Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand nog tips om hond aan het eten te krijgen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Iemand nog tips om hond aan het eten te krijgen?

Ongelezen bericht door bekooij »

Zoals als de titel al zegt. Carlos is weer eens in hongerstaking gegaan.
Vorig jaar zomer had ik precies hetzelfde gezeur, hij stopt dus met eten als het warm is.
Hij eet genoeg om zich zelf in leven te houden. Maar hij eet slecht. Hij krijft nu RC maxi mature om te zorgen dat hij toch het nodige binnen krijgt. Daar meng ik dan een bakje dat natte hondenvoer door heen om het dan toch nog lekker te maken anders eet ie helemaal niet meer.
Ik heb al KVV, een ei, brood, frolic, warm water, andere brokken geprobeerd. Ook het voer weghalen of juist laten staan maakt niks uit hij moet het niet. 's winters is er dus niks aan de hand en moet ik uitkijken dat ie niet te dik wordt. Dan hoef ik ook niks door zijn voer te doen dan eet ie goed.
Vorige week was ie gelukkig weer wat aangekomen maar nu is het weer hopeloos. Hij valt zo 5 kilo af in de zomer. Ik geef hem nu maar extra frolic om hem proberen toch weer een beetje op gewicht te krijgen.
Heeft iemand nog meer tips?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Iemand nog tips om hond aan het eten te krijgen?

Ongelezen bericht door malinois »

ja ik was dan heel makkelijk, geen honger? Jammer dan, morgen weer een dag... ook niet, overmorgen weer een dag... als ze niet ziek zijn gaan ze vanzelf wel weer eten.
Ik ga absoluut niet iets mengen of wat dan ook in de hoop dat ze gaan eten (let wel, als ze niet ziek zijn dus)...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Hier hetzelfde...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem had het ook, toen het warm was in juni. Eerst dacht ik dat hij ziek was want hij heeft normaal gesproken een zeer gezonde :wink: eetlust.
Ik ben hem 's ochtends vroeg of 's avonds zo laat mogelijk gaan voeren. (Afhankelijk van mijn werktijden) Dus om 5 uur 's ochtends of 12 uur 's nachts pas.
Ik merkte dat nadat ik een runderknars had gegeven en hij dat liet liggen. Ik was het vergeten op te ruimen :oeps: en 's nachts begon hij er dus opeens aan :19:

Normaal krijgt hij 2x per dag, maar toen gaf ik dus alles 's nachts in 1 portie.
Laatst gewijzigd door pioenroos op 23 jul 2011 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik zou hem lekker laten. Als hij geen wandelend skelet wordt is het prima.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna eet trouwens ook niet iedere dag, maar dat is een bewuste keuze van mij. Ze is ook een moeilijke eter, dus ze heeft sowieso 2 vastendagen in de week. Soms meer, maar dat doet ze zelf :pffff:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als er lichamelijks niks aan de hand is ben ik erg van de spartaanse aanpak. Wil je niet eten? dan maar niet. Jammer de pammer. Morgen weer nieuwe ronden en nieuwe kansen. :cheer:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

eens met Mal :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik zou hem ook zo laten, tenzij hij echt mager wordt. Denk niet dat het heel erg is als hij in de zomer wat minder eet.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

malinois schreef:ja ik was dan heel makkelijk, geen honger? Jammer dan, morgen weer een dag... ook niet, overmorgen weer een dag... als ze niet ziek zijn gaan ze vanzelf wel weer eten.
Ik ga absoluut niet iets mengen of wat dan ook in de hoop dat ze gaan eten (let wel, als ze niet ziek zijn dus)...
Hier ook. En totaal geen aandacht aan besteden. Niet gaan roepen nog of mengen of iets anders aanbieden, ik zou als ik brokken voerde zelfs als beloning niets anders geven. Gewoon zijn brokken mee.
Hij gaat vanzelf eten en blijkbaar weet hij precies op hoeveel hij kan teren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Eukanuba geven met een theelepeltje pindakaas :engel:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

