Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gggrrrrrrrrrrr!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Gggrrrrrrrrrrr!!!

Ongelezen bericht door Stewie »

Ga ik eens in een bos wandelen waar ik andere honden tegen kan komen, klappen er 2 van die joekels boven op mijn kleine hondje van nog geen 6 maanden.
vanmorgen met Stewie naar een bos gegaan wat verder weg(heb ik vroeger veel met het paard gereden) heerlijk gewandeld, loop ik terug naar de auto rijd er een auto daar de pakeerplaats open er stapt een vrouw uit met 2 honden. Ik roep Stewie bij en lijnbhem netjes aan.
Laat ze haar honden los lopen een stafford mix volgens mij en een puber bordoux. Beginnen die honden van haar in een keer te rennen en klappen met z'n 2 echt bovenop Stewie en dat was echt niet om te spelen, Stewie die onderop ligt laat zich dus niet kennen en begint ook van zich af te bijten.
En daar sta je dan met je kleine hondje uitvallend aan de lijn en 2 van de joekels die er iedere keer op willen duiken. Gelukkig niemand door gebeten en alles optijd uit elkaar gehaald maar wat was ik woest.
Volgens vrouwtje nog nooit gebeurd maar ze had de dieren duidelijk niet onder controle.
Ik kan me hier zo over op winden hè dat je met je honden gaat wandelen prima maar heb ff het fatsoen je honden bij je te houwen aangelijnd of onder appel als je een aangelijnde hond tegen komt
Stewie
Actief

Re: Gggrrrrrrrrrrr!!!

Nee optillen dat ging niet meer daar was de afstand gewoon te kort voor had ik dat gedaan had ik er onderop bij gelegen.
Was waarschijnlijk nog minder leuk geworden dan.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou dat was dus erg gezellie :wink: , leuk zo`n wandeling om anderen tegen te komen :wink:
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

persoonlijk vind ik het nogal aso dat mensen hun honden op zo'n plek meteen los uit de auto laten schieten. Zelf heb ik er 5 en die zijn dolenthousiast als we dan op zo'n plek arriveren dus is het zeker het eerste stuk aangelijnd totdat ze wat rustiger zijn. Zeker omdat ze uit enthousiste met die lompe poten van hun ook nog wel eens onbedoeld hondjes en mensen de stuipen op het lijf kunnen jagen.

Ik vind soms echt dat veel mensen met honden te weinig rekening met andere houden en vinden dat de wereld van hun en hun hondje is en ze daarom alle recht hebben. Ik vind het nogal aso want het zou voor iedereen zoveel beter en gezeligger zijn als men meer rekening hield met hoe dieren en mensen kunnen reageren.
Stewie
Actief

Dat dacht ik dus net ook. Kom je eens andere honden tegen gebeurt er dit, maar goed bij mij in de buurt kan ik niet zo wandelen jammer genoeg.
Stewie
Actief

Dit had gewoon heel makkelijk voorkomen kunnen worden door aan te lijnen dus. Maar goed als je weet dat je honden zo reageren.
Wij hebben thuis een Mechelaar lopen die ook iedere vreemde hond pakt die neem ik nog geen eens mee naar zo'n plek dan ben ik blij dat ik thuis geen hond tegen kom voorkomt namelijk een hoop leed en problemen.
Zo denkt niet iedereen erover prima je hoeft ook niemand te ontlopen maar op z'n minst je hond ervan behouden andere lastig te vallen of schade toe te brengen
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Zucht.....Ik hou wijselijk mijn bek..... :pffff:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Beginnen die honden van haar in een keer te rennen en klappen met z'n 2 echt bovenop Stewie en dat was echt niet om te spelen.
Wij hebben thuis een Mechelaar lopen die ook iedere vreemde hond pakt

Knap dat je pupje niet gewond is geraakt met een staff x en bordeaux die er zo bovenop 'geklapt' zijn.

Natuurlijk blijft het ontiegelijk irritant dat sommige mensen geen rekening met elkaar houden.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Vreselijk dat sommige mensen geen rekening met andere houden,
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Ongelezen bericht door Dalisa »

erg vervelend inderdaad, heb ik ook eens gehad met Yenna.

Yenna zit altijd aangelijnd als we de auto uitkomen, pas als we van het parkeerterrein af zijn of bij een grasveld gaat ze los.
Yenna kan namelijk ook heel enthousiast naar honden toe rennen. ze duikt er alleen nooit bovenop, ze stopt en blijft van een afstandje toekijken, als ze denkt dit is wel oke gaat ze voorzichtig spelen, vaak komt ze ook meteen teruggerent, zo van 'met die wil ik toch maar niet spelen'. Maar er zijn inderdaad honden die er wel bovenop duiken [gemeen of spelend] erg vervelend is dat!
Afbeelding
met dank aan Sanner
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Of die honden er nu "opklapten" of niet en met welke intentie dan, vind ik niet zo interessant... hou gewoon je honden bij je als ze uit de auto komen :19: Deze ervaring is voor een pup nu niet bepaald een stimulans om open te staan voor contact met andere (grote) honden. Zonde en dat omdat iemand niet de moeite nam z'n twee joekels even aan de lijn te doen :oohja:
Ik hoop dat je russel er geen verkeerde ideeën aan over heeft gehouden! Balen zoiets :oeps:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Wat is dat toch tegenwoordig dat mensen hun honden niet onder controle kunnen/willen houden als ze uit de auto komen.

