Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe dramatisch zou herplaatsen zijn...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Hoe dramatisch zou herplaatsen zijn...

Ongelezen bericht door Inc »

voor jouw hond?

Ik vroeg me dat ineens n.a.v een ander topic af. Hoe ziet een hond een herplaatsing? Wennen ze over het algemeen makkelijk ergens anders, of duurt het een lange tijd voordat ze aan een nieuwe baas en ritme gewend zijn?
Hoe erg vinden ze het asiel eigenlijk?

Nee ik ben niets van plan :mrgreen:

Maar hier zou er heel veel verschil inzitten. Molly zou ontzettend veel moeite hebben om ergens anders te wennen, zij hangt heel veel aan ons en aan het huis, en aan de gewoonten natuurlijk. Diesel past denk ik overal en het zou hem geen donder uitmaken, zolang hij maar te vreten krijgt :mrgreen:
Sophie en Jackson zouden geestelijk een flinke tik krijgen ook denk ik, beiden duurt het lang voordat ze iemand vertrouwen.

Ben dus eigenlijk benieuwd naar de hond's point of view van een herplaatsing, voor zover dat te beoordelen is!
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Re: Hoe dramatisch zou herplaatsen zijn...

Ongelezen bericht door Yaika »

Diesel is niet te herplaatsen. Die zit aan me vastgeplakt.

Boy zou onzeker worden.. en geen vertrouwen hebben in vreemde mensen voor een lange tijd. (denk ik)
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

RR zou het slecht te boven komen, zeker weten. Als ze het al te boven komt.

De rest zou het wel kunnen hoewel Willemijn er moeite mee zou hebben. Die heeft enorm veel vertrouwen en dat is nog nooit gebroken.
Orpa is omkoopbaar. Die redt zich wel.
Fien zou het niet leuk vinden maar ze past zich wel aan. Ze zou er denk ik wel lang onzeker door zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het verschilt hemelsbreed van hond tot hond, denk ik.

Jack is makkelijk te herplaatsen, hij is wel zeer op mij gesteld maar maakt binnen no-time dikke vrienden met andere mensen. Lilo is een ander verhaal, die heeft lang nodig voor ze iemand anders dan ik helemaal vertrouwt. Ik weet niet of ze elders ooit weer zover zou kunnen komen zoals bij mij.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Cento; geen centje pijn die zou overal aarden waar ze aardig voor hem zijn.
Perry zou ik niet weten, hij hangt echt ontzettend aan mij en is de godganselijke dag daar waar ik ben, ik denk dat hij stokongelukkig wordt maar voor hetzelfde geld treft hij een Aniek-Kloon en komt het goed, asiel, dat nooit.
Mikey is niet te herplaatsen. Die heeft al een enorme tik gehad van de overgang van zijn vorige eigenaar en "opleider" naar mij toe. Ik ben zijn derde eigenaar en ik weet zeker dat hij nog een keer verkassen niet zou redden. Dus dat gaat niet gebeuren, dan zou ik hem in laten slapen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Rouck is om te kopen...die redt zich wel. Biène is lastiger, die is te gericht op mij denk ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Oh, Joey vrij gemakkelijk, als de gezinssituatie maar hetzelfde is.
Beuk absoluut niet, die is zo blij dat hij nu vaste baasjes heeft.
Hij zou uiteindelijk zich wel aan een nieuwe baas hechten omdat hij niet anders kan, maar het zal heel erg veel moeite kosten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik denk graag dat ik onmisbaar voor Jan ben maar dat is natuurlijk niet zo.
Ik denk dat die na een -waarschijnlijk wel behoorlijke- gewenningstijd prima gelukkig zou kunnen zijn bij iemand anders waar ie al zn aanhankelijkheid en trouw aan mag geven.

