Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opvangadres tijdens vakanties - graag tips!
Moderator: moderatorteam
- pastora
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Opvangadres tijdens vakanties - graag tips!
Beste mensen,
Ik wil jullie vragen met mij mee te denken over het volgende.
Ik heb een geweldig leuke witte herder reu van drie jaar. Voor hem ben ik op zoek naar iemand, een gezin, een stel of iemand alleen, maakt me niet uit, die gek is op honden maar zelf geen hond wil hebben. Maar die wel af en toe een weekend er lekker op uit wil met die van mij bijvoorbeeld. Mijn doel is dat ze een vertrouwensband opbouwen zodat mijn hond ook tijdens onze vakanties bij deze persoon kan zijn. Het moet ook absoluut iemand zijn die buiten / vrij woont en die flinke wandelingen met m gaat maken.
De reden dat ik het buiten mijn vriendenkring zoek, is dat in mijn vriendenkring iedereen OF klein woont OF niet gewend is aan grote honden OF te oud is om ervoor te zorgen OF te veel werkt. De reden dat ik geen pension wil is dat ik mijn hond het vertrouwen en de rust van een thuis wil geven. Bovendien is hij enorm baasgericht, iets waar ik op deze manier ook aan tegemoet kom, denk ik. Even voor de duidelijkheid: het gaat me er dus niet om dat ik te gierig zou zijn voor een pension, maar gewoon omdat ik dit echt niet zie zitten voor Levi. En oh ja, ik hoor hier wel eens van mensen die dus professioneel een hond opvangen in huis, maar dat vind ik wel echt veel te duur ... dat kan ik simpelweg niet betalen. Ik ben dus op zoek naar echt een goede combinatie waarbij iedereen profijt heeft: Levi blij met aandacht, wij blij met op vakantie kunnen gaan, tijdelijk baasje blij om tijdelijk een hond te hebben.
Maar nu de HAMVRAAG: hoe vind ik zo iemand? Iemand tips? Adviezen? Iemand misschien zelf geinteresseerd? Je weet t nooit ...
Superbedankt voor het meedenken alvast.
Groetjes! Paula
Ik wil jullie vragen met mij mee te denken over het volgende.
Ik heb een geweldig leuke witte herder reu van drie jaar. Voor hem ben ik op zoek naar iemand, een gezin, een stel of iemand alleen, maakt me niet uit, die gek is op honden maar zelf geen hond wil hebben. Maar die wel af en toe een weekend er lekker op uit wil met die van mij bijvoorbeeld. Mijn doel is dat ze een vertrouwensband opbouwen zodat mijn hond ook tijdens onze vakanties bij deze persoon kan zijn. Het moet ook absoluut iemand zijn die buiten / vrij woont en die flinke wandelingen met m gaat maken.
De reden dat ik het buiten mijn vriendenkring zoek, is dat in mijn vriendenkring iedereen OF klein woont OF niet gewend is aan grote honden OF te oud is om ervoor te zorgen OF te veel werkt. De reden dat ik geen pension wil is dat ik mijn hond het vertrouwen en de rust van een thuis wil geven. Bovendien is hij enorm baasgericht, iets waar ik op deze manier ook aan tegemoet kom, denk ik. Even voor de duidelijkheid: het gaat me er dus niet om dat ik te gierig zou zijn voor een pension, maar gewoon omdat ik dit echt niet zie zitten voor Levi. En oh ja, ik hoor hier wel eens van mensen die dus professioneel een hond opvangen in huis, maar dat vind ik wel echt veel te duur ... dat kan ik simpelweg niet betalen. Ik ben dus op zoek naar echt een goede combinatie waarbij iedereen profijt heeft: Levi blij met aandacht, wij blij met op vakantie kunnen gaan, tijdelijk baasje blij om tijdelijk een hond te hebben.
Maar nu de HAMVRAAG: hoe vind ik zo iemand? Iemand tips? Adviezen? Iemand misschien zelf geinteresseerd? Je weet t nooit ...
Superbedankt voor het meedenken alvast.
Groetjes! Paula
- pastora
- Vaste gebruiker
Re: Opvangadres tijdens vakanties - graag tips!
[quote="pastora"]De reden dat ik geen pension wil is dat ik mijn hond het vertrouwen en de rust van een thuis wil geven. Bovendien is hij enorm baasgericht, iets waar ik op deze manier ook aan tegemoet kom, denk ik. /quote]
Daarom dus.
