Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bono kan niet zwemmen...
Moderator: moderatorteam
- sabje84
- Actief
- Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
- Aantal honden: 2
Bono kan niet zwemmen...
Ik ben vandaag met de honden naar het meer geweest.
We waren nog nooit echt gaan zwemmen wel eens in een beek die wat dieper was maar dat is dan maar 2 meter dat ze kunnen zwemmen.
Bono zwemt dan altijd raar maar ik dacht miss als hij echt een stuk kan zwemmen doet hij het wel normaal.
Helaas niet dus ik was alleen en had de 2 grote mee.
Kenzo zwemt niet die ging net ver genoeg dat hij nog net kan staan.
Bono rende meteen het meer in.
begint te zwemmen en doet weer zo raar.
Hij laat zijn kont gewoon naar onder zakken en slaat dan heel wild met zijn poten dat spettert dan heel erg en hij lijkt wel te verzuipen.
Maar hij ging steeds dieper en maar slaan met zijn poten en spetteren.
Hij reageerde niet meer op mijn commando's en ging steeds dieper.
Ik stond echt even op het punt om hem achterna te gaan.(al ben ik bang dat hij me dan verzuipt met zijn poten)
ineens draait hij om en komt spetterend en wild slaand richting mij zover hij kon sturen.
Ik kan hem ook nooit met een andere hond in de beek laten want doordat hij zo met zijn pten slaat duwt hij andere honden onder water zo heeft hij ooit bijna Tigo verzopen.
Kan ik hem nog leren hoe hij normaal moet zwemmen of zal ik het maar niet meer wagen?
Nog meer honden die niet kunnen zwemmen?
We waren nog nooit echt gaan zwemmen wel eens in een beek die wat dieper was maar dat is dan maar 2 meter dat ze kunnen zwemmen.
Bono zwemt dan altijd raar maar ik dacht miss als hij echt een stuk kan zwemmen doet hij het wel normaal.
Helaas niet dus ik was alleen en had de 2 grote mee.
Kenzo zwemt niet die ging net ver genoeg dat hij nog net kan staan.
Bono rende meteen het meer in.
begint te zwemmen en doet weer zo raar.
Hij laat zijn kont gewoon naar onder zakken en slaat dan heel wild met zijn poten dat spettert dan heel erg en hij lijkt wel te verzuipen.
Maar hij ging steeds dieper en maar slaan met zijn poten en spetteren.
Hij reageerde niet meer op mijn commando's en ging steeds dieper.
Ik stond echt even op het punt om hem achterna te gaan.(al ben ik bang dat hij me dan verzuipt met zijn poten)
ineens draait hij om en komt spetterend en wild slaand richting mij zover hij kon sturen.
Ik kan hem ook nooit met een andere hond in de beek laten want doordat hij zo met zijn pten slaat duwt hij andere honden onder water zo heeft hij ooit bijna Tigo verzopen.
Kan ik hem nog leren hoe hij normaal moet zwemmen of zal ik het maar niet meer wagen?
Nog meer honden die niet kunnen zwemmen?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Bono kan niet zwemmen...
Ja!
Veel honden kunnen van nature NIET zwemmen; dat moeten ze soms leren, of ze leren het nooit.
Ga er dus nooit vanauit dat elke hond wel kan zwemmen als je 'm in het water zou mikken
(Reden genoeg voor een hond die dat niet gewend is om in paniek te schieten trouwens)
Wen honden dus altijd langzaam en dwing ze nooit.
Als ze het niet kunnen of niet kunnen / willen leren... tsja.. jammer dan?
De mijne kunnen en willen het niet. In zee gaan ze nooit verder dan buikdiep en in "gewone" plassen??? Dat laten ze uit hun bol
Suzanne
Veel honden kunnen van nature NIET zwemmen; dat moeten ze soms leren, of ze leren het nooit.
Ga er dus nooit vanauit dat elke hond wel kan zwemmen als je 'm in het water zou mikken
(Reden genoeg voor een hond die dat niet gewend is om in paniek te schieten trouwens)
De mijne kunnen en willen het niet. In zee gaan ze nooit verder dan buikdiep en in "gewone" plassen??? Dat laten ze uit hun bol
Suzanne
- sabje84
- Actief
Tjah Bono wil dus wel Heeeel graag maar ik ben zo bang dat hij nog eens gaat verzuipen op deze manier.Suzanne123 schreef:Ja!
Ga er dus nooit vanauit dat elke hond wel kan zwemmen als je 'm in het water zou mikken![]()
Suzanne
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
niet elke hond zwemt van nature uit hoor.
Bij de training van mijn honden voor de knpv. heb ik dikwijls zat honden moeten leren zwemmen met een dubbele lijn, maar uiteindelijk zwommen ze allemaal.
Bij de training van mijn honden voor de knpv. heb ik dikwijls zat honden moeten leren zwemmen met een dubbele lijn, maar uiteindelijk zwommen ze allemaal.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- sabje84
- Actief
En hoe leer je een hond dat dan?daywalker schreef:niet elke hond zwemt van nature uit hoor.
Hij vind het namelijk wel heel erg leuk...Dus zou hem het graag goed willen aanleren zodat ik niet steeds mijn hart hoef vast te houden als hij het water in rent.
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
ik heb je een pb gestuurd met een uitlegsabje84 schreef:En hoe leer je een hond dat dan?daywalker schreef:niet elke hond zwemt van nature uit hoor.
Hij vind het namelijk wel heel erg leuk...Dus zou hem het graag goed willen aanleren zodat ik niet steeds mijn hart hoef vast te houden als hij het water in rent.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
geef de hond wat in zijn bek dan houdt hij automatisch zijn kop lager en zal dan ook dieper in het water liggen. honden die nog niet zo vaak hebbben gezwommen zwemmen vaak zo.
ellen
ellen
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
een hondenzwemvest aan en samen zwemmen, of aan de lange lijn laten zwemmen. Leer hem ook te sturen door hem vast te houden onder zn buik.
Boris kon wel zwemmen, maar lag altijd erg diep. Ik heb 1 zomer lang af en toe samen met hem gezwommen en aan de lijn bochtjes leren maken. Nu ligt hij een heel stuk hoger in het water!
Boris kon wel zwemmen, maar lag altijd erg diep. Ik heb 1 zomer lang af en toe samen met hem gezwommen en aan de lijn bochtjes leren maken. Nu ligt hij een heel stuk hoger in het water!

- sabje84
- Actief
tollerlover schreef:geef de hond wat in zijn bek dan houdt hij automatisch zijn kop lager en zal dan ook dieper in het water liggen. honden die nog niet zo vaak hebbben gezwommen zwemmen vaak zo.
ellen
hihi onze andere honden hebben het nooit gedaan en de 5 honden van mijn ouders ook nooit.
Ik hoop dat hij het gaat leren.
Ik had hem al een balletje gegeven al vind ik dat wat eng want Damian onze Jackrussel verzuipt juist als hij wat in zijn bek krijgt(hij krijgt dan teveel water binnen)
Ik heb geloof ik vreemde honden haha
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb een Stafford gehad die niet kon zwemmen. Ze ging dan in standje paniek. En toch was ze gek op water. Met een hoop begeleiding en geduld kom je een heel eind.
-
Dalisa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.
oh wat gek ik wist niet dat sommige honden niet konden zwemmen!
Yenna is toen ze klein was in het water gevallen, ik heb toen mijn hand onder haar buik gehouden, sindsdien kon ze gewoon zwemmen. het is net een bever als ze door het water glijdt xD
Yenna is toen ze klein was in het water gevallen, ik heb toen mijn hand onder haar buik gehouden, sindsdien kon ze gewoon zwemmen. het is net een bever als ze door het water glijdt xD

met dank aan Sanner
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Een goede manier om Bono te leren zwemmen is mét hem het water in te gaan En dan met je hand onder zijn buik zorgen dat zijn achterhand niet zo diep wegzakt. Het beste is als zijn rug recht is, want dan kan hij zijn achterpoten ook goed gebruiken.
Waarschijnlijk heeft hij dan snel door dat die houding comfortabeler zwemt..
Waarschijnlijk heeft hij dan snel door dat die houding comfortabeler zwemt..

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Shaggy onze ambull kon wel zwemmen..tenminste hij had een goede techniek en zwom heel graag..alleen zijn bulldoggen van voor heel zwaar (borstkast) en dus zakte hij altijd naar voor als hij langere tijd ging zwemmen..dus als hij langer ging zwemmen kreeg hij zijn zwemvest aan..zo zwom hij echt uren (op vakantie bij een meertje bv met in het midden een eilandje en dan weer terug en weer en weer haha)

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- sabje84
- Actief
Ik ben alleen zo bang dat hij per ongeluk door zijn wild getrappel mij pijn doet.
Hij heeft namelijk heel harde nagels(lijken wel harder wel dan normaal).
daar doet hij me nu al vaker pijn mee per ongeluk.
Maar we hebben het besproken en we gaan van de zomer zeker proberen samen te zwemmen met 2 lange lijnen.
Gaan we meteen kijken of Kenzo miss wel wil zwemmen als wij ook in het water zijn.
Hij heeft namelijk heel harde nagels(lijken wel harder wel dan normaal).
daar doet hij me nu al vaker pijn mee per ongeluk.
Maar we hebben het besproken en we gaan van de zomer zeker proberen samen te zwemmen met 2 lange lijnen.
Gaan we meteen kijken of Kenzo miss wel wil zwemmen als wij ook in het water zijn.