Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Rinne Roos Consort! Nieuwe foto's op pag 18!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Saskia241
Zeer actief

Re: Het Rinne Roos Consort! Nieuwe foto's op pag 6!

Ongelezen bericht door Saskia241 »

fenneke schreef:
DanseMacabre schreef:Ik ben gesmolten. :I:

ik hoop wel dat je kozen wordt :engel:
Marjoleine schreef: En er zijn hier echt zat mensen waar de rassen niet bij passen.
:hmmm: :cool2:
Vast wel. En anders WJ wel.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik zie in het echie eigenlijk nooit Wetters, maar ze lijken mij erg leuk.
Dit wordt natuurlijk ook veroorzaakt doordat jullie hier op het forum over het ras schirjven en foto's plaatsen.
Dit heb ik met meerdere rassen die hier op het forum uitgebreid voorbij komen.

Ik heb ooit 1x keer een Wetter meegemaakt, jaaaaaaaaaaaren geleden, op een blauwe maandag dat ik cursus deed met Nick.
Het was een reu van rond 1 jaar oud en ik meen dat hij helemaal bruin was, maar dat weet ik niet zeker meer. Verschrikkelijk, wat een mismatch met die mensen was dat zeg. Toen dacht ik nog, leek als ik was, nou zeg, dat is ook helemaal geen leuke hond! :LOL: :LOL:
Hij had echt kompleet schijt aan baas en bazin, maar humor had hij wel. Vol met streken, maar absoluut geen zin. Ik zei nog, joh laat lekker zitten die cursus als het thuis wel lekker gaat. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Marjoleine schreef:
HillieS schreef: Ik moet wel lachen Mar, je praat iedereen een stabij of wetter aan... wel leuk om te lezen :mrgreen:
Echt niet hoor, zat mensen die het niet zou passen en dat zeg ik dan ook gewoon.

Zeker stabijs passen niet bij iedereen, en mensen die denken dat streng en hard bij honden hoort moeten bepaald geen wetter nemen.
Maar de mensen die er op vallen zijn vaak mensen die het karakter enigszins kennen door de beschrijvingen en die vallen op iets wat past.
Bij Sita past dus geen stabij, vind ik. Ze heeft hem wel maar het past niet echt, eigenlijk.
En er zijn hier echt zat mensen waar de rassen niet bij passen. Maar de meeste mensen die er niets mee kunnen vallen er ook niet op ;)
OK, je praat het niet iedereen aan... Maar bij sommige berichtjes en sommige mensen moest ik wel glimlachen...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Joy C schreef:Ik heb ooit 1x keer een Wetter meegemaakt, jaaaaaaaaaaaren geleden, op een blauwe maandag dat ik cursus deed met Nick.
Het was een reu van rond 1 jaar oud en ik meen dat hij helemaal bruin was, maar dat weet ik niet zeker meer. Verschrikkelijk, wat een mismatch met die mensen was dat zeg. Toen dacht ik nog, leek als ik was, nou zeg, dat is ook helemaal geen leuke hond! :LOL: :LOL:
Hij had echt kompleet schijt aan baas en bazin, maar humor had hij wel. Vol met streken, maar absoluut geen zin. Ik zei nog, joh laat lekker zitten die cursus als het thuis wel lekker gaat. :wink:
Het hangt er wel vanaf hoe je ermee omgaat, zulke dingen ;)

Met Lobke heb ik G&G-2 gedaan en die had ook zo eens in de zoveel keer haar momentje. Ging ze niet plaats maar de riem in de kantine aan de mensen achter de bar brengen en zo :LOL:
Ach, als je maar niet boos wordt en de humor inziet komt het goed.
Als je wel boos wordt en het eruit wil rammen, moet je dus geen wetter nemen. Want als je erom kan lachen is het daarna over en gaat het weer heel lang goed. Er zit geen kwaad bij, het is gewoon lol trappen en ze hebben feilloos door hoe ze de lachers op hun hand moeten krijgen :mrgreen:
Als je ze uit laat dollen is het daarna gewoon klaar, als je niet boos wordt. Als je wel boos wordt heb je een probleem omdat ze dat niet snappen. Dan vervreemd je ze van je en doen ze niks meer.
Ze doen zulke dingen niet om te treiteren en zo vatten mensen het soms op. Als je erom lacht, het verder negeert en je gaat daarna weer over tot de orde van de dag is het gewoon klaar en heb je gezellig samen gelachen. Het versterkt het "wij-gevoel" dat ze graag hebben.
En als er serieus gewerkt moet worden doen ze het niet, dan wordt er namelijk serieus gewerkt. :klaar:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Marjoleine schreef:Het hangt er wel vanaf hoe je ermee omgaat, zulke dingen ;)

Met Lobke heb ik G&G-2 gedaan en die had ook zo eens in de zoveel keer haar momentje. Ging ze niet plaats maar de riem in de kantine aan de mensen achter de bar brengen en zo :LOL:
Ach, als je maar niet boos wordt en de humor inziet komt het goed.
Als je wel boos wordt en het eruit wil rammen, moet je dus geen wetter nemen. Want als je erom kan lachen is het daarna over en gaat het weer heel lang goed. Er zit geen kwaad bij, het is gewoon lol trappen en ze hebben feilloos door hoe ze de lachers op hun hand moeten krijgen :mrgreen:
Als je ze uit laat dollen is het daarna gewoon klaar, als je niet boos wordt. Als je wel boos wordt heb je een probleem omdat ze dat niet snappen. Dan vervreemd je ze van je en doen ze niks meer.
Ze doen zulke dingen niet om te treiteren en zo vatten mensen het soms op. Als je erom lacht, het verder negeert en je gaat daarna weer over tot de orde van de dag is het gewoon klaar en heb je gezellig samen gelachen. Het versterkt het "wij-gevoel" dat ze graag hebben.
En als er serieus gewerkt moet worden doen ze het niet, dan wordt er namelijk serieus gewerkt. :klaar:
Die mensen konder er overduidelijk niet om lachen. :ugh:
Ik ben zelf ook maar 3x keer geweest, en dat met mijn herplaats Duitse herder, want ze kraakten daar mijn hond af en mijn hond was niet zo van het appellerige. :mrgreen: ja echt, en dat voor een herder.
Thuis hadden we een gouden hond aan hem en heb weinig tot nooit problemen met hem gehad en als ik dat karakter ooit nog eens tegen kom. :I:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ok.. Mar.. Ik ben om.

Je zei het al. Maar ik dacht dat ik me niet om zou laten praten!

het is je gelukt.. :ugh:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ze ook wel heel erg leuk vind, zelfs zo klein :I: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Joy C schreef: Die mensen konder er overduidelijk niet om lachen. :ugh:
Ja, dan is het niet het ras voor je, als je de humor er niet van ziet :19:

@Yaika: sorry :mrgreen:
Maar jij hebt toch geen plek momenteel. ;)

Afbeelding

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

oh ik ben al heel lang om. Sinds ik weet dat de moeder van onze Blacky een wetter was kan het ras bij mij niet meer stuk. Alleen ben ik veel te ongeduldig voor een Wetter denk ik.

Ik denk dat het in mijn handen een zeer onopgevoed haar eigengang gaan hondje zo worden.

Maar als ik die verhaaltjes lees dan smelt ik wel helemaal.
Afbeelding
gevni havanezers
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Heb je eigenlijk je wachtlijst al vol inmiddels? Ik meen me te herinneren dat jullie 4 geïnteresseerden hadden voor een reutje en 3 voor een teefje. Dan hebben jullie eigenlijk twee reutjes tekort en 3 teefjes over.

Hoe meer ik lees over de Wetter, hoe jammerder (is dat een woord?) ik het vind dat hier nooit een Wetter zal komen.. Kwam er laatst eentje tegen, een reu, die had besloten dat een boomstam goed besnuffeld moest worden, baasje kon praten als brugman, maar hij ging NIET mee haha. Z'n baasje ging er ook doodgemoederd bij zitten op een bankje, knipoog naar mij: "als ie klaar is, hoor ik het wel." Moest er erg om lachen :)
Miranda N.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda N. »

Nog gefeliciteerd met deze prachtige pups!

Wat zien ze er geweldig uit zeg........wat een rijkdom :ok:
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik vind wetters ook enorm mooie honden, die koppen :I: Maar ik ben niet geschikt voor een wetter, mijn stem is te hard en ik ben te ongeduldig
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

We hadden twee reutjes te weinig inderdaad.
Die stappen over naar een andere fokker.
We hebben er iemand bij voor een teefje maar er zijn dus nog twee teefjes beschikbaar inderdaad. Aan het eind van de week geef ik ze door aan de vereniging, eerst moet alles lekker op gang zijn ;)
luna2906 schreef: Kwam er laatst eentje tegen, een reu, die had besloten dat een boomstam goed besnuffeld moest worden, baasje kon praten als brugman, maar hij ging NIET mee haha. Z'n baasje ging er ook doodgemoederd bij zitten op een bankje, knipoog naar mij: "als ie klaar is, hoor ik het wel." Moest er erg om lachen :)
Kijk, die snapt zijn hond.
Een wetter maakt altijd zijn werk af ;)

Waarom komt er bij jou nooit een wetter?

