Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe dramatisch zou herplaatsen zijn...
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Hoe dramatisch zou herplaatsen zijn...
Izzie zou zich prima redden als het iemand is die haar begrijpt en veeeeel met haar traint. Ze heeft nu ook al drie bazen: Vincent, Marye en ik. Bij wie van de drie ze is, maakt haar geen klap uit.
Bram is stiekem wel erg aan mij gehecht, maar ook daar verwacht ik geen problemen. Als het maar iemand is die zijn eigengereidheid respecteert en hij voldoende contacten met honden heeft.
Tibs zou tijd nodig hebben om zich te hechten. Die haalt al z'n zekerheid uit Vincent. En als Vincent er niet is uit mij. Iemand moet hem die stabiliteit bieden dus.
Bram is stiekem wel erg aan mij gehecht, maar ook daar verwacht ik geen problemen. Als het maar iemand is die zijn eigengereidheid respecteert en hij voldoende contacten met honden heeft.
Tibs zou tijd nodig hebben om zich te hechten. Die haalt al z'n zekerheid uit Vincent. En als Vincent er niet is uit mij. Iemand moet hem die stabiliteit bieden dus.

Linda, Izzie en Bram
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik heb twee herplaatsers die zich prima hebben aangepast aan hun nieuwe leven bij mij. Vooral Silka heeft zich heel snel weten te settelen (terwijl ze al vier jaar was toen ze bij ons kwam), dus ik denk dat ze dat wellicht nog wel een keer zou kunnen.
Billy is wel een ander verhaal. Hij is een hond die, vanaf het moment dat hij bij ons kwam, enorm op mij vertrouwt. Het meest stabiel is als ik er ben. En hij is natuurlijk al weer 13,5 jaar. Dus nee, dat wordt niets qua herplaatsen.
Billy is wel een ander verhaal. Hij is een hond die, vanaf het moment dat hij bij ons kwam, enorm op mij vertrouwt. Het meest stabiel is als ik er ben. En hij is natuurlijk al weer 13,5 jaar. Dus nee, dat wordt niets qua herplaatsen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Icha zou er moeite mee hebben (dat weet ik door twee pogingen om te logeren bij mijn ouders) maar ik denk/hoop dat ze het uiteindelijk ook prima zou doen.
Van Atoq weet ik het niet, ik denk dat hij het langst zou moeten wennen maar neem aan dat als iemand hem begrijpt het gene probleem is. De rest zou er na een paar dagen tot een paar weken wennen geen problemen mee hebben.
Van Atoq weet ik het niet, ik denk dat hij het langst zou moeten wennen maar neem aan dat als iemand hem begrijpt het gene probleem is. De rest zou er na een paar dagen tot een paar weken wennen geen problemen mee hebben.
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
- Aantal honden: 1
Daisy kwam hier binnen en het was goed, dus bij haar zal herplaatsen niet zo'n probleem zijn, als ze maar veel knuffels krijgt.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Thelma heeft er altijd veel moeite mee gehad, ik denk dat het haar heel veel tijd had gekost om echt te wennen. Door omstandigheden (ik had nog geen geschikt huis in stad waar ik ging studeren) heeft ze eens een paar weken bij mijn moeder gezeten. Alhoewel ze daar dus is opgegroeid en tot haar derde jaar heeft gewoond, heeft ze het niet naar haar zin gehad zonder mij. Ze bleef teruggetrokken. Mijn moeder omschreef het altijd 'als jij er niet bent is de glans eraf voor haar'. Toeval of niet, maar ze is toen ook erg ziek geworden (leverontsteking). Gelukkig is het nooit in haar leven aan de orde geweest om herplaats te worden.
Olivier is geen probleem, als hij maar met respect behandeld wordt, niet in de regen uit hoeft, een warme slaapplek heeft, veel knuffels en lekkers krijgt, dan is het goed. Logeren bij mensen thuis is nooit een probleem voor hem geweest. Zou niu met z'n 13 jaar nog kunnen. Kennel/pension wel, dan krijgt hij te weinig menselijke aandacht en zijn de slaapplekken niet warm/zacht genoeg
Nadim weet ik niet. Hij is ontzettend afstandelijke naar mensen buiten een zeer kleine kring bekenden. Maar als er een andere hond is waar hij contact mee kan hebben dan zal hij op termijn via die hond wel leren de nieuwe mensen te vertrouwen. In de dagopvang doet hij het ook goed, maar hij maakt geen enkel contact met de (vaste) medewerkers.
