Nou, ik hoefde die bloedende foef niet zo nodig tegen mijn kleren aanRobin schreef:Bofferd!Miranda schreef:Het "wegwezen, MIJN teef" is ook precies wat ik tegen zo'n reu zeg, trouwens.
En mijn vorige teef was het daar helemaal mee eens.
Die deed voor geen enkele reu haar staart opzij.
Maar voor mij wel. Ze bood zich echt aan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopse teef in losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Loopse teef in losloopgebied
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
- Aantal honden: 2
Bloedende foef... wat een walgelijke omschrijving!

- Miranda
- Erelid
Ik vind foef zo veel schattiger klinken dan vulva 
And few will ever climb
- Robin
- Zeer actief
Ik vind een schattig woord voor een vulva een beetje eng 
- Miranda
- Erelid
Ik bén ook heel eng 
And few will ever climb
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar een reu kan het dus wel leren, of het je manier is is een 2e maar het is dus wel mogelijk ondanks dat het wel een evolutionair hoogstandje is...tineke schreef:Dat zegt toch niks dat ze wel gedekt hebben en pups hebben vererft.malinois schreef:ik geloof daar totaal niet in... ik ken zo goed als allemaal reuen die allemaal uitstekende 'dekkers' waren/zijn ook hele goede nakomelingen hebben vererft maar ook allemaal perfect waren terug te roepen. Zijn wel over het algemeen allemaal herders maar dat zegt imo helemaal niks over of het een evolutionair hoogsstandje is... Altijd luisteren is nl altijd luisteren bij hen.
niet luisteren heeft zn consequenties.
Net als dat er reuen zijn die niet dekken in het bijzijn van de baas...
Net alsof honden die gewoon netjes luisteren omdat ze dit zo geleerd hebben geen evolutionair hoogstandje zijn wat een onzin.
Dat komt simpelweg omdat wij mensen ze bij elkaar brengen ,in het geval van geplande nesten dan ,en ze daar verder geen keus in hebben.
Zouden ze die wel hebben dan zag het er denk ik wel anders uit en werden er best wel wat reuen gepasseerd.
Bij sommige rassen zie je dat nog wel terug maar bij veel ook niet.
Ik ken een samojeed daar wist je altijd van wanneer ze loops werd ,omdat ze dan zelf als op zoek ging naar de beste reu in haar visie.
Dat was in haar geval een dominante rrreu die daar ook in het park zijn rondjes liep.
Die zocht ze dan op ,verder nooit ,en daagde hem uit tot spel iets wat ze anders nooit deed.
Je kon er vergif op nemen dat ze kort daarop loops werd en uiteraard dan werd weggehouden bij die rr![]()
Reuen die niet dekken als de baas er bij is zouden bij de vrije keus van een teef gepasseerd worden indien er meer keuze zou zijn.
Dat zou in een roedel ook gebeuren ,misschien dat hij er dan als tweede keus voor alle zekerheid ook nog wel overheen mag maar meer ook niet.
Rio is overigens geen ongeleid projectiel bij loopse teven, maar je moet hem wel aanlijnen want los krijg je hem ,in een bepaald stadium van de loopsheid, er niet zonder slag of stoot langs![]()
Misschien zou dat weg te trainen zijn als hij heel hard zou worden aangepakt, maar dat gaat mij gewoon een stapje te ver.
No way dat ik dus ooit een stroomband om hem zal gaan hangen om hem dat te leren ,dan lijn ik hem liever aan en neem hem mee.
Dat bedoel ik dus, en daarom ben ik het er ook niet mee eens

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee maar mijn reu zou hem dit op een minder vriendelijke manier duidelijk maken waarschijnlijk, opgedonderd van mijn teef... en mijn teef ook trouwens die accepteert dat absoluut niet.Elmo/maureen schreef:renee-uk schreef:En een niet luisterende reu hebben is de verantwoordelijkheid van de reueneigenaar, die heeft er net zo goed voor te zorgen dat de hondenbende het minst verstoord wordt.Robin schreef: Dat loopse teven hun energie ook kwijt moeten, snap ik heel goed. Maar een loopse teef hebben is jóuw verantwoordelijkheid, en dus ook jouw zaak om te zorgen dat de hondenbende op dat moment het minst verstoord wordt.
