Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukanuba mengen met een theelepeltje pindakaas?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Eukanuba mengen met een theelepeltje pindakaas?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wel nee, dat hoeft helemaal niet, als ik zie hoelang ik met een zak brokken doe dan komt hij echt niet duurder dan de verse diepvries voer.
Ik bestelde ze per 2 bij Zooplus, en dan scheelt het geen drol volgens mij- is een gok hoor.
Voor DuCain had ik altijd Barca Lam /Rijst - wel bij een locale winkel vandaan, ( 32 euro per 15 kilo) dan was ik altijd een stuk goedkoper uit dan met vers nu
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Joh, de TS wil helemaal niet weten van vriezers en KVV, die wil gewoon weten of ze dagelijks een lepeltje pindakaas door de hond z'n eten kan doen. En als je het mij vraagt? Ik zou het niet doen. Er heerst hier in huis een zogenoemde "niet meuten" mentaliteit, en als mijn hond z'n eten niet wil, dan haal ik het na 10 minuten weg en krijgt ie het op eerstvolgende voerbeurt weer. Ook toen ie nog zo klein was. Helpt wel hoor, niet teveel mutsen want hoe meer jij er mee mutst, hoe meer je hond gaat mutsen. Ollie wilde ook z'n brok niet, en ik ben na een paar maanden wél overgestapt op KVV (die trouwens gewoon in mijn koelkast-vriezer ligt, maar dat terzijde :P ) omdat Ollie het op de brok ook niet zo denderend deed, en ik ben er erg tevreden over.

IMO maakt het niet uit wát je je hond voorschotelt, als ie het er maar goed op doet :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef: het is al duurder van zichzelf :F:
dus van het geld wat je bespaart door smuldier of lotgering te geven kun je dan sparen voor een vriezertje :idea:
dat wordt dan 2 jaar lang elke dag naar de winkel...
daar moet je ook maar net zin in hebben :P
tot die tijd kun je het vriesgedeelte van je koelkast gebruiken :idea: :mrgreen:
nee :neenee: want het stinkt en dat kleine ding zit vol met spul voor eigen gebruik
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:wel nee, dat hoeft helemaal niet, als ik zie hoelang ik met een zak brokken doe dan komt hij echt niet duurder dan de verse diepvries voer.
Ik bestelde ze per 2 bij Zooplus, en dan scheelt het geen drol volgens mij- is een gok hoor.
Voor DuCain had ik altijd Barca Lam /Rijst - wel bij een locale winkel vandaan, ( 32 euro per 15 kilo) dan was ik altijd een stuk goedkoper uit dan met vers nu
Nou ik niet hoor, ik gaf Bevo, 27.50 per 20 kg. Daar deed ik net een week mee.
Maar ben nu ruim de helft goedkoper uit met smuldier en lotgering.
Ze hebben er veel minder van nodig (zeker van lotgering) dus ze hoeven veel minder te hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

grover schreef:
IMO maakt het niet uit wát je je hond voorschotelt, als ie het er maar goed op doet :)
dat ben ik helemaal met je eens :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef: daar gaat het toch niet om, het gaat nu om de prijs van KVV vs brokken en dan zul je toch de eventuele aanschaf van een vriezer daarbij moeten tellen ;)
Het gaat toch om het totale plaatje?
En ik klaag niet dat die vriezers het hele jaar draaien, hoor, dat deed iemand anders :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

grover schreef:Joh, de TS wil helemaal niet weten van vriezers en KVV, die wil gewoon weten of ze dagelijks een lepeltje pindakaas door de hond z'n eten kan doen. En als je het mij vraagt? Ik zou het niet doen. Er heerst hier in huis een zogenoemde "niet meuten" mentaliteit, en als mijn hond z'n eten niet wil, dan haal ik het na 10 minuten weg en krijgt ie het op eerstvolgende voerbeurt weer. Ook toen ie nog zo klein was. Helpt wel hoor, niet teveel mutsen want hoe meer jij er mee mutst, hoe meer je hond gaat mutsen. Ollie wilde ook z'n brok niet, en ik ben na een paar maanden wél overgestapt op KVV (die trouwens gewoon in mijn koelkast-vriezer ligt, maar dat terzijde :P ) omdat Ollie het op de brok ook niet zo denderend deed, en ik ben er erg tevreden over.