Daarom dus.
- pastora
- Vaste gebruiker
bedankt voor je reactie nanna.
moet me wel even van het hart dat je nogal wat aannames doet:
- je doet de aanname dat ik er niet voor wil betalen
- je doet de aanname dat ik mijn hond weg wil brengen 'als mij dat zo past'
- je doet de aanname dat mensen hier niet op zitten te wachten. ik ben in het verleden mensen tegengekomen die graag weekend of vakantie oppas willen zijn, waren alleen toevallige ontmoetingen toen het voor mij nog niet relevant was dus heb hun gegevens niet gevraagd.
ik kijk uit naar reacties van mensen die reageren op mijn vraag. en niet die mij op een ander idee willen brengen.
bedankt
moet me wel even van het hart dat je nogal wat aannames doet:
- je doet de aanname dat ik er niet voor wil betalen
- je doet de aanname dat ik mijn hond weg wil brengen 'als mij dat zo past'
- je doet de aanname dat mensen hier niet op zitten te wachten. ik ben in het verleden mensen tegengekomen die graag weekend of vakantie oppas willen zijn, waren alleen toevallige ontmoetingen toen het voor mij nog niet relevant was dus heb hun gegevens niet gevraagd.
ik kijk uit naar reacties van mensen die reageren op mijn vraag. en niet die mij op een ander idee willen brengen.
bedankt
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden gaan naar een pension.
De 2 teefjes zijn heel erg op mij gericht, maar omdat ze in het pension steeds met z'n 3-en bij elkaar zijn, hebben ze 'steun' aan elkeer.
Toen ik nog alleen mijn reu had, was hij in het pension 's nachts en ook overdag als het nodig was, altijd met een teefje samen, zodat hij nooit alleen was.
Ik heb geen moeite met een pension. Ik weet dat de honden het er super goed hebben.
Onze kinderen gaan nog altijd voor de honden, dus zolang de jongens met ons meewillen op vakantie, gaan de honden in pension.
Ik betaal € 10,00 per hond. Dus € 30,00 per dag.
Morgen (zaterdag) heb ik bij mij thuis feest van mijn moeder die 85 jaar wordt. Er komen meer dan 40 mensen. Dan wil ik de honden niet hebben rondlopen en ze gaan dus morgen voor een dagje weer naar het pension van Bas. Daar hebben ze het fijner dan een hele dag in de bijkeuken zitten.
De 2 teefjes zijn heel erg op mij gericht, maar omdat ze in het pension steeds met z'n 3-en bij elkaar zijn, hebben ze 'steun' aan elkeer.
Toen ik nog alleen mijn reu had, was hij in het pension 's nachts en ook overdag als het nodig was, altijd met een teefje samen, zodat hij nooit alleen was.
Ik heb geen moeite met een pension. Ik weet dat de honden het er super goed hebben.
Onze kinderen gaan nog altijd voor de honden, dus zolang de jongens met ons meewillen op vakantie, gaan de honden in pension.
Ik betaal € 10,00 per hond. Dus € 30,00 per dag.
Morgen (zaterdag) heb ik bij mij thuis feest van mijn moeder die 85 jaar wordt. Er komen meer dan 40 mensen. Dan wil ik de honden niet hebben rondlopen en ze gaan dus morgen voor een dagje weer naar het pension van Bas. Daar hebben ze het fijner dan een hele dag in de bijkeuken zitten.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Het is jammer dat je helemaal in Amsterdam woont, want mijn zusje of schoonouders zouden zoiets nog best zien zitten. Ze wonen echter wel allebei in de stad, dus niet vrij en niet ruim. Maar bossen genoeg in Tilburg hoor!! Ik denk dat dat een eis is die je niet te strak moet handhaven. Wat is er mis met een rijtjeswoning in de grote stad als je binnen een paar minuten in het bos zit, of met een kwartiertje in de duinen?
Kan Levi niet goed met andere honden? Omdat je mensen zoekt zonder hond?
Kan Levi niet goed met andere honden? Omdat je mensen zoekt zonder hond?
RIP Cena
- pastora
- Vaste gebruiker
@sanne.
leuk wat je schrijft. ik geloof dus ook dat er zulke mensen zijn
Ik was er zelf namelijk ook een voor ik Levi had.
Levi kan goed met andere teefjes. andere reuen niet. dus een gezin met honden mag ook best eigenlijk, had ik niet over nagedacht.
