Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenkennis in dierenwinkels...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Saskia241
Zeer actief

Re: Dierenkennis in dierenwinkels...

Ongelezen bericht door Saskia241 »

dagmar88 schreef:
DanseMacabre schreef:Een vriendin van mij heeft die opleiding gedaan, weet er veel van en is heel bevlogen.
Alleen komt zij dan weer niet aan werk.
Dat zegt niet bijzonder veel. Weet van iemand die ook die opleiding/cursus heeft gedaan en die heeft d'r cavia's buiten dood laten vriezen en een ziek broodfok pupje gekocht.
Daarom zei ik er ook bij dat ze er veel van weet en heel bevlogen is. :wink:
Een broodfokpupje zou ze nooit kopen en al helemaal geen cavia dood laten vriezen.

Volgens mij heeft ze een vierjarige opleiding gedaan.
Ik zou haar liever als DA-assistente hebben dan onze huidige die zich afvroeg of Oscar een teefje was.
Saskia241
Zeer actief

Melissa schreef:De dierenkennis is inderdaad niet optimaal, maar aan de andere kant, die van veel klanten ook niet.
Mn zusje loopt stage in een dierenwinkel, en als ik soms hoor met wat voor verhalen klanten aankomen. :schrik:

En die vertegenwoordigers.... :schrik:
De vertegenwoordiger van Biofood is er van overtuigd dat een hond geen versvlees kan verteren.
Volgens hem LIJKT dat zo, maar zullen ze na een tijdje overlijden

:LOL:
:mrgreen:

Nou, dat wordt geen lang leven voor Oscar. :(:

Volgens de fokker van Rinske is Royal Canin het allerallerallerbeste voer op de markt.
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

De da-assistente waar ik het over had heeft er ook zoveel verstand van.
Zelf heeft ze altijd DH's gehad en nu weer één gekocht bij zo'n malafide fokker...en dan wel te verstaan een wolfsgrauwe.

Een paar maanden geleden kwam ik daar met één van onze pups, omdat die een abces in haar nekje had zitten.
Toen vroeg ze mij of dat een wolfsgrauwe was :denken: Nou ik kan je zeggen dat ik ze niet zwart/bruiner kan fokken :LOL:

Dan heb je er ook "echt" verstand van en zeker als je zelf altijd DH's heb :U:
de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Superirritant, personeel in de winkel die geen verstand hebben van de artikelen e.d. die zij verkopen.
Ik heb ooit eens om een nylabone gevraagd en werd alleen maar onnozel aangestaard? Een nylabone? Wat is dat? :piew: :oohja:
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
Saskia241
Zeer actief

Bij mijn dierenwinkel zijn ze gelukkig wel kundig.
Voer voor Oscar halen we daar niet want ze hebben geen kvv.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik ook vandaag nog..een mevrouw met een pupje (golden x border week of 12 ) ze moest een slipketting hebben want dan kon ze er al aan wennen voor als ze groot was...en de medewerker zei meteen ja en als u op cursus gaat is het ook een must :jank: en ze moest ook meteen maar een hele lange kopen want anders moest ze over twee weken weer een nieuwe halen...dus pupje kreeg een slip maatje duitse herder :19:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Saskia241
Zeer actief

Nou, waar ik op cursus zat mag je niet eens aankomen met een slipketting.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

*Esther schreef:Jammer dat je niet gelijk een kammetje of een borstel hebt willen aanschaffen voor je langharige Lab, kijken welk advies eruit kwam rollen.
Ik heb hier al verschillende cursisten gehad die bij een hele grote dierenwinkel hier met een verkeerde borstel naar huis gingen.
Zo'n lekkere poedelborstel, en dan zeggen dat hondje het helemaal niet lekker vindt om geborsteld te worden :blauwoog:
Waarom dat geen advies gevraagd aan een goede trimster (als bedrijfsleider met je personeel)

ok, zeg het maar, waar moet ik naartoe :gvd:

Als tegenhanger even over mijn meest recente kittenkopers. Een jong stel wat beiden in een dierenwinkel werkt en die erg open staan voor allerlei vers informatie! Ja, ok misschien wel een beetje laat. Maar 't gaat gewoon niet anders kunnen dan dat iedere dsz straks een vriezer heeft én iemand die weet wat er dan zoal in ligt. De vakbeurs voor DSZ heeft mij afgelopen jaar zo positief verrast met een keur aan versvoeders, dat het alleen maar beter kan gaan.
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

