Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

200 honden afgemaakt...wie helpt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: 200 honden afgemaakt...wie helpt?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Inc schreef:En als dat laatste nou eens zou gebeuren :U:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=220964
het gaat helemaal niet om de stichting die jij aanhaalt, die heeft niets maar dan helemaal niets met dit transport temaken, je gooit 2 dingen door elkaar.
Voor alle honden die aankwamen met dit transport zijn opvanggezinnen gevonden voordat ze hierheen kwamen, er zijn niet meer honden gekomen dan dat er plekken waren, plus er is back up... dat wil uietraard niet zeggen dat het niet mis kan gaan dat zal ik niet beweren maar de stichtingen van dit transport zijn erg secuur daarin ... ookal is dit transport erg groot wat ze normaal niet doen , dus even iets anders... maar alle honden zitten in opvang met optie tot adoptie of wirden geevalueerd en zullen geadopteerd kunnen worden ...
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

:scratch: :denken: dat gebeurt met honden van hier toch ook wel eens?
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

daywalker schreef:

:scratch: :denken: dat gebeurt met honden van hier toch ook wel eens?
Ik wil net zeggen.. hoeveel topics hebben we op dit forum wel gehad waarin de hond zijn of haar lip optrok en dan weg moest ivm de kinderen of weet ik veel watvoor excuus.. de hond blafte, te waaks ... noem maar op, zelfs de meest lullig dingen heb ik voorbij zien komen als geen klik hebben met.. en dan kon de hond ook moven....
Maar dan nog, ik vind dat een stichting verandwoordelijk blijft voor hun honden dus ik vind zeker dat de stichting in deze plekken open moet houden voor dit soort gevallen, en ik kan alleen maar hopen dat ze van deze zaak geleerd hebben.
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik vind de transport van werkhonden en zeker een hele dag in een auto zitten ook niet altijd even tof inderdaad, zou het zelf ook niet zo aanpakken, maargoed, het is ook helemaal mijn sport niet. Maar het is wel een nonargument waar ik altijd heel erg kriegelig van wordt. Dat een ander het óok niet goed aanpakt, of zelfs erger of nuttelozer, maakt je eigen aanpak (of de aanpak die je verdedigd), toch niet meteen oké?

Ik vind het schandalig hoe die honden vervoerd zijn, ik had er niet veel van verwacht toen ik er over las, maar dit slaat echt alles, vijf hoog opgestapeld in een transportbus voor 2 dagen. Hoe zijn ze in hun waterbehoefte voorzien, en hun eten, en beweging? Er wordt moord en brand geschreeuwd over hoe varkens naar de slager vervoerd worden, dit is net zo vreselijk.

Ook ik begrijp de goede bedoelingen heus wel, maar pak het dan gewoon goed aan.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Nou ja, dat dus.

Ik ben helemaal niet tegen honden naar NL halen, maar doe dat dan per geval en niet per 100 gevallen. En al helemaal niet op deze manier. That's all.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

heb je contact opgenomen met de stichtingen om tevragen hoe dat zat met water en eten... of neem je dit maar gewoon aan??
Gewoon even een mailtje en vragen.. je krijgt gewoon antwoord hoor en dan zal je horen dat dat echt niet zo slecht geregeld was... en het vervoer tja dat verdiende ( nogmaals :roll: ) geen schonheidsprijs nee, maar ze zijn er niet dood aangegaan of er verdomde slecht uitgekomen, er was goede zorg op het terrein waar ze aankwamen en het viel hardstikke mee...
Zoals jullie het doen overkomen heeft alles 3 dagen in een snikhete wagen zonder eten en drinken gezeten en was alles hardstikke ziek...
Allemaal aannames en niemand heeft de moeite genomen om tevrage hoe dat nu echt gegaan is.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nacho is ook in een busje vervoerd van Spanje naar Nederland..in een bench.
Jazz kwam met het vliegtuig uit Curacao en heeft ook iets van 15 uur achter elkaar in een bench gezeten.
Ze leven allebei nog hoor, zonder trauma's. :F:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Sowieso vond ik het bij deze aankomst al erg goed dat ze een dierenarts enz... klaar hadden staan. Dat zie je bij de meeste aankomsten ook niet. Was allemaal goed geregeld voor de honden.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Inc schreef:Nou ja, dat dus.