Gina weet ik niet, die zit ontzettend vastgebakken aan gewoontes, schakelt heel erg moeilijk naar nieuwe situaties, heeft een verleden van extreme verlatingsangst die na 9 jaar beheersbaar maar niet verdwenen is en is bovendien niet gezond.
Ik denk dat er een erg grote kans is dat ze het opgeeft en overlijdt.

edit: in een asiel redden ze het geen van beide
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ik weet het niet, Robin is erg op ons gericht. Loopt nooit zomaar bij ons vandaan en gaat moeilijk wandelen met iemand anders zolang wij in beeld zijn. Dan wil ze gewoon naar huis.

Maar goed, ik weet niet hoe dat zou zijn als ze ons een week niet ziet en er zijn wel andere mensen lief voor haar en die haar verzorgen..

Mikai wordt steeds meer gericht op ons. Ze begint me nu ook vanaf mijn schoot zo 'hond-achtig' aan te kijken, alsof ze begint te beseffen dat ze bij ons hoort. Maar een herplaatsing zou haar niet veel doen, denk ik. Mij wel. :(
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Voor Otto zou het geen heel groot probleem zijn, hij past zich makkelijk en snel aan aan nieuwe situaties en routines.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nolan zou niet achterom kijken als ik hem wegbreng (been there, done that) :LOL:

Max... Mwah, die heeft er wel moeite denk ik. De laatste keer dat we hem wegbrachten was het wel ff gillen, toen we terugkwamen was hij helemaal gek (terwijl hij het die 2 weken ook prima gehad heeft). Hij is natuurlijk al eens herplaatst, dat ging helemaal zonder problemen :19: Hij sprong in de auto en ging mee, niet gepiept, niet omgekeken en hij vond het hier direct prima :ok:
Afbeelding
MrsKaia
Actief
Mijn ras(sen): grote poedel

Ongelezen bericht door MrsKaia »

Ik heb een herplaatser. En hoewel hij ongeveer 5 maanden nodig heeft gehad om helemaal aan ons te wennen (en we zien zo nu en dan nog steeds -zij het kleine- veranderingen), hij heeft zich prima aangepast. Ik ben ervan overtuigd dat iedere hond herplaatst kan worden, alleen zal de een wat sneller wennen dan de andere. Een dame van gehoorzaamheidscursus heeft een herder uit het asiel gehaald die dik 9 maanden nodig heeft gehad om volledig aan zijn nieuwe baasjes/omgeving te wennen. Honden zijn volgens mij meesters in het zich aanpassen aan een nieuwe/andere situatie.
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Carlos die is herplaatst van de vorige eigenaar naar mij. Nu had ik al 4 jaar iets heel bijzonders met hem en werd ik toen der tijd al verkozen boven zijn eigen baas.
Ik merk wel als ik hem weg breng naar iemand voor een dag of een week dat ie stopt met eten. Hij is absoluut niet zich zelf, ik weet dus niet of die nog herplaatst zou kunnen worden. Inmiddels is hij ook 8 en een half.
Flow die zou het overal nog wel naar haar zin hebben denk ik. Die is nu 13 weken, ze is wel meer gefocust op mij dan op mijn vriend maar ja ik train dan ook met haar.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Punky zou helemaal geen probleem zijn...Punky is blij met iedereen :mrgreen:
Ti Jay is precies het tegenover gestelde...dat zou echt heel erg moeilijk worden