Olivier is geen probleem, als hij maar met respect behandeld wordt, niet in de regen uit hoeft, een warme slaapplek heeft, veel knuffels en lekkers krijgt, dan is het goed. Logeren bij mensen thuis is nooit een probleem voor hem geweest. Zou niu met z'n 13 jaar nog kunnen. Kennel/pension wel, dan krijgt hij te weinig menselijke aandacht en zijn de slaapplekken niet warm/zacht genoeg
Nadim weet ik niet. Hij is ontzettend afstandelijke naar mensen buiten een zeer kleine kring bekenden. Maar als er een andere hond is waar hij contact mee kan hebben dan zal hij op termijn via die hond wel leren de nieuwe mensen te vertrouwen. In de dagopvang doet hij het ook goed, maar hij maakt geen enkel contact met de (vaste) medewerkers.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat ik hier nadat ik ze 2,5 maand heb achtergelaten wel een aardig beeld van heb.
Kaya maakt het niks uit. De oppas was na 2,5 maand al zijn nieuwe baas geworden. Vond het raar dat ik er ineens weer was en het heeft een weekje geduurt voor ik weer de baas was. Als hij maar aandacht krijgt is het prima.
Door Bo werd ik begroet alsof hij me ontzettend gemist had. Het ging wel goed hoor, met de oppas, maar na 2,5 maand was nog steeds liever bij mij. Bo heeft een vrij lastig karakter waar je mee om moet kunnen gaan. En het heeft echt tijd nodig voor hij iemand vertrouwt en zich eraan gaat hechten. Daarom zou hij lastiger te herplaatsen zijn. Het moet bij hem klikken van 2 kanten.
Kaya maakt het niks uit. De oppas was na 2,5 maand al zijn nieuwe baas geworden. Vond het raar dat ik er ineens weer was en het heeft een weekje geduurt voor ik weer de baas was. Als hij maar aandacht krijgt is het prima.
Door Bo werd ik begroet alsof hij me ontzettend gemist had. Het ging wel goed hoor, met de oppas, maar na 2,5 maand was nog steeds liever bij mij. Bo heeft een vrij lastig karakter waar je mee om moet kunnen gaan. En het heeft echt tijd nodig voor hij iemand vertrouwt en zich eraan gaat hechten. Daarom zou hij lastiger te herplaatsen zijn. Het moet bij hem klikken van 2 kanten.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya zou een probleem zijn, ik denk niet dat zij op haar leeftijd en met haar gezondheid en karakter, de veerkracht heeft om zich ergens anders nog goed genoeg te voelen. Zij is erg baasgericht, zeg maar gerust totaal idolaat van haar baasjes, daarnaast compleet afhankelijk van 'haar roedeltje' en tja, ze is 9,5 jaar en niet erg gezond.
Ik denk dat dit niet goed gaat komen en Kaya weg zal kwijnen.
Puchu zou volgens mij weinig problemen krijgen, misschien een weekje wat in de war, maar daarna past hij zich wel aan.
Hij is veel relaxter, minder baas- en roedelgericht en bovendien veel flexibeler.
Ik denk dat dit niet goed gaat komen en Kaya weg zal kwijnen.
Puchu zou volgens mij weinig problemen krijgen, misschien een weekje wat in de war, maar daarna past hij zich wel aan.
Hij is veel relaxter, minder baas- en roedelgericht en bovendien veel flexibeler.
- Paddle
- Zeer actief
Zou opzich prima gaan denk ik. Bij een leuk gezin.
In een asiel zou ze écht ongelukkig worden, ze is absoluut geen kennelhond en geniet enorm van nabij zijn bij de mens.
In een asiel zou ze écht ongelukkig worden, ze is absoluut geen kennelhond en geniet enorm van nabij zijn bij de mens.