Dus je moet een reu met geile plannen zn gang maar laten gaan vanwege het natuurlijke gedrag dat je niet mag verstoren?Robin schreef:De reactie bij voorbaat: 'dan trek ik hem aan zn nekvel van haar af' is een beetje de omgekeerde wereld, want die reuen lopen los in een gebied waar dat mag, en dan kun je ze niet straffen voor natuurlijk gedrag.
Of moet je vriendelijk vragen aan hondlief of ie er even af wil gaan?
Heb ik toch echt maar zo het idee dat ie dat niet gaat doen en geef hem eens ongelijkIk zie mij al naar Elmo toelopen, aah koetsiekoe, wil jij lekker van bil gaan ventje. Dat mag toch niet, foei hoor. kom er maar gauw vanaf. (en dat dan op zo'n hoog stemmetje). Ik krijg dan een gruwelijke dikke middelvinger van Elmo
![]()
Het is aan mij de taak, als geile Elmo "losbreekt" om hem te verwijderen. De ander kan het proberen, maar denk niet dat hij dat pikt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Mijn teven hebben geen interesse in reuen, nooit gehad ook. Hier zal een reu het niet snel in zijn hoofd halen om eens uitgebreid de dames t hof te maken...
Ik loop ook rustig in losloopgebieden, maar wel buiten de hoogtij-uren om en ik waarschuwde (inmiddels zijn beide dames gecastreerd) altijd wel. Maar ik denk wel dat baasgebondenheid en het goed wegroepen bij een loopse teef ook een beetje te maken heeft met raskeuze; ik wil wel aannemen dat bepaalde rassen makkelijker terug te roepen zijn dan anderen. En ook heb ik wel wat begrip voor mensen die dit erg lastig vinden; zo heeft iedere hond wel een puntje dat wat lastiger te corrigeren of om te buigen is, toch?
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Ik geef ook een voorbeeld hémalinois schreef:
nee maar mijn reu zou hem dit op een minder vriendelijke manier duidelijk maken waarschijnlijk, opgedonderd van mijn teef... en mijn teef ook trouwens die accepteert dat absoluut niet.
-
tineke
Ik weet niet of elke reu dat kan leren maar dan nog vind ik het niet iets wat ik perse zou willen leren met veel geweld ,veel liever kies ik dan voor aanlijnen.malinois schreef:maar een reu kan het dus wel leren, of het je manier is is een 2e maar het is dus wel mogelijk ondanks dat het wel een evolutionair hoogstandje is...
Dat bedoel ik dus, en daarom ben ik het er ook niet mee eens![]()
En ja ik blijf honden die zonder slag of stoot geen interesse meer in een hoogloopse teef tonen geen evolutionaire hoogstandjes vinden.
Nergens wordt zo om gevochten in de dierenwereld als om voortplanting en voedsel,en dat zou bij honden dan ineens anders zijn omdat wij vinden dat dat zo zou moeten zijn.
Dat vind ik overigens van teven ook ,een teef die geen interesse in een soortgenoot toont maar zich aanbied aan een mens,hoeveel debieler wil je het hebben dan.
Dat heeft toch niets meer de natuur te maken.
Maar goed dat is de inbreng van de mens en het gevolg van het vermenselijken van honden.
Je moet je dooschamen als je reu intresse toont in een loopse teef ,dat is niet normaal meer ,hij moet als een robotje de andere kant opkijken ,want een geile reu dat is me toch wat.
Het wordt veel te veel vermenselijkt naar mijn idee.
Wat overigens geen vrijbrief is om je reu te laten gaan hoor , want natuurlijk gedrag is wat anders dan wenselijk gedrag.
Dat je je reu weghaalt of voorkomt dat die situatie onstaat ben ik het wel mee eens, maar dat is wat anders dan het gedrag niet willen vertonen omdat wij vinden dat dat eigenlijk niet kan.
- Miranda
- Erelid
Waar komt dat geweld nou weer vandaan?
Mijn honden staan niet onder appèl omdat ik 'veel geweld' gebruik.
Mijn honden zijn geen robotjes, maar luisteren wel goed.
En nee, ik vermenselijk mijn honden ook al niet.
