Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Ongelezen bericht door Branka »

nana schreef:
Branka schreef:
nana schreef:Zie het beeld verspringen in het begin bijna gelijk nadat het meisje van tafel wegloopt.
Misschien is er een stukje tussenuit geknipt omdat het meisje niet in beeld was en er niets te zien is.
Maakt het verder iets uit wat er vooraf gebeurde? Want wat er zonder twijfel gebeurde is dat die hond onder de tafel vandaan sprong, het meisje greep en meesleurde.
Maakt volgens mij geen bal uit wat er zich nog verder af heeft gespeeld, dit gedrag hoort een hond niet te vertonen. Zeker niet 1 die mee wordt genomen naar een druk winkelcentrum.
En dan maakt het ook nog geen barst uit of het kind rende of niet. Honden horen niet op die manier een kind te grijpen.
Ja ik zou graag zien wat er in de tussentijd gebeurde en ook voor de tijd toen de man de rottw liet aaien door het meisje. Eigenaar was dus op de hoogte van het feit dat er een meisje liep dus en de oma was ook op de hoogte van de aanwezigheid van de hond.
Ik schrijf nergens dat het kind schuldig is heb dat meerdere malen gezegd dus hou maar op met de heksenjacht :mep:
Nee, maar ik (en anderen met mij) zijn het volkomen oneens met je dat je hier als ouder ook verantwoordelijkheid hebt. Natuurlijk leer je kinderen voorzichtig te zijn, maar dit zijn situaties die je nooit voorkomen. Een hond die op deze manier reageert is in mijn ogen een tijdbom. En inderdaad kan je de bom niets kwalijk nemen. Wel kan je voorkomen dat hij op zo'n plek ontploft en onschadelijk maken.
Afbeelding
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Wat een vreselijk gezicht zeg.
Kreeg er kippenvel van.
Hoe de hond al op het meisje aan het fixeren was toen ze bij de tafel wegliep.
En de manier hoe hij haar meetrekt. Lijkt wel een Leeuw die zijn prooi meeneemt.
Dit valt absoluut niet goed te praten, een hond die op zo'n manier aanvalt hoort niet thuis in een drukke maatschappij imo.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Branka schreef:
nana schreef:
Branka schreef:
nana schreef:Zie het beeld verspringen in het begin bijna gelijk nadat het meisje van tafel wegloopt.
Misschien is er een stukje tussenuit geknipt omdat het meisje niet in beeld was en er niets te zien is.
Maakt het verder iets uit wat er vooraf gebeurde? Want wat er zonder twijfel gebeurde is dat die hond onder de tafel vandaan sprong, het meisje greep en meesleurde.
Maakt volgens mij geen bal uit wat er zich nog verder af heeft gespeeld, dit gedrag hoort een hond niet te vertonen. Zeker niet 1 die mee wordt genomen naar een druk winkelcentrum.
En dan maakt het ook nog geen barst uit of het kind rende of niet. Honden horen niet op die manier een kind te grijpen.
Ja ik zou graag zien wat er in de tussentijd gebeurde en ook voor de tijd toen de man de rottw liet aaien door het meisje. Eigenaar was dus op de hoogte van het feit dat er een
meisje liep dus en de oma was ook op de hoogte van de aanwezigheid van de hond.
Ik schrijf nergens dat het kind schuldig is heb dat meerdere malen gezegd dus hou maar op
met de heksenjacht :mep:
Nee, maar ik (en anderen met mij) zijn het volkomen oneens met je dat je hier als ouder ook verantwoordelijkheid hebt. Natuurlijk leer je kinderen voorzichtig te zijn, maar dit zijn
situaties die je nooit voorkomen. Een hond die op deze manier reageert is in mijn ogen een
tijdbom. En inderdaad kan je de bom niets kwalijk nemen. Wel kan je voorkomen dat hij op
zo'n plek ontploft en onschadelijk maken.
Maak zelf wel uit waar ik me als ouder medeverntwoordelijk of schuldig over voel. Heb alleen aangegeven dat ik een kind niet langs die tafel had laten lopen als ik had geweten dat er een grote onbekende hond onder zat, nog sterker was er zelf ook niet langs maar omheen gelopen.
Ik vind het prima als een ander daar anders over denkt, moet je ook eens proberen.

Snap dan ook niet waarom ik niet geinteresseert mag zijn in het gehele filmpje.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Van het woordje 'moeten' krijg ik een heel dwars trekje :wink: Ik moet hooguit af en toe naar de wc.
Ik ben het alleen met je oneens. Dat laat ik merken.

En interesse voor de rest van het filmpje kan je hebben. Alleen ben ik van mening dat dat niets verandert aan het feit dat de hond onacceptabel reageert op dat meisje.
Afbeelding
nana
Zeer actief

Branka schreef:Van het woordje 'moeten' krijg ik een heel dwars trekje :wink: Ik moet hooguit af en toe naar de wc.
Ik ben het alleen met je oneens. Dat laat ik merken.

En interesse voor de rest van het filmpje kan je hebben. Alleen ben ik van mening dat dat niets verandert aan het feit dat de hond onacceptabel reageert op dat meisje.

Je moet niks van mij :19: zelfs niet naar de wc als je niet wil
Ben het helemaal met je eens dat dit nooit had mogen gebeuren.
We zijn het alleen niet over eens de mede verantwoordelijkheid van de oma.
Ik keur dit niet goed en praat het niet goed, alleen hield ik al rekening met gekken die met dit soort honden kennelijk in restaurants gaan zitten.

lydia
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

nana schreef:Maak zelf wel uit waar ik me als ouder medeverntwoordelijk of schuldig over voel. Heb alleen aangegeven dat ik een kind niet langs die tafel had laten lopen als ik had geweten dat er een grote onbekende hond onder zat, nog sterker was er zelf ook niet langs maar omheen gelopen.
Ik vind het prima als een ander daar anders over denkt, moet je ook eens proberen.

En weet je dat ik als ouder zijnde (van 3) weet dat zolang je geen kinderen hebt een heel ander idee van verantwoordelijkheden hebt dan wanneer je ze wel hebt :wink:

Heb je ze niet dan weet je altijd precies te vertellen/te denken hoe jij het zou doen en pas op het moment dat je daadwerkelijk "een ouder" bent merk je pas dat je verantwoordelijkheden waar je het eerder over had toch net ff iets anders zijn als er inderdaad een paar kleine "monstertjes" van jezelf rondlopen.

Dus prima dat jij hier zegt dat jij zelf moet uitmaken waar jij je als ouder medeverantwoordelijk of schuldig aan voelt hoor, maar ik zeg jou dat je daar eigenlijk pas mee moet aankomen (en dat zeg ik niet snel) als je zelf idd ouder bent :ok:

Nu is het meer van de zijlijn e.e.a. roepen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:Dat ben ik allemaal met je eens Tineke, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je dat op mijn tekst baseert, dat houdt nl in dat je denkt dat ik dit denk en/of bedoel en ik heb nu al drie keer aangegeven dat dat niet het geval is.
Ik had je inderdaad verkeerd gelezen :wink: ,maar het kwartje is nu gevallen :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tineke schreef:
renee-uk schreef:Dat ben ik allemaal met je eens Tineke, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je dat op mijn tekst baseert, dat houdt nl in dat je denkt dat ik dit denk en/of bedoel en ik heb nu al drie keer aangegeven dat dat niet het geval is.
Ik had je inderdaad verkeerd gelezen :wink: ,maar het kwartje is nu gevallen :mrgreen:
joepie :cheer: ik begon echt al aan mezelf te twijfelen :vaag:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

smoekie schreef:
nana schreef:Maak zelf wel uit waar ik me als ouder medeverntwoordelijk of schuldig over voel. Heb alleen aangegeven dat ik een kind niet langs die tafel had laten lopen als ik had geweten dat er een grote onbekende hond onder zat, nog sterker was er zelf ook niet langs maar omheen gelopen.

En weet je dat ik als ouder zijnde (van 3) weet dat zolang je geen kinderen hebt een heel ander idee van verantwoordelijkheden hebt dan wanneer je ze wel hebt :wink:

Heb je ze niet dan weet je altijd precies te vertellen/te denken hoe jij het zou doen en pas op het moment dat je daadwerkelijk "een ouder" bent merk je pas dat je verantwoordelijkheden waar je het eerder over had toch net ff iets anders zijn als er inderdaad een paar kleine "monstertjes" van jezelf rondlopen.

Dus prima dat jij hier zegt dat jij zelf moet uitmaken waar jij je als ouder medeverantwoordelijk of schuldig aan voelt hoor, maar ik zeg jou dat je daar eigenlijk pas mee moet aankomen (en dat zeg ik niet snel) als je zelf idd ouder bent :ok:

Helemaal mee eens :ok:
Messina
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Messina »

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, en wil me ook van enig discussie distantieren, maar wat verschrikkelijk voor dat meisje. Ik hoop echt dat zij er geen trauma aan overhoudt...
Afbeelding
nana
Zeer actief

smoekie schreef:

Heb je ze niet dan weet je altijd precies te vertellen/te denken hoe jij het zou doen en pas op het moment dat je daadwerkelijk "een ouder" bent merk je pas dat je verantwoordelijkheden waar je het eerder over had toch net ff iets anders zijn als er
inderdaad een paar kleine "monstertjes" van jezelf rondlopen.

:oohja: natuurlijk het eeuwige riedeltje wacht maar tot dat e zelf kinderen hebt.
Moet je ze zelf gebaart hebben om mee te mogen praten of mogen adoptie en stiefkinderen ook.

lydia
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

nana schreef:
smoekie schreef:

Heb je ze niet dan weet je altijd precies te vertellen/te denken hoe jij het zou doen en pas op het moment dat je daadwerkelijk "een ouder" bent merk je pas dat je verantwoordelijkheden waar je het eerder over had toch net ff iets anders zijn als er
inderdaad een paar kleine "monstertjes" van jezelf rondlopen.

:oohja: natuurlijk het eeuwige riedeltje wacht maar tot dat e zelf kinderen hebt.
Moet je ze zelf gebaart hebben om mee te mogen praten of mogen adoptie en stiefkinderen ook.
Mensen vergeten snel dat ze zelf ook kind zijn geweest als ze gaan lopen roepen dat je het pas weet als je zelf papa of mama bent.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
Messina schreef: Ik hoop echt dat zij er geen trauma aan overhoudt...
ach, trauma's hebben naar mijn idee vaak meer te maken met hoe zwaar de omgeving aan iets tilt dan met het gebeurde zelf.
Juist . :ok:
Waarom hoor je tegenwoordig niets anders dan trauma dit en trauma dat . :blah: :U:
Gewoon kus erop en ga maar lekker spelen als je je ijsje op hebt. :ok: :J:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
nana schreef: :oohja: natuurlijk het eeuwige riedeltje wacht maar tot dat e zelf kinderen hebt.
Het is natuurlijk wèl zo dat je als ouder beter in de peiling hebt dat een klein kind geen gedresseerde circusaap is. Die alles doet voor een olienootje. :19: En al helemaal exáct opvolgt wat jij er allemaal uitkraamt.
Jij kunt braaf zeggen "niet langs die grote hond lopen" maar als dat kind iets interessants vindt en dat terugrennend trots wil komen laten zien is het negen van de tien keer alláng die hele kuthond weer vergeten hoor.
Ben jij nooit toegetreden tot die heilige orde toen je gebigt had. :wink:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
ach, trauma's hebben naar mijn idee vaak meer te maken met hoe zwaar de omgeving aan iets tilt dan met het gebeurde zelf.
Waarom hoor je tegenwoordig niets anders dan trauma dit en trauma dat . :blah: :U:

Zoiets?

Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Langhaar schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:

Zoiets?

off-topic, maar die is geweldig :cheer:
smoekie
Zeer actief

nana schreef: :oohja: natuurlijk het eeuwige riedeltje wacht maar tot dat e zelf kinderen hebt.
Nee, helemaal niet. Verre van zelfs. Ik zeg alleen dat je nog zoveel kunt zeggen hoe t te doen als je kinderen hebt maar dat op t moment dát je ze hebt het zeer waarschijnlijk heel anders gaat :wink:

Je wilt niet weten hoe ík dacht t wel ff te gaan doen als ík kinderen had :LOL: ik zou het wel ff beter doen. Weetje. Ik doe het niet beter dan een ander. Doe het ook niet zoveel slechter. Maar zo goed als ik me ooit voorgenomen had, daar zit ik verre van zelfs :LOL:

En daar zit jij nog veel verder vanaf. En vandaaruit geef ik mijn reactie. Jouw reactie kun je linken aan de reactie van iemand die wel ff zou vertellen wát te doen als er iemand in elkaar getrapt wordt :ok:

Deed ik ook overigens. Weet je wat het me opleverde. Een gooi door de ramen heen, pluk haren kwijt omdat ik als een stuk stront werd meegetrokken. Dus alsjeblieft. Inlevingsgevoel, denken wat te doen als.....is 1. Maar geen antwoorden geven waarmee je "moeders' van de troon stoot door hen te zeggen (dat is namelijk wat jij indirect doet) dat zij bijna net zo "verantwoordelijk" zijn als zo'n mafkees met zijn kuthond die al veel eerder afgespoten had moeten worden :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Mensen vergeten snel dat ze zelf ook kind zijn geweest als ze gaan lopen roepen dat je het pas weet als je zelf papa of mama bent.
Nou weet je, er is echt wel verschil
Toen ik 14 was en stiekem mijn moeders brommer pikte wist ik best wel dat ik iets deed dat niet mocht maar schuldig heb ik me er nooit over gevoeld, ik vond het wel spannend vooral als ik langs een politieagent moest :cheer:
Toen mijn zoon op z'n 14e hetzelfde deed maar dan met mijn brommer, stond ik aan de andere kant en zag ik ongelukken en verwondingen opdoemen en een leven lang verantwoordelijk zijn en geen verzekering die het zou betalen :schrik:
Al die dingen zag ik echt niet hoor toen ik daar lekker op die brommer van mijn moeder rondtufte ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Messina
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Messina »

Inge O schreef:
Misschien was trauma een groot woord.

"Angst voor honden" ;)
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

smoekie schreef:Je wilt niet weten hoe ík dacht t wel ff te gaan doen als ík kinderen had :LOL:
Ach.... dat denk ik wel een beetje te weten. Je bent best een beetje voorspelbaar.
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
smoekie schreef:Je wilt niet weten hoe ík dacht t wel ff te gaan doen als ík kinderen had :LOL:
Ach.... dat denk ik wel een beetje te weten. Je bent best een beetje voorspelbaar.

Vertel Marion. Vertel.
nana
Zeer actief

smoekie schreef:
Nee, helemaal niet. Verre van zelfs. Ik zeg alleen dat je nog zoveel kunt zeggen hoe t te doen als je kinderen hebt maar dat op t moment dát je ze hebt het zeer waarschijnlijk heel anders gaat :wink:

Je wilt niet weten hoe ík dacht t wel ff te gaan doen als ík kinderen had :LOL: ik zou het wel ff beter doen. Weetje. Ik doe het niet beter dan een ander. Doe het ook niet zoveel slechter. Maar zo goed als ik me ooit voorgenomen had, daar zit ik verre van zelfs :LOL:

En daar zit jij nog veel verder vanaf. En vandaaruit geef ik mijn reactie. Jouw reactie kun je linken aan de reactie van iemand die wel ff zou vertellen wát te doen als er iemand in elkaar
getrapt wordt :ok:

Deed ik ook overigens. Weet je wat het me opleverde. Een gooi door de ramen heen, pluk
haren kwijt omdat ik als een stuk stront werd meegetrokken. Dus alsjeblieft. Inlevingsgevoel, denken wat te doen als.....is 1. Maar geen antwoorden geven waarmee je "moeders' van de troon stoot door hen te zeggen (dat is namelijk wat jij indirect doet) dat zij bijna net zo "verantwoordelijk" zijn als zo'n mafkees met zijn kuthond die al veel eerder afgespoten had
moeten worden :kotz:
Moeders van de troon stoten nou sorry :roll: is dat waar het om gaat?
Die kerel en die oma hadden beiden op dat meisje moeten letten. Die kerel is super fout maar oma had ook beter moeten kijken.
Ieder moet zijn eigen keuzes maken maar ik laat mijn kind niet langs een tafel lopen waar een rottweiler onder ligt hoeveel moeders zich ook van de troon gestoten voelen.
Ik zeg niet dat ik alles kan zien en voorkomen maar als ik zie dat daar een rottweiler ligt dan laat ik haar daar niet langs gaan.
Vraag jezelf maar eens af waarom dat voor sommige hier zo een belediging is.

By the way ik heb een pleegdochter van 5 die inderdaad niet altijd luistert maar waar een armpje aan zit wat je vast kunt houden.

lydia
renee-uk
Zeer actief

En ik blijf me afvragen of die oma die hond wel gezien heeft.
Heeft ze dat wel vind ik nog dat je iemand die waarschijnlijk helemaal geen verstand van honden en hondengedrag heeft niet mag aanrekenen dat ze het gevaar onderschat heeft.
Dat wij hier pretenderen hondenkenners te zijn wil niet zeggen dat iedereen dat is.
Er zijn altijd nog meer mensen die niks van honden weten dan mensen die dat wel doen.

Die hond had daar gewoon helemaal niet horen zijn en de enige verantwoordelijke is de hondenbegeleider.
Die weet wat ie in handen heeft (dat mag je althans verwachten :roll:), de rest van de wereld weet dat niet!
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

nana schreef:
smoekie schreef:

En daar zit jij nog veel verder vanaf. En vandaaruit geef ik mijn reactie. Jouw reactie kun je linken aan de reactie van iemand die wel ff zou vertellen wát te doen als er iemand in elkaar
getrapt wordt :ok:

Deed ik ook overigens. Weet je wat het me opleverde. Een gooi door de ramen heen, pluk
haren kwijt omdat ik als een stuk stront werd meegetrokken. Dus alsjeblieft. Inlevingsgevoel, denken wat te doen als.....is 1. Maar geen antwoorden geven waarmee je "moeders' van de troon stoot door hen te zeggen (dat is namelijk wat jij indirect doet) dat zij bijna net zo "verantwoordelijk" zijn als zo'n mafkees met zijn kuthond die al veel eerder afgespoten had
moeten worden :kotz:
Moeders van de troon stoten nou sorry :roll: is dat waar het om gaat?
Die kerel en die oma hadden beiden op dat meisje moeten letten. Die kerel is super fout maar oma had ook beter moeten kijken.
Ieder moet zijn eigen keuzes maken maar ik laat mijn kind niet langs een tafel lopen waar een rottweiler onder ligt hoeveel moeders zich ook van de troon gestoten voelen.
Ik zeg niet dat ik alles kan zien en voorkomen maar als ik zie dat daar een rottweiler ligt dan laat ik haar daar niet langs gaan.
Vraag jezelf maar eens af waarom dat voor sommige hier zo een belediging is.

By the way ik heb een pleegdochter van 5 die inderdaad niet altijd luistert maar waar een armpje aan zit wat je vast kunt houden.
Waarom heeft die oma volgens jou niet op dat meisje gelet???? Waarom is die oma mede "schuldig" ?

Dat jij je 5 jarige stiefdochter aan haar arm meeneemt of als een au pair achtervolgd moet jij weten hoor. Echt "gezond" vind ik dat ook niet echt. Maar goed, daarover verschillen we simpelweg van mening.

Alle 3 mijn kinderen hebben armpjes die ik in geval van "nood" vast kan houden. Maar ik zie er in een restaurant echt geen noodzaak in om een kind van die leeftijd te escorteren naar het toiltet of what so ever :19: waar zou dat aan liggen denk je?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:En ik blijf me afvragen of die oma die hond wel gezien heeft.
Heeft ze dat wel vind ik nog dat je iemand die waarschijnlijk helemaal geen verstand van honden en hondengedrag heeft niet mag aanrekenen dat ze het gevaar onderschat heeft.
Dat wij hier pretenderen hondenkenners te zijn wil niet zeggen dat iedereen dat is.
Er zijn altijd nog meer mensen die niks van honden weten dan mensen die dat wel doen.

Die hond had daar gewoon helemaal niet horen zijn en de enige verantwoordelijke is de hondenbegeleider.
Die weet wat ie in handen heeft (dat mag je althans verwachten :roll:), de rest van de wereld weet dat niet!
Eens.
nana
Zeer actief

Denk wel dat ze hem gezien heeft omdat er geschreven staat dat het meisje de hond mocht aaien neem aan dat je dat ziet als je er 1,5 meter af zit.
Ik begrijp wel dat iedereen geen verstand heeft van honden maar hier op het forum verwacht ik wel iets anders en de meesten hier zeggen dat ze ervanuit waren gegaan dat het kon omdat hij daar nu eenmaal zat.

Ja je zou ervanuit moeten gaan dat het kan daar ben ik het mee eens, alleen ik ga er niet meer vanuit dat mensen weten waar ze mee lopen.
Ik weet niet veel van koeien en paarden maar besef heel goed dat het een groot dier is wat schade kan aanrichten. Het is fijn voor die oma als ze zichzelf niks aanrekent.
Als mijn moeder op mijn kind had gepast en dit was gebeurt had ik het haar wel aangerekent en zeker ook die idioot van een eigenaar.

lydia
nana
Zeer actief

Kinderen mogen rustig zelf naar het toilet lopen maar niet langs tafels waar grote honden van een waakzaam ras onderliggen, was er zelf ook niet vlak langsheen gelopen en was er
ook niet met mijn honden langsgelopen.

Misschien is het ook gewoon je referentiekader waarin je opgegroeit bent.
Ik woonde bij mijn oma op de boerderij met veel dieren waaronder ook potentieel gevaarlijke
Paarden,rammen, honden en ezels. Veel mensen in de buurt hadden kettinghonden die echt beten. Mocht overal vrij rondlopen maar er werd me goed ingepepert dat dieren gevaarlijk kunnen zijn. Ja en nog ben ik eens gebeten door een fokzeug.

Ik gebruik het woord schuldig niet maar medeverantwoordelijk, ik zou me medeverantwoordelijk gevoeld hebben als ik die oma was.
Laatst gewijzigd door nana op 27 jul 2011 22:41, 3 keer totaal gewijzigd.

lydia
smoekie
Zeer actief

nana schreef:Als mijn moeder op mijn kind had gepast en dit was gebeurt had ik het haar wel aangerekent en zeker ook die idioot van een eigenaar.

Bovenstaande zegt naar mijn mening al genoeg :ok:

Blij dat mijn verstandhouding en vertrouwen met mijn moeder dan toch anders is :cool2:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

nana schreef:

Denk wel dat ze hem gezien heeft omdat er geschreven staat dat het meisje de hond mocht aaien neem aan dat je dat ziet als je er 1,5 meter af zit.
Ik begrijp wel dat iedereen geen verstand heeft van honden maar hier op het forum verwacht ik wel iets anders en de meesten hier zeggen dat ze ervanuit waren gegaan dat het kon omdat hij daar nu eenmaal zat.

Ja je zou ervanuit moeten gaan dat het kan daar ben ik het mee eens, alleen ik ga er niet meer vanuit dat mensen weten waar ze mee lopen.
Ik weet niet veel van koeien en paarden maar besef heel goed dat het een groot dier is wat schade kan aanrichten. Het is fijn voor die oma als ze zichzelf niks aanrekent.
Als mijn moeder op mijn kind had gepast en dit was gebeurt had ik het haar wel aangerekent en zeker ook die idioot van een eigenaar.
Dan zou je jouw kind dus nooit meer meegeven aan je moeder? Overal kan wel wat gebeuren.
Zelf zou ik het mijn moeder of ouders nooit kwalijk nemen.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
renee-uk
Zeer actief

nana schreef:

dan ben ik blij dat ik jouw moeder niet ben, zou in dat geval ook van zn lang zal zn leven mijn kleinkind niet mee willen hebben.
joost mag weten wat ik dan nog meer in mijn schoenen geschoven zou krijgen van mijn perfecte, maar helaas niet voor rede vatbare dochter.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”