Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Namen die echt bij de hond passen (of juist niet)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: Namen die echt bij de hond passen (of juist niet)

Ongelezen bericht door Minhie »

Er loopt hier een spaans klein mixhondje. Hij is zwart, razendsnel, klein, ontzettend geinig en draagt de naam Pitu.. Ik vind het helemaal kloppen :ok:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:
Miranda schreef: Ja, dan vráág je ook om ellende :ugh:
attack is toch echt geen ellendige hond geworden hoor :pffff: :mrgreen: .
Om eerlijk te zijn, ik heb me altijd wel afgevraagd waarom een verstandige vrouw als jijzelf een hond zo'n naam zou geven ;)

Voor mij - het klinkt zweverig, dat weet ik - is een naam een energieveld.
En aan bepaalde namen, Cujo bijvoorbeeld, de meest valse hond uit de geschiedenis van de Amerikaanse literatuur, kleeft bepaald een negatieve energie.
Ik vind het niet zo verstandig om je hond daarna te vernoemen.

Wat mij betreft had Shakespeare het mis, met zijn "A rose, by any other name, would smell as sweet".
Objectief gezien misschien wel.
Maar mensen oordelen niet objectief. Als je een roos poep noemt, ruikt hij - heel subjectief - minder lekker.
Door de negatieve lading die er aan poep hangt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

xAmberx schreef:
Robin schreef:Ik ken een bouvier die Cora heet :ugh: Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik die naam bij uberhaupt íets vind passen..
Oh jawél! De mechelse herder van mijn oudhuisgenoot heette Cora, dat was echt een boerentrienfiguur, heerlijke hond, zacht, zorgzaam voor de pups die er wel eens in huis geboren werden en af en toe retelomp. Vond ik echt een Cora.

Ik vind teckel Lodewijk op het forum een geniale en passende naam hebben!

Ziva vond ik ook passen bij Ziva, hele pittige naam voor een pittig tutje.

De Hollandse herder langhaar die we vanmiddag ophalen gaat Sofie heten, hopelijk wordt ze ook een Sofie, vind het sowieso wel goed bij een HH langhaar teefje passen. En hoe dan ook beter dan Sharon, haar stamboeknaam.
Als ik ooit een grote hond boef ofzo :wink: neem gaat ze toch echt Cora, Dora, Bora of Nora heten, prachtig :E:
Sofie; bereidt je maar voor op Fietje :LOL:
Leuk dat je haar zo gaat halen, succes aub. foto's :cheer:
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

xAmberx schreef:
Robin schreef:Ik ken een bouvier die Cora heet :ugh: Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik die naam bij uberhaupt íets vind passen..
Oh jawél! De mechelse herder van mijn oudhuisgenoot heette Cora, dat was echt een boerentrienfiguur, heerlijke hond, zacht, zorgzaam voor de pups die er wel eens in huis geboren werden en af en toe retelomp. Vond ik echt een Cora.

Ik vind teckel Lodewijk op het forum een geniale en passende naam hebben!

Ziva vond ik ook passen bij Ziva, hele pittige naam voor een pittig tutje.

De Hollandse herder langhaar die we vanmiddag ophalen gaat Sofie heten, hopelijk wordt ze ook een Sofie, vind het sowieso wel goed bij een HH langhaar teefje passen. En hoe dan ook beter dan Sharon, haar stamboeknaam.
Sofie is een geweldige naam :pffff: veeeeel mooier dan Sharon.
Bij ons is het trouwens nooit Fietje, wel Sofietje.
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

Dyango heette eerst foxy en dat vind ik echt geen mooie naam haha,
Mn moeder had toen ze jong was een hond die ook dyango heette daarom heet dyango nu ook zo ( beetje dom ik weet het, ik zou zelf mn honden ook nooit dezelfde naam geven ook niet na 10 jaar)

Borrel is een mastino kruising en hij heette eerst pablo, hah dat vonden we echt niet mooi.
Mn opa was net een paar maand van te voren overleden en hij dronk elke dag een borrel dus hebben we hem zo genoemd, en ik vind het ook wel bij hem passen.

En onze chihuahua heet pumba, heb hem zo genoemd omdat ik het wel grappig vind dat pumba een zwijn is, en omdat ik het gewoon een leuk woord vind om te zeggen haha, oo en ook omdat mijn aller eerste hond ook een naam is uit de lion king hahaxd
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Dan is die humor en dat relativeringsvermogen het grootste deel van de lading.

