Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eukanuba mengen met een theelepeltje pindakaas?
Moderator: moderatorteam
- Luca1204
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Eukanuba mengen met een theelepeltje pindakaas?
Hallo.
Mijn Golden retriever, bijna 15 weken oud, krijgt vanaf de fokker RC Golden retriever 29 wat zeer prijzig is en ik wilde wel eens wat anders proberen.
Ik heb 15kg Eukanuba gekocht ( iets goedkoper dan RC ) daar ik op Zooplus hier zeer goede beoordelingen over las en dit ook op nr1 stond als meest verkochte hondenbrokken voor puppies.
Afgelopen donderdagmiddag heb ik hem dit voor het eerst gegeven, 1/3 Eukanuba en 2/3 RC en hij at dit in 1 keer op.
Echter : Donderdagavond gaf ik dezelfde verhouding weer en hij wilde het niet hebben.
Ik had de RC, die ik nog had, al gemengd met Eukanuba in een grote bak en heb nu de RC er maar weer uitgevist maar hier zit natuurlijk nu wel het luchtje van Eukanuba aan.
Gister heb ik weer z'n voerbak gevuld met dezelfde verhouding maar nu een heel klein eetlepeltje pindakaas erdoor en nu eet hij alles op !!
Maar ja, ik kan toch niet 3x per dag een thelepeltje pindakaas door z'n eten doen ???
Mijn Golden retriever, bijna 15 weken oud, krijgt vanaf de fokker RC Golden retriever 29 wat zeer prijzig is en ik wilde wel eens wat anders proberen.
Ik heb 15kg Eukanuba gekocht ( iets goedkoper dan RC ) daar ik op Zooplus hier zeer goede beoordelingen over las en dit ook op nr1 stond als meest verkochte hondenbrokken voor puppies.
Afgelopen donderdagmiddag heb ik hem dit voor het eerst gegeven, 1/3 Eukanuba en 2/3 RC en hij at dit in 1 keer op.
Echter : Donderdagavond gaf ik dezelfde verhouding weer en hij wilde het niet hebben.
Ik had de RC, die ik nog had, al gemengd met Eukanuba in een grote bak en heb nu de RC er maar weer uitgevist maar hier zit natuurlijk nu wel het luchtje van Eukanuba aan.
Gister heb ik weer z'n voerbak gevuld met dezelfde verhouding maar nu een heel klein eetlepeltje pindakaas erdoor en nu eet hij alles op !!
Maar ja, ik kan toch niet 3x per dag een thelepeltje pindakaas door z'n eten doen ???

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Eukanuba mengen met een theelepeltje pindakaas?
Beetje warm water erover zal misschien ook wel helpen.
Ik zou trouwens bij de volgende voer-aankoop overgaan op adult
het eiwitgehalte in puppenbrokken is vaak te hoog en dat wil nog wel eens zorgen voor groeipijnen.
het eiwitgehalte in puppenbrokken is vaak te hoog en dat wil nog wel eens zorgen voor groeipijnen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Saba
- Zeer actief
Ik zou overstappen op een kvv met natuurlijke calciumbron zoals carnibest. Vinden ze heerlijk en het is nog gezonder ook. Maar ja, dat ben ik. 
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Als je toch via Zooplus besteld zou ik eens kijken naar Taste of the Wild. Dat heeft ook een heel redelijke prijs en is granenvrij en heeft minder (geen chemische) toevoegingen. Idd is een speciale pupbrok echt niet nodig!
En zoals hierboven aanbevolen zou je kunnen kijken of je niet een kvv (erbij) kunt voeren. Carnibest is erg prijzig. Maar ook in de diepvries van de supermarkt vind je een prima kvv: smuldier. Via internet kan je goedkoper groot bestellen. bv Lotgering over via Lupa diervoeding eigen merk of andere merken. Sommige dierenspeciaalzaken hebben ook bepaalde merken liggen.
kvv= kant en klaar vers voer. Vers vlees uit de diepvries dus. Ik neem aan dat je de zak Eukanuba liever niet wil weggooien. Ik zou dan in de Supermarkt Rodi kvv kopen. Dat zijn schijven van 100 gram per 4 in een verpakking. Je kan een schijf ontdooit 2 dagen in de koelkast bewaren. Mix hier dan wat van door de brokken ipv de pindakaas. Ik denk dat de pup het dan ook prima eet en het lijkt me wat meer voedingswaarde hebben dan pindakaas.
