Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas in wederdienst (0mgeving Haarlem)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

D'Yjego
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Oppas in wederdienst (0mgeving Haarlem)

Ongelezen bericht door D'Yjego »

Hoi,

Wij en onze Rhodesian Ridgeback reu van 6 jaar zijn op zoek naar een vaste betrouwbare oppas.
Liefst in wederdienst, zodat wanneer jullie een dag weg gaan of op vakantie, jullie hond bij ons terecht kan en andersom onze hond bij jullie.

Wat ik bied = wat ik zoek:
Een echte hondenliefhebber die niet vergeet om ook hondenbaas te zijn.
Positief, relaxt, eerlijk en consequent.
Welke de hond een actief leven gunt en zelf ook geniet van een flinke wandeling.

Ons lievelingetje is sociaal, probleemloos en netjes opgevoed.
In huis slaapt hij veel, is 100% zindelijk, sloopt niet, steelt niet, bedelt niet, blaft niet en kan alleen zijn.
Is niet bang voor onweer of vuurwerk.
Kan met katten en met (kleine) kinderen, deze moeten hem natuurlijk wel respecteren en zijn rust gunnen.
Buiten is hij een echte vent maar wel 1 met een gouden karakter.
Loopse teefjes of fixerende reuen vragen natuurlijk om alert te zijn maar geven in principe nooit problemen.
Hij is stabiel en luistert goed zowel los, aan de riem als naast de fiets.
Springt niet tegen passanten op, rent niet achter fietser, hardlopers, paarden aan en heeft het jachtinstinct op een laag pitje (behalve bij kippen!).

Omdat onze reu nog intact is, zoeken wij het liefst een oppascombi met een gecastreerde reu of teef.
Een zonder of met weinig gedragsproblemen omdat dit iets zegt over de manier waarop het baasje met hem/haar omgaat.
Wanneer deze hond een pup, puber of herplaatser is die nog in de leer is maakt dat natuurlijk niet uit.
De hond moet wel met katten en kinderen kunnen (kids zijn 3 en 5 jaar).

Op zich hebben wij zelden een oppas nodig en zal het meestal gaan om een zondag of vakantie.
We zijn dan ook heel flexibel en meestal beschikbaar om zelf op te passen, een vaste dag is ook geen bezwaar.
Het liefst in Haarlem of omgeving, dit ivm eventuele dagopvang.

Groetjes
Pebbles en D'Yjego

Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Oppas in wederdienst (0mgeving Haarlem)

Ongelezen bericht door Sas »

Een zonder of met weinig gedragsproblemen omdat dit iets zegt over de manier waarop het baasje met hem/haar omgaat.
:S: nou zeg. Beetje kort door de bocht.

:cool2: aan mij heb je overigens niets, woon te ver weg en mijn twee mutsen bàrsten van de gedragsproblemen.
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Nou dat is een lekkere binnenkomer :denken:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

D'Yjego schreef:Hoi,

Wij en onze Rhodesian Ridgeback reu van 6 jaar zijn op zoek naar een vaste betrouwbare oppas.
Liefst in wederdienst, zodat wanneer jullie een dag weg gaan of op vakantie, jullie hond bij ons terecht kan en andersom onze hond bij jullie.

Wat ik bied = wat ik zoek:
Een echte hondenliefhebber die niet vergeet om ook hondenbaas te zijn.
Positief, relaxt, eerlijk en consequent.
Welke de hond een actief leven gunt en zelf ook geniet van een flinke wandeling.

Ons lievelingetje is sociaal, probleemloos en netjes opgevoed.
In huis slaapt hij veel, is 100% zindelijk, sloopt niet, steelt niet, bedelt niet, blaft niet en kan alleen zijn.
Is niet bang voor onweer of vuurwerk.
Kan met katten en met (kleine) kinderen, deze moeten hem natuurlijk wel respecteren en zijn rust gunnen.
Buiten is hij een echte vent maar wel 1 met een gouden karakter.
Loopse teefjes of fixerende reuen vragen natuurlijk om alert te zijn maar geven in principe nooit problemen.
Hij is stabiel en luistert goed zowel los, aan de riem als naast de fiets.
Springt niet tegen passanten op, rent niet achter fietser, hardlopers, paarden aan en heeft het jachtinstinct op een laag pitje (behalve bij kippen!).

Omdat onze reu nog intact is, zoeken wij het liefst een oppascombi met een gecastreerde reu of teef.
Wanneer deze hond een pup, puber of herplaatser is die nog in de leer is maakt dat natuurlijk niet uit.
De hond moet wel met katten en kinderen kunnen (kids zijn 3 en 5 jaar).

Op zich hebben wij zelden een oppas nodig en zal het meestal gaan om een zondag of vakantie.
We zijn dan ook heel flexibel en meestal beschikbaar om zelf op te passen, een vaste dag is ook geen bezwaar.
Het liefst in Haarlem of omgeving, dit ivm eventuele dagopvang.

Groetjes
Pebbles en D'Yjego

Afbeelding

Ooo...kee....

Het had mij wel wat geleken, maar mijn reu gaat niet zo lekker met reuen en aangezien dat blijkbaar mijn schuld is gaat dat 'm niet worden verder.
Afbeelding
D'Yjego
geregistreerd lid

Hoi,

Dat zal dan wel kort door de bocht zijn maar het is voor mij al moeilijk genoeg om mijn grote vriend uit handen te geven.
Ik zoek dus iemand waarbij ik er het vertrouwen in heb dat er goed met mijn mannetje omgegaan wordt.
De beste spiegel hiervan, is de manier waarop zij zelf met hun hond omgaan.

Dus ja, heel eerlijk...,
het ontmoeten, kennis maken en wandelen met een baas/hond combi die barst van de rangorde problemen of bv bol staat van de stress is totaal zinloos.
Als de hond nog in de leer is heb ik geen probleem met gedragsproblemen.
Het spijt me maar ik kan het niet mooier maken :roos:

Groetjes
Pebbles en D'Yjego
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Ik vind het heel zwart/wit zoals jij het stelt, maar waarom zoek je niet gewoon een goed pension waar je met regelmaat terecht kan?
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Dat zal dan wel kort door de bocht zijn maar het is voor mij al moeilijk genoeg om mijn grote vriend uit handen te geven.
Ik zoek dus iemand waarbij ik er het vertrouwen in heb dat er goed met mijn mannetje omgegaan wordt.

Dus ja, heel eerlijk...,
het ontmoeten, kennis maken en wandelen met een baas/hond combi die barst van de rangorde problemen of bv bol staat van de stress is totaal zinloos.

Groetjes
Pebbles en D'Yjego
Dan zoek je toch een fijn pension voor die af-en-toe dagjes? Dit is echt geen binnenkomer waar mensen vol enthousiasme op af gaan vliegen, heb ik zo het vermoeden. ;)

Bovendien is wat je hierboven zegt al iets heel anders dan in je eerste post. Wat je hier noemt zijn (dunkt mij) ook geen mensen die lekker een dagje een RR-reu voor de lol erbij gaan nemen.

Wat is voor jou eigenlijk het verschil tussen een hond met een problemen en een hond in de leer met problemen? Misschien leert die hond die problemen, ondanks een toegewijd baasje met verstand van zaken, wel helemaal niet meer af, en gaat ie van in-de-leer naar hond-met-problemen. Maar dat is voor jou dus blijkbaar een wereld van verschil of zo?
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik snap het wel hoor :wink:
Totdat ik Diem kreeg dacht ik ook dat honden met 'probleem'gedrag alleen aan de eigenaar lag :pffff:
Mijn beiden teckels zijn/waren immers probleemloos dus als ik zelfs een teckel probleemloos kan opvoeden, dan zou iedereen met een beetje verstand en doorzettingsvermogen hun hond moeten kunnen opvoeden tot probleemloze honden :pffff:

Totdat Diem kwam. Bleken er opeens honden te bestaan waar je met de beste wil van de wereld toch echt geen probleemloze honden van kan maken :19: :wink:

Succes met je zoektocht. Wel een goed idee, zo'n wederdienst. Maar ik val dus niet helemaal tot je doelgroep :wink: En misschien is het handig dat zinnetje te wijzigen. Er zijn een hoop prima honden, die misschien wel een beetje een gebruiksaanwijzing hebben. Ondanks dat ze zeer kundige en betrokken bazen hebben.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Dus ja, heel eerlijk...,

Groetjes
Pebbles en D'Yjego
tuurlijk wel :pffff: je zoekt toch feitelijk 'gewoon 'iemand die lief is voor je hond en hem net zoveel (positieve) aandacht geeft als jij? Althans, ik ga daar van uit, dat dàt het belangrijkste is. Dat je hond het naar z`n zin heeft, toch? Bij lieve mensen.

Door de door jou gebruikte formulering sluit je zo ontzettend veel mensen af èn gooi je iedereen die een hond heeft met een gedragsprobleem eigenlijk op de hoop van mensen 'die niet genoeg om hun hond geven' dan wel 'kansloze opvoeders zijn". Zo vat ik je opmerking op.

Ik ben knettergek op mijn honden en echt een hele lieve en leuke baas (heus :F: ) maar mijn jongste kan bijv. amper los want daar zit een jachtinstinct in waar je bang van wordt, jaja een gedragsprobleem. Maakt mij dat een mindere oppas voor jouw hond?

Dacht het niet.

Kortom; je formulering sucks.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

D'Yjego schreef: Een zonder of met weinig gedragsproblemen omdat dit iets zegt over de manier waarop het baasje met hem/haar omgaat.
Deze zin vind ik raar. Al mijn honden hebben bepaalde gedragsproblemen, dus ik ga niet goed met ze om :denken:. Lumi blaft naar scootmobiels, Beetle valt uit naar sommige honden en Vincent vertrouw ik niet met alle honden.
Maylala
Zeer actief

Renske schreef:
D'Yjego schreef: Een zonder of met weinig gedragsproblemen omdat dit iets zegt over de manier waarop het baasje met hem/haar omgaat.
Deze zin vind ik raar. Al mijn honden hebben bepaalde gedragsproblemen, dus ik ga niet goed met ze om :denken:. Lumi blaft naar scootmobiels, Beetle valt uit naar sommige honden en Vincent vertrouw ik niet met alle honden.
Nou, maar vlot herplaatsen naar een baas met verstand van zaken dan, want dat wordt écht niks meer bij jou. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Maylala schreef:
Renske schreef:
Nou, maar vlot herplaatsen naar een baas met verstand van zaken dan, want dat wordt écht niks meer bij jou. :pffff: :mrgreen:
Wie wil er nou een stel oude kooikers, die van 15 is doof en die van 11 heeft verlatingsangst (dat had Vincent al toen hij bij ons kwam op 9 jarige leeftijd). Ik ga gewoon proberen of mijn pup van nu 4 weken probleemloos wordt :LOL:.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=220571

misschien kunnen jullie elkaar van dienst zijn?
Sas
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=220571

misschien kunnen jullie elkaar van dienst zijn?

Heel scherp opgemerkt!!

(of proef ik enige cynische ondertoon? :mann: )
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

oke :smile2: :smile2: :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maylala
Zeer actief

Renske schreef: Wie wil er nou een stel oude kooikers, die van 15 is doof en die van 11 heeft verlatingsangst (dat had Vincent al toen hij bij ons kwam op 9 jarige leeftijd). Ik ga gewoon proberen of mijn pup van nu 4 weken probleemloos wordt :LOL:.
Nou ik wens je succes. Misschien is 4 maal scheepsrecht. :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind je opmerking over honden met gedragsproblemen en dat dat iets zou zeggen over de eigenaren ervan nogal naief en vraag me af of je huidige hond je eerste hond is, ik krijg de indruk van wel eigenlijk. Er zijn zoveel factoren betrokken bij het feit of een hond al dan niet gedragsproblemen kan krijgen, daar is de eigenaar maar een heel klein deel van. Ik kan me niet voorstellen dat je zo een opmerking maakt als je meerdere honden hebt gehad en niet toevallig als eerste hond een heel prettige en vooral totaal probleemloze hond hebt getroffen.

Maar om op je vraag terug te komen, ik voldoe niet aan je eisenpakket om op te mogen passen want mijn honden zijn niet geheel probleemloos te noemen, dus ok val als slechte hondenbaas gelijk al af. Bovendien zijn 2 van mijn 3 honden niet gecastreerd en dat valt dus ook buiten je lijstje.
Succes, ik hoop voor je dat het gaat lukken maar geef je de meeste kans bij een professionele dagopvang of hondenpension. Dan moet je natuurlijk wel eerst aan de eigenaren vragen of hun eigen hond(en) wel helemaal probleemloos zijn natuurlijk. :wink:
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Wat komen er tegenwoordig toch een aparte hondenbaasjes
Op het forum alles prima hoor, maar ik heb juist twee probleem honden
Als je het zo wilt noemen dan in huis genomen Omdat ze bij mij
Een betere begeleiding krijgen dan bij hun vorige baas. Maar helaas
Blijven het toch honden die ik oP momenten zeker in de gaten moet houden.

Maar blijkbaar moet ik ze dan maar herlplaatsen wie wil??

Succes met het zoeken van een goed gratis adres want dat is wat
Je wilt denk ik. Anders voor die dagjes lekker een goed pension zoeken.
Hoef je je ook nergens druk om te maken. Zitten een paar goede bij je in de buurt
Hoor.
D'Yjego
geregistreerd lid

Hoi,

Ik heb echt nooit de intensie gehad om mensen te kwetsen of te veroordelen.
Zeker niet betreffende mensen en hun honden die ik niet eens ken.
Of die met een intacte reu in huis of vanwege geen interesse of te ver weg tot de "niet doelgroep" behoren.
Vind het dan ook jammer dat sommigen zich aangesproken voelen op een manier die ik nooit zo bedoelt heb.
Sorry als dat zo is overgekomen :flower:

Ik heb nu 34 jaar honden, waarvan de meeste kwamen als herplaatsers met fikse gedragsproblemen.
Ben echt geen prof maar dus ook geen leek.
Weet dan ook echt wel wat ik zoek en moet dus bekennen dat ik idd eisen stel aan D'Yjego zijn eventuele oppasbaasjes of dat me nu wel of niet populair maakt (sorry hondje gaat voor).
De eventuele oppas hoeft echt niet cum laude afgestudeerd te zijn op de hondenschool.
Wat ik zoek is een lief hondenbaasje die op een relaxte maar doortastende manier ranghoogste is.
Die het recht van ranghoogste verworven heeft, doordat hij/zij het vertrouwen en respect van zijn hond gewonnen heeft.
Klinkt simpel maar helaas zie ik dagelijks in het bos dat dit toch best een flinke eis is.

Overigens heb ik er ook helemaal geen probleem mee als dit bij jou niet zo is, want iedere hond/baas combi moet precies zo leven als zij gelukkig zijn (pfff, dek me vast in voor het geval ik nu iedereen over me heen krijg die een ranghoogste hond in huis heeft :cheer: )

Zonder gekkigheid.
Sinds de gezondheidsklachten van mijn ouders ben ik of mijn hond dan, oppasloos.
Ook al is dit al vele jaren zo en nooit echt noodzakelijk geweest, hoop ik hier verandering in te brengen en een baasje te vinden die ook graag een oppas achter de hand wil hebben.
Iemand waarbij ik een goed gevoel heb en waarbij ik D'Yjego met een gerust hart achter zou laten, waarbij het klikt tussen de hondjes en het baasje mij ook zijn vertrouwen geeft.
Eerlijk ik zie niet in welke slechte bedoelingen ik bij zo'n oproep zou moeten hebben :U:
Hoop dan ook, dat ik me niet telkens hoef te verdedingen tegenover de "niet doelgroep".