Ik probeer Skadi al tijden het commando "Kill en attack" aan te leren.
Dat koppel ik aan blij kwispelend op man afrennen om hem eens lekker af te lebberen.
Maar het kwartje is nog niet echt gevallen :roll:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Vroeger woonde bij ons in de straat een Sint Bernard die Gieltje heette en dat was komisch als de hond geroepen werd en je dus een klein hondje verwachtte.......
Op het strand ooit eens een bobtail tegengekomen die Slof heette.
Sandra
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Ik kom er ook regelmatig tegen dat ik denk van mensen, hoe kom je op het idee??? :roll: een jr genaamd brutus (blijkt dan een teefje te zijn dat gaat lopen van alles wat beweegd), iets cane corso-achtig genaamd fifi :ugh: enz... Moet toegeven dat mijn fantasie ook ver te zoeken was en ik ben zelf op internet gaan zoeken. Maar de doorsnee-namen zal ik maar zeggen, die vielen er toch direct af hoor! Bij Sanka vonden we het moeilijk een leuke, passende naam te vinden. Dus hebben we uiteindelijk tijdens de avond een aantal van de voor ons leuke, vrolijke namen naar haar geroepen en bij Sanka kregen we zo'n vrolijke huppel en gek gedoe terwijl er bij de rest geen reactie kwam. Voor ons was dit dus duidelijk :mrgreen:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kimmeke schreef:Ik kom er ook regelmatig tegen dat ik denk van mensen, hoe kom je op het idee??? :roll: een jr genaamd brutus (blijkt dan een teefje te zijn dat gaat lopen van alles wat beweegd), iets cane corso-achtig genaamd fifi :ugh: enz...
Wij hebben Pluisje :mrgreen:
Niet mijn keus, maar achteraf wel dé naam.
Hij heeft gewoon een bijzonder zacht karakter, en zijn uiterlijk is van zichzelf al stoer genoeg; dus is Tyson, Diesel etc. overbodig.
Daarbij reageren mensen (kinderen helemaal) heel leuk op zijn naam, en omdat vrijwel iedereen vrolijk wordt van Pluisje slooft hij zich nog net even wat meer uit.
Extra braaf en lief :mann: 'zie je wel baasje, ik bén geweldig' :pffff:

Charlie heette in het nest Lady, bij de eerste baas Angel.
Als er 2 dingen zijn die ze niet is, is het dat :smile2:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Een Bostonterriër teefje genaamd Joep. Dat vond ik niet zo passen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
kimmeke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kimmeke schreef:Ik kom er ook regelmatig tegen dat ik denk van mensen, hoe kom je op het idee??? :roll: een jr genaamd brutus (blijkt dan een teefje te zijn dat gaat lopen van alles wat beweegd), iets cane corso-achtig genaamd fifi :ugh: enz...
Wij hebben Pluisje :mrgreen:
Niet mijn keus, maar achteraf wel dé naam.
Hij heeft gewoon een bijzonder zacht karakter, en zijn uiterlijk is van zichzelf al stoer genoeg; dus is Tyson, Diesel etc. overbodig.
Daarbij reageren mensen (kinderen helemaal) heel leuk op zijn naam, en omdat vrijwel iedereen vrolijk wordt van Pluisje slooft hij zich nog net even wat meer uit.
Extra braaf en lief :mann: 'zie je wel baasje, ik bén geweldig' :pffff:

Charlie heette in het nest Lady, bij de eerste baas Angel.
Als er 2 dingen zijn die ze niet is, is het dat :smile2:
Geen bezwaar als hij ook echt een Pluisje is, maar de corso genaamd fifi bijt naar alles... Dat is nou niet bepaald mijn idee van hond als ik aan de naam fifi denk :hmmm:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kimmeke schreef: Geen bezwaar als hij ook echt een Pluisje is, maar de corso genaamd fifi bijt naar alles... Dat is nou niet bepaald mijn idee van hond als ik aan de naam fifi denk :hmmm:
Eerste wat dan in mij op komt is dat de cc ook behandeld wordt als een schoothondje :mrgreen:
kimmeke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kimmeke schreef: Geen bezwaar als hij ook echt een Pluisje is, maar de corso genaamd fifi bijt naar alles... Dat is nou niet bepaald mijn idee van hond als ik aan de naam fifi denk :hmmm:
Eerste wat dan in mij op komt is dat de cc ook behandeld wordt als een schoothondje :mrgreen:
Je wilt niet weten wat voor soort 'baas' daar dan bijloopt :schrik:

Afbeelding

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar is trouwens ook wel een hele echte Saar. Zo'n moeke-moeke. Altijd serieus, al toen ze pup was heel "wijs voor haar leeftijd", altijd bezig de roedel bij elkaar te houden, negen-jarige Miep nog steeds schoonhouden...
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Eigenlijk is Sil de enige hond waarbij ik de naam zelf heb uitgekozen. Omdat we op dat moment allemaal dieren hadden met cartoon-namen, moest dat ook een cartoon-naam worden. Maar ik wilde tegelijk ook dat aan zijn naam te zien was dat hij van Terschelling kwam (toen woonden we daar nog niet) Dus werd het Silvester, roepnaam Sil (de strandjutter). Een stoere naam voor een stoere hond.