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Dat denk ik eigenlijk ook, hoeveel vooral Oets ook aan me hangt, ik denk dat een hond daar soepeler is dan wij (willen) geloven. De een zal wat langer nodig hebben om te wennen dan de ander maar goed.S@ndr@ schreef:Denk dat het wel meevalt met dat traum, hij hang heel erg aan me, maar ik weet ook dat honden zich moeiteloos aanpassen als het nodig mocht zijn en je buiten beeld bent
Ik denk dat het voor ons baasjes veel en veel moeilijker is.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Storm heeft er erg last van gehad, het heeft een hele tijd geduurd voordat hij ons 100% vertrouwde
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Maupie zou er prima aan hebben kunnen wennen. We hebben haar gekregen toen ze 9 was, en binnen een week was ze prima op haar gemak. En ik weet zeker dat ze ook weer makkelijk aan iemand anders zou kunnen wennen. Ligt erg aan de hond denk ik, maup was gewoon een hond die eigenlijk alles en iedereen lief en leuk vond.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik was net van plan zoiets te posten, ik denk namelijk dat je daar helemaal gelijk in hebtInge O schreef: misschien bij de meest baasgerichte zelfs nog het snelst want die hebben het gewoon nodig om zich aan iemand 'vast te klampen'.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Moeilijk te zeggen. Semmy is erg afstandelijk naar mensen die hij niet kent, hij laat zich ook absoluut niet aaien o.i.d. door een vreemde. Zelfs bij vrienden van ons, die hier toch zeer regematig over de vloer komen, heeft het lang geduurd voor ze hem echt konden aaien. De enige waar hij echt bij gaat liggen op de bank ben ik, zelfs bij mijn vriend doet hij dat niet. Wel heeft hij 2 weken bij mijn zus en zwager (en hun hond) gelogeerd, dat ging best goed. Ook past de tante van mijn vriend overdag regelmatig op en ook dat gaat goed. Hij zal het gerust kunnen hoor, zoals veel hier al zeggen maar ik denk dat het bij hem heel erg lang duurt voor hij zijn nieuwe baas vertrouwt en zichzelf is.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Magic zou er helemaal geen problemen mee hebben, als het nieuwe adres maar leuk is. Hij wilde na een weekendje logeren al best bij mijn schoonouders blijven
.

Iedere dag feest!
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Shendor is denk ik niet (goed) herplaatsbaar vanwege zijn gedrag, maar vooral zijn medische probleempjes.
Wie wil er nou een onbetrouwbare angstagressieve hond die ook nog eens ruim 200 euro in de maand kost aan medicijnen en voer? De trainingen niet eens meegerekend. Nou ja, ik hahaha.
Hij wordt gelukkig wel steeds ietsje makkelijker, en voor mij is ie nog steeds lief. Dat is het belangrijkste.
En met verjaardagen hier thuis gaat het ook steeds beter, met bezoek ook. Zolang ze maar gewoon gaan zitten en hem met rust laten. Als ze blijven staan schiet ie in de stress, dat snapt ie niet.
Dus herplaatsen? Ik denk niet dat het goed gaat komen.
Wie wil er nou een onbetrouwbare angstagressieve hond die ook nog eens ruim 200 euro in de maand kost aan medicijnen en voer? De trainingen niet eens meegerekend. Nou ja, ik hahaha.
Hij wordt gelukkig wel steeds ietsje makkelijker, en voor mij is ie nog steeds lief. Dat is het belangrijkste.
Dus herplaatsen? Ik denk niet dat het goed gaat komen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Jaap zou zich acuut omdraaien naar zijn nieuwe baas, vertellen wat de regels zijn, wanneer hij zijn natje en droogje wil en dan rolt ie zich op op schoot om een tukje te doen. No problem.
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
-
Laatst gewijzigd door Turrie op 22 sep 2014 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Diesel zal geen moment omkijken. Hij vind iedereen leuk, en zou zo bij iemand anders in de auto mee gaan en naar een ander huis.
Toen wij Diesel uit het asiel haalden was hij binnen notime aangepast. Hij heeft 2x in huis gepiest (op de zelfde plek, volgens mij gewoon om te markeren). Meteen 's nachts in de keuken, geen piep gegeven. Na een paar dagen liep hij ons al niet meer achterna.