Groetjes
Pebbles en D'Yjego
Maylala
Zeer actief

Ik heb echt nooit de intensie gehad om mensen te kwetsen of te veroordelen.
Zeker niet betreffende mensen en hun honden die ik niet eens ken.
Of die met een intacte reu in huis of vanwege geen interesse of te ver weg tot de "niet doelgroep" behoren.
Vind het dan ook jammer dat sommigen zich aangesproken voelen op een manier die ik nooit zo bedoelt heb.
Sorry als dat zo is overgekomen :flower:

Ik heb nu 34 jaar honden, waarvan de meeste kwamen als herplaatsers met fikse gedragsproblemen.
Ben echt geen prof maar dus ook geen leek.
Weet dan ook echt wel wat ik zoek en moet dus bekennen dat ik idd eisen stel aan D'Yjego zijn eventuele oppasbaasjes of dat me nu wel of niet populair maakt (sorry hondje gaat voor).

De eventuele oppas hoeft echt niet cum laude afgestudeerd te zijn op de hondenschool.
Wat ik zoek is een lief hondenbaasje die op een relaxte maar doortastende manier ranghoogste is.
Die het recht van ranghoogste verworven heeft, doordat hij/zij het vertrouwen en respect van zijn hond gewonnen heeft.
Klinkt simpel maar helaas zie ik dagelijks in het bos dat dit toch best een flinke eis is.

Overigens heb ik er ook helemaal geen probleem mee als dit bij jou niet zo is, want iedere hond/baas combi moet precies zo leven als zij gelukkig zijn (pfff, dek me vast in voor het geval ik nu iedereen over me heen krijg die een ranghoogste hond in huis heeft :cheer: )

Zonder gekkigheid.
Sinds de gezondheidsklachten van mijn ouders ben ik of mijn hond dan, oppasloos.
Ook al is dit al vele jaren zo en nooit echt noodzakelijk geweest, hoop ik hier verandering in te brengen en een baasje te vinden die ook graag een oppas achter de hand wil hebben.
Iemand waarbij ik een goed gevoel heb en waarbij ik D'Yjego met een gerust hart achter zou laten, waarbij het klikt tussen de hondjes en het baasje mij ook zijn vertrouwen geeft.
Eerlijk ik zie niet in welke slechte bedoelingen ik bij zo'n oproep zou moeten hebben :U:
Hoop dan ook, dat ik me niet telkens hoef te verdedingen tegenover de "niet doelgroep".

Groetjes
Pebbles en D'Yjego

Ik denk echt dat je het beter in de betaalde hoek kan gaan zoeken. Ik denk niet dat op dit topic heel veel mensen gaan reageren, laat staan dat die door jou geschikt genoeg geacht zullen worden om op audiëntie te mogen komen.
Succes ermee.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik snap je opzich wel hoor. Ik ben ook een enorme zeikerd als het gaat om waar ik mijn honden met een goed gevoel achterlaat :wink: Al helemaal als er ook mee gewandeld moet/gaat worden.
Alleen die ene zin he.... :mrgreen: (Een zonder of met weinig gedragsproblemen omdat dit iets zegt over de manier waarop het baasje met hem/haar omgaat.) Ik denk overigens dat de baasjes waarvan de hond door hun toedoen een gedragsprobleem heeft, dat helemaal niet zozeer als een heel erg probleem zien. Als baasjes zelf het probleem onderkennen wordt er namelijk al serieus over nagedacht, en hoogstwaarschijnlijk aan gewerkt.
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Hoi Pebbles

Lang niets gehoord van je :wink:
Ik kan je helaas niet helpen maar hoop dat er iemand is die door dat ene zinnetje niet beledigt is .
Alles goed met jullie en de kinderen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden hebben alle 2 andere gedragproblemen en ik woon niet in de buurt :)

Ik zou een betaald iemand gaan zoeken. Trouwens, wie heeft er een hond met 0 gedragsproblemen? Elke hond heeft wel iets toch?
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Jouw hond heeft ook een probleem. Hij kan niet met kippen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Maylala
Zeer actief

nathalie schreef:Jouw hond heeft ook een probleem. Hij kan niet met kippen.
En hij kan blijkbaar niet met reuen met ballen, problemo numero twee.

Gut, dat riekt toch al behoorlijk naar een probleemhond waar het baasje niet goed mee omgaat. :mrgreen: *flauw inkoppertje*
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Maylala schreef:
nathalie schreef:Jouw hond heeft ook een probleem. Hij kan niet met kippen.
En hij kan blijkbaar niet met reuen met ballen, problemo numero twee.

Gut, dat riekt toch al behoorlijk naar een probleemhond waar het baasje niet goed mee omgaat. :mrgreen: *flauw inkoppertje*
:E:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Schrijft er iemand foutloos nederlands is het wéér niet goed :goeie:
Daarbij wordt er veel meer gelezen en bedacht dan er werkelijk staat.

@TS.
Ik kan je niet helpen maar hopelijk vind je een gelijkgestemde in je omgeving, want ik vermoed dat die er meer zijn dan je hier zou denken :ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jeetje, hoe van een mug een olifant gemaakt kan worden. Ik wil mijn honden ook niet naar iemand wiens hond de schrik van de buurt is. Er staat toch helemaal niet dat de hond zich als een robot moet gedragen.

Ik hoop dat je iemand vindt. Zelf breng ik m'n honden naar een dagopvang. Daar blijven ze ook wel eens een nachtje slapen. Misschien zou dat ook een optie zijn?

Succes!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zoek stok! schreef:Jeetje, hoe van een mug een olifant gemaakt kan worden. Ik wil mijn honden ook niet naar iemand wiens hond de schrik van de buurt is. Er staat toch helemaal niet dat de hond zich als een robot moet gedragen.
[/quote]

Ik voelde me niet aangesproken, terwijl mijn honden niet echt superbraaf zijn. Maar ik kan me voorstellen dat je je volwassen RR-reu niet wil laten logeren bij een hond die echt forse gedragsproblemen heeft. RR's zijn ontzettend leuke honden, maar van wat ik ze ken pakken ze wel makkelijk stemming over, en dan is het lekker als andere honden gewoon het goeie voorbeeld geven.

Lilo zou overigens in hysterisch fangirl-gehuil uitbarsten als er zomaar een volle RR-reu hier binnenstapte. Ze is helemaal smoorverliefd op 2 verschillende volle RR-reuen en als ze een slaapkamertje had, hingen de muren vol met posters van RR's met ballen.

Jack ziet die verliefdheden met kromme tenen aan en weet er nog net een beleefde kwispel uit te persen als we dat soort mooie stoere kerels tegenkomen, dus wij doen niet aan logeren van potentiële scharreltjes van Lilo. :D

EDIT: Voor een keer een dagje zo heel af en toe zou het dus geen probleem zijn. Jack zucht wat en mokt wat en staart wat verwijtend naar mij, maar als DIE HOND 's middags of 's avonds weer wordt opgehaald is het verder wel best als er veel koekies tegenover staan. Logeren is echt een beetje teveel gevraagd van mijn ouwe stoere vent.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Begrijp dat je gewoon het beste wilt voor je hond en stoor mij niet aan je bewoording. Woon zelf ook in jouw omgeving en heb een vaste oppas (familie van mij) en al gaan zij anders om met mijn hond dan ikzelf, een oudere boxerteef, past zij zich daar goed aan zij weet heel duidelijk het verschil oppasgezin (met intacte reu) of bij mij thuis.
Helaas kan mijn hond niet met katten, na een aantal keren te zijn gekrabt is ze er nogal fel op geworden, hoop voor je dat je iemand in de omgeving kunt vinden die je kan helpen, RR vind ik mooie honden, mijn overburen hebben er ook één. Succes, Annemiek
Afbeelding

Terug naar “Algemeen”