En zoals hierboven aanbevolen zou je kunnen kijken of je niet een kvv (erbij) kunt voeren. Carnibest is erg prijzig. Maar ook in de diepvries van de supermarkt vind je een prima kvv: smuldier. Via internet kan je goedkoper groot bestellen. bv Lotgering over via Lupa diervoeding eigen merk of andere merken. Sommige dierenspeciaalzaken hebben ook bepaalde merken liggen.
kvv= kant en klaar vers voer. Vers vlees uit de diepvries dus. Ik neem aan dat je de zak Eukanuba liever niet wil weggooien. Ik zou dan in de Supermarkt Rodi kvv kopen. Dat zijn schijven van 100 gram per 4 in een verpakking. Je kan een schijf ontdooit 2 dagen in de koelkast bewaren. Mix hier dan wat van door de brokken ipv de pindakaas. Ik denk dat de pup het dan ook prima eet en het lijkt me wat meer voedingswaarde hebben dan pindakaas.
-
lets have fun
Die pindakaas zou ik mee stoppen. Voordat je het weet moet je steeds lekkerder dingen door de brokken mengen om je hond het te laten eten. Ik zou overstappen op kvv. De meeste honden kunnen kvv niet weerstaan en het is ook nog eens beter dan brokken.Luca1204 schreef:Hallo.
- Luca1204
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Mijn vraag is eigenlijk: Kan het kwaad 3x per dag een heel klein eetlepeltje pindakaas door z'n voer heen ?lets have fun schreef:Die pindakaas zou ik mee stoppen. Voordat je het weet moet je steeds lekkerder dingen door de brokken mengen om je hond het te laten eten. Ik zou overstappen op kvv. De meeste honden kunnen kvv niet weerstaan en het is ook nog eens beter dan brokken.Luca1204 schreef:Hallo.
Ik hoor het vaker kvv, maar denk dat ik dan in verhouding veel duurder uit ben dan dat ik weer terug zou gaan naar RC en het was juist mijn bedoeling om iets goedkoper uit te zijn.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Waarom wil je bezuinigen op de voeding van je hond? Hij moet er van groeien hoor. Wanneer je naar Smuldier of Lotgering kijkt ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan op een brok. Niet alleen per dag maar ook omdat je je hond een veel betere start geeft. Dat scheelt op de lange termijn he.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ken je de eiwitgehaltes van deze merken?renee-uk schreef:Beetje warm water erover zal misschien ook wel helpen.
Het eiwitgehalte is meestal niet hetgeen de groeipijnen veroorzaakt.
Pindakaas zou ik niet doen, warm water wel.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Saba schreef:Ik zou overstappen op een kvv met natuurlijke calciumbron zoals carnibest. Vinden ze heerlijk en het is nog gezonder ook. Maar ja, dat ben ik.

-
lets have fun
met smuldier ben je goedkoper uit dan met royal canin
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen lekkers door de brokken willen mengen (tijdelijke oplossingen daargelaten) om de hond beter te laten eten als er ook nog zoiets als kvv is
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen lekkers door de brokken willen mengen (tijdelijke oplossingen daargelaten) om de hond beter te laten eten als er ook nog zoiets als kvv is
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ga ook geen 5 euro per dag aan voer betalen... Helemaal niet als ik vergelijkbaar voer kan krijgen voor een heel stuk minder van de prijs.Rosita Compagner schreef:Waarom wil je bezuinigen op de voeding van je hond? Hij moet er van groeien hoor. Wanneer je naar Smuldier of Lotgering kijkt ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan op een brok. Niet alleen per dag maar ook omdat je je hond een veel betere start geeft. Dat scheelt op de lange termijn he.