Mijn honden staan niet onder appèl omdat ik 'veel geweld' gebruik.
Mijn honden zijn geen robotjes, maar luisteren wel goed.
En nee, ik vermenselijk mijn honden ook al niet.
And few will ever climb
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou Tineke ik weet niet waar je dat geweld allemaal vandaan haalt... maar ik heb het mijn honden nooit met geweld hoeven afleren, direct als pup leren het te negeren werkt uitstekend hier.(ik zeg alleen dat het dus wel kan, als ik hier al lees dat van sommigen de honden niet altijd hoeven te luisteren dan snap ik ook waarom honden op zo'n moment dus niet luisteren, hier is hier altijd hier in alle omstandigheden, er zijn maar weinig dingen die ze moeten en dat is er 1 van)
En ja, mijn reuen zijn zeer geinteresseerd in loopse teven, ze dekken door de kennel heen als ze de kans krijgen MAAR niet als ik er bij ben... dacht je niet dat ze staan te klapperen voor de kennel van Xena als ze loops is... of als ze een loopse teef ruiken in het bos. Prima ruiken mag, klapperen tot een bepaalde hoogte maar weglopen is absoluut verboden, altijd dus dan ook.
En ik blijf erbij dat heeft totaal niks met evolutionaire hoogstandjes te maken maar puur en alleen met luisteren... het zal vast makkelijker zijn bij herders dat geloof ik direct, maar wat jij zegt daar ben ik het dus totaal mee oneens.
Ik heb niets aan een hond waar ik niet mee kan trainen/wedstrijden/examens kan doen omdat ie helemaal van het padje is omdat ie een loopse teef ruikt. En dat werkt ook prima buiten het veld ZOLANG IK ERBIJ BEN. En ik blijf het een beetje raar vinden dat dit schijnbaar heel normaal is bij zo goed als alle (dek)reuen in de africhting maar hier niet.
Ik leer mijn honden uberhaupt honden negeren zeker op het veld en buiten mogen ze er ook niet naar toe, nooit zonder toestemming dus ook niet als ze loops zijn. Ze staan dus niet met hun neus in een loopse teef als ze loslopen.
En ja, mijn reuen zijn zeer geinteresseerd in loopse teven, ze dekken door de kennel heen als ze de kans krijgen MAAR niet als ik er bij ben... dacht je niet dat ze staan te klapperen voor de kennel van Xena als ze loops is... of als ze een loopse teef ruiken in het bos. Prima ruiken mag, klapperen tot een bepaalde hoogte maar weglopen is absoluut verboden, altijd dus dan ook.
En ik blijf erbij dat heeft totaal niks met evolutionaire hoogstandjes te maken maar puur en alleen met luisteren... het zal vast makkelijker zijn bij herders dat geloof ik direct, maar wat jij zegt daar ben ik het dus totaal mee oneens.
Ik heb niets aan een hond waar ik niet mee kan trainen/wedstrijden/examens kan doen omdat ie helemaal van het padje is omdat ie een loopse teef ruikt. En dat werkt ook prima buiten het veld ZOLANG IK ERBIJ BEN. En ik blijf het een beetje raar vinden dat dit schijnbaar heel normaal is bij zo goed als alle (dek)reuen in de africhting maar hier niet.
Ik leer mijn honden uberhaupt honden negeren zeker op het veld en buiten mogen ze er ook niet naar toe, nooit zonder toestemming dus ook niet als ze loops zijn. Ze staan dus niet met hun neus in een loopse teef als ze loslopen.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik lees niet alles. Alleen de eerste bladzijde.
