Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Romeins cijfer in de stamboomnaam
Moderator: moderatorteam
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Romeins cijfer in de stamboomnaam
Een van mijn pups gaat heten naar een eerdere pup die ik gefokt heb en waar ze op lijkt en ik zou als stamboomnaam graag Lyn II willen.
Mag ik een Romeins cijfer gebruiken of moet ik maar gewoon twee hoofdletters i op de geboorteaangifte zetten? De stamboom word tenslotte toch ook in hoofdletters getypt.
Mag ik een Romeins cijfer gebruiken of moet ik maar gewoon twee hoofdletters i op de geboorteaangifte zetten? De stamboom word tenslotte toch ook in hoofdletters getypt.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Romeins cijfer in de stamboomnaam
Volgens mij wel. Een hond van Ushi's fokker heet Xanto III en dan de kennelnaam. Maar ik twijfel nou of dat een nederlands gefokte hond is.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
De romeinen schrijven het toch ook met twee hoofdletters I? Hoe zou je het anders willen doen?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Riboet
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, was er maar een andere manier, want helaas de Raad heeft zojuist de aanvraag naar me teruggestuurd.
Dus Lyn II (twee keer hoofdletter i) wordt niet geaccepteerd met als reden:
'cijfers en losse letters in de naam van de hond zijn niet toegestaan' .
Nu vind ik twee keer hoofdletter I geen losse letters, maar goed. Ze hebben er met pen achtergezet: nr 2.
Ja dat moet de betekenis zijn, maar dat mag niet met cijfers, dus ik had graag twee keer de letter i gehad.
Iemand een andere suggestie voor nr. 2 ?
Nu vind ik twee keer hoofdletter I geen losse letters, maar goed. Ze hebben er met pen achtergezet: nr 2.
Ja dat moet de betekenis zijn, maar dat mag niet met cijfers, dus ik had graag twee keer de letter i gehad.
- dagmar88
- Zeer actief
Lyn La Deuxième, helemaal geen rare naam voor een Frans bulletjeRiboet schreef:Ja, was er maar een andere manier, want helaas de Raad heeft zojuist de aanvraag naar me teruggestuurd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Lyn Deux ? het is toch een fransje ook?
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat raar? Onze hond heeft ook een losse letter in zijn naam (namelijk de 'a').Riboet schreef:Ja, was er maar een andere manier, want helaas de Raad heeft zojuist de aanvraag naar me teruggestuurd.
Misschien kan je haar Lynn noemen? Of Lynii?

Iedere dag feest!
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb ook een hoop gedoe gehad met de Raad. 1 van mijn teefjes heet Badb Catha op de stamboom. En die B achter de D accepteerden ze niet. Helaas voor de Raad kwamen ze daar niet mee weg. Ik heb een hele uitdraai van de betekenis retour gestuurd en toen moesten ze de naam accepteren.
Ik zou het anders ook in het frans doen. Is wel toepasselijk en ik vind het wel mooi staan ook eigenlijk.
Ik zou het anders ook in het frans doen. Is wel toepasselijk en ik vind het wel mooi staan ook eigenlijk.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
De A staat echt los. Op zijn stamboom staat de kennelnaam + "It's A Kind Of Magic".Mizzsylver schreef:wat was hun reden dan dat ze het niet accepteerden?dogo4ever schreef:Ik heb ook een hoop gedoe gehad met de Raad. 1 van mijn teefjes heet Badb Catha op de stamboom. En die B achter de D accepteerden ze niet. Helaas voor de Raad kwamen ze daar niet mee weg. Ik heb een hele uitdraai van de betekenis retour gestuurd en toen moesten ze de naam accepteren.
@Magis, staat die A ook echt los of met een "
Broer van mijn hond heeft een losse I voor zijn stamboomnaam staan (dit was het I-nestje, dus de naam moest met een I beginnen. Zij hadden al iets anders bedacht en hebben toen een losse I ervoor gezet).

Iedere dag feest!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Magic schreef:De A staat echt los. Op zijn stamboom staat de kennelnaam + "It's A Kind Of Magic".Mizzsylver schreef:wat was hun reden dan dat ze het niet accepteerden?dogo4ever schreef:Ik heb ook een hoop gedoe gehad met de Raad. 1 van mijn teefjes heet Badb Catha op de stamboom. En die B achter de D accepteerden ze niet. Helaas voor de Raad kwamen ze daar niet mee weg. Ik heb een hele uitdraai van de betekenis retour gestuurd en toen moesten ze de naam accepteren.
Broer van mijn hond heeft een losse I voor zijn stamboomnaam staan (dit was het I-nestje, dus de naam moest met een I beginnen. Zij hadden al iets anders bedacht en hebben toen een losse I ervoor gezet).
had hier in mijn G-nes G'Viho, dat werd afgekeurd, maar GViho mocht wel....dus zonder spatie of '
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Lynn Too?
Als in in "óók Lynn" klinkend als two (twee)?
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
dogo4ever
- Zeer actief
Bij de naam Badb vonden ze de combinatie d en b samengestelde letters. Maar het is nou eenmaal een naam uit de Keltische mythologie dus die schrijf je gewoon zo. Ik heb ze toen een print gestuurd met deze uitleg en wie het was etc etc. En toen kregen we uiteindelijk de boom. Ik was hier een beetje pissig over omdat ik vlak daarvoor een akkefietje had met ze over een stamboomnaam. In de duplicaat stamboom van een door ons gefokte hond stonden cijfers tussen zijn stamboomnaam. Dit was zijn naam gewoon niet en het mag ook niet. Jij hoeft als fokker echt niet te proberen om de stamboomnaam uit cijfers te laten bestaan. Toen was de database nog online en kon ik met die cijfers achterhalen dat het ging om een nhsb nummer van een hond die bij dezelfde eigenaar zat als waar de reu net weg was. Maar dat is een gedoe geweest om er voor te zorgen dat ze de fout die ze zelf gemaakt hadden, recht gezet te krijgen. Ik heb toen ook de stamboomaangifte papieren en de hele mikmak opgestuurd om het voor elkaar te krijgen. En dan vallen over dat de letters d en b aan elkaar stonden. Tja, dat kon ik op dat moment heel slecht hebben.Mizzsylver schreef:wat was hun reden dan dat ze het niet accepteerden?dogo4ever schreef:Ik heb ook een hoop gedoe gehad met de Raad. 1 van mijn teefjes heet Badb Catha op de stamboom. En die B achter de D accepteerden ze niet. Helaas voor de Raad kwamen ze daar niet mee weg. Ik heb een hele uitdraai van de betekenis retour gestuurd en toen moesten ze de naam accepteren.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
De Raad is op dit moment super streng met de stamboomnamen, van mijn mijn huidige nestje zijn 3 van de 5 namen afgekeurd vanwege de letter U in het engels en dan kan niet volgens hun. Van mijn vorige nestje (inmiddels 4 maanden oud dus stambomen allang bij nieuwe eigenaren) zijn met terugwerkende kracht 4 stamboomnamen niet goed gekeurd en dus moeten de stambomen terug. In discussie gaan heeft geen enkele zin, zij winnen toch!!!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Riboet
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, ja, daar zaten we ook al mee, maar het is te lang. De kennelnaam is 15 letters en ze heet ook nog Princess Lyn... Ja, in het Engels, kennelnaam is ook in het Engels namelijk.dagmar88 schreef:Lyn La Deuxième, helemaal geen rare naam voor een Frans bulletje
Madelief schreef:Lynn Too?
Aaach, die vind ik leuk!
Erg leuk alternatief, ik ga dit maar op het papier terug invullen en hopen dat de raad niet al te moeilijk meer doet. Dan wordt het Princess Lyn Too from Nala's Empire.
Ik laat het nog wel weten hoe het afloopt.