Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

200 honden afgemaakt...wie helpt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Re: 200 honden afgemaakt...wie helpt?

Ongelezen bericht door Inc »

dat er uiteindelijk geen donder mee veranderd.
Adriano
Actief
Mijn ras(sen): herder

Ongelezen bericht door Adriano »

Inc schreef:dat er uiteindelijk geen donder mee veranderd.
Ja, en wie zijn verantwoordig is dat ??
Wees blij dat er voor enkele dan nog een toekomst is.
Het is een cliche, maar elk leven is er een.

Alle kleine beetjes helpen zei de mug en pieste in zee.
Laatst gewijzigd door Adriano op 20 jul 2011 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Inc

oh, en de honden die die lege hokjes opvullen om de volgende te zijn die afgespoten wordt?

Nee, super geregeld. Je moet het grootschaliger, in het land zelf, aanpakken, anders heeft het geen enkele zin.
Adriano
Actief

Inc schreef:oh, en de honden die die lege hokjes opvullen om de volgende te zijn die afgespoten wordt?

Nee, super geregeld. Je moet het grootschaliger, in het land zelf, aanpakken, anders heeft het geen enkele zin.

Ik zou zeggen: begin daarmee, ga het grootschalig aanpakken, dus bied je pc op marktplaats aan en ga werkelijk eens wat doen dan.!!!
Ga met God, dan heb je een goeie lijdsman, beter dan de tomtom.
Adriano
Actief

Inc schreef::piew:
Ja, nu snap je het niet meer he nu er duidelijke taal word gesproken, is dat ook amerikaans.
Je weet het toch allemaal zo beter, doe dan zelf eens wat aan de spaanse problematiek i.p.v alleen maar wat lopen te typen hoe het zou moeten.
Inc

Adriano schreef:
Ja, nu snap je het niet meer he nu er duidelijke taal word gesproken, is dat ook amerikaans.
Je weet het toch allemaal zo beter, doe dan zelf eens wat aan de spaanse problematiek i.p.v alleen maar wat lopen te typen hoe het zou moeten.
Als ik het niet meer snap, dan zijn daar betere smileys voor ;)

En hou eens op met die onzin over Amerika :piew:
Adriano
Actief

Inc schreef:
Adriano schreef:
Als ik het niet meer snap, dan zijn daar betere smileys voor ;)

En hou eens op met die onzin over Amerika :piew:
Oh sorry, dan snap je de smileys dus ook al niet.

Ik heb niets tegen Amerika, vroeg me alleen maar af of het daar allemaal van die holle vaten zijn.
Laatst gewijzigd door Adriano op 20 jul 2011 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Inc

Ach, word maar persoonlijk, als je verder niets te melden hebt ;)
Adriano
Actief

Inc schreef:Ach, word maar persoonlijk, als je verder niets te melden hebt ;)

Ik word niet persoonlijk, ik ken jou toch helemaal niet.
Het is een reactie op een actie en jou reactie was zo negatief over een goeie actie, dus dan krijg je een negatieve reactie op een negatieve actie.
Dat is alles, niets meer en niets minder.
Inc

Jij geeft je mening, en je kunt van anderen verwachten dat die dat ook doen.

Kun je het niet mee eens zijn, jammer dan :U:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

gonnie schreef: En ik denk ook dat door dit soort acties de misstanden in Spanje zo blijven, er wordt hier nogal hard geoordeeld tegenover iemand die een pup haalt bij een broodfokker en de commentaren zijn dan niet mis dit is precies hetzelfde nu blijven de misstanden in Spanje ook hetzelfde net zoals ook broodfokkers blijven bestaan omdat er mensen zijn die daar een pup kopen.
Als je een pup koopt bij een broodfokker vangt die broodfokker geld. Als je een hond van een stichting koopt gaan je centjes naar het asiel dat de honden opvangt. Een goeie stichting / asiel gebruikt dat geld om de situatie te verbeteren. Een broodfokker gebruikt het geld om lekker van op vakantie te gaan of een dikke auto van te kopen. Er zit dus wel wat verschil tussen. :wink:
Mensen moeten eens niet zo uit emoties reageren. Deze problemen blijven toch bestaan, er blijven altijd mensen die hun honden slecht behandelen, je kan doen wat je wil het is toch dweilen met de kraan open.

De problemen kunnen beter in het land zelf aangepakt worden.

