Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dierentolk
Moderator: moderatorteam
- Heidi T
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij
dierentolk
Aukje heeft op moment een vachtprobleem en ben al met haar
naar de Da geweest, ze krijgt nu olie en ben me aan het orienteren
op ander voer, waarschijnlijk kvv
Maar ik wil ook een reading laten doen door een dierentolk, hellaas
lukt het me niet om in contact te komen met diegene die een reading
van onze vorige hond Noeska heeft gedaan.
Ik weet dat er hier mensen zijn die goede ervaringen met een dierentolk
hebben gehad, zouden deze misschien kunnen zeggen welke dierentolk dat was?
Ook hoor ik het graag als iemand minder goede ervaringen heeft gehad.
naar de Da geweest, ze krijgt nu olie en ben me aan het orienteren
op ander voer, waarschijnlijk kvv
Maar ik wil ook een reading laten doen door een dierentolk, hellaas
lukt het me niet om in contact te komen met diegene die een reading
van onze vorige hond Noeska heeft gedaan.
Ik weet dat er hier mensen zijn die goede ervaringen met een dierentolk
hebben gehad, zouden deze misschien kunnen zeggen welke dierentolk dat was?
Ook hoor ik het graag als iemand minder goede ervaringen heeft gehad.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: dierentolk
Ook een teken dat ze niets laat horen terwijl ze van de goden heeft doorgekregen dat je op zoek bent naar haar. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou inderdaad. Vaag gedoe allemaal.Nanna schreef:Een reading voor vachtproblemen?![]()
Ik geloof trouwens sowieso niet in die hemelfietsonzin
Ik zou die olie even aankijken en anders lekker op KVV zetten en kijken hoe het gaat.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Om te kijken of er meer problemen bij haar meespelen denk ik niet dat je persee een reading nodig heb.
Veel honden reageren idd met hun vacht als ze op 1 of andere manier zenuwachtig of gestressd zijn maar dat kan een goede GT je ook vertellen hoor.
Ben zelf ook niet zo van dat vage gedoe maar kan wel snappen dat het gevoel van de mens ook iets wil zeker als ze een keer een goede ervaring hebben gehad maar in mijn ogen doen die mensen ook maar zoals de gt's het doen en dat is kijken naar de hond hoe die reageerd op bepaalde dingen.
Veel honden reageren idd met hun vacht als ze op 1 of andere manier zenuwachtig of gestressd zijn maar dat kan een goede GT je ook vertellen hoor.
Ben zelf ook niet zo van dat vage gedoe maar kan wel snappen dat het gevoel van de mens ook iets wil zeker als ze een keer een goede ervaring hebben gehad maar in mijn ogen doen die mensen ook maar zoals de gt's het doen en dat is kijken naar de hond hoe die reageerd op bepaalde dingen.
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
telepatisch comminuceren met dieren is dat toch nietwaar?
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Begin maar eens met kvv, een glutenvrije bij voorkeur.
Ik denk dat je dan al een heel eind bent.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik ken wel iemand maar die woont in het zuiden, in de buurt van de Efteling...
RIP Cena
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat komt goed uit, daar vertellen ze ook sprookjesSannePP schreef:Ik ken wel iemand maar die woont in het zuiden, in de buurt van de Efteling...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
fes/lou schreef:Dat komt goed uit, daar vertellen ze ook sprookjesSannePP schreef:Ik ken wel iemand maar die woont in het zuiden, in de buurt van de Efteling...
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
fes/lou schreef:Dat komt goed uit, daar vertellen ze ook sprookjesSannePP schreef:Ik ken wel iemand maar die woont in het zuiden, in de buurt van de Efteling...
RIP Cena
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
ja boerenbedrog is het.
Bedrogen worden terwijl je erbij staat noemen ze dat. Sommige mensen trappen erin en daar krijgen deze tolken toch maar mooi geld voor.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
Muk
En mocht je na een paar maanden geen verbetering zien, dan kun je altijd nog een bloedtest laten uitvoeren. Goed laten trimmen helpt doorgaans ook en zorgen dat de hond goed drooggemaakt wordt na zwempartijen is ook handig.Marjoleine schreef:Begin maar eens met kvv, een glutenvrije bij voorkeur.
Laatst gewijzigd door Muk op 22 jul 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet eventueel wel een goede dierentolk dus als je die wil pb me dan maar.
Mijn Bowie heeft erg huid en vacht problemen gehad, veel bij de da geweest, van alles en nog wat geprobeert maar niets hielp en we kwamen er niet echt achter wat het nu echt was.
Ik kreeg toen de tip van iemand om een haaranalyse teoden bij natuurlijk in balans, dat heb ik anagevraagd en de test alten doen, kwam uit dat ze een kip/granen allergie had, alles verandert in het voer en snacks en ze heeft nergens last meer van, mss zou je dat ook aan kunnen vragen.
Kost rond de 30 euro, na het opsturen krijg je binnen 14 dagen de uitslag en eventueel een voer advies als dat nodig zou zijn.
Ik was er in iede rgeval heel erg blij mee, en er zijn mensen die dat ook maar bull vinden en vragen zich af hoe dat dan gaan... geen idee maar voor ons en voor meerdere honden werkt het wel.
Succes, en pb me maar als je meer wilt weten.
Mijn Bowie heeft erg huid en vacht problemen gehad, veel bij de da geweest, van alles en nog wat geprobeert maar niets hielp en we kwamen er niet echt achter wat het nu echt was.
Ik kreeg toen de tip van iemand om een haaranalyse teoden bij natuurlijk in balans, dat heb ik anagevraagd en de test alten doen, kwam uit dat ze een kip/granen allergie had, alles verandert in het voer en snacks en ze heeft nergens last meer van, mss zou je dat ook aan kunnen vragen.
Kost rond de 30 euro, na het opsturen krijg je binnen 14 dagen de uitslag en eventueel een voer advies als dat nodig zou zijn.
Ik was er in iede rgeval heel erg blij mee, en er zijn mensen die dat ook maar bull vinden en vragen zich af hoe dat dan gaan... geen idee maar voor ons en voor meerdere honden werkt het wel.
Succes, en pb me maar als je meer wilt weten.
- Heidi T
- Actief
oke dankjewel, daarom vraag ik het juist hier, want na onze ervaring met onze vorige hond geloof ik er wel in maar ik geloof ook dat er kwakzalvers tussen zittenSanne!! schreef:In elk geval niet bij staldanea ofzoiets gaan....
Nanna schreef:Een reading voor vachtproblemen?![]()
Ik geloof trouwens sowieso niet in die hemelfietsonzin
jullie hoeven het ook niet te geloven, ik weet wat mijn eigen ervaringen zijn.Kristina schreef:Nou inderdaad. Vaag gedoe allemaal.
Ik zou die olie even aankijken en anders lekker op KVV zetten en kijken hoe het gaat.
Die olie hou ik zo wie zo aan, en dat ik over stap op KVV wordt steeds aannemelijker
Ben het niet helemaal met je eens, de meeste dierentolks werken via een foto en krijgen de hond niet te zien. En hoewel een goede GT heel interessant is, vertelt een dierentolk meer over ook niet algemene gedragsregels ect. en kan een goede GT niet zien dat bij een hond die nog goed loopt ect dat de hond last heeft van bv hd (al verteld de Tolk niet dat het hd is, maar dat bv de hond last heeft in die regio. (zo is mijn ervaring in ieder geval)Tamaskan schreef:Om te kijken of er meer problemen bij haar meespelen denk ik niet dat je persee een reading nodig heb.
jawel, na mijn ervaring geloof ik er zeker indaywalker schreef:telepatisch comminuceren met dieren is dat toch nietwaar?
Kun je mij goed merk opnoemen? ben me nog aan het orienteren en zoek nog wat andwoorden.Marjoleine schreef:Begin maar eens met kvv, een glutenvrije bij voorkeur.
Bedankt voor de tips, maar ik ga geen maanden meer wachten, ze heeft nu zoveel haar verloren dat het dun aanvoelt. dus of snel een dierentolk en anders inderdaad terug naar de dierenartsMuk schreef:En mocht je na een paar maanden geen verbetering zien, dan kun je altijd nog een bloedtest laten uitvoeren. Goed laten trimmen helpt doorgaans ook en zorgen dat de hond goed drooggemaakt wordt na zwempartijen is ook handig.