eens hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

absoluut en de hond van TS wil gewoon graag een theelepeltje pindakaas :LOL: door zijn brokken :cheer:
Marjoleine schreef:
renee-uk schreef: daar gaat het toch niet om, het gaat nu om de prijs van KVV vs brokken en dan zul je toch de eventuele aanschaf van een vriezer daarbij moeten tellen ;)
En ik klaag niet dat die vriezers het hele jaar draaien, hoor, dat deed iemand anders :pffff:
Ik klaagde ook niet hoor, maar ik merkte het wel even op :LOL: :engel:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

malinois schreef:
EschaenStefanie schreef:
S@ndr@ schreef: en dan vergeten we vaak even de aanschaf van een extra vriezer,( "maar ach die krijg je bij het waspoeder - wat kan dat nou kosten"), en de kosten omdat het ding het hele jaar draait.
zo even een kleine bedenking er bij :wink:
en dan nog de ruimte die hij inneemt
ik heb mijn vriezer gratis gekregen, en zoveel stroom trekt deze niet. Op barfplaats regelmatig 'gratis' vriezers af te halen.
Maar eerlijk is eerlijk,vers voeren is nog steeds geen verplichting. Alleen zou hier ook geen RC of eukanuba komen en ik ga zeker niet lekker maken met een lepeltje pindakaas :roll: straks heb ik een 'zeikerd' met eten als ik daar al zo jong mee begin.
ik heb jaren brok gegeven dus vind niks mis met brok. Alleen heb ik nu wel gezien dat mijn honden spierwitte tanden hebben gekregen van kvv en penslappen en het qua vacht er ook uitstekend op doen. Zelfs Xena die echt gele tandjes had op dr oude dag zijn weer spierwit.
Daarnaast is het nog goedkoper ook en ik gaf al half kvv half brok dus dan is de keus wel snel gemaakt.
dat begrijp ik, en je weet ook dat ik ook vers voer :wink: en ik zie ook veel meer voordelen met vers als met brok maar ik word het af en toe een beetje 'zat' dat elke hond maar direct op versvoer gezet moet worden. Mijn hond heeft haar eerste 1,5 jaar geen vlees gezien en is opgegroeid terwijl de Ca/P verhouding van die brokken echt niet juist waren. Heb ik dan 'geluk' gehad? Misschien wel maar ik weet nu wel dat ik dat risico niet meer ga nemen maar dat blijft mijn persoonlijke mening. Ik zal het mensen altijd wel proberen te adviseren (mijn hond heeft overigens nog steeds geen spierwit gebit)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 23 jul 2011 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
ja maar alleen naar de prijs van KVV en brokken kijken is toch niet het hele plaatje ;)
Het maakt mij ook niks uit hoor, ik geef ze waar ze het goed op doen maar het gesprek kwam op de kosten en dan moet je wel alle kosten rekenen ;)
Afbeelding

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

even toevoegend, in de vorm van lichtelijk jehova getuigend achter mensen aan te rennen die persé brok willen geven, aanraden ben ik natuurlijk wel voor
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

als het de vraag is KVV of brok eens, maar het kwam in het start topic niet eens voor :oohja:
het ging over pindakaas erdoor of niet.
nou van mij uit zou ik zeggen - geen probleem :ok: :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:als het de vraag is KVV of brok eens, maar het kwam in het start topic niet eens voor :oohja:
ik zou zeggen nee, tenminste niet als je een zeikerige hond qua eten wil hebben.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:als het de vraag is KVV of brok eens, maar het kwam in het start topic niet eens voor :oohja:
ik zou zeggen nee, tenminste niet als je een zeikerige hond qua eten wil hebben.
`
en ik blijf bij mijn warme water en bewaar de pindakaas voor andere aangelegenheden
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

de hond is misschien om een hele andere reden een zeikerd met eten, kan van alles zijn, als ik mijn hond pindakaas over zijn vreten geef, wordt het nog geen zeikerige vreter hoor :wink: die heeft nog nooit iets laten staan :wink:
renee-uk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:de hond is misschien om een hele andere reden een zeikerd met eten, kan van alles zijn, als ik mijn hond pindakaas over zijn vreten geef, wordt het nog geen zeikerige vreter hoor :wink: die heeft nog nooit iets laten staan :wink:
maar dat is nou net het probleem van TS, die hond laat zn eten wel staan :D
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ja, maar daarom wil ik ook weten hoeveel eten hij krijgt , hoeveel hij poept. hoe actief is de pup, is hij misschien al aan het wisselen. of zit er ergens anders iets niet lekker
al dit soort zinnige vragen wordt niet eens meer gesteld, het is gewoon KVV :pffff: dat is het antwoord :mann:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: Het maakt mij ook niks uit hoor, ik geef ze waar ze het goed op doen maar het gesprek kwam op de kosten en dan moet je wel alle kosten rekenen ;)
Ja, nou, wat ik bedoelde was dat de prijs niet de reden mag zijn iets wel of niet te doen als het om welzijn gaat.
Dus dan zou die vriezer niet uit moeten maken.

In verder heeft Sandra gelijk, er moet veel meer bekend zijn om een goed advies te geven.