Je kan wel een hele lange discussie gaan voeren of het wel of niet verstandig is om met een loopse teef in en losloopgebied te gaan lopen, maar dat is een discussie zonder eind. Sommige vinden dat het kan, anderen niet. Diegene die het vinden kunnen, zullen dus lopen in een losloopgebied en die ga je dus tegenkomen. Het is dus gewoon een praktijksituatie en daar moet op ingespeeld worden. Het mooiste zou dus zijn dat iedereen zijn hond leert onder controle te houden. Helaas kan je ook dat al niet van iedereen verwachten, dus doe ik mijn stinkende best in ieder geval mijn eigen hond onder controle te houden. Ik heb ook een reu (ben absoluut geen teven mens) en neem dus mijn verantwoordelijkheid op dat punt, ook als andere mensen dat niet doen. Ik kan mijn volle reu gerust met een loopse teef laten spelen, zonder dat er iets gebeurd (kwestie van als de situatie zich voordoet gewoon knetterhard gaan oefenen en niet de moed al van te voren doen laten zaken, maar gewoon het als oefening en test te zien) en bij kleine tekenen kan ik hem terugroepen (toch vermijd ik dit soort situaties hoor, want het zal maar net een keer wel misgaan)
Dus wel of niet verstandig, maakt niet uit. Of de teef wel of niet luistert, maakt mij ook niet uit. Als de ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt, maakt mij ook niet uit. Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid, want ja ik heb er problemen mee als mijn hond puppies gaat maken bij zo maar een teef. Dan kan de teef eigenaar daar wel geen probleem mee hebben, dat is zijn pakkie aan, ik de mijne. Punt uit. Als mijn reu niet luistert terwijl ik weet dat een dergelijke situatie kan gebeuren is dat mijn ding.
Daarom vind ik het goed dat op steeds meer hondenscholen wel loopse teven toestaan, want waar kan je nou het beste oefenen met de kleinste kans op misgaan? Juist op de hondenschool
Je kan wel een hele lange discussie gaan voeren of het wel of niet verstandig is om met een loopse teef in en losloopgebied te gaan lopen, maar dat is een discussie zonder eind. Sommige vinden dat het kan, anderen niet. Diegene die het vinden kunnen, zullen dus lopen in een losloopgebied en die ga je dus tegenkomen. Het is dus gewoon een praktijksituatie en daar moet op ingespeeld worden. Het mooiste zou dus zijn dat iedereen zijn hond leert onder controle te houden. Helaas kan je ook dat al niet van iedereen verwachten, dus doe ik mijn stinkende best in ieder geval mijn eigen hond onder controle te houden. Ik heb ook een reu (ben absoluut geen teven mens) en neem dus mijn verantwoordelijkheid op dat punt, ook als andere mensen dat niet doen. Ik kan mijn volle reu gerust met een loopse teef laten spelen, zonder dat er iets gebeurd (kwestie van als de situatie zich voordoet gewoon knetterhard gaan oefenen en niet de moed al van te voren doen laten zaken, maar gewoon het als oefening en test te zien) en bij kleine tekenen kan ik hem terugroepen (toch vermijd ik dit soort situaties hoor, want het zal maar net een keer wel misgaan)
Dus wel of niet verstandig, maakt niet uit. Of de teef wel of niet luistert, maakt mij ook niet uit. Als de ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt, maakt mij ook niet uit. Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid, want ja ik heb er problemen mee als mijn hond puppies gaat maken bij zo maar een teef. Dan kan de teef eigenaar daar wel geen probleem mee hebben, dat is zijn pakkie aan, ik de mijne. Punt uit. Als mijn reu niet luistert terwijl ik weet dat een dergelijke situatie kan gebeuren is dat mijn ding.
Daarom vind ik het goed dat op steeds meer hondenscholen wel loopse teven toestaan, want waar kan je nou het beste oefenen met de kleinste kans op misgaan? Juist op de hondenschool

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
helemaal mee eensgyanty schreef: Daarom vind ik het goed dat op steeds meer hondenscholen wel loopse teven toestaan, want waar kan je nou het beste oefenen met de kleinste kans op misgaan? Juist op de hondenschool

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Klopt hoorgyanty schreef: Daarom vind ik het goed dat op steeds meer hondenscholen wel loopse teven toestaan, want waar kan je nou het beste oefenen met de kleinste kans op misgaan? Juist op de hondenschool
Het is alleen een totaal andere situatie dan los wandelen in een bos.
