Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De ene hond is eerder oud dan de andere..
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
De ene hond is eerder oud dan de andere..
valt mij op..Onze rottie Djerbo is nu 8 1/2 is is al aardig grijs is zijn snoet en begint al wat krakkemikkig te lopen, terwijl mijn vorige rot met 10 jaar nog door het leven stuiterde en pas na zijn 10e wat grijs begon te worden..(hij is uiteindelijk bijna 13 geworden..)..
Zien jullie ook verschil in ouder worden bij jullie honden?
Zien jullie ook verschil in ouder worden bij jullie honden?
Laatst gewijzigd door britty op 15 jul 2011 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Re: De ene hond is eerder ou dan de andere..
Niet alleen bij honden, bij mensen geldt dit ook.
De ene is de andere niet...Helaas!
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: De ene hond is eerder ou dan de andere..
jeps..de boxers van mijn vriendin zijn veel sneller oud ...haar eerste boxer was even oud als mijn ambull toendertijd..die stuiterde twee dagen voor zijn dood nog rond met 9 jaar..terwijl de boxer al met 6 jaar oud was..(uiteindelijk ook 9 geworden)
de boxer wat ze nu nog hebbe is met 5 jaar ook al ouder dan Nina met ruim 8 jaar...dat is nog een jonge hond
de boxer wat ze nu nog hebbe is met 5 jaar ook al ouder dan Nina met ruim 8 jaar...dat is nog een jonge hond

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: De ene hond is eerder oud dan de andere..
Ja ik merk het ook. Taiga wordt aankomende november 13 jaar, en ik ben gewend aan haar grijze snoet.
Maar soms zie ik honden die helemaal nog niet zo grijs zijn en dan soms nog ouder zijn dan zij.
Maar soms zie ik honden die helemaal nog niet zo grijs zijn en dan soms nog ouder zijn dan zij.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Bella is nu ruim 9 en begint echt oud te worden. Grijze toet en stram in dr pootjes. Simba is bijns 7 en die stuitert nog door het leven als een eeuwige puber....ook nog geen grijze haar te ontdekken, terwijl bella dat toen al wel had.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ja zie ik ook. Kira is net 10 jaar geworden maar als je drie jaar zegt, geloof j het ook. Die is nog echt jong en vitaal.
-
blondie
- Zeer actief
allebei hebben ze al een grijze snoet dat wel, maar wat actie en ondernemen betreft zie je soms niet wie de oudere is en wie de jongere. er zit hier vier jaar tussen de honden. En ik zie wel eens honden lopen dat ik denk aggos oud besje, wat beaamd wordt "hij is al ruim 8 jaar".. Ik knijp dan in mijn handen als ik zie hoe die ouwe van mij dan nog mee gaat en rondhobbelt en dat mensen niet zien dat hij bijna tien is als hij het beleven mag in januari.
Ook bekende hondjes vond ik sneu om te zien, voor mijn gevoel zo jong, maar qua gedrag en lichaam en geest al zo oud..
Ook bekende hondjes vond ik sneu om te zien, voor mijn gevoel zo jong, maar qua gedrag en lichaam en geest al zo oud..
- Hanneke2
- Zeer actief
Bij bekende hondjes zie ik ook enorme verschillen. Ik ken twee GR teefjes van allebei 13 jaar, de een loopt nog elke dag op haar gemakkie een grote wandeling mee, de ander is echt een oud wrakkie.blondie schreef: Ook bekende hondjes vond ik sneu om te zien, voor mijn gevoel zo jong, maar qua gedrag en lichaam en geest al zo oud..
En boxers...
Maar ook honden die al volwassen waren toen ik Jack nog maar net had, en die nog steeds vrolijk rondlopen. Vooral dat kleinere kruisingspul waar geen ras in te ontdekken valt lijkt het makkelijk 15 jaar vol te houden. Maar ook allerlei rashonden met boom, ook grote zoals bracco's en RR's zien we nog hoogbejaard lekker wandelen.
Ik denk dat het sowieso wel rasgebonden is, en ook een kwestie van flink mazzel hebben.
Lilo is volgens haar paspoort van ongeveer oktober 2003, die wordt dus 8, en da's qua gezondheid en rennen nog een jonge hond. Jack is wel heel erg grijs inmiddels, maar voor z'n dik 10 jaar doet hij het nog prima. Ik klaag niet met mijn 'ouwe' hondjes.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Toen Shendor nog geen 2 jaar was, werd aan mijn al gevraagd: "Dat is zeker al een oudje"
Shendor is nooit een spring in het veld geweest. Heeft altijd een beetje lopen sukkelen. Als hij een sprintje trekt zijn we altijd verbaasd. "Kijk nou, hij wordt wakker. Hij wordt nu 10 jaar, en is ook behoorlijk grijs. Maar is nog net zo als 8 jaar geleden.
Tycha is dan ook al behoorlijk grijs, maar moet toch wel iedere dag minimaal een uur kunnen rennen, om een beetje energie kwijt te kunnen. Zij is nu ruim 8.
Tycha is dan ook al behoorlijk grijs, maar moet toch wel iedere dag minimaal een uur kunnen rennen, om een beetje energie kwijt te kunnen. Zij is nu ruim 8.

Groetjes Marja
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Odin ziet er oud uit en is ook oud (10)
Ivan ziet er nog steeds uit als een pup, haast geen grijze haar en nog steeds dat puppiebekkie, en hij is ook 10. Ook in gedrag is Ivan een stuk jonger en qua gezondheid ook.
Ivan ziet er nog steeds uit als een pup, haast geen grijze haar en nog steeds dat puppiebekkie, en hij is ook 10. Ook in gedrag is Ivan een stuk jonger en qua gezondheid ook.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Hier was ook best een verschil. 1 boxer was met 6 al echt oud en is uiteindelijk ook maar 8 jaar mogen worden. De oudste is bijna 14 geworden maar die had nog dagelijks zijn gekke 5 minuten (dan wel op zijn oudjes) en de ander liep ook nog tot bijna haar dood zo met de bal te spelen (deze is 10 geworden)
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Raja onze rottweiler heeft hier en daar een grijs haartje in zijn vacht, en die is pas 2!

Made by _Inge_
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Loekie is net vandaag 12 geworden, maar ziet er nog uit als een jonge vent en gedraagd zich ook nog zo. Z'n snoet begint nu net een klein beetje grijs te worden, maar dat valt nog niet erg op. Hier is de veroudering dus nog niet goed te zien, maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk. (al hoop ik wel dat dat nog even duurt!
)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Mats had met 2 jaar al een enorme grijze sik, maar is t/m haar 12de niet oud geweest. Ze kon alles nog, rennen, zwemmen en takken slepen.
Eigenlijk is ze in 2 weken tijd echt oud geworden, maar toen was ze ook al 13,5.
Eigenlijk is ze in 2 weken tijd echt oud geworden, maar toen was ze ook al 13,5.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Bayko is nu 9,5 en sinds een half jaar ongeveer merk ik dat ie 'ouder' begint te worden. Hij wordt opeens grijs op z'n koppie en heeft nog sneller dan in z'n jonge jaren last van de warmte. In dat laatste zal de chronische bronchitis waar hij sinds een tijdje mee kampt vast ook een aandeel hebben. Toch loopt hij nog met het grootste gemak wandelingen van vier uur aan een stuk, gaan z'n sprongen en doggydancedingetjes nog net zo soepel als toen hij een jonge god was en kan ie nog heel hard rennen als meneer denkt dat er iets te drijven valt
Full speed tikkertje met Cyntha is ook een favoriete bezigheid, of loeihard achter de bal aan. Z'n heupen zijn ook nog in topconditie weet ik toevallig omdat er recent nog foto's zijn gemaakt vanwege een andere (tijdelijke) kwetsuur. Lichamelijk gaat het dus eigenlijk nog wel goed, maar in z'n koppie is er volgens mij wel wat aan het veranderen. Hij lijkt geluidgevoeliger te worden en af en toe kan ie heel raar afwezig voor zich uit staan staren. Soms ben ik bang dat ie lichtelijk dementerende is, maar vlak nadat ik dat denk is ie weer hartstikke helder. Misshien zie ik dus wel spoken omdat ik de gedachte aan Bayko's sterfelijkheid niet prettig vind, maar verontrustend is het soms wel.
Cyntha is al vanaf haar vijfde jaar grijs aan het worden rondom haar bek, maar voor de rest ziet ze er nog zo goed uit dat ze regelmatig voor puppie wordt uitgemaakt. Een pup van acht
In huis is ze tegenwoordig enorm rustig, maar buiten is ze nog hartstikke fanatiek, vooral met trainen en als er een bal in het spel is. Ook zij kan nog heel hard rennen. Door haar kleine postuur en wendbaarheid rent ze Bayko er meestal uit, wat dan weer maakt dat ik Cyntha soms met een schijnbeweging de verkeerde kant op stuur zodat Bayko ook eens de bal krijgt omdat ik 'm anders zo zielig vind
. Ondanks dat ze op papier een dagje ouder begint te worden (hoewel acht voor een border natuurlijk nog niet echt oud is), wil ze nog steeds ontzettend graag werken en zet zich dan altijd voor de volle 100 % in. Helaas zorgen haar SLO-pootjes ervoor dat ze niet meer alles kan doen wat ze zou willen en dat vind ik best moeilijk om te zien, zeker als ze eens duidelijk een mindere dag heeft. Vanwege de SLO houd ik wel een beetje m'n hart vast wat de toekomst gaat brengen voor m'n kleine meisje, maar ik hoop dat ze toch nog heel lang op een voor haar prettige manier bij me mag blijven. Op haar poten na gaat het goed met haar dus we gaan gewoon voor de 15, net zoals Bayko.
Cyntha is al vanaf haar vijfde jaar grijs aan het worden rondom haar bek, maar voor de rest ziet ze er nog zo goed uit dat ze regelmatig voor puppie wordt uitgemaakt. Een pup van acht
-
Devel
Onze vorige rott was met 3 jaar al ruim grijs, die is ook maar 6 geworden, dus die zag je inderdaad aftakelen.
Defje is nu 6 en nog geen grijze haar te zien, en altijd nog actief op zijn momenten na.
Defje is nu 6 en nog geen grijze haar te zien, en altijd nog actief op zijn momenten na.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Ik denk ook dat honden die het lichamelijk zwaar hebben sneller grijs/grijzer worden.
Paige is bijna 7 .. heel grijs .. maar wel nog zo gek als een draaideur.
Paige is bijna 7 .. heel grijs .. maar wel nog zo gek als een draaideur.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
elly p
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
Wij hebben 2 zevenjarigen uit hetzelfde nestje, zusjes eigenlijk.
Eentje ervan begint ook grijs te worden rond 't snoetje en de ander
heeft nog niet 1 grijs sprietje.
Dan hebben we nog een zevenjarige, die ziet ouder uit dan ons
Anna met haar 10jaartjes.
Eentje ervan begint ook grijs te worden rond 't snoetje en de ander
heeft nog niet 1 grijs sprietje.
Dan hebben we nog een zevenjarige, die ziet ouder uit dan ons
Anna met haar 10jaartjes.