Afbeelding

Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Uit die beschrijvingen vind ik de Wetter als een echt grappig en leuk ras klinken ((ook vooral na wat ik op je site had gelezen Marjoleine)) maar volgens mij niks voor mij , en van die foto's smelt ik, die kleine krulletjes :love:
Afbeelding
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Marjoleine schreef:We hadden twee reutjes te weinig inderdaad.
Die stappen over naar een andere fokker.
We hebben er iemand bij voor een teefje maar er zijn dus nog twee teefjes beschikbaar inderdaad. Aan het eind van de week geef ik ze door aan de vereniging, eerst moet alles lekker op gang zijn ;)
luna2906 schreef: Kwam er laatst eentje tegen, een reu, die had besloten dat een boomstam goed besnuffeld moest worden, baasje kon praten als brugman, maar hij ging NIET mee haha. Z'n baasje ging er ook doodgemoederd bij zitten op een bankje, knipoog naar mij: "als ie klaar is, hoor ik het wel." Moest er erg om lachen :)
Kijk, die snapt zijn hond.
Een wetter maakt altijd zijn werk af ;)

Waarom komt er bij jou nooit een wetter?
Vond het erg komisch om te zien. Had mij ook niet verbaasd als hij er een krantje bij had gepakt, zo van: "ik wacht wel even hoor, neem de tijd" ;)

Ondanks dat ik naar mate ik er meer over hoor (kende de Wetter nl eerst alleen van uiterlijk en dat vind ik mooi, maar een uiterlijk is voor mij geen reden) de Wetter steeds meer een wens wordt, heb ik eigenlijk best veel redenen om geen Wetter te nemen:

- Luna is nu bijna anderhalf jaar, ze wordt ook wel adhd-hond genoemd, dus dat geeft een beetje aan hoe je daar je handen vol aan kunt hebben. Niet op een negatieve manier, maar een tweede hond heeft ook aandacht nodig en dat vind ik niet fair tegenover beide, omdat Luna al zoveel op slokt.
- Ik ben beginnend hondenbezitter. (Lun is geen makkelijk begin, maar ik krijg de slag te pakken ;)) Ik denk dat een Wetter voor de komende jaren sowieso nog een te gevoelig type zou zijn. Niet dat ik nooit lief ben, maar ik ben soms in dubio over hoe ik iets aan moet pakken. Ik denk dat een Wetter een stabiel baasje nodig heeft.
- vriendlief wil er niet aan. Ik weet zeker dat ik hem wel zover zou kunnen krijgen, maar ik vind dat je geen hond moet nemen waar één van de twee niet achter staat.

Duss ik kijk gewoon verliefd naar Wetters, dromen mag ;)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

@Hailfall, geduld is wel belangrijk inderdaad. Als je van strikt luisteren houdt is een wetter niet geschikt ;)

@Luna, ik denk dat een wetter op zich prima kan als je aard erbij past, ook als eerste hond. Bij een heel drukke hond heb je wel de kans dat die wetter ook druk wordt...
Nouja, dan wacht je gewoon nog even.
Je bent nog jong zat ;)

Afbeelding

luna2906
Zeer actief

Marjoleine schreef:@Hailfall, geduld is wel belangrijk inderdaad. Als je van strikt luisteren houdt is een wetter niet geschikt ;)

@Luna, ik denk dat een wetter op zich prima kan als je aard erbij past, ook als eerste hond. Bij een heel drukke hond heb je wel de kans dat die wetter ook druk wordt...
Nouja, dan wacht je gewoon nog even.
Je bent nog jong zat ;)
Haha dat is waar, ben nog piepjong natuurlijk, was ik even vergeten ;) en wellicht word Luna na verloop van tijd rustiger (hoewel ik vermoed, dat een illusie is ;)), maar voor nu blijft het bij dromen. Ik geniet wel van jullie verhalen :mrgreen:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Haha strikt luisteren hoeft voor mij niet, ik ben wel in voor een lolletje als honden zelf iets gaan uitspoken alleen vriendlief niet zo xD (tja Duitser he xD)

Maar ik blijf gewoon genietend die verhalen hier over Wetters lezen en de foto's meekijken.
Afbeelding
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Volgens mij ben ik ook wel een type voor een Wetter :pffff: Eigenlijk denk ik zelfs meer dan voor een JRT.
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Rare vraag he, maar zou ene Wetter zich ook thuis voelen als ie veel mee mag naar de paardenstal?

En zoals je het karakter beschrijft,meestal leuk werken en af en toe vreselijk de lolbroek hebben, man het lijkt wel of je het over de Tibetaan hebt...

en hoe is de vachtverzorging?(zou ik als ex-trimster moeten weten, maar weet het dus niet).
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Als wetters meemogen naar wat dan ook zijn ze blij. Gezellig samen en zo.
Er is er een paar jaar terug een geplaatst bij een vrijgezelle boer. Had altijd stabijs gehad, was ie altijd kwijt ook.
Toen ging die hond dood, en er waren geen pups. Wel wetterpups.
Hij dus maar een wetter genomen, hoewel hij echt dacht dat het vast minder zou zijn.
Binnen drie weken was ie om!

Wetter gaat mee naar stal, op de trekker, zit naast 'm bij het melken, onder tafel als ie eet, voor de deur als ie slaapt, noem maar op.
Die man is helemaal opgebloeid. Wat 'n noflike hûn, riep ie. En het mooiste: hij is 'm dus nooit kwijt :mrgreen:

Vacht: uitkloppen. Meer niet eigenlijk.
Evt ontwollen als je trimster bent, maar het hoeft niet eens echt.

Afbeelding

Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Wat een dotjes zijn het. Die voetzooltjes zijn altijd zo schattig.
Jammer dat jullie zo ver weg wonen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Marjoleine schreef:Als wetters meemogen naar wat dan ook zijn ze blij. Gezellig samen en zo.
Er is er een paar jaar terug een geplaatst bij een vrijgezelle boer. Had altijd stabijs gehad, was ie altijd kwijt ook.
Toen ging die hond dood, en er waren geen pups. Wel wetterpups.
Hij dus maar een wetter genomen, hoewel hij echt dacht dat het vast minder zou zijn.
Binnen drie weken was ie om!

Wetter gaat mee naar stal, op de trekker, zit naast 'm bij het melken, onder tafel als ie eet, voor de deur als ie slaapt, noem maar op.
Die man is helemaal opgebloeid. Wat 'n noflike hûn, riep ie. En het mooiste: hij is 'm dus nooit kwijt :mrgreen:

Vacht: uitkloppen. Meer niet eigenlijk.
Evt ontwollen als je trimster bent, maar het hoeft niet eens echt.
Dat bedoel ik, helemaal geweldig vind ik dat. Dus ga ik eerst verhuizen en dan kom ik voor een Wetter :ok:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat een heerlijke foto's M&M!
Wel een heel bijzondere tijd zo met die jongste meiden :I:
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Ooh, ik wou dat ik plaats had voor een wetter, wat zijn het toch heerlijke honden! :I: Het is wel een beetje de kat op het spek binden he, om hier te vertellen dat er nog teefjes een huisje zoeken?! Maar ik ging eigenlijk voor iets kleiners, en volwassens (want een pup als student is niet te doen), maar toch, wat een heerlijke honden :mann:
Ooit, als ik op een boerderijtje woon :lol1:
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Saskia241
Zeer actief

Agnes-en-Balou schreef:Ooh, ik wou dat ik plaats had voor een wetter, wat zijn het toch heerlijke honden! :I: Het is wel een beetje de kat op het spek binden he, om hier te vertellen dat er nog teefjes een huisje zoeken?! Maar ik ging eigenlijk voor iets kleiners, en volwassens (want een pup als student is niet te doen), maar toch, wat een heerlijke honden :mann:
Ik ben ook student en woon zeker niet op een boerderij. :mrgreen:
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Nog gefeliciteerd met het prachtige spul :I: :I:
Ik zeg al een aantal jaren ooit komt er een wetter teefje bij....
Maar ik geloof dat ik nu eerst groter moet gaan wonen en minder moet gaan werken. De oppas ziet me
aankomen met 5 honden. Maar dromen moet je hebben :wink:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

DanseMacabre schreef:
Agnes-en-Balou schreef:Ooh, ik wou dat ik plaats had voor een wetter, wat zijn het toch heerlijke honden! :I: Het is wel een beetje de kat op het spek binden he, om hier te vertellen dat er nog teefjes een huisje zoeken?! Maar ik ging eigenlijk voor iets kleiners, en volwassens (want een pup als student is niet te doen), maar toch, wat een heerlijke honden :mann:
*pbtje over hoe je dat doet, studentzijn met twee honden* :wink:
Maareh, geen boerderij, okee, maar een wetter in een kamer van 15m2? :denken: (en toch is het erg verleidelijk, ware het niet dat ik me er helemaal geen zorgen over maak of Marjoleine en Mirjam een pup doen naar iemand die daarvoor niet in de juiste situatie zit :wink:)
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ben ook student met 2 honden. Maar.. we wonen in een rijtjeshuis en hebben dus iets meer dan 15m2 aan ruimte :F:
Saskia241
Zeer actief

Agnes-en-Balou schreef:
DanseMacabre schreef:
*pbtje over hoe je dat doet, studentzijn met twee honden* :wink:
Maareh, geen boerderij, okee, maar een wetter in een kamer van 15m2? :denken: (en toch is het erg verleidelijk, ware het niet dat ik me er helemaal geen zorgen over maak of Marjoleine en Mirjam een pup doen naar iemand die daarvoor niet in de juiste situatie zit :wink:)
Ik reageer zo even op je pb. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”