Ik zou smuldier of lotering gaan voeren. Vinden ze heerlijk en is goedkoop. Smuldier iets van 60 cnt per 400 gram
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien hebben ze geen zin om KVV te gevenlets have fun schreef:met smuldier ben je goedkoper uit dan met royal canin![]()
-
lets have fun
geen zin snap ik ook nietS@ndr@ schreef:misschien hebben ze geen zin om KVV te gevenlets have fun schreef:met smuldier ben je goedkoper uit dan met royal canin![]()
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen lekkers door de brokken willen mengen (tijdelijke oplossingen daargelaten) om de hond beter te laten eten als er ook nog zoiets als kvv iszou zomaar kunnen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik smeer ook regelmatig pindakaas in een kong, krijgt ie niets van hoorTulp schreef:Ken je de eiwitgehaltes van deze merken?renee-uk schreef:Beetje warm water erover zal misschien ook wel helpen.
snap al dat overspannen gedoe nooit zo erg hoor, rondom eten.
kan ook zijn dat de pup niet zo actief is of zelf weinig verbruikt en met 2 maal voer op een dag toekan
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, en toch kan het zomaar zo zijn, wen er maar aanlets have fun schreef:geen zin snap ik ook nietS@ndr@ schreef:misschien hebben ze geen zin om KVV te gevenlets have fun schreef:met smuldier ben je goedkoper uit dan met royal canin![]()
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen lekkers door de brokken willen mengen (tijdelijke oplossingen daargelaten) om de hond beter te laten eten als er ook nog zoiets als kvv iszou zomaar kunnen
niet iedereen heeft ook ruimte in de vriezer voor die meuk
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Echt kwaad kan het niet geloof ik pindakaas. Maar wat hier al eerder wordt gezegt straks moet je het altijd geven. Eukanuba ruikt minder lekker dan RC daarom wil die het waarschijnlijk niet echt eten.
Probeer inderdaad eens kvv. Als je het haalt bij lotgering is het echt een stuk goedkoper dan eukanuba of RC.
Probeer inderdaad eens kvv. Als je het haalt bij lotgering is het echt een stuk goedkoper dan eukanuba of RC.

- renee-uk
- Zeer actief
Tulp schreef:Ken je de eiwitgehaltes van deze merken?renee-uk schreef:Beetje warm water erover zal misschien ook wel helpen.
Nee daarom zeg ik het ook in zn algemeenheid
niet?
ik weet niet beter dan dat dat één van de oorzaken kan zijn, maar ik leer graag iets nieuws dus wat is het dan wel?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
lets have fun
[/quote]S@ndr@ schreef:tja, en toch kan het zomaar zo zijn, wen er maar aanlets have fun schreef:
geen zin snap ik ook niet![]()
![]()
niet iedereen heeft ook ruimte in de vriezer voor die meuk
Ik hoef er niet aan te wennen en jij ook niet
Nee hoor, zonder gekheid, ik ga niemand de kvv door de strot duwen
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Een verkeerde calcium/fosfor verhouding is de grootste veroorzaker van groeipijnen.renee-uk schreef:Tulp schreef:Ken je de eiwitgehaltes van deze merken?renee-uk schreef:Beetje warm water erover zal misschien ook wel helpen.
Nee daarom zeg ik het ook in zn algemeenheid
niet?
ik weet niet beter dan dat dat één van de oorzaken kan zijn, maar ik leer graag iets nieuws dus wat is het dan wel?
@Sandra.
Ik doe niet overspannen over het feit dat hij geen pindakaas mag eten, wel over het feit om eten voor een pup lekkerder te maken. Dat hebben ze zo door en vervolgens heb je voor altijd een slechte eter
* * *
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
KVV is vaak goedkoper dan brok maar ook iets bewerkelijker.
Je bent wat je eet, dat geldt ook voor een hond en het lijkt mij redelijk belangrijk dat hij gezond groot wordt en gezond blijft, dus bezuinigen op kwalitatief goed voer snap ik ook niet.