En wat betreft het vrij wonen: ik woon zelf middenin amsterdam maar ben inderdaad binnen tien minuten in het bos.
dus die eis kan ik wel laten varen.
@Odi.
Dat is wel een goede tip: dat ie altijd een vriendinnetje bij zich heeft. t Is nou eenmaal een aanhankelijk dier dat veel contact gewend is. En weinig alleen is. Dank.
leuk wat je schrijft. ik geloof dus ook dat er zulke mensen zijn
Ik was er zelf namelijk ook een voor ik Levi had.
Levi kan goed met andere teefjes. andere reuen niet. dus een gezin met honden mag ook best eigenlijk, had ik niet over nagedacht.
En wat betreft het vrij wonen: ik woon zelf middenin amsterdam maar ben inderdaad binnen tien minuten in het bos.
dus die eis kan ik wel laten varen.
@Odi.
Dat is wel een goede tip: dat ie altijd een vriendinnetje bij zich heeft. t Is nou eenmaal een aanhankelijk dier dat veel contact gewend is. En weinig alleen is. Dank.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
iemand zonder hond lijkt me lastig, zie reactie van Nanna. Ik denk dat je dan beter kan zoeken naar iemand met ook een hond en dat je dan ook bereid bent om op hun hond te passen. Er bestaan trouwens ook hele leuke pensions hoor, is zoiets niet wat: www.logeerhonden.nl

- pastora
- Vaste gebruiker
@sas: dat ziet er inderdaad heel leuk uit! Dankjewel!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou het beslist niet zoeken in mensen zonder hond. Zéker omdat jouw hond niet met reuen kan. Ik zou eerder zoeken naar mensen met een (herder)teefje die lekker veel wandelen en die er geen probleem in zien een reu die niet met reuen kan mee te nemen 

-
yvonne dl
- Zeer actief
zelf ga je wel op vakantie,en voor je hond zoek je oppas om dat je hem niet in een pension wilt zetten omdat je dat niet kan betalen?
Als ik daar geen geld voor had zou ik lekker niet gaan.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is toch niet de enige reden voor TS om niet voor een pension te kiezen?yvonne dl schreef:zelf ga je wel op vakantie,en voor je hond zoek je oppas om dat je hem niet in een pension wilt zetten omdat je dat niet kan betalen?![]()
Ik begrijp dat wel. Ik zou mijn honden ook liever niet naar een pension brengen. Het idee dat ze de aandacht moeten delen met tig andere honden, dat ze het grootste gedeelte van de dag in een kennel moeten zitten, tussen het geblaf en gekef van die tig andere honden, het idee dat ze niet de aandacht en de beweging krijgen die ze nodig hebben.... brrr, nee dan liever de honden naar een oppas!!
RIP Cena
-
JBK
Er zijn zeker wel mensen voor te porren. Mensen zoals ik, maar ik pas alleen in weekenden op want ik werk doordeweeks.
Wat overigens ook de reden is dat ikzelf geen hond heb.
Daarnaast woon ik in Gorinchem dus dat is nog lastiger.
Anders had ik het graag gedaan!
Wat overigens ook de reden is dat ikzelf geen hond heb.
Daarnaast woon ik in Gorinchem dus dat is nog lastiger.
Anders had ik het graag gedaan!
-
yvonne dl
- Zeer actief
nee niet de enige reden.. maar ze leest of hoort wel eens dat mensen in huiselijke kring honden opvangen,maar dat vind ze te duur.
kan ze niet betalen.
wat verwacht ze dan?? Hun blij op vakantie en hondje blij en iemand blij die een hond lekker mag verzorgen.
maar het mag geen geld kosten hoor..
maar ik hoop dat ze iemand kan vinden..
kan ze niet betalen.
wat verwacht ze dan?? Hun blij op vakantie en hondje blij en iemand blij die een hond lekker mag verzorgen.
maar het mag geen geld kosten hoor..
