Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppie voeding en jeuk ?
Moderator: moderatorteam
- Luca1204
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Puppie voeding en jeuk ?
Hallo.
Ik heb een Golden retriever pup van 13 weken oud en hij krijgt vanaf de fokker RC Golden retriever Junior 29 en ben hier dus ook mee doorgegaan en ben nu bijna aan Nieuw voer toe.
Echter sinds wij Luca hebben zit hij met regelmaat te krabben in z'n hals.
De dierenarts kon bij hem geen vlo ontdekken, had schone oren en ook hij kon niets ontdekken waar deze jeuk vandaan zou moeten komen.
Zijn advies was : Doe z'n halsband thuis af, wellicht dat de jeuk hierdoor komt, maar ook dit heeft tot nu toe ( 2 weken ) niets veranderd aan de jeuk.
Het enigste wat ik nu nog kan bedenken: Misschien ligt het aan z'n voer RC.
Heeft er iemand ook ervaring met krabben in de hals en als voeding RC en zoja, welk merk voer bevelen jullie aan ???
Ik heb een Golden retriever pup van 13 weken oud en hij krijgt vanaf de fokker RC Golden retriever Junior 29 en ben hier dus ook mee doorgegaan en ben nu bijna aan Nieuw voer toe.
Echter sinds wij Luca hebben zit hij met regelmaat te krabben in z'n hals.
De dierenarts kon bij hem geen vlo ontdekken, had schone oren en ook hij kon niets ontdekken waar deze jeuk vandaan zou moeten komen.
Zijn advies was : Doe z'n halsband thuis af, wellicht dat de jeuk hierdoor komt, maar ook dit heeft tot nu toe ( 2 weken ) niets veranderd aan de jeuk.
Het enigste wat ik nu nog kan bedenken: Misschien ligt het aan z'n voer RC.
Heeft er iemand ook ervaring met krabben in de hals en als voeding RC en zoja, welk merk voer bevelen jullie aan ???

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Puppie voeding en jeuk ?
Als hij niet tegen dat voer kan is de jeuk niet alleen in zijn hals.
Misschien is het onrust of stress of gewoon een tik.?
Misschien is het onrust of stress of gewoon een tik.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom niet eens een ander voer proberen.
Er zijn zoveel betere voeders te koop zonder chemische toevoegingen die volgens mij nog steeds in RC gedaan worden.
Kijk eens op: http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
Er zijn zoveel betere voeders te koop zonder chemische toevoegingen die volgens mij nog steeds in RC gedaan worden.
Kijk eens op: http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
Groetjes van Charlotte

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
- Aantal honden: 2
Is het niet toevallig de plek waar hij geënt is? Kan natuurlijk wat irritatie geven.
Of heb je vlooien/tekendruppels in zijn nek gegeven?
Want als de jeuk echt alleen maar in de nek is, dan denk ik niet direct aan het voer als 'schuldige'.
Want als de jeuk echt alleen maar in de nek is, dan denk ik niet direct aan het voer als 'schuldige'.
- Luca1204
- Actief
Nee, hij is niet geënt in z'n hals en daar hebben we hem ook niet de preventieve vlooiendruppels gegeven.Zeeuwse labjes schreef:Is het niet toevallig de plek waar hij geënt is? Kan natuurlijk wat irritatie geven.