RachelleAmericanBulldog schreef:ik ook vandaag nog..een mevrouw met een pupje (golden x border week of 12 ) ze moest een slipketting hebben want dan kon ze er al aan wennen voor als ze groot was...en de medewerker zei meteen ja en als u op cursus gaat is het ook een must :jank: en ze moest ook meteen maar een hele lange kopen want anders moest ze over twee weken weer een nieuwe halen...dus pupje kreeg een slip maatje duitse herder :19:
Bij mij was deze mevrouw dus.....zonder slipketting weggegaan en met de mededeling dat de meeste puppycursussen geen eens een slipketting tolereren.
Wat een achterlijke mensen lopen er toch rond op deze aardbol. Zowel mevrouw als winkelmedewerkster :evil:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

De kennis hier is vaak minimaal of wordt opgedreund als het grote gelijk.
Ollie moest en zou puppiebrokjes eten, ik zocht een kleiner maatje van Lillith's brokjes.
Gelukkig eet hij nu smuldier en Lillith is eindelijk over.

DA was nog veel leuker, hij moest een prikje hebben en toen zei hij wat een leuke Border Terrier :goeie:
Saskia241
Zeer actief

Toen we voor het eerst met Rinske bij de DA kwamen zei hij: Heuj, een échte wetterhoun. :I:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

onze da -assistente zei ook dat Harley het echt niet zou redden op alleen kvv,daar moesten echt brokken bij anders zou hij ernstige tekorten oplopen :lol1:
Ik heb gezegd dat dat allemaal wel zal,dat is nu 6,5 jaar geleden en ik ben afgelopen april voor het eerst weer daar geweest omdat ie gebeten was,anders had ze hem waarschijnlijk nooit meer gezien,zo gezond is het mannetje.
En in de dierenwinkel moet ik me altijd inhouden als klanten advies vragen voor bijv.trekkende honden.
Bordeax dog die aan een halti gaat omdat ie alle riemen kapot trekt,en anders maar met de TT maar vooral geen trainig aanbevelen hoor,stel je voor zeg.
Heb laatst een jongetje nog buiten op straat verteld dat als zijn hond aan de halti zit hij er ook een halsband bij moet gebruiken want hij stond op strand te rukken aan zijn berner senner reu en ik vond het zo sneu.
Dat had ie als advies gekregen in de dierenwinkel :piew: Ik heb hem maar gezegd dat ie moet gaan oefenen met lekkers en aandacht vragen en op cursus moest gaan,en jawel een week later liepen ze samen zonder halti :cheer:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

winkelpersoneel moet dom zijn. :roll:

anders gaan ze vertellen dat die vis veel te groot wordt voor hun aquarium. :lol1:
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

*Esther schreef:Jammer dat je niet gelijk een kammetje of een borstel hebt willen aanschaffen voor je langharige Lab, kijken welk advies eruit kwam rollen.
Ik heb hier al verschillende cursisten gehad die bij een hele grote dierenwinkel hier met een verkeerde borstel naar huis gingen.
Zo'n lekkere poedelborstel, en dan zeggen dat hondje het helemaal niet lekker vindt om geborsteld te worden :blauwoog:
Waarom dat geen advies gevraagd aan een goede trimster (als bedrijfsleider met je personeel)
Toch niet die Dierenspeciaalzaak aan de Schaapsweg in Ede toch??? Ik heb daar namelijk nog nooit problemen gehad.

Sandra
Groetjes van Sandra
Saskia241
Zeer actief

Ik bestel trouwens ook al m'n hondenspul op internet.
Soms ga ik halsbandjes shoppen voor Oscar en WJ haalt er kattenvoer.

Maar ik heb ze daar nog nooit poep horen praten, gelukkig.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emma schreef:winkelpersoneel moet dom zijn. :roll:

anders gaan ze vertellen dat die vis veel te groot wordt voor hun aquarium. :lol1:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ik kwam een tijdlang speciaal in een ander dorp voor voer, koekjes enz. omdat deze winkel erg uitgebreid "alternatief" voer verkocht. Hij was langere tijd vertegenwoordiger geweest van Farmfood en had nu zijn eigen zaak geopend. Als je met hem een gesprek over voeding aanging duizelde het soms aan wat hij allemaal wist van de verschillen en de soorten voer. Hij verkocht geen enkel van de standaard merken die alle dierenwinkels wel verkopen. Hij verkocht wel 4 of 5 verschillende kvv´s zeer uitgebreid assortiment zelfs, wat betere merken brokken (ook veel duitse merken) en gedroogde vleessnacks. Omdat het gros van de hondenbezitters in NL toch nog voor standaardmerken gaat heb ik me zeer afgevraagd in het begin of deze "eigenwijze" meneer het ging redden in zo´n dorpje. Maar hij zit er nog steeds :ok:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Rosita Compagner schreef:

ok, zeg het maar, waar moet ik naartoe :gvd:

Als tegenhanger even over mijn meest recente kittenkopers. Een jong stel wat beiden in een dierenwinkel werkt en die erg open staan voor allerlei vers informatie! Ja, ok misschien wel een beetje laat. Maar 't gaat gewoon niet anders kunnen dan dat iedere dsz straks een vriezer heeft én iemand die weet wat er dan zoal in ligt. De vakbeurs voor DSZ heeft mij afgelopen jaar zo positief verrast met een keur aan versvoeders, dat het alleen maar beter kan gaan.
Jaa, een werkje voor jou :ok:
Dat is idd. een mooie ontwikkeling, wakker geworden!
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Sandra 1970 schreef:
Toch niet die Dierenspeciaalzaak aan de Schaapsweg in Ede toch??? Ik heb daar namelijk nog nooit problemen gehad.

Sandra
Zeker wel :ok:
En kijk maar eens in die mooie kast bij de toonbank met al die elektronische halsbanden.
En als je uitleg vraagt, dan is dat om honden wat áán te leren :jank:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuki schreef:Ik kwam een tijdlang speciaal in een ander dorp voor voer, koekjes enz. omdat deze winkel erg uitgebreid "alternatief" voer verkocht. Hij was langere tijd vertegenwoordiger geweest van Farmfood en had nu zijn eigen zaak geopend. Als je met hem een gesprek over voeding aanging duizelde het soms aan wat hij allemaal wist van de verschillen en de soorten voer. Hij verkocht geen enkel van de standaard merken die alle dierenwinkels wel verkopen. Hij verkocht wel 4 of 5 verschillende kvv´s zeer uitgebreid assortiment zelfs, wat betere merken brokken (ook veel duitse merken) en gedroogde vleessnacks. Omdat het gros van de hondenbezitters in NL toch nog voor standaardmerken gaat heb ik me zeer afgevraagd in het begin of deze "eigenwijze" meneer het ging redden in zo´n dorpje. Maar hij zit er nog steeds :ok:
Ben bang dat die niet bij mij in de buurt zit, helaas :ugh: . Ik zou er graag eens binnenlopen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik ben erg blij met mijn dierenwinkel. hij verkoopt erg veel kvv zowel voor de honden als voor de katten. het schap met de wiskas en felix is aanzienlijk kleiner dan het schap met het voer zonder granen voor katten.
de eigenaar geeft er deskundig advies en de 2 jongemannen die in de winkel helpen weten voornamelijk heel veel over sportvissen. maar voor vragen over honden en katten kan je beter de eigenaar hebben.
ellen
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Liesbeth schreef:
yuki schreef:Ik kwam een tijdlang speciaal in een ander dorp voor voer, koekjes enz. omdat deze winkel erg uitgebreid "alternatief" voer verkocht. Hij was langere tijd vertegenwoordiger geweest van Farmfood en had nu zijn eigen zaak geopend. Als je met hem een gesprek over voeding aanging duizelde het soms aan wat hij allemaal wist van de verschillen en de soorten voer. Hij verkocht geen enkel van de standaard merken die alle dierenwinkels wel verkopen. Hij verkocht wel 4 of 5 verschillende kvv´s zeer uitgebreid assortiment zelfs, wat betere merken brokken (ook veel duitse merken) en gedroogde vleessnacks. Omdat het gros van de hondenbezitters in NL toch nog voor standaardmerken gaat heb ik me zeer afgevraagd in het begin of deze "eigenwijze" meneer het ging redden in zo´n dorpje. Maar hij zit er nog steeds :ok:
Ben bang dat die niet bij mij in de buurt zit, helaas :ugh: . Ik zou er graag eens binnenlopen.
Hij zit in zandvoort :ugh:

Esther
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

DanseMacabre schreef: Volgens de fokker van Rinske is Royal Canin het allerallerallerbeste voer op de markt.
Volgens de fokker van Carel niet :pffff:

Hier hebben ze geen kvv omdat ze er te weinig van verkopen, vinden ze wel jammer, zei hij.
En de da is gewoon goed en vindt vers prima.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Ik kom niet zovaak in dierenwinkels, ik bestel vaker online. Als ik ergens advies voor nodig heb waag ik me liever niet aan de dierenwinkels maar stel ik liever mijn vraag op een forum, of speur zelf het internet af en vraag ik het de mensen waarvan ik wéét dat ze er verstand van hebben.

