Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffende honden in de buurt
Moderator: moderatorteam
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Blaffende honden in de buurt
Ik weet niet of het hier goed staat.
Sinds wij hier wonen hebben wij overlast van honden in de achtertuinen achterons.
We weten niet precies waar de honden wonen.
Deze honden, ik vermoed 2 grote honden, zitten bijna de hele dag buiten en blaffen en janken de hele buurt bij elkaar.
Ze worden niet gecorrigeerd niks, en volgensmij wordt er ook weinig met ze gedaan. Maar dit weet ik niet zeker.
Inmiddels ben ik, en nog wat buurt bewoners, het goed zat. Zo zat ik net even een peukje te roken en nu zat er 1 buiten, vreselijk blaffen en janken, het ging door merg en been, zo zielig!!
Die mensen aanspreken durf ik niet, de mensen in die straat zijn nogal asociaal en ik verwacht hier ook niks mee te bereiken.
Nu wil ik, samen met andere buurt bewoners, hier iets tegen beginnen.
allereerst wil ik eens kijken of we niet toch die mensen kunnen aanspreken. Boven mij woont een jong kindje en die slaapt er gewoon ook niet van. Zo sneu!
Mocht dit niet werken, wat kunnen wij dan? De wijkagent inschakelen?
Of zijn er instanties die dit op zich nemen?
Bedankt alvast.
Sinds wij hier wonen hebben wij overlast van honden in de achtertuinen achterons.
We weten niet precies waar de honden wonen.
Deze honden, ik vermoed 2 grote honden, zitten bijna de hele dag buiten en blaffen en janken de hele buurt bij elkaar.
Ze worden niet gecorrigeerd niks, en volgensmij wordt er ook weinig met ze gedaan. Maar dit weet ik niet zeker.
Inmiddels ben ik, en nog wat buurt bewoners, het goed zat. Zo zat ik net even een peukje te roken en nu zat er 1 buiten, vreselijk blaffen en janken, het ging door merg en been, zo zielig!!
Die mensen aanspreken durf ik niet, de mensen in die straat zijn nogal asociaal en ik verwacht hier ook niks mee te bereiken.
Nu wil ik, samen met andere buurt bewoners, hier iets tegen beginnen.
allereerst wil ik eens kijken of we niet toch die mensen kunnen aanspreken. Boven mij woont een jong kindje en die slaapt er gewoon ook niet van. Zo sneu!
Mocht dit niet werken, wat kunnen wij dan? De wijkagent inschakelen?
Of zijn er instanties die dit op zich nemen?
Bedankt alvast.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
- Aantal honden: 1
Re: Blaffende honden in de buurt
Geluidsoverlast inderdaad en zou de wijkagent inschakelen als je die hebt, die is daarvoor.
Vervelend zeg, zulke buren..
Vervelend zeg, zulke buren..
-
Marsha en Daisy
- Actief
- Mijn ras(sen): Shih-Tzu
- Contacteer:
helaas weet ik hoe je je voelt ...
wij hebben zelf ook een hond die heel graag in de tuin is en ik vind het ook wel lekker om buiten in de tuin te zitten maar zodra onze buren en de buren daarnaast ook lekker in de tuin zitten is het feest. Onze naaste buren hebben twee mopshondjes en die daarnaast hebben 1 hondje (weet even niet meer wat voor ras maar hij lijkt veel op een Tibetaanse terrier). De honden blaffen vreselijk naar elkaar, onder het hek door
Nu is er al een nieuw hek geplaatst maar ik zag laatst dus dat er best veel ruimte onder het hek is waardoor ze elkaar dus nog steeds 'zien' ....
De mensen van de terrier geven nog wel eens een brul maar onze naaste buren met de mopsjes zeggen helemaal niets ! Als dit binnenkort weer aan de gang is ga ik maar eens vragen of ze er iets aan kunnen doen, heb ook al een artikel gevonden op internet wat ik aan ze wil gaan geven : http://www.honden-fluisteraar.nl/Norber ... affen.html
@forestmeisje ; sterkte in ieder geval met deze situatie, dat honden blaffen snap ik best maar het moet wel binnen het redelijke blijven en dat mensen hun honden lekker laten gaan kan ik al helemaal niet begrijpen ...