Spike (chi) heette al zo toen we hem kregen, en dat hebben we maar zo gelaten. Die stoere naam past wel bij hem.

Willem heette William toen we hem kregen maar dat vond ik overdreven, Willem past wel bij hem.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ik ken een TeckelXBasset en die heet Cnaque
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh daar zou ik onmiddellijk een hond bijnemen en die Tientje noemen :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier

Ongelezen bericht door sabje84 »

Bono heette in het nest Brasco en dat vond ik totaal niet passen, Bono past veel beter !

De broer van Kenzo heet Tyson, ik heb geen probleem met die naam maar het is z'n liever hond echt een schat laat zich vermorzelen en op zijn kop zitten door hun jackrussel.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

ZaZa schreef:In het dierenasiel hadden we een enorme Sint Bernhard als zwerver binnen gekregen, die hebben we Chihuahua genoemd.
Paste echt perfect bij hem!
:LOL:
Er was toch ook een hond (chi?) die genoemd was naar de manier waarop hij belafte? Oempf of zo iets?

Cena past ook wel bij haar. Niet in de betekenis van de naam (vernoemd naar een worstelaar), maar wel in de klank. Ik vind het zoet klinken, en dat is ze ook.

Henkie heette Sandy op Kreta maar dat vonden we zo stom voor een reutje. Toen we hem gingen ophalen zaten we te denken hoe we hem dan gingen noemen, voor de tijd dat hij bij ons kwam (opvanghondje). Andy, Randy, Lenny.... Toen we hem zagen op Schiphol, met zijn grote bolle ogen en kromme poten in de reisbench, kompleet bevroren van de spanning, alleen zijn staart maakte overuren... Toen wisten we meteen: het is een Henkie!
En dat is ie! :ok:
RIP Cena :roos:
    renee-uk
    Zeer actief

ik had het altijd moeilijk bij mijn katten

Heb een keer een kat gehad die 2 weken lang geen naam had, ik kon er maar geen vinden die echt bij hem paste.
    Toen moest ik opeens aan een kinderboek denken dat wij op school gelezen hadden, over een jongetje dat in een kist kroop en uiteindelijk in Amerika terecht kwam en in dozen, mandjes en weet ik wat nog meer kruipen was dé hobby van dat katje.
    Boek heette Kai aus der Kiste en Kai paste perfect bij die kat :I:

Mijn lapje zonder wit had ik Saartje genoemd, maar dat paste ook al niet. Op een gegeven moment werd het Miep omdat het een echte Miep was en zo is ze blijven heten.

Had ik ook nog een pikzwarte die voor niks en niemand bang was, dat werd de B&D van Black & Dangerous.

Oh en de rode kater heette Ernesto, naar Ernesto Che Guevara die ook rood was alleen niet van haarkleur :F:
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    joyce83
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Mijn vader riep gelijk dat een volgende boxer reu Joep zou gaan heten. Moet eerlijk zeggen hij past helemaal bij zijn naam:
    Afbeelding Afbeelding

Zijn zusje heet op papier Joes, aangezien ze elke dag bij elkaar zouden komen was het lastig om haar dan maar Joes te blijven noemen. Na lang denken op een naam is het Do geworden. Maar meestal roepen we Dotje of Dottemeid. Ze kan ook echt een tutje zijn.
    Afbeelding

Heb ook wel eens een naam gehoord en dat ik dacht dat is echt een boxernaam, helaas weet ik hem niet meer.
    those we loved don't go away they walk beside us everyday
    unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
    Mekkie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Marion. schreef:Saar is trouwens ook wel een hele echte Saar. Zo'n moeke-moeke. Altijd serieus, al toen ze pup was heel "wijs voor haar leeftijd", altijd bezig de roedel bij elkaar te houden, negen-jarige Miep nog steeds schoonhouden...
    Deze kleine rat naast Fritz is de Saar van mijn schoonmoeder.

Een echt oude tutten hondje.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Jacky_
    Actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Jacky_ »

Wij moesten voor onze hond een naam verzinnen met de letter J, daar hebben we nog heel lang over gediscussieerd thuis. Uiteindelijk is het Jotthem geworden, wat je gewoon uitspreekt als Jottum. Geloof dat het Hoera betekent, en ja, het past bij hem. :lol1:
    15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend
    Afbeelding
    Marion.

renee-uk schreef:Mijn lapje zonder wit had ik Saartje genoemd, maar dat paste ook al niet. Op een gegeven moment werd het Miep omdat het een echte Miep was en zo is ze blijven heten.
    Tssssssssssssssssss, hoe kun je een Saar nu met een Miep omwisselen :S: :S: :S:

Onze tweede hond overigens heeft ook 2 weken zonder naam rondgelopen. Staat ook nog voorop zijn boekje (Naam: HZN - hond zonder naam). Sam noemden we ook vaak Sammyboy, en na 2 weken kwam buurman (man van de buuf die 2 dagen de hond leaste) met de verlossende naam..... Sammyboy, dus deze moest Sammies Boy heten. Dus Boy.
    renee-uk
    Zeer actief

Marion. schreef:
    renee-uk schreef:Mijn lapje zonder wit had ik Saartje genoemd, maar dat paste ook al niet. Op een gegeven moment werd het Miep omdat het een echte Miep was en zo is ze blijven heten.
    Tssssssssssssssssss, hoe kun je een Saar nu met een Miep omwisselen :S: :S: :S:

Onze tweede hond overigens heeft ook 2 weken zonder naam rondgelopen. Staat ook nog voorop zijn boekje (Naam: HZN - hond zonder naam). Sam noemden we ook vaak Sammyboy, en na 2 weken kwam buurman (man van de buuf die 2 dagen de hond leaste) met de verlossende naam..... Sammyboy, dus deze moest Sammies Boy heten. Dus Boy.
    Heel makkelijk, jouw Miep is toch ook geen Saar ;)

Grappig trouwens wel dat ik die twee namen had láng voordat ik ooit van jou of het HF gehoord had ;)
    Afbeelding

Marion.

renee-uk schreef:Grappig trouwens wel dat ik die twee namen had láng voordat ik ooit van jou of het HF gehoord had ;)
    En grappig dat je ze verwisselt had :mrgreen:

In die zin ga ik eigenlijk wel een klein beetje met Miranda mee. Saar zou van tevoren al Saar heten, vernoemd naar de Golden van de dierenwinkel in Scheveningen. En de tweede hond - als ons dat ooit gegund zou zijn - zou dan Dientje heten. Konden we Saardientje roepen in het bos. Dat was eigenlijk het plan tót die vrijdag de we drol gingen halen. We wisten nog niet eens welk teefje voor ons zou zijn, maar onderweg naar Dieren hebben we ineens besloten dat het Miep moest worden.
    En ik gok er een beetje op dat het een Miep is geworden omdat wij haar misschien zo behandelt hebben, èn omdat Saar een echte Saar is (die misschien ook wel een Saar is geworden omdat wij haar zo behandelt hebben :mrgreen: )
    Shooting Star
    Actief
    Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Mijn schoonouders hadden een Chow Chow, die heette Panda. Logisch want Chows lijken ook op pandaberen , maar waarschijnlijk weinig origineel. Het Jack Russell Terriër teefje dat ze erbij hadden, heette Pinkeltje :D Dat vind ik nog steeds een geweldige naam voor een kleine hond. Alleen niet in Duitsland, daar moeten ze heel erg lachen om die naam :LOL:

Voor onze Ziva was het meteen duidelijk: ze moest een stoere naam hebben, want het was een stoer hondje en erg ondernemend. Ze had nog 3 zusjes, maar zij was de enige die, samen met haar broertje, 's nachts uitbrak uit de puppyren :goeie: Ze is nog steeds niet gauw onder de indruk en durft eigenlijk alles. Haar naam past dus echt perfect bij haar.

Bij ons in de groep op de hondenschool zit ook een Duitse Dog reu, die heet Vriend. En die naam past precies bij hem, het is zo'n enorme goedzak en allemansvriend :love:
    josefientje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Shooting Star schreef:
    Bij ons in de groep op de hondenschool zit ook een Duitse Dog reu, die heet Vriend. En die naam past precies bij hem, het is zo'n enorme goedzak en allemansvriend :love:

:E: :E:

Dat vind ik echt een geweldige naam voor zo'n goedzak!
    Afbeelding
    Linx
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chinese Crested
    Middenslag Poedel
    Mechelaar
    Hollandse Herder
    Golden Retriever
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Hondje op onze training een jaar of 5 gelezen heette Quizpel.. En hij kwispelde ook echt AL-TIJD, dus dat paste heel goed bij hem!
    Maar ja ook weer een hond die heette Buurman, hoe ze daarbij gekomen zijn snap ik nog steeds niet echt, maar goed, ieder zijn
    ding natuurlijk en ik ben met namen altijd heel kieskeurig terwijl een ander het wel weer 10x niks kan vinden. :lol1:
    :I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
    Browny
    Zeer actief
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Chika die bij mij in de opvang zat die hebben ze Rita genoemd :ugh: zo niet passend bij haar!

Browny had de naam gekregen van de stichting en was meteen een Browny voor mij uit Spanje ;)
    en Chiko zat ik te twijfelen tussen Muffin, nu is hij mijn kleine Muffin die Chiko heet :engel: en allebei de namen passen bij hem :D
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”