Maar er zijn ook brokken die goed zijn.
Voor mij vallen Eukanuba en RC niet onder goede brokken trouwens.
Pindakaas kan overigens geen kwaad.
Is ook goed voor het zog, maar daar zal een pup nog geen last van hebben
Je bent wat je eet, dat geldt ook voor een hond en het lijkt mij redelijk belangrijk dat hij gezond groot wordt en gezond blijft, dus bezuinigen op kwalitatief goed voer snap ik ook niet.
Maar er zijn ook brokken die goed zijn.
Voor mij vallen Eukanuba en RC niet onder goede brokken trouwens.
Pindakaas kan overigens geen kwaad.
Is ook goed voor het zog, maar daar zal een pup nog geen last van hebben
- renee-uk
- Zeer actief
Oh ok dan is het dat, weer wat geleerdTulp schreef: Een verkeerde calcium/fosfor verhouding is de grootste veroorzaker van groeipijnen
Maakt trouwens niet dat ik nu opeens wel een fan van puppenbrokken ben

-
koentje
Het is maar de vraag of je zoveel duurder uit bent met carnibest of andere versvoer. Het schijnt toch zo te werken dat je er veel gezondheidsproblemen mee kan voorkomen; allemaal dingetjes die de d.a. wel op kan lossen maar wat ook iedere keer tijd, geld en zorg kost. Met name huidproblemen maar ook darmproblemen en allerlei andere dingen. Dus nou ja, en het is wel wat hondjes het lekkerst vinden.
Succes!!
Succes!!
- dierengek
- Actief
- Mijn ras(sen): een oudduitseherder
nee hoor met vers ben je echt niet duurder uit.
jou hond zou als hij volwassen is ongeveer 300 gram brokken per dag eten dan gaat een zak eukanuba van 15 kilo 50 maaltijden mee.
zo een zak kost ongeveer 55 euro dat komt neer op 1,10 per dag.
lotgering wat ik mijn hond voer kost tussen de 0,58 en 0,93 per 500 gram dus echt wel goedkoper dan brokken.
mijn hond van 9 maanden oud en 40 kilo zwaar eet momenteel 1 rol per dag en als ze uitgegroeit is word het nog iets minder.
jou hond zou als hij volwassen is ongeveer 300 gram brokken per dag eten dan gaat een zak eukanuba van 15 kilo 50 maaltijden mee.
zo een zak kost ongeveer 55 euro dat komt neer op 1,10 per dag.
lotgering wat ik mijn hond voer kost tussen de 0,58 en 0,93 per 500 gram dus echt wel goedkoper dan brokken.
mijn hond van 9 maanden oud en 40 kilo zwaar eet momenteel 1 rol per dag en als ze uitgegroeit is word het nog iets minder.
Luca1204 schreef:Mijn vraag is eigenlijk: Kan het kwaad 3x per dag een heel klein eetlepeltje pindakaas door z'n voer heen ?lets have fun schreef:Die pindakaas zou ik mee stoppen. Voordat je het weet moet je steeds lekkerder dingen door de brokken mengen om je hond het te laten eten. Ik zou overstappen op kvv. De meeste honden kunnen kvv niet weerstaan en het is ook nog eens beter dan brokken.Luca1204 schreef:Hallo.
Ik hoor het vaker kvv, maar denk dat ik dan in verhouding veel duurder uit ben dan dat ik weer terug zou gaan naar RC en het was juist mijn bedoeling om iets goedkoper uit te zijn.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat overspannen was meer in het algemeen hoor, niet naar jou persoonlijkTulp schreef:
Een verkeerde calcium/fosfor verhouding is de grootste veroorzaker van groeipijnen.
@Sandra.