Vanmiddag hier ook op de parkeerplaats in het bos. Stond nog even te kletsen met degene waarmee ik was wezen wandelen, komt er een bus van een uitlaatdienst. Die laat zo alle honden uit de bus zonder te kijken waar ze bleven. Ondertussen had ik mijn honden aangelijnd, eentje is nog wat angstig voor vreemde honden en de ander kan dominant uit de hoek komen. We hebben ze net 5,5 week, ik weet dus nog niet altijd goed hoe ze reageren. Meneer van de uitlaatdienst lette dus totaal niet op en wij hadden bezoek van een borstelende weimaraner en een sint bernard, voelde me toch niet echt op m'n gemak. Gelukkig is er verder niks gebeurt. Maar meneer lette nergens op, vorige week liepen twee van zijn honden al mee met ons ipv met hem.. Mijn honden gaan dus nooit mee met die uitlaatdienst.. En geen reactie op opmerkingen van onze kant...
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Stewie
Actief

Flevo Bordertje schreef:Of die honden er nu "opklapten" of niet en met welke intentie dan, vind ik niet zo interessant... hou gewoon je honden bij je als ze uit de auto komen :19: Deze ervaring is voor een pup nu niet bepaald een stimulans om open te staan voor contact met andere (grote) honden. Zonde en dat omdat iemand niet de moeite nam z'n twee joekels even aan de lijn te doen :oohja:
Ik hoop dat je russel er geen verkeerde ideeën aan over heeft gehouden! Balen zoiets :oeps:
nou precies wat je beschrijft daar ben ik nou zo pissig om.
Wat stewie betreft komt wel goed maar het is al een behoorlijk dominant mannetje en hij was niet bepaald uit het veld geslagen vanmorgen dus met vreemde honden is dadelijk ff afwachten. Maar ik weet ook dat hij heel sociaal en leuk kan zijn met andere honden dus hij komt er wel overheen. Nu ik nog was echt niet grappig maar goed
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:Je zag die honden toch op niet gezellige wijze aankomen? Dan is het hier optillen (Simone) en als er doorgezet wordt kunnen ze een schup in hun smoel krijgen. :19:
Daar knappen de beukers én hun baas vaak enórm van op. Moet jij opletten hoe goed het de volgende keer wordt vastgehouden.
Voor je hond gaan staan en heel hard op z'n viswijfs vragen wat ^%$#@!! de bedoeling is en dan heel duidelijk commanderen van EN NOU ZIT!!! Dat helpt soms ook. En als er netjes wordt gezeten GOEDZO! en een koekie. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Omega schreef:Wat is dat toch tegenwoordig dat mensen hun honden niet onder controle kunnen/willen houden als ze uit de auto komen.

Vanmiddag hier ook op de parkeerplaats in het bos. Stond nog even te kletsen met degene waarmee ik was wezen wandelen, komt er een bus van een uitlaatdienst. Die laat zo alle honden uit de bus zonder te kijken waar ze bleven. Ondertussen had ik mijn honden aangelijnd, eentje is nog wat angstig voor vreemde honden en de ander kan dominant uit de hoek komen. We hebben ze net 5,5 week, ik weet dus nog niet altijd goed hoe ze reageren. Meneer van de uitlaatdienst lette dus totaal niet op en wij hadden bezoek van een borstelende weimaraner en een sint bernard, voelde me toch niet echt op m'n gemak. Gelukkig is er verder niks gebeurt. Maar meneer lette nergens op, vorige week liepen twee van zijn honden al mee met ons ipv met hem.. Mijn honden gaan dus nooit mee met die uitlaatdienst.. En geen reactie op opmerkingen van onze kant...
even een vraagje,
is borstelen geen goed teken of iets dergelijks? Want Yenna doet het ook vaak, bij vreemde honden [dat vind ze een beetje eng] en als ze aan het spelen is met honden die ze goed kent. Ik had het idee dat het of uit onzekerheid komt, en uit enthousiasme, of is het iets anders?
Afbeelding
met dank aan Sanner
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Borstelen is een teken van opwinding.
Kan positief zijn of negatief, dat kun je uit alleen het borstelen niet opmaken.
Daarvoor moet je naar de rest van de lichaamshouding kijken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dalisa
Zeer actief

bedankt voor je antwoord!
dan is het dus bij Yenna inderdaad allebei.
bij vreemde honden voelt ze zich wat onzeker, dus dan zal het negatief zijn
als ze met haar beste hondenvriendje aan het spelen is, is het dus positief.

ik dacht misschien is het een teken van valsheid ofzo haha.
Afbeelding
met dank aan Sanner
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Dalisa schreef:ik dacht misschien is het een teken van valsheid ofzo haha.
Nou, als de hond in kwestie met een hoge houding, stijve hoge staart of stijve kwispel, met stramme poten, jouw hond strák aankijkend al borstelend aan komt lopen.....
zou ik 'm even vermijden ;)

Overigens denken veel mensen dat borstelen enkel komt door agressie, maar dat is dus zeker niet het geval.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Onyx borstelt ook vaak maar dat is uit onzekerheid. Wanneer ze merkt dat er niks raars gaat gebeuren dan zakt het zo weer.
Als wij btw naar het bos gaan kijk ik eerst goed in het rond voor de honden de auto uit mogen. Zie ik andere honden gaan ze aan de lijn eruit.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik kan me jou frustratie heel goed voorstellen .

Jammer is dat altijd heb je lekker gewandeld en dan maak je zoiets mee .

Maak het zelf ook wel eens mee , meeste mensen denken er denk gewoon niet bij na , uit de auto stappen deuren open doen en honden laten rennen , en dat er iemand Anders loopt dat merken ze dan te laat op .

Gelukkig is het goed afgelopen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”