daywalker schreef:mensen zijn nu eenmaal de meest afschuwelijke wezens op aarde. Wij doden voor plezier en projecteren onze onmacht - ongeduld - agressie enz... op onschuldige dieren en op elkaar. Ik bedoel hoe kotsmisselijk makend kan een wezen zijn nietwaar?
Als er dan al mensen zijn, die iets goeds doen zoals dieren redden van de dood, worden hier ook weer kanttekeningen bijgezet ware het alsof het geen ene moer uitmaakt wat deze mensen doen.
Dat het probleem niet 1-2-3 opgelost zal zijn, weten zelfs mijn ballen ook en dat zijn geen advocaten, maar op je reet blijven zitten en verkondigen hoe nutteloos elk beetje hulp aan honden is die uit een land komen, waar honden veelal als weggooiprodukt worden gezien (jacht- hondenrennen enz.) is ronduit te gek voor woorden.
Dat het hier in ons eigen kikkerlandje ook niet allemaal koek en ei is, had ik trouwens ook wel in de gaten hoor, hoeft niemand me op te wijzen.
@bouvierpoedel: dat de asiels hier overvol zitten is een feit, dat heeft alles te maken met de aard van de mens die geld verdienen over de rug van dieren belangrijker vinden dan het welzijn ervan. (broodfokkers - dierenwinkels - hondengevechten enz...) een probleem dat nooit van z,n leve zal opgelost worden, maar elke actie om dit, al is het maar een klein beetje, de kop in te drukken vind ik persoonlijk een goede zaak en of dat nu in onze asiels of die in het buitenland geschiedt, zal me verder een worst wezen.
Weet je, het is eigenljk heel simpel: door deze 60 honden te 'redden' laat je al die andere honden die in dezelfde situatie zitten in de steek.
Klinkt erg cru maar dat is wel waar het op neer komt.
En natuurlijk ben ik blij dat deze hondjes uit die ellende zijn, maar mijn hart bloedt nog veel meer voor de hondjes die achtergebleven zijn en die door deze actie geen enkele kans meer hebben op al was het maar een zachte dood.
Daarom ben ik tegen dit soort acties en pleit ik voor een gestructureerde aanpak en hulp in het land zelf waarbij op termijn het merendeel van de honden een beter leven of in elk geval een betere dood zullen hebben.
Ik ben niet tegen adoptie van buitenlandse hondjes, tenminste niet als de nadruk van de stichting die de hulp biedt ligt op verbeteren van de toestanden ter plaatse.
Ik ben wel tegen dit soort massatransporten die vanuit een goed hart georganiseerd worden maar niks veranderen aan de situatie ter plekke.
Het lot van al die honden gaat me aan het hart, niet alleen het lot van deze 60 uitverkoren hondjes.
En kom me alsjeblieft niet aan met opmerkingen dat mensen die het niet met deze gang van zaken eens zijn niks doen want dat is een aanname die nergens op slaat.
Er zijn meer manieren om hulp te bieden dan een hondje in huis te nemen.