Ik doe niet overspannen over het feit dat hij geen pindakaas mag eten, wel over het feit om eten voor een pup lekkerder te maken. Dat hebben ze zo door en vervolgens heb je voor altijd een slechte eter
zodra iemand hier brokken zegt vliegen de betere merken en de gemalen en daarna invroren beesten je om de oren
vaak open ik dit soort topics al niet eens meer, altijd hetzelfde en "bijna" niemand ( op Renee en jij na dan) beantwoord de vraag serieus
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Machie schreef:Ik ga ook geen 5 euro per dag aan voer betalen... Helemaal niet als ik vergelijkbaar voer kan krijgen voor een heel stuk minder van de prijs.Rosita Compagner schreef:Waarom wil je bezuinigen op de voeding van je hond? Hij moet er van groeien hoor. Wanneer je naar Smuldier of Lotgering kijkt ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan op een brok. Niet alleen per dag maar ook omdat je je hond een veel betere start geeft. Dat scheelt op de lange termijn he.
Ik zou smuldier of lotering gaan voeren. Vinden ze heerlijk en is goedkoop. Smuldier iets van 60 cnt per 400 gram
Zo, dat spul zal wel van een sublieme kwaliteit zijn dan
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Want?Badu schreef:Machie schreef:Ik ga ook geen 5 euro per dag aan voer betalen... Helemaal niet als ik vergelijkbaar voer kan krijgen voor een heel stuk minder van de prijs.Rosita Compagner schreef:Waarom wil je bezuinigen op de voeding van je hond? Hij moet er van groeien hoor. Wanneer je naar Smuldier of Lotgering kijkt ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan op een brok. Niet alleen per dag maar ook omdat je je hond een veel betere start geeft. Dat scheelt op de lange termijn he.
Smuldier koste hier eerder 46 cent per bakje (400 gram) en nu 66 cent. Voor lotgering betaal ik iets meer dan een euro per kilo.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
uitstekend, mijn reu is er op groot geworden ... heeft vanaf dat ie 3 weken oud was dit gegeten en is er uitstekend op gegroeid inderdaad!Badu schreef:Machie schreef:Ik ga ook geen 5 euro per dag aan voer betalen... Helemaal niet als ik vergelijkbaar voer kan krijgen voor een heel stuk minder van de prijs.Rosita Compagner schreef:Waarom wil je bezuinigen op de voeding van je hond? Hij moet er van groeien hoor. Wanneer je naar Smuldier of Lotgering kijkt ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan op een brok. Niet alleen per dag maar ook omdat je je hond een veel betere start geeft. Dat scheelt op de lange termijn he.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
en dan vergeten we vaak even de aanschaf van een extra vriezer,( "maar ach die krijg je bij het waspoeder - wat kan dat nou kosten"), en de kosten omdat het ding het hele jaar draait.Machie schreef:Want?Badu schreef:Machie schreef:
Ik ga ook geen 5 euro per dag aan voer betalen... Helemaal niet als ik vergelijkbaar voer kan krijgen voor een heel stuk minder van de prijs.
Smuldier koste hier eerder 46 cent per bakje (400 gram) en nu 66 cent. Voor lotgering betaal ik iets meer dan een euro per kilo.
zo even een kleine bedenking er bij
en dan nog de ruimte die hij inneemt
- renee-uk
- Zeer actief
Ik erger me aan precies hetzelfde San en daarom hou ik het ook bij de vraag.S@ndr@ schreef:
zodra iemand hier brokken zegt vliegen de betere merken en de gemalen en daarna invroren beesten je om de oren![]()
vaak open ik dit soort topics al niet eens meer, altijd hetzelfde en "bijna" niemand ( op Renee en jij na dan) beantwoord de vraag serieus
Ik voorspel dat dit weer een 6 bladzijde lang topic wordt over de voordelen van KVV en hoewel ik zelf geen brokken voer kan ik me toch best voorstellen dat iemand die dat wel wil hier niet op zit te wachten
Ik hou pindakaas voor het super lekkere, werkt hier prima voor Gina als die weer eens pillen moet hebben die ze vies vindt, laagje pindakaas erom en ze gaan zo naar binnen

- Machie
- Zeer actief
Smuldier kan prima vrijwel dagelijks gekocht worden toch?