Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting omhoog voor asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

Re: Hondenbelasting omhoog voor asiel

Ongelezen bericht door mum »

**Nancy** schreef:Hier liep een tijdje geleden een hond zonder baasje,had wel een halsband aan.
Maar het was een herder,en omdat ooit aangevallen ben door een herder,ben ik bij voor mij vreemde herder voorzichtig.

Ik ben met mijn 3 meiden naar huis gelopen,
en belde dus het asiel,daar zit de dierenambulance bij in.
Ik gaf door waar de hond was en of ze em misschien konden ophalen.

Ze hadden heel de dag geen tijd,of ik em niet even in mijn auto kwam brengen..........
tjaaa en dag hoor.

Nee het asiel en de dierenambulance zijn hier niet zo jofel.
Ik woon ook in Tilburg, en hier loopt een broodmager poesje rond, het is gewend aan mensen want ik kon ze zo optillen, ik belde hiervoor het asiel en toen kwamen die grapjassen doodleuk aan dat een kat zwerfrecht heeft en dat ik haar geen eten meer moet geven want dan gaat ze niet meer terug naar haar eigen huis en oppakken mag ook niet want dan ben je klaarblijkelijk een dief, ik stond perplex, ik mocht haar uiteraard wel zelf komen brengen en na betaling daar achterlaten :piew:
En tot zover het tilburgs dierenasiel...........
life is good
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Vandaag is het de hondenbelasting, morgen weer wat anders, er wordt altijd wel wat nieuws gevonden om de mensen geld uit hun zakken te trekken. :ugh:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lindaatje schreef:
**Nancy** schreef:Hier liep een tijdje geleden een hond zonder baasje,had wel een halsband aan.
Maar het was een herder,en omdat ooit aangevallen ben door een herder,ben ik bij voor mij vreemde herder voorzichtig.

Ik ben met mijn 3 meiden naar huis gelopen,
en belde dus het asiel,daar zit de dierenambulance bij in.
Ik gaf door waar de hond was en of ze em misschien konden ophalen.

Ze hadden heel de dag geen tijd,of ik em niet even in mijn auto kwam brengen..........
tjaaa en dag hoor.

Nee het asiel en de dierenambulance zijn hier niet zo jofel.
Ik woon ook in Tilburg, en hier loopt een broodmager poesje rond, het is gewend aan mensen want ik kon ze zo optillen, ik belde hiervoor het asiel en toen kwamen die grapjassen doodleuk aan dat een kat zwerfrecht heeft en dat ik haar geen eten meer moet geven want dan gaat ze niet meer terug naar haar eigen huis en oppakken mag ook niet want dan ben je klaarblijkelijk een dief, ik stond perplex, ik mocht haar uiteraard wel zelf komen brengen en na betaling daar achterlaten :piew:
Zoiets is het in Eindhoven ook. Ik heb er een paar jaar gewerkt en de regels die er zijn??? Daarvoor mogen ze wel een keer naar Engeland gaan kijken, hoe hard de RSPCA werken en wat die allemaal doen voor de dieren.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Ik heb mijn kennelnaam vandaag ingedient bij de RvB.
Binnenkort dus mooi minder belasting betalen ;-)
Afbeelding
daywalker
Zeer actief

**Nancy** schreef:Ik heb mijn kennelnaam vandaag ingedient bij de RvB.
kan je ook meteen voer bestellen aan kenneltarief :ok:
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

daywalker schreef:
**Nancy** schreef:Ik heb mijn kennelnaam vandaag ingedient bij de RvB.
kan je ook meteen voer bestellen aan kenneltarief :ok:
De dames eten hier Rodi(kvv),weet niet of dat lukt hihihi

Zitten er nog meer van die leuke verrassingen aan een kennelnaam?
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Neeltje schreef:
lindaatje schreef:Ik woon ook in Tilburg, en hier loopt een broodmager poesje rond, het is gewend aan mensen want ik kon ze zo optillen, ik belde hiervoor het asiel en toen kwamen die grapjassen doodleuk aan dat een kat zwerfrecht heeft en dat ik haar geen eten meer moet geven want dan gaat ze niet meer terug naar haar eigen huis en oppakken mag ook niet want dan ben je klaarblijkelijk een dief, ik stond perplex, ik mocht haar uiteraard wel zelf komen brengen en na betaling daar achterlaten :piew:
Zoiets is het in Eindhoven ook. Ik heb er een paar jaar gewerkt en de regels die er zijn??? Daarvoor mogen ze wel een keer naar Engeland gaan kijken, hoe hard de RSPCA werken en wat die allemaal doen voor de dieren.
Dat toch gewoon de Nederlandse wet? Daar kunnen asielen toch niets aan doen?
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ja misschien de belastingdienst Nancy die willen weten hoeveel honden je gefokt hebt.
Hier in Eindhoven voldoet het gebouw van het dierenasiel niet meer aan de gestelde eisen.
Het is zwaar veroudert en zou begin volgend jaar gesloten worden, omdat er geen geld is voor nieuwbouw.
Dat hier de gemeente het geld dat wij betalen aan hondenbelasting dan eens in een nieuw te bouwen asiel stoppen, dan doen ze eens 'n keer wat goeds.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: Als het hier naar de dierenambulance zou gaan heb ik plotseling geen honden meer.
Wat een ongeorganiseerde, ongeïnteresseerde, onvriendelijke prutzooi is het daar :mep:
daywalker
Zeer actief

dagmar88 schreef::ugh: Als het hier naar de dierenambulance zou gaan heb ik plotseling geen honden meer.
Wat een ongeorganiseerde, ongeïnteresseerde, onvriendelijke prutzooi is het daar :mep:
hier in Bergen op Zoom is het ook associaal gesteld met die zogenaamde dierenambulance.
Enkele jaren terug, lag er bij de overburen een hond (leonberger) in de blakende hitte. Geen eten, geen drinken, en de hond was epileptisch. Eerst dacht ik dat er een kind lag te jammeren, maar het was gewoon dat arm beest in doodstrijd.
Ik heb toen meteen de politie gebeld en de dierenambulance. De politie was snel ter plekke omdat ik redelijk overtuigend was in mijn woede. De dierenambulance liet 3/4u op zich wachten en toen hij eindelijk arriveerde, bleek het gewoon een compleet lege bus te zijn, zonder enige vorm van hulpmiddelen aan boord, zonde van het wachten dus in deze situatie.
Enfin hond naar de dierenarts gereden in een lege bus, waar het dier uiteindelijk is gestorven in mijn armen.
Dus als mijn geld hier ook naar de dierenambulance moest gaan, ben ik ook klaar met betalen van hondenbelasting.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”