Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen met de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Fietsen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoi allemaal .

Ik weet niet of dit iets is voor de coffie corner maar wist ook niet waar anders.

Ik vroeg mij af of jullie wel eens fietsen met je hond .
zo ja , of je hond het leuk vind of niet echt.
Of je dan wel eens commentaar krijgt van mensen .

Ik ben net terug van een fietsritje met toots , we zijn naar een soort park geweest anderhalve km verderop dacht ga lekker fietsen .
en ion het park is toots lekker los geweest.

Maar vaak als ik fiets krijg ik wel commentaar .
Meestal heel leuk mensen zijn verbaasd dat die zo netjes mee loopt
Maar ook wel eens mensen van goh wat zielig zoon klein hondje naast de fiets , en dan loopt die stapvioets zeg maar.

Dat ik soms wel eens twijfel , maar toots vind het geweldig als ik de fiets al pak word hij hyper lol.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Fietsen met de hond

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier loopt een teckel naast de fiets, prima toch :ok: Als je je tempo maar aanpast :wink:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

gewoon een bredere rug kweken ;)
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik heb een tijd terug regelmatig met Ragyo gefietst, als jonge hond van 1-2 jaar vond ie het wel leuk. Dan trok ie heel hard aan de springer en kreeg ik (vooral bergop) ook wel commentaar van zo, heb je een hulpmotortje? Maar nu hoeft ie niet zo nodig meer. Eerste 10-15 min nog wel maar daarna wordt ie het wel zat. Loopt wel heel braaf mee, maar je ziet aan zijn kop dat ie het niet super vindt.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

om even te antwoorden, ik fiets amper meer, mijn hond vind het leuk maar ik vind er gewoon niets aan, plus waar ik normaal fiets zit het op dit moment vol met myxomatose konijnen
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Jah toots doet dat ook en hij trekt me echt voort maar dan stop ik wel , is een chihuahua dat kan in mijn ogen echt niet maar hij kent geen grens. maar dan rem ik en zeg ik naast en loopt hij wel weer gewoon , maar hij is echt dol op naast de fiets beetje rennen . Ik ga nooit te ver weg.

Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Mijn hond houdt van alles (wandelen, zwemmen, auto, rennen, joggen, balspellen, frisbee enz) behalve van fietsen! Ik kan beter naar de locatie kruipen, dan zouden we nog sneller zijn. Het is zelfs zo erg dat hij echt langzamer gaat lopen als hij maar een fiets ziet staan. Dus nee, fietsen doen wij niet vaak met hem :P
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik fiets heel veel met Felix. De eerste paar honderd meter beweeg ik mijn voeten een beetje mee voor het aangezicht :mrgreen:
Daarna zijn we bij de brug en wacht hij af welke kant we uitgaan :wink:
Hij is grotendeels los trouwens. De rondjes liggen zo tussen de vijf en tien kilometer. Hij vind het erg leuk, maar wordt er niet echt moe van. Interactie met andere honden of 'werken' vermoeid hem veel meer.
Ik denk dat hij niet veel prikkels krijgt met het fietsen, maar hij kan zich wel even lekker leeglopen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Jaap* schreef:Ik fiets heel veel met Felix. De eerste paar honderd meter beweeg ik mijn voeten een beetje mee voor het aangezicht :mrgreen:
Daarna zijn we bij de brug en wacht hij af welke kant we uitgaan :wink:
Hij is grotendeels los trouwens. De rondjes liggen zo tussen de vijf en tien kilometer. Hij vind het erg leuk, maar wordt er niet echt moe van. Interactie met andere honden of 'werken' vermoeid hem veel meer.
Ik denk dat hij niet veel prikkels krijgt met het fietsen, maar hij kan zich wel even lekker leeglopen.
Oooh dat klinkt fijn. Had ik maar zo'n "fietser".
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, ik fiets met de hond. Ben met Skadi vanaf halverwege juni aan het opbouwen en we zitten nu op een kilometer of 7 bij een tempo van 11/12 km/u.
Ze vindt het ge-wel-dig!
Volgens mij zou ze wel meer en harder willen, maar ik zit liever aan de voorzichtige kant met opbouwen.

Ik heb overigens nog nooit commentaar gehad, zittend in de scootmobiel met een herder in een roze tuigje naast me :LOL:
Als ik dat wel zou krijgen zou me dat ook niet zoveel boeien, geloof ik.