Toen wij Diesel uit het asiel haalden was hij binnen notime aangepast. Hij heeft 2x in huis gepiest (op de zelfde plek, volgens mij gewoon om te markeren). Meteen 's nachts in de keuken, geen piep gegeven. Na een paar dagen liep hij ons al niet meer achterna.

- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Voor mij erg dramatisch voor Abby absoluut niet.
Ze vindt iedereen die lief tegen haar is geweldig. Zolang ik nog in de buurt ben zal ze mij altijd achterna komen, maar ben ik weg dan maakt het haar ook niet uit.
Ze zal eerst even wat druk zijn in de nieuwe omgeving maar is al snel tevreden. Zeker als haar kleedje meegaat, waar je die ook neerlegt dat is plaats voor haar.
Ze vindt iedereen die lief tegen haar is geweldig. Zolang ik nog in de buurt ben zal ze mij altijd achterna komen, maar ben ik weg dan maakt het haar ook niet uit.
Ze zal eerst even wat druk zijn in de nieuwe omgeving maar is al snel tevreden. Zeker als haar kleedje meegaat, waar je die ook neerlegt dat is plaats voor haar.
-
Supernova
- Zeer actief
En Juno dan?_Inge_ schreef:Nou..ik denk dat ze opzich allemaal best herplaatst kunnen worden. Jazz is weleens uit logeren geweest en dan piept ze de eerste tijd ff en daarna kruipt ze lekker op de bank bij degene waar ze aan het logeren is.
Jazz heeft alleen een handleiding dus misschien zou ze zich in het begin niet zo fijn voelen omdat het wel even duurt voordat je Jazz doorhebt.
Jules is wel aan mij gehecht, maar dat is zon vrolijke druif die denkt dat iedereen haar beste vriendje is. Zij zou ook nog wel wennen bij iemand anders.
Nacho ook, die is toch dement...het boeit hem niet..als die maar ergens lekker kan liggen en zn vreten krijgt. Juno is er nog niet zo lang dus die zou ook nog zo wennen.
En Diaz..tsja..paar mensen hier hebben al meegemaakt dat hij de hele boel bij elkaar ging gillen toen ik even weg ging![]()
Denk dat hij zich uiteindelijk wel zou aanpassen, maar hij hangt wel enorm aan mij.
Hier zou het bij beide geen ramp zijn, natuurlijk zullen ze moeten wennen maar dat komt uiteindelijk echt wel goed. Ik geloof natuurlijk graag dat ik de enige ben die goed voor Kenzo en Nova kan zorgen, maar dat is natuurlijk onzin
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Denise. schreef:En Juno dan?_Inge_ schreef:Nou..ik denk dat ze opzich allemaal best herplaatst kunnen worden. Jazz is weleens uit logeren geweest en dan piept ze de eerste tijd ff en daarna kruipt ze lekker op de bank bij degene waar ze aan het logeren is.
Jazz heeft alleen een handleiding dus misschien zou ze zich in het begin niet zo fijn voelen omdat het wel even duurt voordat je Jazz doorhebt.
Jules is wel aan mij gehecht, maar dat is zon vrolijke druif die denkt dat iedereen haar beste vriendje is. Zij zou ook nog wel wennen bij iemand anders.
Nacho ook, die is toch dement...het boeit hem niet..als die maar ergens lekker kan liggen en zn vreten krijgt. Juno is er nog niet zo lang dus die zou ook nog zo wennen.
En Diaz..tsja..paar mensen hier hebben al meegemaakt dat hij de hele boel bij elkaar ging gillen toen ik even weg ging![]()
Denk dat hij zich uiteindelijk wel zou aanpassen, maar hij hangt wel enorm aan mij.
Hier zou het bij beide geen ramp zijn, natuurlijk zullen ze moeten wennen maar dat komt uiteindelijk echt wel goed. Ik geloof natuurlijk graag dat ik de enige ben die goed voor Kenzo en Nova kan zorgen, maar dat is natuurlijk onzin
-
Supernova
- Zeer actief
Ah, die had ik gemistMachie schreef:Denise. schreef:En Juno dan?_Inge_ schreef:Nou..ik denk dat ze opzich allemaal best herplaatst kunnen worden. Jazz is weleens uit logeren geweest en dan piept ze de eerste tijd ff en daarna kruipt ze lekker op de bank bij degene waar ze aan het logeren is.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
die stond dan ook goed verstoptDenise. schreef:Ah, die had ik gemistWou even weten of ze makkelijk zou wennen, dan kan ik haar mooi jatten
-
Supernova
- Zeer actief
Ligt het gelukkig niet aan mijMachie schreef:die stond dan ook goed verstoptDenise. schreef:Ah, die had ik gemistWou even weten of ze makkelijk zou wennen, dan kan ik haar mooi jatten
-
Syllvero
Voor mij zou het dramatisch zijn.