Jacueline je hebt een PB-tje
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Er zijn ontzettend veel merken, maar makkelijk verkrijgbaar is Smuldier en dan de rode compleet-versie. Die is glutenvrij.Heidi T schreef:Kun je mij goed merk opnoemen? ben me nog aan het orienteren en zoek nog wat andwoorden.Marjoleine schreef:Begin maar eens met kvv, een glutenvrije bij voorkeur.
Even goed de verpakking lezen.
Je kunt het ook online bestellen, bijvoorbeeld hier: klikkerdeklik.
- Heidi T
- Actief
Heel erg bedanktMarjoleine schreef:Er zijn ontzettend veel merken, maar makkelijk verkrijgbaar is Smuldier en dan de rode compleet-versie. Die is glutenvrij.Heidi T schreef:Kun je mij goed merk opnoemen? ben me nog aan het orienteren en zoek nog wat andwoorden.Marjoleine schreef:Begin maar eens met kvv, een glutenvrije bij voorkeur.
Even goed de verpakking lezen.
Je kunt het ook online bestellen, bijvoorbeeld hier: klikkerdeklik.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ja ik geloof er gewoon niet zo in maar ben wel blij dat jij een goede ervaring ermee heb.Heidi T schreef:Ben het niet helemaal met je eens, de meeste dierentolks werken via een foto en krijgen de hond niet te zien. En hoewel een goede GT heel interessant is, vertelt een dierentolk meer over ook niet algemene gedragsregels ect. en kan een goede GT niet zien dat bij een hond die nog goed loopt ect dat de hond last heeft van bv hd (al verteld de Tolk niet dat het hd is, maar dat bv de hond last heeft in die regio. (zo is mijn ervaring in ieder geval)Tamaskan schreef:Om te kijken of er meer problemen bij haar meespelen denk ik niet dat je persee een reading nodig heb.
Wel top van je dat je in iedergeval niet nog eens maanden gaat wachten dus ik hoop dat je iemand heb en anders idd even langs de DA. In ieder geval succes
- Heidi T
- Actief
Ja ik geloof er gewoon niet zo in maar ben wel blij dat jij een goede ervaring ermee heb.
Wel top van je dat je in iedergeval niet nog eens maanden gaat wachten dus ik hoop dat je iemand heb en anders idd even langs de DA. In ieder geval succes[/quote]
Bedankt
Wel top van je dat je in iedergeval niet nog eens maanden gaat wachten dus ik hoop dat je iemand heb en anders idd even langs de DA. In ieder geval succes[/quote]
Bedankt
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

-
Muk
Vachtproblemen zijn juist het meest lastig te behandelen en rsultaat zie je over het algemeen ook niet binnen 1 week. Zolang je nog niet de meest basale oorzaken hebt uitgesloten (zoals bijvoorbeeld een allergie, schimmelinfectie enz.) via een simpel bloedonderzoekje, ben je mijns inziens niet serieus bezig met het behandelen van het vachtprobleem. En ja, ik weet best waarover ik praat, onze vorige hond had ook behoorlijke vachtproblemen die nooit helemaal over zijn gegaan. Vachtproblemen zijn bij Newfoundlanders geen zeldzaamheid helaas.Heidi T schreef:Bedankt voor de tips, maar ik ga geen maanden meer wachten, ze heeft nu zoveel haar verloren dat het dun aanvoelt. dus of snel een dierentolk en anders inderdaad terug naar de dierenartsMuk schreef:En mocht je na een paar maanden geen verbetering zien, dan kun je altijd nog een bloedtest laten uitvoeren. Goed laten trimmen helpt doorgaans ook en zorgen dat de hond goed drooggemaakt wordt na zwempartijen is ook handig.
Mocht een bloedonderzoek en goed voer nog geen resultaten geven, dan kun je doen en laten wat je wilt, maar zolang je de meest basale medische dingen nog niet hebt geprobeerd, pak je mijns inziens het vachtprobleem niet serieus aan.
