Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

RvB zoekt chipper

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: RvB zoekt chipper

Ongelezen bericht door Marjoleine »

YvetteJ schreef:valt echt alles mee hoor :19: het is misschien alleen net wat je al onder file verstaat...
Ja, vast wel.
Wat ik file noem, daar lacht mijn vrouw om. Maar die komt dus veel in de Randstad, ik niet.
Onze chipper doet Groningen, Friesland, Drenthe en enkele van de eilanden.
Die regio is niet echt te vergelijken met de regio van deze advertentie en dat heeft volgens mij ook wel met het verkeer te maken ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Onze chipper doet Groningen, Friesland, Drenthe en enkele van de eilanden.
Echt? Die maakt dus gewoon de oversteek van 2 uur naar Terschelling? Nou, petje af.
Ik zou daar al voor een pup niet eens heenreizen wegens te ver en te moeilijk. Lijkt me dat je daar als fokker niet echt een afzetmarkt hebt....
Ik weet niet zeker welke ze doet, niet allemaal in elk geval.
Maar ik weet nog dat ze in 2005, toen met die vreselijke winter, een zaterdag heeft gewerkt omdat ze de week ervoor de afrit niet afkon vanwege de sneeuw. En toen is ze aan het eind van de dag nog naar - ik meen - Schier geweest, die waren er daardoor bij ingeschoten.
Er zitten niet veel fokkers op de eilanden, maar wel een paar.

Ik meen dat Renskes pup van Texel komt.

Afbeelding

Krid
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krid »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Onze chipper doet Groningen, Friesland, Drenthe en enkele van de eilanden.
Echt? Die maakt dus gewoon de oversteek van 2 uur naar Terschelling? Nou, petje af.
Ik zou daar al voor een pup niet eens heenreizen wegens te ver en te moeilijk. Lijkt me dat je daar als fokker niet echt een afzetmarkt hebt....
Denk je ? Toch heeft Terschelling een labradorfokker, een samojeedfokker, 2 bordercolliefokkers en dan zie ik er vast nog wel eentje over het hoofd. Terschelling is gewoon Nederland hoor, en met de snelboot ben je er in 3 kwartier. De trein van Leeuwarden naar Groningen is langer onderweg.
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Oh, dít zou ik echt graag willen doen.
Maar dat aantal uren gaat me niet echt lukken, naast mijn studie, etc.
En ook geen idee of ze wel zo'n jonge blom aannemen als ik. :mann:

Veel file hier? :denken: Valt wel mee hoor????
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

PattyB schreef: Veel file hier? :denken: Valt wel mee hoor????
Dat is perceptie, Patty.
Ik vind namelijk van wel ;)

Afbeelding

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nanna schreef:
Ik ben sneller van hier op Terschelling dan van Amsterdam naar Rotterdam hoor :pffff:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Marjoleine schreef:
Ik meen dat Renskes pup van Texel komt.
Klopt, heel vervelend naar Texel voor puppies te bezoeken :cheer:. Als vorig jaar de pups uit een bepaalde combinatie in Zwitserland niet waren overleden was ik daar naar toe gegaan voor een pup :F:. Wat is afstand voor een pup wat meer dan 10 jaar een maatje van je wordt? Eén van de pups uit dit nestje gaat naar Zuid Duitsland, de toekomstig eigenaren komen 'even' vanaf Basel via Schiphol de pups bekijken :ok:. Wat is dan ver???
Nanna schreef:
Als je één van de waddeneilanden al te ver vindt, dan vraag ik me af hoe kritisch je bent waar je een pup vandaan wilt hebben :denken: .
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Ook hier heb je binnendoorweggetjes...
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Krid schreef:
Nanna schreef:
Denk je ? Toch heeft Terschelling een labradorfokker, een samojeedfokker, 2 bordercolliefokkers en dan zie ik er vast nog wel eentje over het hoofd. Terschelling is gewoon Nederland hoor, en met de snelboot ben je er in 3 kwartier. De trein van Leeuwarden naar Groningen is langer onderweg.
Leeuwarden groningen heeft een sneltrein :pffff:
Trouwens het gaat niet echt om de reistijd op papier, de echte reistijd is altijd langer, je moet overal en nergens op wachten.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Nanna schreef:
Renske schreef: Als je één van de waddeneilanden al te ver vindt, dan vraag ik me af hoe kritisch je bent waar je een pup vandaan wilt hebben :denken: .
Misschien niet als je iets bijzonders wilt hebben of specifiek van dié afstamming. Maar als de eerste de beste terschellingse boer een nest Labradors voor de leuk fokt kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar uren voor gaan reizen (en nog duur ook). Maar daar zal ik dan wel heel apart in zijn ;-)
Je geeft aan dat jij het te ver weg vindt :wink:. Volgens mij heb ik een 'normaler' ras dan waar jij voor kiest :mrgreen:.
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Op Schiermonnikoog zitten iig al geen hondenfokkers. Met stamboom dan, gefokt wordt er wel.
Groetjes Eva
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Als je je auto aan de wal laat staan en als voetganger oversteekt valt het volgens mij reuze mee qua kosten. En zo'n bootreis is ook nog wel te overzien als je voor juist die fokker zou gaan lijkt mij, ik zou dat er prima voor over hebben in ieder geval.
Laatst gewijzigd door LongFields op 14 jul 2011 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Krid
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Renske schreef: Als je één van de waddeneilanden al te ver vindt, dan vraag ik me af hoe kritisch je bent waar je een pup vandaan wilt hebben :denken: .
Misschien niet als je iets bijzonders wilt hebben of specifiek van dié afstamming. Maar als de eerste de beste terschellingse boer een nest Labradors voor de leuk fokt kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar uren voor gaan reizen (en nog duur ook). Maar daar zal ik dan wel heel apart in zijn ;-)
Ik heb het over officiële, gerenommeerde fokkers, niet over de eerste de beste terschellinger boer. Ben je werkelijk zo laagdunkend over de eilandbewoners of doe je dat ook "voor de leuk"?
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Had me best leuk geleken, jammer dat het in de verkeerde regio is..
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen

Ongelezen bericht door Mariskah »

Al iemand er iets van gehoord? Hoorde namelijk van iemand die dat die al een afwijzing gehad had....
Geen nieuws is goed nieuw zullen we dus maar zeggen voor de rest!
little-wolf
Zeer actief

Mariskah schreef:Al iemand er iets van gehoord? Hoorde namelijk van iemand die dat die al een afwijzing gehad had....
Geen nieuws is goed nieuw zullen we dus maar zeggen voor de rest!
Ik ben ook afgewezen evenals 2 vriendinnen van mij. 1 is fokker en de ander eigenaresse van een hondenschool.
Ze hadden mensen die beter bij de functie eisen paste. Vraag me dan af waar ze dan zo naar op zoek waren want de functieeisen waren nogal breed :roll:
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen

Ongelezen bericht door Mariskah »

little-wolf schreef: Ik ben ook afgewezen evenals 2 vriendinnen van mij. 1 is fokker en de ander eigenaresse van een hondenschool.
Ze hadden mensen die beter bij de functie eisen paste. Vraag me dan af waar ze dan zo naar op zoek waren want de functieeisen waren nogal breed :roll:
Ja, precies. Dit was iemand die 20 jaar een eigen hondentrimsalon gehad heeft. Ook genoeg ervaring met honden op zich dus. Alleen herstellende van een schouderoperatie. Ook zei kreeg de melding dat er mensen waren die beter bij de functie pasten. Dat ze dan gewoon zeggen; we nemen het risico niet met die schouder, of je bent te oud/jong of wat dan ook. Daar heb je veel meer aan dan zo'n standaard zin van er zijn mensen die er beter bij passen.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ben best benieuwd wat ze dan wél zoeken!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ooooh, dat had me echt leuk geleken zeg. Jammer dat het voor mij echt teveel uren zijn. :(
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nanna schreef:
Mariskah schreef: Dat ze dan gewoon zeggen; we nemen het risico niet met die schouder, of je bent te oud/jong of wat dan ook. Daar heb je veel meer aan dan zo'n standaard zin van er zijn mensen die er beter bij passen.
Misschien zoeken ze naar representatief. :19: Ik denk dat dat zo'n beetje de voornaamste functie-eis is. Je bent per slot het visitekaartje van de RvB.
Ik kán me er dan iets bij voorstellen dat ze b.v niet een volgetatoueerde figuur oid zoeken.
Zou jij het in je sollicitatiebrief zetten als je getatoueerd zou zijn? :engel:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

:LOL: :LOL: :LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
little-wolf
Zeer actief

Nanna schreef:
Mariskah schreef: Dat ze dan gewoon zeggen; we nemen het risico niet met die schouder, of je bent te oud/jong of wat dan ook. Daar heb je veel meer aan dan zo'n standaard zin van er zijn mensen die er beter bij passen.
Misschien zoeken ze naar representatief. :19: Ik denk dat dat zo'n beetje de voornaamste functie-eis is. Je bent per slot het visitekaartje van de RvB.
Ik kán me er dan iets bij voorstellen dat ze b.v niet een volgetatoueerde figuur oid zoeken.
Dat kennen ze niet vaststellen aan je c.v en sollicitatiebrief :19:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

je zal wel al een functie binnen een rasvereniging moeten heben ofzo,of iemand kennen binnen de RvB,dan ben je zo binnen vermoed ik.