Ben enorm aan Beike gehecht en zou hem nooit kwijt willen.
Beike is ook helemaal gek op mij.
Beike is wel een hond met een gebruiksaanwijzing, dus lang niet voor iedereen geschikt.
Weet wel vrij zeker dat Beike er moeite mee zou hebben en hij dat goed laat merken ook.
Gelukkig hoef ik hier helemaal niet over na te denken, want hij blijft gewoon lekker bij me
Ben enorm aan Beike gehecht en zou hem nooit kwijt willen.
Beike is ook helemaal gek op mij.
Beike is wel een hond met een gebruiksaanwijzing, dus lang niet voor iedereen geschikt.
Weet wel vrij zeker dat Beike er moeite mee zou hebben en hij dat goed laat merken ook.
Gelukkig hoef ik hier helemaal niet over na te denken, want hij blijft gewoon lekker bij me
- kipo
- Zeer actief
ik verbeeld me graag, dat ik onmisbaar ben voor mijn honden, maar ik ben bang dat ze zich ook zonder mij wel gaan redden. Pol zeker, die wordt wel wat onzeker, dat is 'ie bij ons het eerste jaar ook geweest (en nog wel een beetje), maar die redt zich wel, ook in het asiel. Kita doet altijd of ze echt niet zonder ons kan en wil zelfs bij mijn ouders niet achtergelaten worden, maar volgens mij doet ze dat om mij een schuldgevoel te bezorgen, want als we haar weer ophalen, heeft ze zich verder normaal gedragen. Kita doe ik alleen niet naar een asiel, die is al 10 en nog nooit een dag in een kennel geweest, dat doe ik haar nu ook niet meer aan.
-
PattyB
Uiteraard.. en niemand is goed genoeg voor mijn meisje, natuurlijk, alleen ik.kipo schreef:ik verbeeld me graag, dat ik onmisbaar ben voor mijn honden, maar .. *knip*
Ik vind het echt al ontzettend vervelend om er over na te moeten denken, over zoiets.
Ik denk dat honden er dus over het algemeen helemaal niet zo'n probleem mee hebben, zoals ik al eerder zij. Bij de pakken neer zitten is niet iets wat honden instinctief doen, dat helpt niet om te overleven.
Ook al geloven wij graag wat anders.
- Machie
- Zeer actief
Patty, uiteindelijk past elke hond zich wel aan...
Al weet ik 100% zeker dat Luca wekenlang gaat stressen. Dumas niet. Die doet gewoon gewoon. Na 1 dag hier lag hij al languit op zijn rug te slapen
Al weet ik 100% zeker dat Luca wekenlang gaat stressen. Dumas niet. Die doet gewoon gewoon. Na 1 dag hier lag hij al languit op zijn rug te slapen
-
tineke
Ik denk dat ookranetje schreef:Dat denk ik ookMarie-Josée schreef:Dat denk ik ook wel hoor, maar als baas kijk je naar het moment en hoe je hond doorgaans reageert en dan zeg ik bij Tomas; nee. ( die is ook al bijna acht)Pendrag schreef: Ik ben er toch altijd weer verbaasd over hoeveel mensen denken dat hun hond zo veel moeite gaat hebben met herplaatsen of niet te herplaatsen valt. Gemiddeld genomen denk ik dat de meeste honden dat prima redden.
Maar als het moet kan er veel meer dan wij denken.
De ene hond heeft misschien wat meer moeite met wennen dan de ander, maar volgens mij komt het uiteindelijk bij allemaal wel in orde.
Ik zou er zelf veel meer moeite mee hebben dan de honden ..................... denk ik
Alma en ik hebben recent een hondje van 16 herplaatst en zelfs die doet het prima op haar nieuwe adres.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita