Ik denk dat het nu wel goed komt, hij is erbij vanaf het moment dat ze geboren worden, dus de geluiden neemt hij in zich op, hij kan ze vanuit een afstandje zien, en als ie mag van Ziva en als ie wil mag ie ook dichtbij komen. Ik voorzie eigenlijk geen problemen hierin..hopelijk

Het is een behoorlijk verschil in gewicht tussen Ziva en troy, maar Troy is maar 4 cm hoger dan Ziva. Qua model zijn ze gelijk, nu is Troy zo'n bonk spieren en dat weegt ook wel wat natuurlijk. Troy is 64cm en Ziva 60, max voor een teef is 61 en voor een reu 66. Er zijn ook mensen die kruisen dan een teef van 55 cm met een reu van 65 cm, dit verschil vind ik te groot. Troy zijn vader is fijner gebouwd dan de moeder, en ze zijn ongeveer evenhoog. Er zijn 2-3 erg grote reuen uitgekomen waar Troy de kleinste van is, de rest is allemaal rond de 62 cm en 33-35 kg. De teven uit Troy zijn nest varieren tussen de 22 kg en 32 kg, is ook een behoorlijk verschil, en de ouders waren perfect op elkaar aangesloten. Troy zijn opa is wel erg hoog, ik denk zelfs 66 cm, de limit, maar slank gebouwd. Opa van moeders kant is ook groot en zwaar dus dat zal zeker meespelen in die vererving.
We hopen op een homogeen nestje qua bouw en gewicht, dit vind ik wel belangrijk. het verschil van 22kg tot 38 kg is te groot vind ik.. Ziva komt uit een heel homogeen nest, allemaal dezelfde grootte..qua gewicht wel verschillend tusse de 23 en 28 kg( teven dan) maar dat is acceptabel.
We zijn erg benieuwd en vandaag over een week is ze 59 dagen..spannend