Groetjes, Elly
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Mijn 2e corgi werd met 1,5 jaar al grijs. Maar qua vitaliteit duurde het wel 15 jaar voor ze een beetje oud werd. Ze is uiteindelijk bijna 16 geworden. Ingeslapen wegens een niet te genezen hernia. Mijn vorige corgi was tot zijn 13e vitaal. Toen begon het gekwakkel en is uiteindelijk op de leeftijd van 13 jaar en 8 maanden ingeslapen, ook wegens een hernia.
-
Syllvero
Beike is nu 5 jaar en is ook al een beetje grijs.
Het meeste om zijn snoetje en bij zijn neus.
De meeste mensen schatten hem jonger dan dat hij is.
Het meeste om zijn snoetje en bij zijn neus.
De meeste mensen schatten hem jonger dan dat hij is.
- sabje84
- Actief
- Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
onze jackrussels zijn 5 en 6 jaar oud.
Damian(6) is helemaal nog niet grijs en doet alles nog zoals altijd.
Tigo (5) heeft een hele grijze snoet en je merkt aan hem dat hij zich wat ouder voelt dan Damian.
Damian(6) is helemaal nog niet grijs en doet alles nog zoals altijd.
Tigo (5) heeft een hele grijze snoet en je merkt aan hem dat hij zich wat ouder voelt dan Damian.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Al is Mickey al vanaf haar 5e grijs aan het worden is ze pas het laatste jaar in gedrag wat ouder aan het worden, ze wordt in okt. 10 jaar, ze wil nog vaak spelen en het lieftst alleen maar naar het bos wandelen/(bak)fietsen (buurtrondje vindt ze niets aan) maar door haar artrose moet ik dat inkorten, ze is gewoon blessure gevoeliger geworden, na wat rust is ze dan weer helemaal van de partij het duurt alleen wat langer dan 1/2 jaartje terug. Dit soort spelletjes, dozen verscheuren, doet ze nog graag, deze is van 1,5 maand terug, maar ballen zoeken/gooien is favoriet en kun je haar voor wakker maken.

Mijn vorige boxer(reu) was met z'n 13e nog niet zo grijs als Mickey nu, hij was rond z'n 9e wat rustiger geworden en toen er een pup bijkwam leefde hij helemaal op, leek zelf af en toe weer pup, na z'n 12e werd hij wel een echte oudere hond.

Mijn vorige boxer(reu) was met z'n 13e nog niet zo grijs als Mickey nu, hij was rond z'n 9e wat rustiger geworden en toen er een pup bijkwam leefde hij helemaal op, leek zelf af en toe weer pup, na z'n 12e werd hij wel een echte oudere hond.