Ik heb nog geen één dierenwinkel medewerker meegemaakt die het met me eens was dat de honden af en toe kipkarkassen etc. krijgen :roll: Terwijl de mensen op de kynologenclub hier verse voeding de beste voeding vinden. Ik voel me toch meer op m'n plek bij de kc :mrgreen:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Saskia241
Zeer actief

Marjoleine schreef:
DanseMacabre schreef: Volgens de fokker van Rinske is Royal Canin het allerallerallerbeste voer op de markt.
Volgens de fokker van Carel niet :pffff:

Hier hebben ze geen kvv omdat ze er te weinig van verkopen, vinden ze wel jammer, zei hij.
En de da is gewoon goed en vindt vers prima.
:mrgreen:
Bij ons een paar straten verderop zit zo'n boerderij die alle soorten voer verkoopt en ook kvv.
Tegen de da heb ik gezegd dat Oscar het een stuk beter op kvv doet dan op brok, dat was prima vond ie.
yuki
Zeer actief

Een par jaar geleden heb ik eens een (dienstdoende) dierenarts horen zeggen dat een hond als de mijne (allergische pei) gewoon vers vlees en botten horen te vreten en geen rotzooi :cheer: Tis dat hij kort voor zijn pensioen was, anders had ik hem als vaste d.a. overwogen :ok: Hij was overigens geen holistisch d.a. ofzo maar gewoon een nuchtere kerel......

Esther
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen

Ongelezen bericht door Mariskah »

Ach ja... waar weten ze tegenwoordig nou nog wel goede adviezen te geven?
Zo ving mijn moeder laatst een gesprek op waarin een vaste medewerkster van het asiel informatie gaf aan een nieuwe baas;
'Meneer kan beter met de hond op cursus gaan dan Mevrouw. Want Meneer heeft blauwe ogen, en Mevrouw bruine, dus mevrouw heeft toch al een natuurlijker overwicht over de hond.' :denken:

Ik werk zowel als dierenartsassistente als in een dierenwinkel. Kan niet echt zeggen dat wat ik tijdens mijn opleiding geleerd heb nu zo bruikbaar is, je moet toch zelf interesses blijven houden, veel lezen, luisteren, van collega's leren, etc. om zo'n goed mogelijke informatie te kunnen geven.
Ik blijf me ook regelmatig verbazen over adviezen die de dierenarts geeft. Hij is erg goed als dierenarts, maar qua verzoring, alles wat niet medisch is, kan hij sos beter zijn mond houden...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kristina schreef:Trouwens, ik verbaas mij ook over de kennis van de meeste dierenartsassistenten in veel dierenartspraktijken. Dat is ook niet om over naar huis te schrijven.
En die hebben er dan nog eventjes over geleerd.

In een dierenwinkel kun je zomaar gaan verkopen. Daar heb ik nog nooit adviezen vandaan gehaald. Kunnen die meisjes (jongens) ook niet helpen trouwens.
geertje1978
Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

*Esther schreef:
Sandra 1970 schreef:

Sandra
Zeker wel :ok:
En kijk maar eens in die mooie kast bij de toonbank met al die elektronische halsbanden.
En als je uitleg vraagt, dan is dat om honden wat áán te leren :jank:

Tja mevr blijft een klein konijntje :roll: Mega oren en grote poten. Ik tegen die mevr. Die blijft niet klein hoor. :wink:
Verkoper was niet blij met mij. Ik vind het een vreselijke winkel.
Afbeelding
Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

DanseMacabre schreef: Bij ons een paar straten verderop zit zo'n boerderij die alle soorten voer verkoopt en ook kvv.
Tegen de da heb ik gezegd dat Oscar het een stuk beter op kvv doet dan op brok, dat was prima vond ie.
waar, wie? Per slot is dat voor mij ook 'een paar straten verderop' :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”