wij hebben zelf ook een hond die heel graag in de tuin is en ik vind het ook wel lekker om buiten in de tuin te zitten maar zodra onze buren en de buren daarnaast ook lekker in de tuin zitten is het feest. Onze naaste buren hebben twee mopshondjes en die daarnaast hebben 1 hondje (weet even niet meer wat voor ras maar hij lijkt veel op een Tibetaanse terrier). De honden blaffen vreselijk naar elkaar, onder het hek door
De mensen van de terrier geven nog wel eens een brul maar onze naaste buren met de mopsjes zeggen helemaal niets ! Als dit binnenkort weer aan de gang is ga ik maar eens vragen of ze er iets aan kunnen doen, heb ook al een artikel gevonden op internet wat ik aan ze wil gaan geven : http://www.honden-fluisteraar.nl/Norber ... affen.html
@forestmeisje ; sterkte in ieder geval met deze situatie, dat honden blaffen snap ik best maar het moet wel binnen het redelijke blijven en dat mensen hun honden lekker laten gaan kan ik al helemaal niet begrijpen ...
Groetjes Marsha en Daisy
Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
-
tineke
Ik zou eerst eens uitzoeken waar de honden wonen om dan middels een gesprek aan te geven hoe jullie de overlast ervaren.
Als je niet weet waar die honden wonen kun je ook niet op voorhand weten dat zo'n gesprek niets gaat uitmaken lijkt mij,want je kent de baasjes dan toch immers niet.
Dat zou mijn eerste stap zijn in ieder geval.
Mocht dat niets uithalen zou ik pas tot een volgende stap overgaan.
Als je niet weet waar die honden wonen kun je ook niet op voorhand weten dat zo'n gesprek niets gaat uitmaken lijkt mij,want je kent de baasjes dan toch immers niet.
Dat zou mijn eerste stap zijn in ieder geval.
Mocht dat niets uithalen zou ik pas tot een volgende stap overgaan.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle tips!
Naast ons wonen ook mensen met hondjes die blaffen ook veel naar krijgen sinds kort een correctie en dat werkt.
Ik ga eens uitzoeken waar ze wonen. En de andere buurt bewoners vragen mij bij te staan. Ben een held op sokken Haha.
Naast ons wonen ook mensen met hondjes die blaffen ook veel naar krijgen sinds kort een correctie en dat werkt.
Ik ga eens uitzoeken waar ze wonen. En de andere buurt bewoners vragen mij bij te staan. Ben een held op sokken Haha.
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Je weet niet precies waar die honden wonen en toch noem je die eigenaren asociaal
Ik zou eerst maar eens precies uitzoeken waar de overlast vandaan komt,en dan maatregelen nemen,zoals aanspreken en helpt dat niet de wijkagent inschakelen
Ik zou eerst maar eens precies uitzoeken waar de overlast vandaan komt,en dan maatregelen nemen,zoals aanspreken en helpt dat niet de wijkagent inschakelen

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou ook eerst zeker willen weten welke honden en van welke eigenaren ze zijn alvorens stappen te ondernemen.
Ken namelijk een leuk akkefietje wat onszelf is overkomen.
Wij hadden indertijd een stuk of 10 newfoundlanders en onze buren 1 (kwam niet bij ons vandaan en hadden ze al toen ze naast ons kwamen wonen). Een achterbuurman klaagde toen een keer tegen onze buurman dat er altijd een hond zo kon zitten huilen en de buurman beweerde dat dat er vast eentje van ons zou zijn terwijl het notabene ZIJN hond was die uren kon huilen als hij aan het werk was en zijn vrouw er niet op reageerde.
Gevolg de hele buurt achter ons dacht dat het dus onze honden waren die overlast veroorzaakten terwijl dat absoluut niet zo was ze wisten vaak niet eens hoeveel wij er eigenlijk hadden omdat ik meestal maar met twee tegelijk aan de wandel ging en vrijwel altijd de combinatie wit-zwart en een zwarte bij had (verschil in groote zagen ze kennelijk niet), maar eer ik dat duidelijk had gemaakt was de buurhond overleden en kwamen ze er dus zelf wel achter wie de schuldige was...........
Ken namelijk een leuk akkefietje wat onszelf is overkomen.
Wij hadden indertijd een stuk of 10 newfoundlanders en onze buren 1 (kwam niet bij ons vandaan en hadden ze al toen ze naast ons kwamen wonen). Een achterbuurman klaagde toen een keer tegen onze buurman dat er altijd een hond zo kon zitten huilen en de buurman beweerde dat dat er vast eentje van ons zou zijn terwijl het notabene ZIJN hond was die uren kon huilen als hij aan het werk was en zijn vrouw er niet op reageerde.