Leuke baan en 2300 verdien ik nu ook niet dus voor mij zou het prima zijn maar ja,ook ik woon niet in die regio :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

Nanna schreef:
little-wolf schreef: Dat kennen ze niet vaststellen aan je c.v en sollicitatiebrief :19:
Nee, daar heb jij gelijk in :mrgreen:
De gemiddelde kennis der Nederlandse taal echter weer wèl ;-)
Gelukkig schrijf ik ook zo in mn sollicitatiebrief :roll:
Krid
Vaste gebruiker

Nanna schreef:De buurvrouw alhier (op Terschelling dus) heeft een jonge friese stabij van 4 mnd.
Komt uit een nest van een stuk of 9 hondjes. Geboren op West.
Ik wilde mijn mening al helemaal bijstellen toen bleek dat het allemaal stamboomloos was omdat het anders geen doen was :mrgreen:
Zeven pups zijn op West gebleven, eentje is in Landerum gaan wonen en eentje dus hier in Hoorn.
Niet één naar de wal.
Verdiep je eens wat meer in de kwestie (en in het eiland) dan alleen bij je buurvrouw op de camping :LOL: Er zitten op Terschelling een aantal goede fokkers (al jaren succesvol) en er zitten op het eiland ook mensen die stamboomloze nestjes ter wereld brengen. Net als in de rest van Nederland.

Fijne vakantie verder.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Toch maar een brief de deur uit gedaan, maar ik ben bang dat ze zo veel reacties krijgen dat de kans klein is dat je uberhaupt op gesprek mag komen. :schrik:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Mariskah schreef: .... Dat ze dan gewoon zeggen; we nemen het risico niet met die schouder, of je bent te oud/jong of wat dan ook. Daar heb je veel meer aan dan zo'n standaard zin van er zijn mensen die er beter bij passen.
ehh.. dat mogen ze niet. Als ze stellen dat je te jong/te oud/te wit of te wart bent kan je kalgen wegens discriminatie en daarnaast: ik denk dat ze eblachelijk veel sollicitaties hebben gehad; het is dan toch geen doen om iedereen een persoonlijke afwijzing te sturen. :U:
Ody schreef:Toch maar een brief de deur uit gedaan, maar ik ben bang dat ze zo veel reacties krijgen dat de kans klein is dat je uberhaupt op gesprek mag komen. :schrik:

Kan je nu nog solliciteren terwijl de 1e afwijzingen al de deur uit zijn?

Dàt vind ik dan weer niet sjiek.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Sas schreef:
Ody schreef:Toch maar een brief de deur uit gedaan, maar ik ben bang dat ze zo veel reacties krijgen dat de kans klein is dat je uberhaupt op gesprek mag komen. :schrik:
Kan je nu nog solliciteren terwijl de 1e afwijzingen al de deur uit zijn?

Dàt vind ik dan weer niet sjiek.
Uw sollicitatiebrief voorzien van c.v. kunt u tot 27 juli 2011 per e-mail sturen naar info@raadvanbeheer.nl. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 8 augustus

Dus je kan nog solliciteren. Het is vrij gebruikelijk om afwijzingsbrieven al te sturen terwijl de sluitingsdatum nog niet is geweest.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

oh, dat laatste wist ik niet. Wij doen dat niet, wij verzenden pas afwijzingsbrieven na sluitingsdatum.
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Sas schreef:oh, dat laatste wist ik niet. Wij doen dat niet, wij verzenden pas afwijzingsbrieven na sluitingsdatum.
Ik heb liever dat ik meteen weet dat het niks is, dan dat ik moet wachten tot ze alles binnen hebben. De mensen die duidelijk niet geschikt zijn voor een bepaalde functie, kan je toch alvast inlichten, lijkt me.
Ik heb dat met stages gehad. Dat je pas na 2 maanden iets hoort: verschrikkelijk! Liever meteen, dan weet je waar je aan toe bent.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”