De problemen moeten OOK in het land zelf worden aangepakt, maar niks mis met goed geplaatste buitenlandse dweilen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Los van al dit vrolijke geklets (heb het topic eens even door gelezen), zijn er mensen die 1 van deze 65 hondjes in huis heeft genomen? Ben wel benieuwd hoe het daar mee staat.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

***puppy*** schreef:Los van al dit vrolijke geklets (heb het topic eens even door gelezen), zijn er mensen die 1 van deze 65 hondjes in huis heeft genomen? Ben wel benieuwd hoe het daar mee staat.
Op een ander forum kunnen we dat volgen, van sommige al met foto's en het gaat goed.. ze doen het prima tot nu toe.. zover je daar iets over kan zeggen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hanneke2 schreef:

De problemen moeten OOK in het land zelf worden aangepakt, maar niks mis met goed geplaatste buitenlandse dweilen.
Ik blijf in herhaling vallen, maar met het risico dat het irritant wordt ( :F: ): er is ook niks mis met goed geplaatste buitenlandse honden,
alleen zie ik niet in hoe een stichting die normaal gesproken een paar honden naar Nederland haalt met diezelfde mensen ineens zorgvuldig en goed 80 honden kan gaan plaatsen. Er wordt gebruikt gemaakt van gastgezinnen waar ze normaal gesproken niet mee werken, de vraag is maar hoe zorgvuldig die gastgezinnen zijn.
Ik zie echt niet in hoe dat goed en zorgvuldig kan gaan, ook al zitten ze boordevol goede bedoelingen.

Ik ben gewend en ingesteld op 2 honden, stel dat ik er nu ineens 16 heb.... dat wordt chaos :19: Ik raak compleet het overzicht kwijt.
En volgens mij is ook wel gebleken bij de grote transporten dat men het overzicht kwijt raakt. De 'buitenlandse' honden die hier in het asiel zitten, die komen echt niet van de stichtingen die zorgvuldig 3, 4 of 5 honden per keer naar Nederland haalt, daar kan je gif op innemen.

Die honden hebben na alle ellende stabiliteit nodig, niet gesleep van hot naar her.
En nu kan iedereen gillen dat ik dat niet kan weten van te voren, maar het is een simpel rekensommetje dat een stichting die normaal gesproken met een vaste ploeg een paar honden haalt, niet met die vertrouwde ploeg een veelvoud van die honden zorgvuldig kan plaatsen.

Gaat dit wel gebeuren, dan ben ik de eerste die zal toegeven dat ik fout zat en ontzettend blij zijn voor die honden... maar vooralsnog geloof ik er niet in en vind ik '50 van de 80 honden goed terecht komen' niet voldoende. Dat moet het streven niet zijn. Je kan en mag niet de individuele hond en emoties hierbij vergeten. Mijn hart huilt dan voor die 30 honden die meer ellende hebben doorstaan dan nodig was.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

jacq1970 schreef:
***puppy*** schreef:Los van al dit vrolijke geklets (heb het topic eens even door gelezen), zijn er mensen die 1 van deze 65 hondjes in huis heeft genomen? Ben wel benieuwd hoe het daar mee staat.
Op een ander forum kunnen we dat volgen, van sommige al met foto's en het gaat goed.. ze doen het prima tot nu toe.. zover je daar iets over kan zeggen.
Dank je wel, dan schuif ik even op :)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Adriano
Actief

Inc schreef:Jij geeft je mening, en je kunt van anderen verwachten dat die dat ook doen.

Kun je het niet mee eens zijn, jammer dan :U:
Ben jij ooggetuige geweest, kun jij je oordeel staven op de werkelijkheid, zoniet hou dan je mond dicht en oordeel pas als je je oordeel kan onderbouwen.

Het altijd schermen met honden die daar staan te wachten is een laf excuus voor een uitmuntende actie zoals deze waarvoor diverse stichtingen hard werken om voor deze honden een beter leven te creeeren, gebruik niet altijd van die standaard excuses zodat je niets hoeft te doen,
dat is de weg van de minste weerstand waar geen dier wat aan heeft.
Inc

Dat is geen excuus, dat is de werkelijkheid.

Het is gewoon een veredeld doorschuifsysteem. Ene hond op transport maakt plaats voor de volgende hond. Totdat die op transport mag of een roze spuit krijgt. En dat hokje word weer gevuld met de volgende hond :19:

Van mij is het prima dat ze zo af en toe een hond naar NL sturen, maar dat massale is van de gekke.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je hebt helemaal gelijk Caro, het is voorlopig veel te vroeg om deze overhaaste emotionele actie als een succes te bestempelen. Het is eerder gepast om stevige twijfels te hebben.

Want zomaar ineens een hele vrachtwagen vol honden moeten behappen is wel even wat anders dan een enkele hond.

Ik stel me ook voor dat er bij het asiel in Cuenca nu een aantal mensen zitten te bekokstoven hoe ze de volgende vracht honden naar het geweldige buitenland kunnen krijgen. Niemand maakt mij nl. wijs dat die mensen in dat asiel deze actie als eenmalig kunnen zien. Integendeel, al hun illusies en energie zal waarschijnlijk gestoken gaan worden in meer van dit soort acties, hoe meer hoe beter.
Adriano
Actief

Inc schreef:Dat is geen excuus, dat is de werkelijkheid.

Het is gewoon een veredeld doorschuifsysteem. Ene hond op transport maakt plaats voor de volgende hond. Totdat die op transport mag of een roze spuit krijgt. En dat hokje word weer gevuld met de volgende hond :19:

Van mij is het prima dat ze zo af en toe een hond naar NL sturen, maar dat massale is van de gekke.
Deze actie is zo slecht geweest dat het zware gevolgen heeft voor ale wachtende honden in Spanje of in welk europees land dan ook.
Deze actie was zohoo verkeerd dat we met zijn allen akkoord hadden moeten gaan dat deze honden de roze, zwarte of blauwe spuit hadden moeten krijgen want door onze roze bril blijft de problematiek in spanje bestaan.

Ik kan me in sommige aantijgingen best wel vinden hoor, maar waar hebben we het hier in vredesnaam over, een zeer klein aantal honden vanuit het totaal perspectief bekeken, die uit een vreselijk dieronvriendelijk land de kans krijgen een nieuwe toekomst te starten.
Dat word door een aantal mensen hier zo de grond ingeboord, en waarom ?? misschien omdat ze vanuit hun compje zelf niets willen/kunnen doen of dat ze gewoon met de massa mee willen l.llen.

Hoe het lot voor deze honden ook uitgestippeld zal worden, hun lot zal altijd beter zijn dan hun voormalig lot.
En ja, ik heb 1 van de cuenca hondjes aan mijn voeten liggen en ik zou dit meisje al voor geen goud meer willen missen.
Dus je kunt lang of breed blijven l.llen of dit een goeie actie was geweest of niet, voor deze honden wel !!!!!
Inc

Voor deze honden wellicht.....Dat is het punt toch ook niet zo :scratch:
Het is alleen een druppel op de gloeiende plaat en het hondenbestand is daar niet mee geholpen.

Even wat beter lezen, dank je.
Adriano
Actief

Inc schreef:Voor deze honden wellicht.....Dat is het punt toch ook niet zo :scratch:
Het is alleen een druppel op de gloeiende plaat en het hondenbestand is daar niet mee geholpen.

Even wat beter lezen, dank je.
Ja schat, en met jou redenatie komen we vooral snel uit de spaanse hondenproblematiek, dank je. :ok:
Elke druppel is nog steeds ietsje meer dan jou helemaal niets doen.
Kom je uit een ei ofzo... :piew:
Laatst gewijzigd door Adriano op 21 jul 2011 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Inc

Nee, allemaal naar NL slepen is DE oplossing :oohja:
Tja,volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen.

Prima hoor, ik ben er klaar mee.

Lees de laatste post van Wil de Hond maar eens. Misschien kan die tot je doordringen.
Adriano
Actief

Inc schreef:Nee, allemaal naar NL slepen is DE oplossing :oohja:
Tja,volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen.

Prima hoor, ik ben er klaar mee.

Lees de laatste post van Wil de Hond maar eens. Misschien kan die tot je doordringen.
Ja meisje, wie weet zie ik het licht ook eens :cheer:
Inc

Adriano schreef:

:LOL: :LOL: :LOL:

Voel me vereerd :E:
Adriano
Actief

Inc schreef:
Adriano schreef:

:LOL: :LOL: :LOL:

Voel me vereerd :E:
Voor je nietsdoen ?
Oke, dat bevestigd mijn vermoedens :ok:
Wees voorzichtig met je eigen adoratie, het zou eens tegen jezelf kunnen keren :blauwoog:
Inc

lezen is zo moeilijk :flower:

Komt goed....meisje.
Adriano
Actief

Inc schreef:lezen is zo moeilijk :flower:

Komt goed....meisje.

Proest :help: shoot me, ik heb jou verkeerd begrepen :oohja:
Ach dat zal dan wel aan een misverstand van jouw opvattingen liggen, maar goed, ik verwijt jou niets hoor.
Een mens kan ook niet alles weten.
Heb een goede nachtrust meis ; :slaap2:
Inc

hey! het is hier nog lang geen bedtijd :engel:

Maar goed. Welterusten!
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

lekker met zijn allen naar Spanje om te zonnen en sangia te zuipen, in de wetenschap dat in dat land bizar weinig gedaan wordt aan dierenwelzijn, straffer nog, Spanje is 1 van de toonaangevende landen wat betreft dierenleed, vind ik al misplaatst en om dan ook nog eens acties van mensen in twijfel trekken die proberen er wel iets aan te doen, vind ik helemaal van de pot gerukt.
Overal kan je kanttekeningen bijzetten, maar wat een reacties hier van sommigen!!!! enfin
Mijn vakantiebestemming ligt gelukkig niet in Spanje.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”