Oh ja!
Eén keer, toen kwamen we langs een wandelend stel die naar mij op de scootmobiel keken, en toen naar de hond, waarop de man zei: "Lekker makkelijk de hond uitlaten op die manier.".
Ik schoot in de lach en heb dat beaamd :lol1:
En zoef, weg waren we weer :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Jaap* schreef: Hij vind het erg leuk, maar wordt er niet echt moe van. Interactie met andere honden of 'werken' vermoeid hem veel meer.
Ik fiets ook best veel met Kees. Na het fietsen ligt hij gelukkig gevloerd hoor! Moe!
Kees is trouwens ook een kleine hond, maar wel iets groter dan de Chi. Hij weegt 9,5 kilo.
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Ik fiets regelmatig met Mojo. Hij loopt het grootste gedeelte van de fietstochten los. Die losse gedeeltes vindt hij helemaal geweldig, hij wil dan constant wedstrijdje met me doen, haha. Ik merk wel dat ik het niet voor mijn eigen conditie hoef te doen. Meestal fiets ik namelijk niet te hard, omdat ik hem niet een uur lang wil afmatten, dus rol ik zelf een beetje. Een flinke wandeling is voor mijn eigen conditie beter.
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik fiets heel veel met Indy, bijna altijd op de dagen dat ik niet train.
Varrieert ook tussen de 5 en 9 klm tot nu toe. Wil het wel iets verder uit gaan bouwen.
Zij is er gelukkig gek op. Al zou het als enige beweging/training niet voldoende zijn voor haar, maar dat is ook niet zo. Ze wil meer uitdaging.
Maar voor tussendoor vind ik het een prima oplossing. Ik fiets zelf veel liever dan dat ik loop.
Vaak loopt ze aan de lijn, maar ook stukken los.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik fiets niet maar step met Dieber. Ze vind het helemaal geweldig. Ons standaard rondje is ongeveer 4,5 kilometer waarvan ze het grootste deel vast zit aan de heupgordel. Het stuk dat ze los kan doen we meestal even een wedstrijdje wie het hardst kan. Ik wil het rondje gaan uitbreiden maar weet nog niet hoe ik dat het beste kan doen zonder teveel door de woonwijk te hoeven en niet teveel bergop bergaf. Helaas woon ik op bijna het hoogste punt van Arnhem dus moet ook bijna altijd bult op.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith loopt graag naast de fiets, is ideaal als ze loops is of zoals nu met een pup energie kwijt moet.
Ze heeft wel een tuigje aan anders weigert ze te lopen, op de fiets een grote fietsmand met een glurende Ollie.
Zolang hij haar ziet is hij braaf, loopt ze los mee gaat hij zeuren, waar is ze nou :jank: .
Ik had voor Ollie een aparte mand willen hebben maar hij wordt zeker groot net als Lille.
Als hij ouder is mag hij meerennen, wordt de mand de bezemwagen....
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Miranda schreef: Oh ja!
Eén keer, toen kwamen we langs een wandelend stel die naar mij op de scootmobiel keken, en toen naar de hond, waarop de man zei: "Lekker makkelijk de hond uitlaten op die manier.".
Ik schoot in de lach en heb dat beaamd :lol1:
En zoef, weg waren we weer :tongue:
:LOL: Dat vind ik echt een topreactie!

Ik wil over een tijdje ook gaan fietsen met Bo maar ik heb begrepen dat ze dan iets ouder moet zijn (ze is nu bijna 7 mnd).
Ik loop niet zo makkelijk, fietsen is wat dat betreft prettiger voor mij en het brengt je net weer wat verder dan dat lopen doet.
Zolang jouw hondje het leuk vindt zou ik me niks aantrekken van opmerkingen, Toots.

Ik denk er overigens over om een doggyride aan te schaffen, als iemand er toevallig nog 1 in de aanbieding heeft....
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik heb met Suki een tijdje regelmatig gefietst. Heerlijk vond ze dat. Nu een tijd al niet meer, maar wil het weer gaan doen.
Eerst even de orthopeed afwachten en mocht het goed zijn voor haar dan gaan we het opbouwen.
Haddock heeft ook wel eens naast de fiets gelopen, die vind het prachtig maar is erg snel moe, dus dat doen we alleen korte stukjes. Verder zit hij gewoon in de mand, al vind hij dat niet heel leuk.
Met pixel nu wil ik de doggyride weer gaan proberen, Haddock flipt erin, pixel vind het denk ik wel best.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik zou willen dat ik meer kleine hondjes zo actief bezig zag.

De meesten moeten het doen met een blokje om, en dat is het.
Nee dan zie en lees ik liever dat er echt wat mee gedaan word, mijn complimenten voor TS :D

Hier word er zo'n beetje elke dag gefietst, behalve met Kenji. Die fietst wel maar dan niet op trainingsdagen omdat dat voor haar heupen te belastend is ( ze heeft HD )

Ze vinden het beide ontzettend leuk , Kenji is een beetje fietsverslaafd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleeft zou haar motto kunnen zijn :engel:

Helaas voor haar heeft ze er zeker 10 wkn uitgelegen ivm een gat in haar voetzool . Die is nu zo goed als dicht en tot grote blijdschap van haar mocht ze gisteren welliswaar met schoentje aan toch een stukje meefietsen ( in t gras , dat vond ze dan wat minder haha )

Als we gaan fietsen gaat Kenji 15 tot 30 min. mee.
Ditch 30 min. en als vriendje met hem gaat fietsen mag hij langer mee .

Bij thuiskomst zijn ze dan ff goed moe, maar na een kwartiertje half uurtje zijn ze weer ready for action :wink:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik fiets regelmatig met Fritz, kan hij even lekker rennen.

Als het rotweer is pak ik de auto:oeps: , pensstaafje uit het raam en gas geven :lol1:
Ik praat het goed met het excuus dat ie dan pas echt hard kan rennen :engel:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik moet zeggen ik persoonlijk loop liever dan dat ik fiets . maart als je ziet hoe toots het leuk vind nou dan ben je om hahaha .

Ik wou ook dat ik hier meer kleine hondjes vaker zag lopen word er soms treurig van , die zitten de hele dag binnen of in de tuin , eentje woont temet aan het park die laat alleeen voor de deur uit :S

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

fiets hier regelmatig met ale honden, dus ook met de terriers, Lara onze volwassen DJT teef slaat alles, die pakt nl ook nog even een km zwemmen mee in een rondje van circa 7 km fietsen. Daar gaat ze nl de vaart in en zwemt dan in de lengte richting over circa 1 km (door duikers heen) en dan roepen we haar er weer uit om verder te fietsen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fiets hier dagelijks (muv trainingsdagen omdat ik dat niet red qua tijd) met alle 3 de honden apart... de 2 heren op ruim 7 km elk per dag en een seniorenrondje van anderhalve km met mutsefluts.
Maar echt moe zijn ze er niet van...
Van trainen zijn ze veel voldaner heb ik het idee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Ik fiets 3x per week met Neela ongeveer zo'n 10 km per keer.
Ze loopt altijd los mee buiten de bebouwde kom.
Heerlijk vinden we het allebei :D
Afbeelding

Groetjes Annemieke
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik fiets 3 keer per week zo'n 10km met Macho en hij vindt het heerlijk!
Ik krijg overigens nooit commentaar maar Macho is dan ook een grote hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Nee ik fiets niet met onze honden. Ze speuren graag en weigeren om te lopen als ze niet uitgesnuffeld
zijn dus dat wordt geen succes. Persoonlijk loop ik ook liever dan dat ik fiets dus dat is mooi meegenomen.
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Wij fietsen ook regelmatig met Tillo. Zo'n 9 km per keer met soms een uitschieter omhoog. Hij vindt het 'ok' om mee te draven aan de lijn, maar het leukste vindt hij toch wel om voor de fiets uit voluit te rennen. Commentaar krijgen we niet echt, maar wel regelmatig de vraag/opmerking of het niet een enorm/te jonge hond is om mee te fietsen. Tillo is 3,5 jaar, maar ziet er blijkbaar uit als een hond van 6 maanden :S
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik vind fietsen met periodes leuk, en nu hebben we mountainbike en dat vind ik nog leuker. Maar Kay fiets regelmatig mee naar stal (3 kwartier heen, 3 kwartier terug en soms nog met het paard mee op buitenrit van een uur), of naar mijn ouders (half uurtje) of een leuk rondje van een uurtje. In de winter fiets ik vaker. En nu we net de mountainbikes hebben ook wat vaker weer.
Tassia de schotse collie is nu 1 keer meegeweest en die vond het ook wel grappig, maar is niet echt gebouwd voor lange afstanden.

Met onze terrier van 30 cm fietse ik hele einden, vond hij geweldig en dan ook met sprintjes er tussen, die kon echt knoeper hard. En hij ging ook mee naar stal naast de fiets, of naar behendigheidstraining of een ronde van 1,5 uur. Wat dat betreft was die terrier echt een bikkel naast de fiets. Onvermoeibaar. Met de andere schotse collie die we toen hadden vond hij het lopen niet zo leuk, want die ging heel langzaam, maar hij ging graag samen met de grote Duitse Herder van mijn zus mee naast de fiets en hij hield het dus beter vol in hoog tempo dan de Duitser. :O: (waar hij zeker 6 keer in paste)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Toots gaat ook mee naar stal (dan wel in zijn tas want ik ga op snor scooter maar hij gaat wel mee naar buiten met paard)
Hij vind paarden ook helemaal geweldig (alleen als er paarden in de bak rijden word toots aangelijnd) Wil die daarin mee rennen .

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

hier vinden ze fietsen leuk, doe het niet altijd meestal doe ik het als ik wat minder tijd heb om ver te lopen, van fietsen worden ze lekker moe.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Ik heb wel eens met Bobby gefietst, hij was 2 toen we hem kochten dus andere mensen hadden hem het blijkbaar al geleerd. Met Amber en Dino gaat het niet. 1 x ofzo met Dino geprobeerd maar ja, dat ging niet zo geweldig en Amber kan ik wel houden aan de riem enzo maar aan de fiets niet. Maar Bobby vind het hartstikke leuk, dus waarom is het zielig, toch ?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”