Ik ben helemaal niet tegen honden naar NL halen, maar doe dat dan per geval en niet per 100 gevallen. En al helemaal niet op deze manier. That's all.
en als je ged leest staat er ook dat deze stichtingen dat normaal ook niet doen zo groot... het is allemala kleinschalig en normaal met vluchtbegeleiding of met een paar in een busje zodat ze onderweg eruit kunnen, ergens kunnen overnachten etc.. alleen nu dus deze uitzondering.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

nood breekt wet,en ik zie wel vaker ook op tv dat ze massaal zo honden ergens vandaan halen en transporteren,zie het probleem ook niet zo,als alles netjes gestapeld staat en de reis verloopt rustig en soepel,och of ze dan in een vliegtuig in een bench zitten of zo in een vrachtwagen..

plus dat voor vele honden er een nieuw leven voor ze staat te wachten,dan maar 2 dagen knijp zitten in een bench maar de komende jaren van hun leven een prachtleven hebben..

de hondjes zelf zijn het allemaal allang weer vergeten...die leven met het moment,en zijn als het meezit zichzelf gruwelijk aan het laten verwennen :D
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik wéét het niet hoor.

Maarre...die chloorinjecties schijnen dus gelul van het zuiverste water te zijn.
Althans, volgens iemand die in Spanje werkt met asielhonden.
Lulargument dus, waarschijnlijk gericht op emotioneel effect.

Dan dat massa-vervoer.
Tsja.
Ik vind massa-vervoer van varkens of paarden naar Italïe al dieronterend.
Maar "dat is ánders", begrijp ik :ugh:
Want "dit wordt uit dierenliefde gedaan" :ugh:
Uh-huh.

En dan wordt er herhááldelijk gezegd - door de mensen die dit transport verdedigen!!!- "dit verdient niet de schoonheidprijs.".
Nee. Ik denk dat we het dáár allemaal over eens kunnen zijn :ugh:

Weet je wat, geef mijn portie maar aan Fikkie.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inc schreef:Misschien even de roze bril afzetten?
Mens wat ben jij een zuurpruim.
Ik zie je zelden positief reageren ,op zowat elk onderwerp.
Iets structureels heb je zelden bij te dragen ,het ontbreekt je dan ook wel wat aan kennis daarvoor ,maar zeiken en zieken kun je als de beste.
Niet alleen in dit topic hoor maar zowat over het hele forum verspreid je die trailer trash diaree van je :kotz:
tineke

Kimmie schreef:nood breekt wet,en ik zie wel vaker ook op tv dat ze massaal zo honden ergens vandaan halen en transporteren,zie het probleem ook niet zo,als alles netjes gestapeld staat en de reis verloopt rustig en soepel,och of ze dan in een vliegtuig in een bench zitten of zo in een vrachtwagen..

plus dat voor vele honden er een nieuw leven voor ze staat te wachten,dan maar 2 dagen knijp zitten in een bench maar de komende jaren van hun leven een prachtleven hebben..

de hondjes zelf zijn het allemaal allang weer vergeten...die leven met het moment,en zijn als het meezit zichzelf gruwelijk aan het laten verwennen :D
Ik zie het grote probleem ook niet zo hoor ,ik vind er trouwens prachtige foto's tussen zitten.
Ooit heb ik ,zo'n 12 jaar geleden ,wat hondjes van Sri Lanka meegenomen naar hier.
Ik had ze op straat gevonden was er mee naar de da geweest en mocht ze van de reisorganisatie meenemen naar Nederland.
Maar ja het was wel een vlucht van zo'n 14 uur alles bij elkaar.
Ik heb toch de afweging gemaakt van 14 uur zonder eten in het vliegtuig tegenover de rest van hun leven en heb ze meegenomen.
Het waren pups overigens.
Op schiphol direct in een toilet ze schoongemaakt ,ze hadden zichzelf bevuild ,eten en drinken gegeven en ze mee naar huis genomen en geplaatst.
Ik kan me dit soort beslissingen uit emotie wel voorstellen en als het eenmalig is zie ik er ook niet zo'n groot probleem, in als het grote plaatje,in het land van herkomst,ook maar niet uit het oog wordt verloren :wink:
tineke