Gelukkig is het niet aan de orde :schrik: :wink:
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bumba herplaatsen... hij hangt erg aan mij en vind het moeilijk om mensen te vertrouwen die hij niet kent, hij zal dus een langere tijd nodig hebben om te wennen en het vertrouwen weer te krijgen.
Asiel zou niks voor hem zijn, dan zou hij wegkwijnen en doodsbang achter in zn kennel zitten te rillen.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem de deur uit te doen hoor!
En als het echt niet anders kan dan kan hij naar mijn ouders.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Het verschilt heel erg van hond tot hond ,er zijn honden die het prima trekken zich direct thuis voelen, en er zijn honden die het er moeilijker mee zullen hebben.
Het ligt ook aan de omstandigheden waar een hond in zit en waar hij naar toe gaat.
Een hond waar weinig aandacht aan is gegeven,die zich nooit lekker heeft mogen uitleven, die past zich heel snel aan bij omstandigheden die anders zijn.
Wel aandacht en buiten lopen ravotten.
Wel denk ik dat het een van de meest ingrijpende ervaringen van een hond in zijn leven is maar hoe die maar mee omgaat is dus wel heel verschillend.
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Madison komt uit het asiel. Ik werd verliefd op haar foto en dat is maar goed ook, want in een asiel komt Madison niet tot haar recht. Ze liet bij beide bezoeken niet zien wie ze eigenlijk is. En wij waren vreemden, en daar is Madison sowieso niet dol op. Ik zag dat zij het was, en kreeg gelijk. Ze hoort bij ons en gaat ook nooit meer weg. Ze zou het overleven maar ik denk dat er iets stuk gaat in haar. In mij overigens ook als ze er niet meer zou zijn. Dus ze blijft, tot het einde.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Spike was snel gewend, maar raakte wel vreselijk in de war wanneer ik op bezoek kwam.

Pluisje zou behoorlijk wat maanden nodig hebben om te wennen.
Heeft hij hier ook gehad. Maart uiteindelijk past hij zich wel aan.

Charlie is niet te herplaatsen. Met haar gedrag vertrouw ik haar echt niet zomaar aan een ander toe en haar wereld zou vergaan zonder mij.
Ze heeft ook echt een klap gehad toen mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan en ik haar heb meegenomen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Denk dat het wel meevalt met dat traum, hij hang heel erg aan me, maar ik weet ook dat honden zich moeiteloos aanpassen als het nodig mocht zijn en je buiten beeld bent :U:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Romis is wel herplaatsbaar alleen zekerder zal hij er niet van worden. Nawosh is niet herplaatsbaar, die accepteert geen andere mensen dan haar eigen.
Buiten dat, toen ze eens een lang weekend is wezen logeren bij een vriendin van me (haar fokster) heeft ze het hele weekend niks gegeten en is niet
(vrijwillig) van haar plek geweest. Bij haar zou ik eerder voor inslapen kiezen dan voor herplaatsen.
Joanie is als doodsbange herplaatser bij me gekomen. Het heeft tijden geduurd voor ze samen met vreemde mensen in één kamer durfde te zijn.
Haar zou ik ook niet herplaatsen maar inslapen als ik voor die keus kwam te staan.
edit: :oohja: Joanie is herplaatst naar mijn ouders toe maar daar was ze zo thuis en had ze ook een tijd samen met me gewoond, dat voelde niet als herplaatsen :mrgreen:
Groetjes, Marjan
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Per hond zou het hier verschillen.
Beetle is 15, die kan herplaatsen geestelijk echt niet meer aan. Zou ze herplaatst moeten worden, dan in een omgeving waar ze al enigszins thuis is. Vorige jaar is ze eigenlijk herplaatst, ze woonde altijd bij mijn ouders en tegenwoordig bij mij. Die overgang was ze alleen maar blij mee :wink:.
Vincent, eigenlijk de hond van mijn ouders, maar is ook veel bij mij te vinden. Hij is twee jaar geleden bij ons teruggekomen op 9 jarige leeftijd. Hij heeft een jaar moeten wennen, mede doordat hij niet meer enigst hond was. Het ging niet samen tussen moeder en zoon. Herplaatsen, dat heeft heel veel impact bij hem gehad en veel tijd om te zorgen dat hij weer zichzelf kon zijn.
Lumi, dat zal de makkelijkste zijn. Ik verwacht dat zij zich prima en vrij snel aan zal passen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca gaat herplaatsen een hel vinden. Die wordt al gek als ik hem bij mijn ouders achterlaat en dat is bekend terrein. luca hangt heel erg aan mij... Dumas hangt ook aan mij maar ik denk wel dat iemand anders hem mee kan nemen. Ik moet hem niet achterlaten, dan gaat ie janken :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho is nog jong, voor hem lijkt me dat nog te doen al is het een heel gevoelig hondje en hangt hij erg aan mij.
Tomas is zo vreselijk onzeker en zo met ons vergroeid, die zou wegkwijnen.
Denk ik. Ik hoop het nooit hoeven doen.Mocht er iets met mij gebeuren dan hoop ik dat Martin de honden kan houden.Of een van de jongens.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Tyson is gewoon niet te herplaatsen.
Die gaat dood
Shanai is een super makkelijke hond.. daar zou het wel mee lukken.

En gypsi Jaaa beetje geval apart Denk dat het niet goed zou gaan
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

S@ndr@ schreef:Denk dat het wel meevalt met dat traum, hij hang heel erg aan me, maar ik weet ook dat honden zich moeiteloos aanpassen als het nodig mocht zijn en je buiten beeld bent :U:
Nouja, dat dus.
Ik denk dat we graag wíllen geloven dat je hond het niet kan, maar uiteindelijk zullen de meeste honden zich gewoon aanpassen (de een wat sneller dan de ander).

Senna hangt héél erg aan mij en als ik haar ergens heen breng om te logeren piept ze behoorlijk de eerste paar uur. Daarna gaat het beter. Dat is dan nog bij mensen waar ze vertrouwd is.
Ik denk wel dat ze er veel moeite mee zou hebben en ze er onzeker van zou worden, maar echt onmogelijk: nee, maar ik denk dat dat geldt voor 99% van de honden. (al denken de baasjes dus graag wat anders)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Lotus is pas aan haar 5e dag bij ons bezig, dus kan me niet voorstellen dat ze problemen zou hebben met herplaatsen. Als ze maar een flos en balletjes hebben :tongue:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Bunker zou zich uiteraard ook wel aanpassen....hij is nog jong...maar ik daarentegen !! :jank: Zou heeeeeeel veel tijd nodig hebben denk ik om het uit mijn gedachten te zetten...heb mijn honden altijd tot aan hun dood gehad...
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ginger hebben wij in november 2010 uit het asiel gehaald. Nog steeds wordt ze steeds meer ons hondje, ondanks dat ze zich vanaf moment 1 volledig aan ons heeft gegeven. Ik denk dat voor haar de 3 weken asiel de herplaatsing wel gemakkelijker hebben gemaakt, ze vond het vreselijk in het asiel! Was een hyperdepieper stuiterbal die haar staart flink stuk had geslagen. Bij ons kwam ze in ritme en rust terecht wat heel belangrijk was voor haar.

Als we naar iemand anders gaan met haar is ze altijd bang dat we haar achterlaten en niet echt op haar gemak, ze slaapt dan ook zo goed als niet.

Ik denk dat herplaatsen vanuit thuis voor haar en nieuwe baasjes een crime zou zijn.

Maar ze gaat uiteraard nergens anders meer naar toe! Ze is helemaal ons hondje!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Al mijn honden zijn makkelijk herplaatsbaar. :( maar ze blijven lekker bij mij :F:
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Suki gaat het vreselijk vinden. Ze is vreselijk gehecht aan mijn vriend. als hij met wandelen uit beeld gaat loopt ze al te janken.
als ze in een leuk gezin komt kan ze vast wel wennen hoor. Maar in het begin is het een ramp denk ik.

Haddock is denk ik minder erg. Die is wel super gehecht aan mij maar als die een leuke baas krijgt met een speelmaatje vind hij het prima. Misschien na een tijdje dat hij het minder vind.

Pixel is hier pas, als ik haar nu zou herplaatsen zou ze weer opnieuw moeten wennen. Vreemde mensen en honden vind ze nog dood eng, maar het zou best kunnen omdat ze nog zo kort bij ons is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”