Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Namen die echt bij de hond passen (of juist niet)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Re: Namen die echt bij de hond passen (of juist niet)

Ongelezen bericht door May Linn »

De hond die meerdere keren het WK agility won en als stamboomnaam had: Simply the best.

De namen hier van de honden vind ik ook wel goed passen.
May Linn, een echte dame
I-My-and-Myself, houd heel veel haarzelf
Kaya, een echt Kaa
Sqylls, naja skills heeft ie niet echt, lompheid wel. Maar het klinkt wel stoer en zo ziet er ook uit.

Wat ik erg vervelend vind is als mensen hun reu een tevennaam geven of andersom. Leuk als je met je hond loopt die niet van reuen of teven houd :oohja:
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Hier heten de heren Kaa en Kees en ja ik vind ze passen, ze roepen makkelijk en Kees is een echte Kees, hij is vernoemd na ons leuke buurman die niet helemaal OK is, is ons Keesje ook niet haha.

yvonne
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Nanna schreef:Ik vind trouwens een originele naam altijd leuk.
Moet altijd hevig zuchten van alle Jacky's, Luna's en Diesel's. Witte hondjes die Snowy heten....Om het over de Tyson's nog maar niet te hebben.....
Dan denk ik: vind je je hond nou zó 13 in een dozijn dat ie ook zo'n naam moet hebben? Of kun je nou echt nergens anders mee op de proppen komen. Dat zou wel zielig zijn ;-)
Kom ik aan met mn Boomer :engel:

Had me overigens helemaal niet in namen verdiept, maar moest er 'ineens' een hebben. En tja.. Boomer vond ik leuker dan Bo :mrgreen:
Alhoewel ik nu wel laatst 3x in 1,5 week te horen heb gekregen dat Boomer geen Boomer diende te heten; er werd een chiquere naam verwacht. Maar welke, dat wisten ze niet.
Ik vind z'n naam wel bij m passen, als pup was het echt Boom(als in boem)=ho, dan rende hij tegen je benen aan of een lantaarnpaal ofzo :mrgreen:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo vind ik ook echt bij Elmo passen :19: Klopte gewoon :mrgreen:

mijn vorige hond heette Beauty :engel: Yorkshire terrier reu :schrik: Die naam klopte gewoon niet :LOL:
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Een vriendin van mijn stagebegeleidster had haar hond Achtung genoemd.
:LOL:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Moet altijd hevig zuchten van alle Jacky's, Luna's en Diesel's. Witte hondjes die Snowy heten....Om het over de Tyson's nog maar niet te hebben.....
Dan denk ik: vind je je hond nou zó 13 in een dozijn dat ie ook zo'n naam moet hebben? Of kun je nou echt nergens anders mee op de proppen komen. Dat zou wel zielig zijn ;-)
En bedankt maar weer he ;) Nee zonder gekheid, ik heb geen van onze dierennamen verzonnen, maar vind ze wel allemaal passen. Chewy, één van de katten, heette al Chewy omdat ze haar eten altijd naar binnen schrokt zonder te kauwen. Ze klaagt ook als een gek, dus ik vind haar wel een Chewy. Aylin is net een prinses, zo gedraagt ze zich helaas ook. Luna is gewoon lieve, mooie Luna.
Elmo/maureen
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Elmo/maureen schreef:mijn vorige hond heette Beauty :engel: Yorkshire terrier reu :schrik: Die naam klopte gewoon niet :LOL:
Die klopt nooit voor een York :D Dat vind ik altijd van die vettige ratjes.
die naam klopt gewoon nooit, full stop :schrik: :oeps: :mrgreen: .
:mrgreen: Ik had een excuus, 9 jaar, fan van black beauty (dat paard), en net herstellende van een hersenkneuzing :engel:
Afbeelding
EstherH1963
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mopshond, maltezer en mixen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door EstherH1963 »

Onze mops heet Catootje, omdat ze zo op de oma van mijn man lijkt en die heette Cato.
De naam past heel goed bij haar, zowel lief als eigenwijs.

Canela had haar naam al in Spanje, dat hebben we zo gelaten. het klinkt ook wel lief vind ik.

Twinkle's naam is bedacht door mijn dochter, vanwege de twinkelende oogjes van haar.

En Saartje is als oud omaatje bij ons gekomen uit Spanje. Ze had Sara al lang en breed gezien dus. Ik vond Saartje echt passen bij een oud lief hondje.

Hier in het park loopt een geweldig Jack Russelltje, genaamd Reus. klinkt geweldig!
En ik kom regelmatig een chihuahua tegen die Walter heet. Dat vind ik ook heel leuk bedacht.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tom heet eigenlijk Tommie. Maar hij is inmiddels acht jaar oud en het voelt niet meer goed om hem 'Tommie' te noemen. Nu is het dus Tom. En dat past dan weer wel bij hem.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Mijn Tank doet zijn naam echt eer aan, past heel goed bij hem. En hij is ook heel lief dus dan is het een Tankie.
Elmo/maureen
Zeer actief

Inge O schreef:
mwoahhhhh................kan nét dan :mrgreen: .
Ja net hé :)
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Arie heette Spike en dat vind ik echt vreselijk zeker voor een ambull maar eigenlijk altijd. Voor zijn ego heeft de naam ook niet geholpen want hij denkt nog steeds dat hij een maltezertje is.
Ik vind hem wel een echte Arie, kijk maar naar zijn hoofd, dat is een Arie-uitdrukking
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Zojuist kwam ik een vrouw tegen met 2 Staffordreutjes, beiden 7 maanden. De ene heette Bullit en de andere Gyzmo.
Moest direct aan dit topic denken :mrgreen: Bullit vind ik een leuke naam voor een staff, bij Gyzmo denk ik eerder aan een kremlin :mrgreen:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mijn eerste hond was een herder-akita uit het asiel, die heette Kwandor, dat paste bij hem, daar kwam een DH-teefje bij, die moest een korte, krachtige naam, die bij Kwandor past, dat werd Kita. Pol komt ook uit het asiel, daar heette hij Bollie en aangezien wij dat helemaal niets vonden, hebben we hem verbasterd tot Pol.
Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate

Ongelezen bericht door Isis »

EstherH1963 schreef:Onze mops heet Catootje, omdat ze zo op de oma van mijn man lijkt en die heette Cato.

Nou wil ik een foto zien van de mops én van oma!! :mrgreen:

Onze ridgeback heet Luke, ik heb voor al mijn dieren altijd "mensen"namen verzonnen, geen typische hondennamen zoals bijv. Blacky of Fikkie.
Luke past ook wel bij 'm, zeker nadat ik er jaren geleden achter ben gekomen dat er een dj is die Laidback Luke heet.
Luke is ook behoorlijk laidback, dus dat past perfect!! :E:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben weleens een basset tegengekomen die baguette heette. Moest er echt vreselijk om lachen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

luna2906 schreef:
En bedankt maar weer he ;) Nee zonder gekheid, ik heb geen van onze dierennamen verzonnen, maar vind ze wel allemaal passen. Chewy, één van de katten, heette al Chewy omdat ze haar eten altijd naar binnen schrokt zonder te kauwen. Ze klaagt ook als een gek, dus ik vind haar wel een Chewy. Aylin is net een prinses, zo gedraagt ze zich helaas ook. Luna is gewoon lieve, mooie Luna.
haha dus je noemt een kat die niet kauwt Chewy? :D Hoe noem je een kat die wel kauwt dan? :denken:
Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Wij zijn op internet gaan zoeken naar een leuke hondennaam voor onze Shih-Tzu, ik had allerlei leuke namen gevonden maar vriendlief vond er niets aan ... Totdat ik een keer zei 'wat vind je van Daisy ?!' en toen hij antwoordde dat hij daar ook al aan zat te denken is het dus Daisy geworden ;-) Later waren er in de buurt waar we toen woonden (heel origineel) nog 3 andere mensen die hun pup Daisy noemden, wel lastig als je mekaar tegenkwam en je hond weer mee wou nemen :-D

Ik werk bij een uitlaatservice en kom dus vooral veel Max-en, Rakkers, Bo's tegen ... Je vraagt je inderdaad af waarom mensen niet origineler kunnen zijn in het verzinnen van een leuke naam voor hun hond ...

Mijn werkgeefster heeft een Frans Bullie en die heet heel toepasselijk MUTS ! Ze is ook een echte Muts ;-)

Vandaag ben ik toch wel de 'vreemdste' hondennaam tegen gekomen, een boxer pup (teefje) met de naam : Gunsmoke ! Ze hebben nog twee andere honden Taets (labrador) en Pachino (kruising). Ook iemand die zijn hond Flea heeft genoemd, eigenlijk meer vernoemd naar één van de bandleden van de Red Hot Chili Peppers. Lobbes was een Sint Bernard (helaas is hij pas overleden met de respectabele leeftijd van 11 !!). Een bullmastif heet Moos en dat past ook helemaal bij haar ;-) en ja zo kan ik nog wel even doorgaan (oops) ...
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
EstherH1963
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mopshond, maltezer en mixen

Ongelezen bericht door EstherH1963 »

Isis schreef:
EstherH1963 schreef:Onze mops heet Catootje, omdat ze zo op de oma van mijn man lijkt en die heette Cato.

Nou wil ik een foto zien van de mops én van oma!! :mrgreen:

Onze ridgeback heet Luke, ik heb voor al mijn dieren altijd "mensen"namen verzonnen, geen typische hondennamen zoals bijv. Blacky of Fikkie.
Luke past ook wel bij 'm, zeker nadat ik er jaren geleden achter ben gekomen dat er een dj is die Laidback Luke heet.
Luke is ook behoorlijk laidback, dus dat past perfect!! :E:

Helaas...we hebben geen foto van oma Cato. :lol1:
Afbeelding
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

ooit een witte bouvier tegen gekomen die dinges heette, vond het wel grappig :E:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

sbientje schreef:
luna2906 schreef: En bedankt maar weer he ;) Nee zonder gekheid, ik heb geen van onze dierennamen verzonnen, maar vind ze wel allemaal passen. Chewy, één van de katten, heette al Chewy omdat ze haar eten altijd naar binnen schrokt zonder te kauwen. Ze klaagt ook als een gek, dus ik vind haar wel een Chewy. Aylin is net een prinses, zo gedraagt ze zich helaas ook. Luna is gewoon lieve, mooie Luna.
haha dus je noemt een kat die niet kauwt Chewy? :D Hoe noem je een kat die wel kauwt dan? :denken:
Het was een grapje van de da, omdat ze nooit kauwt hebben ze haar als contradictie Chewy genoemd. Net als een Amstaff fikkie noemen o.i.d.

Edit: foutje verwijderd.
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

onze vorige hond heette eerst max (wat ik overigens echt een typische honden naam vind...)
Maar dat vonden we niet passen dus toen hebben we hem Jazzy genoemd :D
Het was een beagle x friese stabij
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier

Ongelezen bericht door Simonne »

Bij ons op hondenles zat vroeger een Ierse wolfshond, die Pukkie heette....
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Leukleukleuk!!!

Ik kwam laatst een maltheser tegen die Hondje heette :LOL: Dat is echt kansloos! Maar wel komisch!

O en mijn zus vertelde een tijd terug: in het dierenasiel zat een Chihuahua en die was onwijs lelijk, en blafte niet, maar Umf-te. Dus noemden ze hem Umf! (wat stiekem stond voor Ugly Mother F*cker, maar er werd gezegd dat het naar zijn blafje vernoemd was)
RIP Cena :roos:
    ZaZa
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

SannePP schreef:
    ZaZa schreef:In het dierenasiel hadden we een enorme Sint Bernhard als zwerver binnen gekregen, die hebben we Chihuahua genoemd.
    Paste echt perfect bij hem!
    :LOL:
    Er was toch ook een hond (chi?) die genoemd was naar de manier waarop hij belafte? Oempf of zo iets?
    Ja, UMF!
    Die kon niet blaffen, alleen maar Umfen en daar bij was hij lelijk (kruising Peek, maar dan super lelijk) en hij beet naar alles en iedereen. Daarom UMF: Ugly Mother Fucker :lol1:
    Esmay87
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

M@rleen schreef:Zojuist kwam ik een vrouw tegen met 2 Staffordreutjes, beiden 7 maanden. De ene heette Bullit en de andere Gyzmo.
    Moest direct aan dit topic denken :mrgreen: Bullit vind ik een leuke naam voor een staff, bij Gyzmo denk ik eerder aan een kremlin :mrgreen:
    gyzmo kan passen hoor.. als hij van die gremlin oortjes heeft ;-)

Heb een boomertje gekend die heette Toby.... heb was een reutje, maar vond het zó verwijfd!

En ik ken een mechelse herder (teef) die heet biertje :LOL:
    Afbeelding

Made by _Inge_
    Veronique & Kyra
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
    Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Bij mijn ouders woonde een fox die heette poes.
    Stonden ze in de tuin te roepen: poes, poes kom. Komt er dan een hond aanrennen :LOL:
    Miranda
    Erelid
    Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
    Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Esmay87 schreef:En ik ken een mechelse herder (teef) die heet biertje :LOL:
    Sta je daar in het bos: "Biertje, hier!" :LOL:

Dat doet me volkomen offtopic denken aan een discussie over sexe en gender die ik eens had op een feest.
    Ik zei dat sommige vrouwen zich maar wát graag schikken in een (licht) onderdanige rol, het heeft namelijk als voordeel dat ze niet hoeven te beslissen over dingen.
    Dat werd hevig ontkend, waarop ik zei..."nou ja, let's agree to disagree.".
    Twee minuten later, het gesprek was al weer verder gegaan, knipte ik met mijn vingers, wees een leuke dame aan, en zei, terwijl ik nog wat verder onderuitschoof in mijn stoel: "Hé, doe me eens een biertje".
    Waarop dat biertje pronto werd gehaald en ik toch op een voor mijzelf aangename manier (want met bier) mijn punt had onderstreept :engel:

Overigens zette dat mensen wél aan het denken, dat grapje.
    And few will ever climb
    the great world-tree from which we've grown
    But those who seek will find
    the rhythm that vibrates high and far
    Elmo/maureen
    Zeer actief

mijn moeder, wilde beauty (ja die york), Bo Gyi (olifantje in emmen) noemen
    Afbeelding
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:ik zie hier een hebeleboel reacties voorbijkomen waarbij meewarig wordt gedaan over een hond die bv. pietje noemt want neeee, het was geen pietje maar echt wel een jantje of klaasje.......euhhh, kan iemand me een lijstje geven met de lading van persoonsnamen :engel: ?
    Nee, daar is geen lijstje voor
    Een naam moet passen bij een hond of een kat en soms doen ze dat niet.
    Er hoeft helemaal niks mis te zijn met die naam, alleen past ie dan niet bij díe hond of kat terwijl hij als gegoten kan zitten bij een andere ;)
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”