Miranda schreef:Ik vind massa-vervoer van varkens of paarden naar Italïe al dieronterend.
Maar "dat is ánders", begrijp ik :ugh:
Want "dit wordt uit dierenliefde gedaan" :ugh:
Uh-huh.
Het lijkt mij inderdaad wezenlijk anders of je naar de andere kant van Europa wordt vervoerd om goedkoop geslacht te worden of om een ander,beter,leven te krijgen.
Kortom appels en peren :roll:
Gill
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Spaanse & Poolse kruising

Ongelezen bericht door Gill »

Wat een aannames worden er hier gedaan zeg... Als je graag je mening wilt geven over dit gebeuren, neem dan tenminste de moeite om je erin te verdiepen hoe het daadwerkelijk is gegaan. Ongefundeerde kritiek geven is zo gemakkelijk, een onderbouwde mening kost schijnbaar wat meer (teveel) moeite.
Afbeelding
Kimmie

:scratch: als de mensen die tegen zijn het nu even aan mij uitleggen,als iemand hierop vakantie gaat naar spanje en zijn/haar hond meeneemt in een bench is het allemaal ozo veilig en niemand vind dat vreselijk,nu worden er honden uit spanje hierheen gehaald,allemaal een eigen bench ( waar ze een eigen ruimte hebben om in te liggen enz,is wel wat anders als vee op een wagen wat geen kant op kant behalve hun voorganger te pletten),met enige verschil,dat de benches op elkaar gestapeld waren en ze zo naar nederland vervoerd zijn...

ik zag in een ander topic dat mensen hun honden vervoeren in vaste benches per 4 waarvan 2 boven de ander zaten,is toch hetzelfde principe,een hond weet niet hoelang hij reist of dat nu 2 uur of een dag is....

ik ken mensen die met huskies sporten en die hebben en auto met 16 vakken waarvan ook de honden van buiten af boven/naast elkaar verplaatst worden en zo de hele wereld afreizen voor wedstrijden... :19: ,maar dat zal dan wel anders zijn omdat ze sporten met de hond ( al zitten ook deze dieren soms 2 dagen in die auto voor ze op de plaats van bestemming zijn)

alleen ziet zo'n vrachtwagen met verschillende benches er rommelig uit,maar goed op elkaar gestapeld zie ik voor die 2 dagen geen probleem,nee...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Omdat dit een zgn eenmalig gebeuren is kan het door de beugel?

Als het bvb tweewekelijks zou gebeuren kan het dan ook nog door de beugel?
Kimmie

ik denk dat over het algemeen genomen,dit het meest vriendelijke diertransport is,om masaal dieren te vervoeren.Als we alleen kijken naar dieren vervoeren en niet naar het type dier.

er worden ook wel op andere manieren dieren vervoerd,een hond heeft in een bench meer ruimte als een slachtvarken die op transport staat of slachtkip...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Afgezien van de manier waaróp de honden vervoerd worden, zou een wekelijks transport van zeg 50 honden vanuit een asiel in Spanje door de beugel kunnen?
tineke

Wil de hond schreef:Afgezien van de manier waaróp de honden vervoerd worden, zou een wekelijks transport van zeg 50 honden vanuit een asiel in Spanje door de beugel kunnen?
Het gaat mij zozeer niet om aantallen alswel hoe er alle bijkomende zaken wordt omgesprongen.
Bijkomende zaken als opvang ,achtervang daarvoor ,informatie over de honden ,plaatsbaarheid en kans op een geslaagd leven alhier,en uiteraard lest but not least wat er aldaar wordt gedaan om de stroom te doen verminderen.