-
blondie
- Zeer actief
Dit is ook mijn ervaring. Ik had een vraag gesteld over pijn als een soort check aan de dierentolk want ik wist zelf al waar de hond last van had. Beide tolken gaven aan waar de hond last had en hoe hij het ervaarde, overigens adviseerden ze wél om dit na te laten kijken bij een daHeidi T schreef:Ben het niet helemaal met je eens, de meeste dierentolks werken via een foto en krijgen de hond niet te zien. En hoewel een goede GT heel interessant is, vertelt een dierentolk meer over ook niet algemene gedragsregels ect. en kan een goede GT niet zien dat bij een hond die nog goed loopt ect dat de hond last heeft van bv hd (al verteld de Tolk niet dat het hd is, maar dat bv de hond last heeft in die regio. (zo is mijn ervaring in ieder geval)
Ik stond er sceptisch tegenover, maar de verslagen die ik heb ontvangen hebben mij overtuigd dat degene waar ik contact mee had het ook daadwerkelijk kon. Ze gaven details die niemand kon weten.
- Heidi T
- Actief
als jullie denken dat ik er niet serieus met bezig ben prima. Overig glanst ze verder wel en is er verder niks mis mee, ze eet goed en is actief, ze verliest alleen heel veel haar. Een schimmelinfectie is het niet een allergie zou kunnen. Maar je gelooft er natuurlijk niet in in dat dierentolk gebeuren. En gaan praten met een dierentolk stelt een bloedonderzoek niet uit.Muk schreef:Vachtproblemen zijn juist het meest lastig te behandelen en rsultaat zie je over het algemeen ook niet binnen 1 week. Zolang je nog niet de meest basale oorzaken hebt uitgesloten (zoals bijvoorbeeld een allergie, schimmelinfectie enz.) via een simpel bloedonderzoekje, ben je mijns inziens niet serieus bezig met het behandelen van het vachtprobleem. En ja, ik weet best waarover ik praat, onze vorige hond had ook behoorlijke vachtproblemen die nooit helemaal over zijn gegaan. Vachtproblemen zijn bij Newfoundlanders geen zeldzaamheid helaas.Heidi T schreef:Bedankt voor de tips, maar ik ga geen maanden meer wachten, ze heeft nu zoveel haar verloren dat het dun aanvoelt. dus of snel een dierentolk en anders inderdaad terug naar de dierenartsMuk schreef:En mocht je na een paar maanden geen verbetering zien, dan kun je altijd nog een bloedtest laten uitvoeren. Goed laten trimmen helpt doorgaans ook en zorgen dat de hond goed drooggemaakt wordt na zwempartijen is ook handig.
Mocht een bloedonderzoek en goed voer nog geen resultaten geven, dan kun je doen en laten wat je wilt, maar zolang je de meest basale medische dingen nog niet hebt geprobeerd, pak je mijns inziens het vachtprobleem niet serieus aan.
Fijn om dat te horen, kun je me misschien ook vertellen wie dat waren?blondie schreef:Dit is ook mijn ervaring. Ik had een vraag gesteld over pijn als een soort check aan de dierentolk want ik wist zelf al waar de hond last van had. Beide tolken gaven aan waar de hond last had en hoe hij het ervaarde, overigens adviseerden ze wél om dit na te laten kijken bij een daHeidi T schreef:Ben het niet helemaal met je eens, de meeste dierentolks werken via een foto en krijgen de hond niet te zien. En hoewel een goede GT heel interessant is, vertelt een dierentolk meer over ook niet algemene gedragsregels ect. en kan een goede GT niet zien dat bij een hond die nog goed loopt ect dat de hond last heeft van bv hd (al verteld de Tolk niet dat het hd is, maar dat bv de hond last heeft in die regio. (zo is mijn ervaring in ieder geval)![]()
Ik stond er sceptisch tegenover, maar de verslagen die ik heb ontvangen hebben mij overtuigd dat degene waar ik contact mee had het ook daadwerkelijk kon. Ze gaven details die niemand kon weten.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- Mariskah
- Actief
- Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen
Ik was ook sceptisch, maar ben intussen een stuk overtuigender geworden na een reading bij Gina Biemans uit Chaam...
- Heidi T
- Actief
Bedankt voor je andwoord, een eigen ervaring is de beste overtuiger en die heb ik dus ook gehad.Mariskah schreef:Ik was ook sceptisch, maar ben intussen een stuk overtuigender geworden na een reading bij Gina Biemans uit Chaam...
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden