderen dan is dat erg bekrompen maar laat wel wat van je niveau zien.
Denk jij nou echt dat ik bij elke opmerking ga denken of de persoon in kwestie misschien wel kinderen had willen hebben of kon krijgen? Nee sorry hoor. Dat wordt me te gek.
En nee ik zeg zeker niet noch suggereer ik dat je niet van je pleegkind kunt houden, maar ik zeg wel dat het hoeveel je ook van een kind houd altijd "anders" is en zal blijven. En nee, dat kan ik je dus niet uitleggen. Dus niks niet bekrompen.
Ongelukjes gebeuren idd altijd. En altijd als je ze het minst verwacht. Sterker nog, zelfs als ze gewoon naast je staan.
Wat jij hier nu zegt is dat je het je moeder gewoon kwalijk zou nemen en dat ze het zou hebben kunnen voorkomen.
Ik vind het wel heel grof om te zeggen dat je niet net zoveel kunt houden van een pleegkind als van een 'eigen'kind.
' En nee, dat kan ik niet uitleggen. Dus niks niet bekrompen' is wel heel erg bot een gesprek afkappen!
Jij denkt dat je niet net zoveel kunt houden van een pleegkind als van een eigen kind. Dat hoeft natuurlijk geen waarheid te zijn.
- renee-uk
- Zeer actief
Ik voel me niet aangevallen, wel geërgerd omdat je er maar vanuit blijft gaan dat iedereen beschikt over hondenkennis en heel star daaraan blijft vasthouden.nana schreef: Waarom voelt iedereen zich zo aangevallen?
Ik kan niet zo goed tegen mensen die alles alleen vanuit hun eigen gezichtspunt bekijken.
Ik zie in het filmpje dat meisje die hond niet aaien trouwens
Laatst gewijzigd door renee-uk op 27 jul 2011 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

- Asterix
- Zeer actief
Geheel mee eens. Heb jij adoptie- of pleegkinderen?Als jij wilt suggereren dat iemand minder houdt van een pleegkind dan een eigen kind en alleen een mening mag hebben met eigen biologische kinderen dan is dat erg bekrompen
Ik ken er zat van en die voelen hetzelfde voor hun biologische kinderen als van adoptie- of pleegouders.
- nana
- Zeer actief
Nee je hoeft niet na te denken voordat je allerlei shit eruit gooit dat is teveel gevraagd kennelijk maar je spreekt wel over van de troon gestoten moeders die ik kennelijk kwets.smoekie schreef:nana schreef:Niet iedereen kan zelf kinderen krijgen. Als jij wilt suggereren dat iemand minder houdt van een pleegkind dan een eigen kind en alleen een mening mag hebben met eigen biologische kinderen dan is dat erg bekrompen maar laat wel wat van je niveau zien.
En nee ik zeg zeker niet noch suggereer ik dat je niet van je pleegkind kunt houden, maar ik zeg wel dat het hoeveel je ook van een kind houd altijd "anders" is en zal blijven. En nee,
dat kan ik je dus niet uitleggen. Dus niks niet bekrompen.
Waar jij je kennis op baseert dat een eigen kind anders is weet ik niet kennelijk heb je zelf ook pleegkinderen en merk je dat het toch anders is dan je eigen.
lydia
lydia
- smoekie
- Zeer actief
Hoho, wil jij ff op je woorden letten en goed gaan lezen. Nergens, maar dan ook nergens zeg ik dat je minder om een kind zou geven als het niet de jouwe is, maar wel dat het "anders" is. Anders wat ik niet zo 1-2-3 kan uitleggen.nana schreef:Tjonge jonge ik zeg toch precies hetzelfde. Als ze die hond gezien heeft. Kan me gewoon niet voorstellen dat je niet ziet dat je kleinkind op 1,5 meter afstand een rottweiler aait.
Ik vind het helemaal geen halfgod prestatie en dat is precies het verschil.
Ik vind het normaal om niet vlak langs grote waakzame honden te lopen en mijn moeder ook. Anderen vinden het kennelijk wel normaal.
Anderen lopen om als ze een vechthond aan zien komen nou prima ik loop niet langs een rottweiler die onder een tafel ligt.
Merk dat dat mijn referentiekader afwijkend is dus![]()
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een hysterische ouder ben of zelfs zoals smoek zegt minder om mijn pleegdochter geef omdat ik haar zelf niet op de wereld heb gezet.
Ik vind het goed als anderen een andere mening hebben maar ik zou het zelf anders doen en geef mijn kind alleen mee aan mensen die hetzelfde erover denken.
Waarom voelt iedereen zich zo aangevallen?
Kheb ook "pleeg/stiefkinderen" gehad hoor. En daar heb ik gruwelijk veel van gehouden. Maar t was toch echt wel heul erg anders toen ik "eigen" kinderen kreeg die ikzelf "gedragen" heb. Ik zeg niet dat de liefde "minder" was zoals jij hier nu aangeeft, maar "anders"en als je dat verschil niet snapt adviseeer ik je er de dikke van dale er ff op na te slaan.
Daarbij heb jij het sinds een paar pagina's er ineens over dat het kind de hond geaait zou hebben (dat zou de eigenaar verteld hebben inclusief leugens dat het kind op de staart zou hebben getrapt e.d.) maar als je het filmpje kijkt, en nee, het filmpje die hier werd vertoont "slaat"niet over. Dan zie je dat het kind er gewoon langs heen wil en zo ineens volledig uit het niets gegrepen en meegetrokken wordt. Dat alles heeft niets meer met uithalen-snippen-verdedigen of wat dan ook te maken maar puur met prooidrift.Niks meer, niks minder.
- nana
- Zeer actief
Daarom heb ik het ook over mezelf en mijn moeder en niet over anderen.renee-uk schreef:Ik voel me niet aangevallen, wel geërgerd omdat je er maar vanuit blijft gaan dat iedereen beschikt over hondenkennis en heel star daaraan blijft vasthouden.nana schreef: Waarom voelt iedereen zich zo aangevallen?
Ik kan niet zo goed tegen mensen die alles alleen vanuit hun eigen gezichtspunt bekijken.
Je ziet ook niet het meisje de hond aaien daarom was ik ook benieuwd naar het hele filmpje. In een intervieuw met moeder en hondeneigenaar is geschreven dat het meisje de hond mocht aaien van de eigenaar en dat zien we niet. Daarom ging ik ervanuit dat de oma het gezien moet hebben.
Een paar blz terug heb ik geschreven dat ik vind dat mensen hun natuurlijke argwaan hebben verloren richting dieren. Het gaat niet over hondenkennis.
Tijdens een vakantie waren er gerehabiliteerde olifanten uit het krugerpark en je kon je kind op de foto zetten op zo een olifant. Snap niks van olifanten maar ik heb het niet gedaan anderen wel.
lydia
lydia
- nana
- Zeer actief
Four-year-old Sadie Sefor was attacked by a Rottweiler at Hyde Park shopping centre.
18 July 2011 | Nonkululeko Mbuli
This is according to Sadie's mother, Leah Sefor.
But dog whisperer and owner, James Lech said, "My dog 'nipped' the child as a reaction to assault."
Sadie had apparently patted the Rottweiler with Lech's consent. Sefor said when her daughter later walked past the dog, it grabbed her and dragged her to the floor.
"Security video footage shows the dog going for Sadie. The owner could not see this as the dog was behind him."
Lech and a member of the public, an ex military dog handler, forced the dog to release the little girl, who was rushed to doctors in the centre. "My daughter is on antibiotics and painkillers and needs trauma counselling," said Sefor.
Lech tells a different story.
"It's a crime to touch, taunt or tease a service dog. The bright, bold identification vest, clearly states this."
Lech described the child as disruptive, jumping over the dog and causing him discomfort in a sensitive area - to which his dog responded by 'nipping' the child.
"People started screaming and shouting," said Lech, who explained his dog had been trained in bite control and would only have given the child a mild bruise, had the restaurant not erupted in chaos.
"The Rottweiler, a registered service dog, has been socialised and is accustomed to interacting with children. I have requested CCTV footage from centre management, and a medical report," said Lech. "It is an unfortunate situation. I have made a written apology to the family and have asked for one in return."
Sefor said she had laid a charge of assault against Lech. "I want to see this dog put down before it attacks another child." According to Nicole Greenstone of owners of the mall, Hyprop, the girl had no serious injuries.
Greenstone went on to say, "We have a no dogs policy, but the law compels us to allow special needs and guide dogs into the centre."
Get the full story in the Rosebank Killarney Gazette on Tuesday 19 July.
WHAT SHOULD BE THE DOG'S FATE? CLICK HERE TO TAKE PART IN OUR FACEBOOK POLL.
18 July 2011 | Nonkululeko Mbuli
This is according to Sadie's mother, Leah Sefor.
But dog whisperer and owner, James Lech said, "My dog 'nipped' the child as a reaction to assault."
Sadie had apparently patted the Rottweiler with Lech's consent. Sefor said when her daughter later walked past the dog, it grabbed her and dragged her to the floor.
"Security video footage shows the dog going for Sadie. The owner could not see this as the dog was behind him."
Lech and a member of the public, an ex military dog handler, forced the dog to release the little girl, who was rushed to doctors in the centre. "My daughter is on antibiotics and painkillers and needs trauma counselling," said Sefor.
Lech tells a different story.
"It's a crime to touch, taunt or tease a service dog. The bright, bold identification vest, clearly states this."
Lech described the child as disruptive, jumping over the dog and causing him discomfort in a sensitive area - to which his dog responded by 'nipping' the child.
"People started screaming and shouting," said Lech, who explained his dog had been trained in bite control and would only have given the child a mild bruise, had the restaurant not erupted in chaos.
"The Rottweiler, a registered service dog, has been socialised and is accustomed to interacting with children. I have requested CCTV footage from centre management, and a medical report," said Lech. "It is an unfortunate situation. I have made a written apology to the family and have asked for one in return."
Sefor said she had laid a charge of assault against Lech. "I want to see this dog put down before it attacks another child." According to Nicole Greenstone of owners of the mall, Hyprop, the girl had no serious injuries.
Greenstone went on to say, "We have a no dogs policy, but the law compels us to allow special needs and guide dogs into the centre."
Get the full story in the Rosebank Killarney Gazette on Tuesday 19 July.
WHAT SHOULD BE THE DOG'S FATE? CLICK HERE TO TAKE PART IN OUR FACEBOOK POLL.
Laatst gewijzigd door nana op 27 jul 2011 23:59, 2 keer totaal gewijzigd.
lydia
lydia
- renee-uk
- Zeer actief
van die olifanten kun je in elk geval niet zeggen dat je ze niet gezien hebtnana schreef:Daarom heb ik het ook over mezelf en mijn moeder en niet over anderen.renee-uk schreef:Ik voel me niet aangevallen, wel geërgerd omdat je er maar vanuit blijft gaan dat iedereen beschikt over hondenkennis en heel star daaraan blijft vasthouden.nana schreef: Waarom voelt iedereen zich zo aangevallen?
Je ziet ook niet het meisje de hond aaien daarom was ik ook benieuwd naar het hele filmpje. In een intervieuw met moeder en hondeneigenaar is geschreven dat het meisje de hond mocht aaien van de eigenaar en dat zien we niet. Daarom ging ik ervanuit dat de oma het gezien moet hebben.
Een paar blz terug heb ik geschreven dat ik vind dat mensen hun natuurlijke argwaan hebben verloren richting dieren. Het gaat niet over hondenkennis.
Tijdens een vakantie waren er gerehabiliteerde olifanten uit het krugerpark en je kon je kind op de foto zetten op zo een olifant. Snap niks van olifanten maar ik heb het niet gedaan anderen wel.
En nee je hebt het niet alleen over je moeder en jezelf, je hebt het ook over díe oma van dát meisje en alleen vanuit je eigen perspectief.
En dat is nou precies wat me irriteert.

- nana
- Zeer actief
Nee die olifanten waren erg duidelijk inderdaad.renee-uk schreef:van die olifanten kun je in elk geval niet zeggen dat je ze niet gezien hebtnana schreef:Daarom heb ik het ook over mezelf en mijn moeder en niet over anderen.renee-uk schreef:Ik voel me niet aangevallen, wel geërgerd omdat je er maar vanuit blijft gaan dat iedereen beschikt over hondenkennis en heel star daaraan blijft vasthouden.nana schreef: Waarom voelt iedereen zich zo aangevallen?
Een paar blz terug heb ik geschreven dat ik vind dat mensen hun natuurlijke argwaan
hebben verloren richting dieren. Het gaat niet over hondenkennis.
Tijdens een vakantie waren er gerehabiliteerde olifanten uit het krugerpark en je kon je kind op de foto zetten op zo een olifant. Snap niks van olifanten maar ik heb het niet gedaan
anderen wel.![]()
En nee je hebt het niet alleen over je moeder en jezelf, je hebt het ook over díe oma van dát meisje en alleen vanuit je eigen perspectief.
En dat is nou precies wat me irriteert.
Als je een mening geeft over iets dan doe je dat vanuit je eigen belevingswereld en vanuit je eigen perspectief. Ik snap heus dat een ander kennelijk dit niet als potentieel gevaarlijk iets zag anders was het niet gebeurt. Ik kan het wel vanuit haar oogpunt bekijken maar ik had het zelf niet gedaan.
Misschien waande de oma het kind toch veilig omdat ze de hond had geaait en het was goed
gegaan ...nou toch vanuit perspectief van een ander bekeken
Laatst gewijzigd door nana op 28 jul 2011 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
lydia
lydia
- Asterix
- Zeer actief
Zo werkt dat niet in alle gevallen Smoek, zeer zeker niet. Het zou, in mijn gevoel een soort van valen hebben als ik niet zoveel hield als adoptie- en pleegkinderen. naast mijn eigen kinderen.Hoho, wil jij ff op je woorden letten en goed gaan lezen. Nergens, maar dan ook nergens zeg ik dat je minder om een kind zou geven als het niet de jouwe is, maar wel dat het "anders" is. Anders wat ik niet zo 1-2-3 kan uitleggen.
Kheb ook "pleeg/stiefkinderen" gehad hoor. En daar heb ik gruwelijk veel van gehouden. Maar t was toch echt wel heul erg anders toen ik "eigen" kinderen kreeg die ikzelf "gedragen" heb. Ik zeg niet dat de liefde "minder" was zoals jij hier nu aangeeft, maar "anders"en als je dat verschil niet snapt adviseeer ik je er de dikke van dale er ff op na te slaan.
En zeker in het geval als jezelf geen kinderen kan krijgen.
Er zijn genoeg verhalen te lezen van ouders die een adoptie-kind hebben en daarna toch nog zwanger raakten van een eigen kind. Zoals ik het in mijn omgeving heb mee gemaakt zijn de adoptie-ouders niet minder of meer van hun adoptie-kind en eigen kind gaan houden.
Datzelfde geldt voor pleegouders.
Nana houdt er naar mijns inziens een vreemde gedachte op na.
p.s. Het lijkt mij, als moeder zijnde, nogal een verschil maken of je een pakweg 3-jarige als pleegkind 'hebt' of een 16-jarige. En hoe lang de tijd gaat duren, als men al een indicatie kan stellen, in hoeverre je voor dat kind mag zorgen.
In het laatste geval begrijp ik dat je van te voren enige emotionele afstand blijft nemen. Je weet dan nooit wanneer het kind terug- of elders geplaatst wordt.