Ik begrijp dat dit vanuit een noodsituatie is gegaan en dat dit niet standaard is bij de organisaties die zich hier voor in hebben gezet.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie best de voordelen voor de betrokken honden en mensen.

Maar ik denk dat dit soort acties, zelfs al zijn ze perfect georganiseerd, bijdragen aan het in stand houden van de problemen in Spanje. En zodoende bijdragen aan onmetelijk dierenleed.
Kimmie

maar Wil de hond,die honden worden anders geeuthanaseerd en maken dan toch dáárdoor nieuwe plek voor andere honden?

ik denk zolang de mentaliteit in spanje niet veranderd ten opzichte van dieren ( óók met stierengevechten,geitjes die van torens afgegooit worden,en het ophangen van windhonden op gruwelijke wijzes) dat het toch al dweilen met de kraan open is,of je nu massaal laat inslapen of dieren red en naar een ander land brengt,tis om het even..het fokken en dumpen gaat daar toch door..

feit blijft dat die paar kleine organisaties proberen op kleine schaal daar waar ze kunnen te helpen,de mensen voortelichten en castraties te verzorgen ,asiels te verbeteren,de dieren ter plaatse te helpen enz enz,maar ook deze organisaties zijn een druppel op een gloeiende plaat als je ziet hoé groot een land als spanje is.

en toch ben ik wel blij voor die paar honden die dan een beter leven hier kunnen krijgen...
Kimmie

spanje vervoerd honden overigens zelf zo:
Afbeelding

nou dan is het vervoer in benches in een gekoelde vrachtwagen toch niet zo heel slecht....
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

De tegenstanders zullen er niet tegen zijn omdat de honden in een bench zijn vervoerd, maar de bensches waren op elkaar gestapeld en stonden niet goed vast als de chauffeur hard moet remmen omdat er iets onvoorziens gebeurd liggen al die benches door elkaar en misschien schieten er dan een paar open.

Bij honden die door hun baasjes meegenomen worden staan de benches in het algemeen steviger vast.

En ik denk ook dat door dit soort acties de misstanden in Spanje zo blijven, er wordt hier nogal hard geoordeeld tegenover iemand die een pup haalt bij een broodfokker en de commentaren zijn dan niet mis dit is precies hetzelfde nu blijven de misstanden in Spanje ook hetzelfde net zoals ook broodfokkers blijven bestaan omdat er mensen zijn die daar een pup kopen.

Mensen moeten eens niet zo uit emoties reageren. Deze problemen blijven toch bestaan, er blijven altijd mensen die hun honden slecht behandelen, je kan doen wat je wil het is toch dweilen met de kraan open.

De problemen kunnen beter in het land zelf aangepakt worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Kimmie schreef:spanje vervoerd honden overigens zelf zo:
Afbeelding

nou dan is het vervoer in benches in een gekoelde vrachtwagen toch niet zo heel slecht....
O, omdat een ander het nog slechter doet mogen wij het wel iets minder slecht doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kimmie schreef:spanje vervoerd honden overigens zelf zo:
Afbeelding

Bedoel je met die gekoelde vrachtwagen die huurvrachtwagen met dat zeiltje erover heen.??
Die was niet gekoeld lieverd.
De enige airco zou tijdens het rijden zijn geweest van het beetje tocht wat door de kieren kwam.
En dan mag je bliij zijn als hond dat je niet in de onderste bench zat.
Maar goed ze vielen er niet dood uit zo te zien.

Zaten wel 2 hele leuke bij . :I:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kimmie

:scratch: nou minder slecht,een bench is toch juist hét vervoermiddel voor honden,sterker nog er leven hier in nederland en dld honden dag en nacht in zo'n ding,onder het mom van ze voelen zich er zo veilig in..

ik vind het vervoeren in benchen wel 100x beter als dat ze in spanje vervoeren... vind het geen slechte oplossing om zoveel honden te vervoeren ,nee...

en hoe vast alles stond in die vrachtwagen weet ik niet,ik ben er niet bij geweest,ik neem aan dat daar echt wel op gelet is,dat er niet kwakkeloos zomaar benchen in die vrachtwagen gegooit zijn.

over het naar nederland of dld of belgie halen van buitenlandse honden ben ik neutraal in,dat gebeurd al jaren en er zijn mensen die juist daar hun hond vinden die ze graag willen hebben,zie daar geen bezwaar in...

mens zijn goed recht om daar zijn dier te halen waarvan hij/zij heel gelukkig van wordt.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

gonnie schreef:De tegenstanders zullen er niet tegen zijn omdat de honden in een bench zijn vervoerd, maar de bensches waren op elkaar gestapeld en stonden niet goed vast als de chauffeur hard moet remmen omdat er iets onvoorziens gebeurd liggen al die benches door elkaar en misschien schieten er dan een paar open.

Bij honden die door hun baasjes meegenomen worden staan de benches in het algemeen steviger vast.

En ik denk ook dat door dit soort acties de misstanden in Spanje zo blijven, er wordt hier nogal hard geoordeeld tegenover iemand die een pup haalt bij een broodfokker en de commentaren zijn dan niet mis dit is precies hetzelfde nu blijven de misstanden in Spanje ook hetzelfde net zoals ook broodfokkers blijven bestaan omdat er mensen zijn die daar een pup kopen.

Mensen moeten eens niet zo uit emoties reageren. Deze problemen blijven toch bestaan, er blijven altijd mensen die hun honden slecht behandelen, je kan doen wat je wil het is toch dweilen met de kraan open.

Als mensen nooit uit emotie zouden reageren werd er helemaal niets tegen dierenleed gedaan. Dat is namelijk wel je eerste drijfveer: mededogen hebben. Van daaruit ga je handelen.
En dat 'problemen toch wel blijven bestaan' en 'dweilen met de kraan open' vind ik zo'n verschrikkelijke dooddoener. :roll: Juist door mensen die zich inzetten (ter plaatse maar ook mensen hier die zich dierenleed, waar ook ter wereld, aantrekken) kunnen problemen aangepakt worden. Verdiep je bijvoorbeeld eens in het 'neuter and release' programma in Turkije. Of verdiep je in stichtingen en organisatie die aan educatie doen ter plaatse, die zich met de politiek bemoeien.
Dat makkelijke roepen altijd zonder dat je weet waar je het over hebt begint me een beetje de keel uit te hangen.
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Rami schreef:
gonnie schreef:De tegenstanders zullen er niet tegen zijn omdat de honden in een bench zijn vervoerd, maar de bensches waren op elkaar gestapeld en stonden niet goed vast als de chauffeur hard moet remmen omdat er iets onvoorziens gebeurd liggen al die benches door elkaar en misschien schieten er dan een paar open.

Als mensen nooit uit emotie zouden reageren werd er helemaal niets tegen dierenleed gedaan. Dat is namelijk wel je eerste drijfveer: mededogen hebben. Van daaruit ga je handelen.
En dat 'problemen toch wel blijven bestaan' en 'dweilen met de kraan open' vind ik zo'n verschrikkelijke dooddoener. :roll: Juist door mensen die zich inzetten (ter plaatse maar ook mensen hier die zich dierenleed, waar ook ter wereld, aantrekken) kunnen problemen aangepakt worden. Verdiep je bijvoorbeeld eens in het 'neuter and release' programma in Turkije. Of verdiep je in stichtingen en organisatie die aan educatie doen ter plaatse, die zich met de politiek bemoeien.
Dat makkelijke roepen altijd zonder dat je weet waar je het over hebt begint me een beetje de keel uit te hangen.
zo is het maar net Rami :ok: en diegene die alleen maar de slechte kanten willen zien, kan je toch niet overtuigen, beetje jammer, maar zo is het nu éénmaal
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”