Maar sec bij de vraag blijvend: pindakaas kan geen kwaad.
Overige mogelijke effecten laat ik buiten beschouwing (daar heeft de rest het wel over :mrgreen: )

Afbeelding

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

S@ndr@ schreef:Ja, maar daarom wil ik ook weten hoeveel eten hij krijgt , hoeveel hij poept. hoe actief is de pup, is hij misschien al aan het wisselen. of zit er ergens anders iets niet lekker
al dit soort zinnige vragen wordt niet eens meer gesteld, het is gewoon KVV :pffff: dat is het antwoord :mann:
De KVV-maffia rukt weer op :goeie:
Afbeelding
Luca1204
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Luca1204 »

Ik heb nogal wat losgemaakt hier met mijn vraag of een klein theelepeltje pindakaas kwaad kan om te mengen met m'n brokken Eukanuba, die hij zo uit de zak niet wil eten.
Het blijkt nu dus een miskoop te zijn geweest, maar het spreekwoord: Goedkoop is duurkoop is hier absoluut niet aan de orde.
Maar om nu die 15kg in de vuilcontainer te gooien is ook zoiets.
Ik heb nu een mespuntje pindakaas opgelost in een beetje warm water, dat erover en hij likt z'n bek erbij af.
Als hij dit 15kg volhoudt, geen Eukanuba meer en wellicht daarna maar over op KVV+ een vriezer.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

alm@ schreef:
S@ndr@ schreef:Ja, maar daarom wil ik ook weten hoeveel eten hij krijgt , hoeveel hij poept. hoe actief is de pup, is hij misschien al aan het wisselen. of zit er ergens anders iets niet lekker
De KVV-maffia rukt weer op :goeie:
Zie je wel, ik wist het :pffff: :goeie:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

lets have fun schreef: Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen lekkers door de brokken willen mengen (tijdelijke oplossingen daargelaten) om de hond beter te laten eten als er ook nog zoiets als kvv is :19:
ik moet iets lekkers door de kvv doen anders eet mijn teef het niet :19:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
S@ndr@
Zeer actief

pindakaas :mann: :engel:
of nog erger, blikvoer :cheer: :goeie:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:de hond is misschien om een hele andere reden een zeikerd met eten, kan van alles zijn, als ik mijn hond pindakaas over zijn vreten geef, wordt het nog geen zeikerige vreter hoor :wink: die heeft nog nooit iets laten staan :wink:
Maar dat is toch geen maatstaf?

Ik heb wel 2 zeikers met eten (of nou ja, eentje eigenlijk en de andere doet leuk mee), maar no way dat ik er dagelijks een schep pindakaas doorheen doe. Niet dat ze het dan wel gaan eten hoor, maar motten ze hun eten niet dan maar niet. Dan gaat het de kliko in en hebben we morgen weer een dag.
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Ik zou niks door het eten gaan mengen, want voordat je het weet eet hij het dus echt niet meer zonder. Mojo at zijn brokken ook slecht en toen zijn wij zo stom geweest om een keertje leverpastei erdoor te mengen. Daarna at hij ze dus helemaal niet meer, mits er leverpastei of iets anders lekker doorheen gemengd was.
Wij zijn nu overgestapt op kvv en sindsdien eet Mojo zijn voerbak weer leeg, zonder dat ik hoef te mengen :D
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik vraag me gewoon af of een hond een mieperd wordt van iets lekkers over zijn voer, ik denk het niet.
Jou honden krijgen het niet en miepen evengoed :ok:
punt gemaakt.
denk dat een hond een mieperd word als hij doorvoert is of als hij aanleg heeft om een mieperd te zijn.
sommige honden zullen het nooit worden, andere wel
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan het je nog sterker vertellen: ik voer barf en kvv en ik heb ook een mieperd!
Eentje maar, maar toch.

Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

ja, volgens mij zit het gewoon in de hond zelf.
Luca1204
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Luca1204 »

Marion. schreef:
Maar dat is toch geen maatstaf?

Ik heb wel 2 zeikers met eten (of nou ja, eentje eigenlijk en de andere doet leuk mee), maar no way dat ik er dagelijks een schep pindakaas doorheen doe. Niet dat ze het dan wel gaan eten hoor, maar motten ze hun eten niet dan maar niet. Dan gaat het de kliko in en hebben we morgen weer een dag.
Ok.
Maar bedoel je nu dat je de inhoud v/d voerbak in de kliko gaat of gooi je al die kilo's weg die je van dat betreffende voer hebt ??
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Luca1204 schreef:Ok.
Maar bedoel je nu dat je de inhoud v/d voerbak in de kliko gaat of gooi je al die kilo's weg die je van dat betreffende voer hebt ??
Beiden.

Ik had zalmmix van Herby gekocht (10 kilo) en dat bliefden de dames niet. Ook niet als ik het met pens mengde (dan haalden ze feilloos het pens er tussenuit). Dus heb ik het aan anderen gegeven. Maar had ik niet toevallig met die anderen gelopen dan had ik het weggegooid.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”