S@ndr@ schreef:Eukanuba geven met een theelepeltje pindakaas :engel:
:E: :goeie:
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Dan maar pech toch?
Mijn moeder heeft dat gehad met 1 van haar honden vroeger, die wilde niet eten, en mijn moeder is dan zo'n type die er alles aan doet dat zo'n hondje gaat eten :engel:
Daardoor is die hond zo'n zeikerd geworden, hij was natuurlijk ook niet gek, als ie zijn neus er voor optrok werd er wel wat jus overheen gegoten, of vrouwtje ging wat kip bakken, soms werd er zelfs slagroom aan toegevoegd :O:
Gewoon lekker laten hoor, hebben ze honger gaan ze echt wel eten!
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

alm@ schreef:
:E: :goeie:
:engel:
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Haha :wink: die had ik dus ook gelezen!
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Oke thnx allemaal. Na vorig jaar maakte ik mij eigenlijk niet zo druk om het eten. Allen nu ook is ie van 45 kilo naar 39 kilo gegaan en inmiddels vindt ik m eigenlijk wel weer heel mager. Veel mesnen valt het niet op door zijn dikke vacht.
Gewoon dus weer niet druk om maken en 1 portie per dag eten. Hij krijgt normaal 2 maal daags ander halve beker en nu 1 keer per dag 1 beker dat eet ie nog wel.
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

bekooij schreef:Oke thnx allemaal. Na vorig jaar maakte ik mij eigenlijk niet zo druk om het eten. Allen nu ook is ie van 45 kilo naar 39 kilo gegaan en inmiddels vindt ik m eigenlijk wel weer heel mager. Veel mesnen valt het niet op door zijn dikke vacht.
Gewoon dus weer niet druk om maken en 1 portie per dag eten. Hij krijgt normaal 2 maal daags ander halve beker en nu 1 keer per dag 1 beker dat eet ie nog wel.
Je zou ook KVV kunnen proberen?
Ik heb ook heel lang uit pure gemak brok gevoerd, maar hier eten ze stuk voor stuk met veel meer smaak en plezier sinds ze KVV krijgen.
Ik bedacht mezelf dat ik ook niet vrolijk zou worden van dagelijks een handje brokken, nu hebben ze steeds andere soorten KVV en ik heb ze nog nooit zo enthousiast gezien tijdens het eten!
bekooij
Zeer actief

Chihuahua schreef:
bekooij schreef:Oke thnx allemaal. Na vorig jaar maakte ik mij eigenlijk niet zo druk om het eten. Allen nu ook is ie van 45 kilo naar 39 kilo gegaan en inmiddels vindt ik m eigenlijk wel weer heel mager. Veel mesnen valt het niet op door zijn dikke vacht.
Je zou ook KVV kunnen proberen?
Ik heb ook heel lang uit pure gemak brok gevoerd, maar hier eten ze stuk voor stuk met veel meer smaak en plezier sinds ze KVV krijgen.
Ik bedacht mezelf dat ik ook niet vrolijk zou worden van dagelijks een handje brokken, nu hebben ze steeds andere soorten KVV en ik heb ze nog nooit zo enthousiast gezien tijdens het eten!
Zie het begin bericht. Heb ik geprobeerd van smuldier tot lotgering tot hamburgers of het nou in de winter of de zomer is maakt niet uit hij vindt het vies. Eet echt werkelijk geen hap ervan. Vandaar dat ie op brokken staat. Flow staat namelijk wel op lotgering.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Zo is hij nu.
Afbeelding
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ik heb Carlos 2 weken terug gevoeld en toen was hij echt mager. Door zijn vacht zie je het niet, maar je kon het nu zelfs zien, als je 'm kent. Afgelopen keer leek het weer iets minder, maar ik kan me de zorgen dan wel voorstellen. :wink:

Het liefste zie je ze gewoon de bak leeg schranzen..
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Oja, nu weet ik weer wat ik bij Mullu heb gedaan die dat een tijdje deed.
Ik ging hem gewoon zelf te weinig eten geven. Gewoon paar dagen achter elkaar echt veel minder dan normaal, ineens at ie wel :ok: Dat doe je nu misschien ook, maar als ie dan nog niet graag eet zou ik nog minder geven. Gewoon een dag of 4. Tot je merkt dat ie wel erg veel interesse krijgt in bv jouw eten of het eten van pupje.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Chihuahua
Zeer actief

O god ik ben een beetje scheel geloof ik :ugh:

Weet je echt 100% zeker dat het niks medisch is?
Het is toch wel maf dat het alleen in de zomer is ook, door de extreme hitte zal het sowieso niet komen, want echt warm is het nu natuurlijk niet echt deze zomer....
bekooij
Zeer actief

Toch denk ik dat het door de warmte komt. Hij heeft natuurlijk een vrij dikke vacht en hij heeft nu een stuk minder eetlust. 's winters heeft hij het nog warm met zo een dikke vacht dus nu helemaal. Als het extreme hitte is 30 graden dan loop ik een heel klein rondje met hem, dat is gewoon te warm dus heeft ie natuurlijk ook minder nodig. Maar nu loopt ie regelmatig zijn normale rondje.
Vorig jaar zat hij overigens precies op hetzelfde gewicht in deze periode.
Carlos wordt elke 3 maanden van top tot teen onderzocht bij de DA omdat ie verhoogde leverwaardes heeft. Die blijven nu alleen al een jaar constant dus niet echt iets om mij zorgen over te maken. Verder niks medisch kunnen vinden.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

PattyB schreef:Ik heb Carlos 2 weken terug gevoeld en toen was hij echt mager. Door zijn vacht zie je het niet, maar je kon het nu zelfs zien, als je 'm kent. Afgelopen keer leek het weer iets minder, maar ik kan me de zorgen dan wel voorstellen. :wink:

Het liefste zie je ze gewoon de bak leeg schranzen..
Idd Patty, gewoon net zoals Flow die geeft het goede voorbeeld!
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar misschien moet je hem een keer scheren?
Ik ken Chihuahua's met extreme vachten die ook echt elke zomer een paar keer door hun eigenaren worden geschoren omdat ze het anders niet uithouden... Het valt altijd te proberen natuurlijk.
Goed, mooi is het niet, maar als het verlichting bied...
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik vind het wel een goede tip van chihuahua, zat ik ook aan te denken, of laten ontwollen bij een trimsalon
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Heb je Renske voer al geprobeerd?
bekooij
Zeer actief

Heb ik ook aan zitten denken om hem te laten ontwollen. Als ik hem scheer komt de vacht vaak nog dikker terug. Dus misschien toch maar naar de trimsalon en ontwollen maar! Zelf doe ik het regelmatig, maar misshcien toch niet voldoende.
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Ik zal met je meehopen dat dat het gewoon is, je hebt alles al geprobeerd in feite.
Ik geef de Chihuahua's vaak nutrigel als ze niet willen eten, dat wekt de eetlust op, en ze krijgen zo ook alle benodigde vitamines binnen.
Al is zo'n uk natuurlijk wel een ander verhaal, die kunnen het zomaar niet maken een dag niet te eten ahahha
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Chihuahua schreef:Ik zal met je meehopen dat dat het gewoon is, je hebt alles al geprobeerd in feite.
Ik geef de Chihuahua's vaak nutrigel als ze niet willen eten, dat wekt de eetlust op, en ze krijgen zo ook alle benodigde vitamines binnen.
Al is zo'n uk natuurlijk wel een ander verhaal, die kunnen het zomaar niet maken een dag niet te eten ahahha
??? dat snap ik niet helemaal. Dana at zeer zeldzaam ook wel eens een dag niet en daar maakte ik me ook totaal geen zorgen over.
Wat maakt grootte van een hond uit op het 1 malig niet eten? Ok het metabolisme loopt wat sneller bij een klein hondje maar Carlos eet soms 4 dagen niet tot slecht. En zoals boven word geschreven was hij echt mager
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”