Gevolg de hele buurt achter ons dacht dat het dus onze honden waren die overlast veroorzaakten terwijl dat absoluut niet zo was ze wisten vaak niet eens hoeveel wij er eigenlijk hadden omdat ik meestal maar met twee tegelijk aan de wandel ging en vrijwel altijd de combinatie wit-zwart en een zwarte bij had (verschil in groote zagen ze kennelijk niet), maar eer ik dat duidelijk had gemaakt was de buurhond overleden en kwamen ze er dus zelf wel achter wie de schuldige was...........
Sandra

-
Lillith
- Zeer actief
Ja, even kijken waar ze zitten en een praatje maken.
Gisteren zelf meegemaakt, naast mij woont een huiler, keffer etc, kan niet alleen zijn.
Ik was wandelen met de hondjes en kwam thuis stonden er mensen bij mij naar binnen te gluren.
Was toch wel grappig, de gezichten van die mensen
Gisteren zelf meegemaakt, naast mij woont een huiler, keffer etc, kan niet alleen zijn.
Ik was wandelen met de hondjes en kwam thuis stonden er mensen bij mij naar binnen te gluren.
Was toch wel grappig, de gezichten van die mensen
-
S@ndr@
- Zeer actief
verder wordt er hier op de buurt inderdaad soms pittig geblaft en soms ook gehuild door sommige honden( die n iet alleen kunnen), heel eerlijk
"Ik heb een makkelijk leven", want het stoort me niet, is bijna net als het verkeer een soort van achtergrond ruis
Ik weet dat de betreffende honden het goed hebben, maar dat ze gewoon vocaal zijn soms
-
Lillith
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:he, ik zou dan weer niet geamuseerd zijn hoor, als ze bij me naar binnen stonden te gluren
.
verder wordt er hier op de buurt inderdaad soms pittig geblaft en soms ook gehuild door sommige honden( die n iet alleen kunnen), heel eerlijk
"Ik heb een makkelijk leven", want het stoort me niet, is bijna net als het verkeer een soort van achtergrond ruis![]()
Ik weet dat de betreffende honden het goed hebben, maar dat ze gewoon vocaal zijn soms
Ik stoor me niet aan mijn buurhondje(s), vind het wel zielig maar de buurvrouw gaat niet vaak zonder hem weg.
Heb haar gister gezegd dat ze hem wel bij mij mag brengen als ik tijd heb, hij kan samen met mijn gespuis
-
S@ndr@
- Zeer actief
ow dat is dan weer heel leuk voor dat hondje
top oplossing
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar je zei dat ze stondenLillith schreef:staat er....ik woon aan de straat, ze kunnen al lopend gluren...
![]()
Boeit mij niet hoor, maar als ze stonden zou ik dat ook niet leuk vinden.Lillith schreef:Ik was wandelen met de hondjes en kwam thuis stonden er mensen bij mij naar binnen te gluren.
Hier geen echte overlast, op de achterbuurkeffer na. Maar goed, dat is een geval apart.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
De honden wel eens gezien, als je hier door een steegje loopt komen ze zowat door het hek om je te grijpen.
Dus even uitzoeken welk nummer het is! En dan eens een gesprekje aangaan.
Ben benieuwd
Dus even uitzoeken welk nummer het is! En dan eens een gesprekje aangaan.
Ben benieuwd
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
- Aantal honden: 1
Het is toch ook knap asociaal om je honden de hele dag en avond te laten blaffen midden in een woonwijk?dogluna schreef:Je weet niet precies waar die honden wonen en toch noem je die eigenaren asociaal![]()
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb niet gezegd dat de eigenaren asociaal zijn. De mensen in die straat zijn over het algemeen erg asociaal. Sowieso de wijk waar ik in woon. Ik ken die eigenaren niet dus kan niet oordelen over ze, maar ik vind het dood eng als ik die honden zo hoor, je het steegje 0doorloopt en al half vermoord wordt. Kan het wel eens filmen.
-
Lillith
- Zeer actief
Er lopen mensen langs mijn HK raam (stoep), als ze willen gluren blijven ze even staanMarjoleine schreef:Maar je zei dat ze stondenLillith schreef:staat er....ik woon aan de straat, ze kunnen al lopend gluren...
![]()
Boeit mij niet hoor, maar als ze stonden zou ik dat ook niet leuk vinden.Lillith schreef:Ik was wandelen met de hondjes en kwam thuis stonden er mensen bij mij naar binnen te gluren.
Hier geen echte overlast, op de achterbuurkeffer na. Maar goed, dat is een geval apart.
Ik woonde hier een week toen een buurvrouw zei; ik zou de bank niet voor het raam laten staan....
Het mens is nooit binnen geweest
Voor de rest boeit het mij niet, goede raambekleding helpt prima (moeten ze nu op hun tenen staan