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
OK, ik las het verkeerd: het is niet de nek, maar zijn hals waar hij jeuk heeft. Nee, daar enten ze inderdaad nietLuca1204 schreef:Nee, hij is niet geënt in z'n hals en daar hebben we hem ook niet de preventieve vlooiendruppels gegeven.Zeeuwse labjes schreef:Is het niet toevallig de plek waar hij geënt is? Kan natuurlijk wat irritatie geven.
Ik zou toch even heel zorgvuldig die hals met je vingertoppen afvoelen en goed bekijken. Het kan soms een heel klein bultje/korstje zijn van bv een teken- of muggenbeet dat heel veel jeuk geeft. Liefst als hij ontspannen op zijn rug ligt, zodat je er goed zicht op hebt.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat veel pupjes onnodig in hun nek harken en liefst nog met geluid erbij alsof ze vreselijke jeuk hebben........
En in 9 van de 10 gevallen is er niks aan de hand en gaat het vanzelf over en is het een aandachtskwestie.
Ons pupje van nu 3 maanden doet het ook en wat opvalt (daardoor weet ik dat het niks betekend) is dat ze nooit wakkker wordt om te krabben maar het juist doet als ze moe is of geïrriteerd als ze haar draai niet kan vinden of denkt dat wij haar vergeten zijn !!
Kijk dus eens goed naar wanneer er gekrabt wordt !
En in 9 van de 10 gevallen is er niks aan de hand en gaat het vanzelf over en is het een aandachtskwestie.
Ons pupje van nu 3 maanden doet het ook en wat opvalt (daardoor weet ik dat het niks betekend) is dat ze nooit wakkker wordt om te krabben maar het juist doet als ze moe is of geïrriteerd als ze haar draai niet kan vinden of denkt dat wij haar vergeten zijn !!
Sandra

- Luca1204
- Actief
Het klopt inderdaad dat Luca nooit wakker wordt om te krabben, maar de momenten dat hij het wel doet variëren.empyree schreef:Mijn ervaring is dat veel pupjes onnodig in hun nek harken en liefst nog met geluid erbij alsof ze vreselijke jeuk hebben........
Als ik met hem wandel gaat hij soms spontaan zitten om te krabben en als hij aandacht krijgt van andere mensen is krabben meestal 1 van de 1ste dingen die hij doet.
Als ik dan weer thuis kom na een wandeling is ook krabben in de gang het 1ste wat hij doet.

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
dan zou ik eerder denken aan oversprong gedrag/frustratie, irritatie afreageren.
Dit doet een mechel op mijn club ook, bij stress of frustratie gaat hij krabben

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
Mee eens.EschaenStefanie schreef:dan zou ik eerder denken aan oversprong gedrag/frustratie, irritatie afreageren.
Ik denk dat het dan met net iets te veel prikkels te maken heeft. Al die indrukken buiten zijn best spannend voor een pup van 13 weken. Net als aandacht van vreemde mensen. Het krabbelen is dan een manier om teveel spanning kwijt te raken. Net als mensen die achter hun oor of op hun hoofd gaan krabben als ze iets niet weten of moeilijk vinden (is ook gewoon stress).
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Als je toch overweegt ander voer te kopen, misschien eens verdiepen in kvv of barf/nrv.
Er is genoeg te vinden hier op het forum en anders wel op voernatuurlijk.nl of barfplaats.nl
Er is genoeg te vinden hier op het forum en anders wel op voernatuurlijk.nl of barfplaats.nl

- Luca1204
- Actief
Als ik al jullie reacties zo hoor denk ik dat het wellicht toch niets te maken heeft met z'n voer van RC.
Het zal vast een tick zijn of een bepaalde soort van stress en hopelijk groeit hij hier overheen.
Ik moet wel weer voer voor hem kopen. Op dit moment krijgt hij 3x per dag eten en ik denk dat ik dit tzt terug ga brengen na 2x per dag.
Elke dag hetzelfde eten lijkt me, net als voor een mens ( uitzonderingen daargelaten ) ook niet lekker meer op den duur en ik zit er ook wel aan te denken om hem dan s'avonds nat voer te geven of misschien een paar keer in de week.
Hebben jullie adviezen welk Merk natvoer voor een pup van 13 weken goed en ook betaalbaar is en wellicht te bestellen is op de site : Zooplus ??
Het zal vast een tick zijn of een bepaalde soort van stress en hopelijk groeit hij hier overheen.
Ik moet wel weer voer voor hem kopen. Op dit moment krijgt hij 3x per dag eten en ik denk dat ik dit tzt terug ga brengen na 2x per dag.
Elke dag hetzelfde eten lijkt me, net als voor een mens ( uitzonderingen daargelaten ) ook niet lekker meer op den duur en ik zit er ook wel aan te denken om hem dan s'avonds nat voer te geven of misschien een paar keer in de week.
Hebben jullie adviezen welk Merk natvoer voor een pup van 13 weken goed en ook betaalbaar is en wellicht te bestellen is op de site : Zooplus ??

- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Ja, mijn advies is vers vlees. Dus geen blikvoer, maar echt rauw vlees. In de supermarkt in de vriezer ligt vaak Smuldier, dat is speciaal voor honden. Probeer dat eens, is heel gezond en de meeste honden smullen ervan. Als Smuldier bevalt kun je gaan kijken naar een beter merk die in de buurt verkrijgbaar is, of die je kunt bestellen. Bij Lupa Diervoeding kun je bijvoorbeeld heel veel merken bestellen.Luca1204 schreef:Hebben jullie adviezen welk Merk natvoer voor een pup van 13 weken goed en ook betaalbaar is en wellicht te bestellen is op de site : Zooplus ??
Als je echt liever blikvoer geeft, kies dan een voer zonder granen en met veel vlees. Die zijn bij zooplus wel verkrijgbaar. Maar vers vlees is wel goedkoper en gezonder.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
natvoer
Dat vind ik zo'n typische kattenmensenuitdrukking. Klopt dat?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik ben het eens dat het krabben wel eens spronggedrag/aandacht vragen kan zijn. Mijn teckel heeft dat altijd gedaan. En dan het liefst lekker dramatisch kreunen erbij. Ze werd idd nooit wakker om te krabben.
Let er wel op dat je een compleet versie pakt. Dat is beter voor een pup. Laat je niet wijs maken dat je een speciale puppy/ras versie nodig hebt. Alle honden kunnen prima opgroeien op een compleet versie voer. Dat geldt ook voor brokken trouwens.
Smuldier pens kan sommige honden wat problemen geven, begin liever met de glutenvrije versie. In de meeste dierenwinkels is tegenwoordig ook wel een kvv (kant en klaar verse voeding) te vinden. Prins, Energique of Carnibest bv. De prijzen verschillen enorm.
Als je ook brok (erbij) wil voeren, zou ik eens kijken naar een granenvrije brok zonder chemische toevoegingen. Bv Dog Lovers Gold of Taste of the Wild als betaalbare soorten. Vaak goedkoper dan RC. Via internet zijn deze merken handig te bestellen, dat geldt ook voor betaalbare kvv's.
Vers vlees ipv blik is idd erg lekker en gezond voor een hondMeike schreef: Ja, mijn advies is vers vlees. Dus geen blikvoer, maar echt rauw vlees. In de supermarkt in de vriezer ligt vaak Smuldier, dat is speciaal voor honden. Probeer dat eens, is heel gezond en de meeste honden smullen ervan. Als Smuldier bevalt kun je gaan kijken naar een beter merk die in de buurt verkrijgbaar is, of die je kunt bestellen. Bij Lupa Diervoeding kun je bijvoorbeeld heel veel merken bestellen.
Als je echt liever blikvoer geeft, kies dan een voer zonder granen en met veel vlees. Die zijn bij zooplus wel verkrijgbaar. Maar vers vlees is wel goedkoper en gezonder.
Smuldier pens kan sommige honden wat problemen geven, begin liever met de glutenvrije versie. In de meeste dierenwinkels is tegenwoordig ook wel een kvv (kant en klaar verse voeding) te vinden. Prins, Energique of Carnibest bv. De prijzen verschillen enorm.
Als je ook brok (erbij) wil voeren, zou ik eens kijken naar een granenvrije brok zonder chemische toevoegingen. Bv Dog Lovers Gold of Taste of the Wild als betaalbare soorten. Vaak goedkoper dan RC. Via internet zijn deze merken handig te bestellen, dat geldt ook voor betaalbare kvv's.
- Luca1204
- Actief
Gister heeft Luca voor het eerst Smuldier compleet gehad en hij vond het lekker.
Vandaag heeft hij blikvoer van de Poeiz gehad ( Perfekt ) en ook dit had hij zomaar op.
Luca is dus niet kieskeurig gelukkig.
Vandaag heeft hij blikvoer van de Poeiz gehad ( Perfekt ) en ook dit had hij zomaar op.
Luca is dus niet kieskeurig gelukkig.