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
dat kan toch
nu passen wij ook ook elk jaar op bij vrienden met een grote beestenboel , wij nog een fijne --werk
--vakantie week in het najaar en zij kunnen gerust op vakantie en laten hun paarden , schapen , katten en hond achter
bevalt bij beide kanten goed en zonder enige vergoeding
vroeger deden wij dat via de drentse patrijs vereninging , wij namen onze bartho wel mee op vakantie maar vingen wel een andere drenth op voor anderen die de hond niet meenamen. en we kregen er niets voor , de kinderen kregen een kleinigheidyvonne dl schreef: Hun blij op vakantie en hondje blij en iemand blij die een hond lekker mag verzorgen.
maar het mag geen geld kosten hoor..![]()
nu passen wij ook ook elk jaar op bij vrienden met een grote beestenboel , wij nog een fijne --werk
bevalt bij beide kanten goed en zonder enige vergoeding
Fenneke en Baloe

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik zie niet in waarom je je hond niet zou kunnen brengen naar mensen die zelf geen hond ( meer) hebben. Soms past het niet bij een gezinssituatie, of alleenstaande, om fulltime voor een hond te zorgen, maar is het hebben van een hond wel iets waar ze van dromen. Dan zou dit toch een gepaste oplossing zijn?
Ik weet niet of jullie een speciale startpagina hebben voor amsterdam? Hier kan je vaak ook oproepjes plaatsen. Of anders een briefje bij de super. Wie weet wat voor contacten je er aan overhoud.
Ik weet niet of jullie een speciale startpagina hebben voor amsterdam? Hier kan je vaak ook oproepjes plaatsen. Of anders een briefje bij de super. Wie weet wat voor contacten je er aan overhoud.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Voor een makkelijke ongecompliceerde hond zou dat een prima oplossing zijn. Maar dat is deze hond niet.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik denk idd dat je beter kan zoeken naam mensen met 1 of meerdere honden , die dus ook gewend zijn lekker lang te wandelen enz.
Verder denk ik wel dat er iemand te vinden is .
Al eens op een belgish forum geprobeerd ? Er zijn veel mensen uit nl die een huis hebben in be (een boerderij geval met veel ruimte veel mensen zitten daar in deze periode ) en mensen zonder hond die bijv in nl een kleiner huis hebben , die zouden het misch leuk vinden om daar een hond te hebben veel wandelpaden daar enz
denk dat het niet onmogelijk is iig.
Verder denk ik wel dat er iemand te vinden is .
Al eens op een belgish forum geprobeerd ? Er zijn veel mensen uit nl die een huis hebben in be (een boerderij geval met veel ruimte veel mensen zitten daar in deze periode ) en mensen zonder hond die bijv in nl een kleiner huis hebben , die zouden het misch leuk vinden om daar een hond te hebben veel wandelpaden daar enz
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Dat is ook een van de redenen, waarom mijn Jace in een pension gaat.alm@ schreef:Voor een makkelijke ongecompliceerde hond zou dat een prima oplossing zijn. Maar dat is deze hond niet.
Jace heeft heel erg auto's gedreven en kan het nog doen als je niet allert genoeg bent. Als er een deur open zou staan, dan is hij weg en zou zo onder een auto rennen. Ik zou hem niet bij iemand in huis durven plaatsen.
Omdat ik zelf geen onrust over hem wil hebben tijdens mijn vakantie, 'moet hij van mij achter slot en grendel'.
En hij zit echt super in het pension.
Heerlijk tussen een heleboel andere honden en met zijn 2 meisjes bij zich.
Jace is niet de gemakkelijkste wat andere reuen betreft, maar Bas, de pensionhouder, weet heel goed welke honden hij wel en niet bij elkaar kan zetten. En het gaat dus altijd goed.
Mijn 2 meiden zou ik overal kwijt kunnen, maar ik wil graag dat ze alle 3 bij elkaar blijven.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Daar willen ze geen herdersSas schreef:iemand zonder hond lijkt me lastig, zie reactie van Nanna. Ik denk dat je dan beter kan zoeken naar iemand met ook een hond en dat je dan ook bereid bent om op hun hond te passen. Er bestaan trouwens ook hele leuke pensions hoor, is zoiets niet wat: www.logeerhonden.nl
Heb je een pension al wel eens geprobeerd? Onze hond vindt het fantastisch in het pension, en die ligt normaalgesproken ook de hele dag op je voeten.

Iedere dag feest!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Dit vind ik voor al mijn honden het meest belangrijk, of ze nu wel of niet moeilijk zijn. Je vergeeft het jezelf en die oppas toch nooit als het dier onder een auto vliegt? Lekker onderbrengen bij een professional wat mij betreft.Odi schreef: Omdat ik zelf geen onrust over hem wil hebben tijdens mijn vakantie, 'moet hij van mij achter slot en grendel'.
- pastora
- Vaste gebruiker
Dank voor het meedenken.
MOET ME ECHTER WEL ECHT VAN HET HART dat sommigen van jullie ECHT NIET GOED LEZEN!!!!
Het is GEEN kwestie van geld. Echt ik vind het heel erg dat jullie er van alles van maken.
Een pension wil ik dolgraag betalen. Een professional die de hond dag en nacht thuis opvangt is erg duur, dat kost algauw 40 euro per dag/nacht hier in Amsterdam en dat vind ik te duur dus vandaar dat dat geen optie is.
Verder voel ik me nogal lullig benaderd door mensen die t hebben over dat ik lekker blij op vakantie wil gaan en dan mn hond op n goedkope en onprofessionele manier wil droppen.
GOED LEZEN IS BLIJKBAAR MOEILIJK VOOR MENSEN.
Echt jongens, ik denk dat dit mn laatste bezoekje was hier op dit forum.
Degenen die wel op een zuivere manier hebben gereageerd: dank daarvoor.
De rest: leer eerst eens goed lezen voordat je iemand van alles beticht.
Groet, een hondenbaas die op zoek is naar een HEEL FIJNE oplossing voor haar hond.
MOET ME ECHTER WEL ECHT VAN HET HART dat sommigen van jullie ECHT NIET GOED LEZEN!!!!
Het is GEEN kwestie van geld. Echt ik vind het heel erg dat jullie er van alles van maken.
Een pension wil ik dolgraag betalen. Een professional die de hond dag en nacht thuis opvangt is erg duur, dat kost algauw 40 euro per dag/nacht hier in Amsterdam en dat vind ik te duur dus vandaar dat dat geen optie is.
Verder voel ik me nogal lullig benaderd door mensen die t hebben over dat ik lekker blij op vakantie wil gaan en dan mn hond op n goedkope en onprofessionele manier wil droppen.
Groet, een hondenbaas die op zoek is naar een HEEL FIJNE oplossing voor haar hond.
-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Dat ben ik pertinent niet met je eens.Nanna schreef:Ik denk dat het nog best moeilijk is om iemand te vinden. Mensen die geen hond hebben, hebben dat niet voor niks. Die zitten niet te wachten op een hond die mag komen logeren als jou dat zo past.
En dan nog gratis ook.![]()
Maar goed, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.![]()
Zelf zou ik er weinig fiducie in hebben. Heb je je vakantie geboekt, gaat opeens van de oppas een oma of opa dood en kun jij het verder bekijken met je hond.
Ik zou meenemen dan eerder als optie verkiezen.
Als TS bij mij in de buurt gewoond had in de tijd voor mijn pupje nu.. had ik dat met liefde gedaan, zou mij geweldig lijken!
Dat deed ik voorheen namelijk ook. En op locatie stond er een lekkere gevulde koelkast, en thuis dan kreeg ik nog eens een douchegelletje ofzo. Kleinigheidje.
Ik denk dat je moet afwachten, maar ik geloof dat je ter zijner tijd wel zo'n persoon vind want die zijn er namelijk wel!
@ TS: Lekker laten lullen, zulke reacties had ik ook in mijn topic.
Mensen vergroten hier alles 10 x uit.
Ik vindt je openingspost heel redelijk.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik doe mijn honden liever ook niet in een pension, 1 gaat wel altijd, die kan nu eenmaal niet met mensen overweg dus die moet wel en 1 heeft tijdens zijn werkbare leven ook in pensions gezeten tijdens de vakantie.
En ik vind het helemaal 10 keer niks. Krijsende keffende honden de hele dag, wisselend vrijwillig personeel. Honden die op de toppen van hun zenuwen rond lopen in hun kenneltje.
Als ik mag kiezen gaan die van mij ook niet in pension. Meestal gaan ze dan ook gewoon mee op vakantie en anders zorgde een buurvrouw voor ze, die helaas verhuist is naar China. Nu gaat onze oude Cento naar mijn ouders en als hem daar wat overkomt dan is dat heel erg verdrietig voor alle partijen, maar ik zou mijn ouders dat geen seconde kwalijk nemen. Er kan hem bij mij thuis ook wat overkomen en zelfs in een pension. Dan maar lekker op een kleedje op de voeten van oma. Heerlijk toch als je die mogelijkheid hebt.
TS succes met zoeken, je vindt vast wel iemand.
En ik vind het helemaal 10 keer niks. Krijsende keffende honden de hele dag, wisselend vrijwillig personeel. Honden die op de toppen van hun zenuwen rond lopen in hun kenneltje.
Als ik mag kiezen gaan die van mij ook niet in pension. Meestal gaan ze dan ook gewoon mee op vakantie en anders zorgde een buurvrouw voor ze, die helaas verhuist is naar China. Nu gaat onze oude Cento naar mijn ouders en als hem daar wat overkomt dan is dat heel erg verdrietig voor alle partijen, maar ik zou mijn ouders dat geen seconde kwalijk nemen. Er kan hem bij mij thuis ook wat overkomen en zelfs in een pension. Dan maar lekker op een kleedje op de voeten van oma. Heerlijk toch als je die mogelijkheid hebt.
TS succes met zoeken, je vindt vast wel iemand.
Gr. Aniek

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Kom, laat je niet gek maken!! Mensen hier hebben nogal makkelijk hun oordeel klaar en dat is soms frustrerend en respectloos, maar uiteindelijk staan de meeste hier wel voor iedere dierenliefhebber klaar als dat nodig is en kun je hie rheel veel leren en lezen!!pastora schreef:Dank voor het meedenken.
Laat je niet wegjagen door de ontactische reacties hier!!!
RIP Cena
-
Lillith
- Zeer actief
Mijn honden zijn helemaal geen kennels gewend, maar als ik ze onder zou moeten brengen gaan ze in een goed pension.Rosita Compagner schreef:Dit vind ik voor al mijn honden het meest belangrijk, of ze nu wel of niet moeilijk zijn. Je vergeeft het jezelf en die oppas toch nooit als het dier onder een auto vliegt? Lekker onderbrengen bij een professional wat mij betreft.Odi schreef: Omdat ik zelf geen onrust over hem wil hebben tijdens mijn vakantie, 'moet hij van mij achter slot en grendel'.
Samen in een hokje heb ik liever dan dat er meegewandeld of spelletjes ed. buiten mee worden gespeeld.
-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Juist, ik lees ook vaak: samen.
Vind ik toch een ander verhaal, een duo of trio honden.
Dan alleen.
Dan alleen.
-
Lillith
- Zeer actief
Neem je er toch een hond bijJanie schreef:Juist, ik lees ook vaak: samen.
Dan alleen.
Grapje hoor, ik meen dat echt liever achter "slot en grendel" dan dat ze bij een goedwillende onbenul, bv. los gaan of de verkeerde honden ontmoeten. Ik hou ze graag heel.....
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Daar heb je inderdaad wat mij betreft wel een punt.Janie schreef:Juist, ik lees ook vaak: samen.
Dan alleen.
Mijn honden gaan ook in een erg zorgvuldig uitgezocht pension als ik op vakantie ga, maar die zijn inderdaad samen.
Als één van de twee weg zou vallen weet ik niet of ik daar nog wel voor zou kiezen, ik denk haast van niet.
Heb ik er wel een probleem bij want ik wil mijn honden -in dat geval hond- niet bij een goedwillende particulier hebben, dus zal me weinig anders overblijven dan thuisblijven of de hond meenemen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Goh.... wat heb jij een verkeerd beeld van een pension..... misschien heb je nooit de moeite genomen om naar een goed pension te zoeken? En vooral nooit eens wezen kijken hoe het in sommige pensions toe gaat?Budkes schreef:Ik doe mijn honden liever ook niet in een pension, 1 gaat wel altijd, die kan nu eenmaal niet met mensen overweg dus die moet wel en 1 heeft tijdens zijn werkbare leven ook in pensions gezeten tijdens de vakantie.
Esther en d'r beestenboel

-
Lillith
- Zeer actief
Mijn hondjes komen bij jouEsther1963 schreef:Goh.... wat heb jij een verkeerd beeld van een pension..... misschien heb je nooit de moeite genomen om naar een goed pension te zoeken? En vooral nooit eens wezen kijken hoe het in sommige pensions toe gaat?Budkes schreef:Ik doe mijn honden liever ook niet in een pension, 1 gaat wel altijd, die kan nu eenmaal niet met mensen overweg dus die moet wel en 1 heeft tijdens zijn werkbare leven ook in pensions gezeten tijdens de vakantie.