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Mijn dogje snel vastmaken dan, die is very horny en zijn oren doen het dan plots niet meer wanneer er een loopse teef rondhuppelt, maar ja ik ben dan ook geen wondertrainer natuurlijk die zonder problemen de natuurlijke drang van een reu in de kiem kan smoren 
Laatst gewijzigd door daywalker op 11 jul 2011 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
andere reuen gaan geen toestemming vragen hoor om poolshoogte te komen nemen en dan heb je de poppen aan het dansen vrees ik.malinois schreef:pardon? mijn teef luisterd prima dan hou ik haar echt niet vast hoorRobin schreef:
Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor je hond, en als je geen pups wilt, houd je een loopse teef vast.![]()
en nee ik loop niet in een stervensdruk losloopgebied maar wel dagelijks in een losloopgebied hier in de wijk waar ze even kunnen poepen en plassen als ik een hele dag gewerkt heb en zij even hun blaas kunnen legen.
Overigens gaan mijn reuen dan ook nog mee dus dan mag ik hopen dat die andere reuen zich wel een keer bedenken...![]()
Overigens nooit problemen gehad hiermee.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
tineke
Maar als het zo makkelijk was Mal dan zou je alles toch kunnen afleren ,ook hondagressie of jagen.malinois schreef:Nou Tineke ik weet niet waar je dat geweld allemaal vandaan haalt... maar ik heb het mijn honden nooit met geweld hoeven afleren, direct als pup leren het te negeren werkt uitstekend hier.(ik zeg alleen dat het dus wel kan, als ik hier al lees dat van sommigen de honden niet altijd hoeven te luisteren dan snap ik ook waarom honden op zo'n moment dus niet luisteren, hier is hier altijd hier in alle omstandigheden, er zijn maar weinig dingen die ze moeten en dat is er 1 van).
Maar dat kan dan weer niet ,en daar worden dan allelei argumenten voor aangedragen waarom dat niet kan.
Maar als je zegt mijn hond krijgt bananen in zijn oren bij een hoogloopse teef,ik moet hem dan aanlijnen , dan is dat iets heel vreemds.
Ik heb nooit getraind met loopse teven ,ik kom ze sowieso niet vaak tegen maar als ik ze tegenkom kies ik ervoor om Rio aan te lijnen en mee te nemen.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat daar voor raars aan is ,hij heeft nog nooit op een loopse teef staan raggen ,want dat wordt door dat aanlijnen voorkomen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
joh, daarom gewoon je hond bij je houden is er ook geen probleem.daywalker schreef:andere reuen gaan geen toestemming vragen hoor om poolshoogte te komen nemen en dan heb je de poppen aan het dansen vrees ik.malinois schreef:pardon? mijn teef luisterd prima dan hou ik haar echt niet vast hoorRobin schreef:
Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor je hond, en als je geen pups wilt, houd je een loopse teef vast.![]()
en nee ik loop niet in een stervensdruk losloopgebied maar wel dagelijks in een losloopgebied hier in de wijk waar ze even kunnen poepen en plassen als ik een hele dag gewerkt heb en zij even hun blaas kunnen legen.
Overigens gaan mijn reuen dan ook nog mee dus dan mag ik hopen dat die andere reuen zich wel een keer bedenken...![]()
Overigens nooit problemen gehad hiermee.
Nou doen de mensen dat over het algemeen toch al snel als ze een herder zien en ik kan er niet rouwig om zijn.

- Robin
- Zeer actief
Jeetje gaat dit topic nog steeds door?
Volgens mij vinden we echt allemaal hetzelfde, hoor! Je houdt je teef bij je als ze loops is, al dan niet met riem, en je houdt je reu bij je als er een loopse teef is, al dan niet met riem. Dat is het streven. Dat dat niet iedereen lukt en dat iedereen een andere stijl van honden houden heeft, is een andere discussie, toch?
Volgens mij vinden we echt allemaal hetzelfde, hoor! Je houdt je teef bij je als ze loops is, al dan niet met riem, en je houdt je reu bij je als er een loopse teef is, al dan niet met riem. Dat is het streven. Dat dat niet iedereen lukt en dat iedereen een andere stijl van honden houden heeft, is een andere discussie, toch?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
natuurlijk kan dan, dat heb je mij niet horen zeggen ... IK kon het bij Xantos niet goed krijgen, helaas ben ik ook maar een mens met al mn beperkingen. Ik weet zeker dat CM hem prima bij zijn roedel had kunnen laten lopen, mijn trainer hem ook prima met zijn honden reuen had kunnen hebben... maar ik niet.. en na 6,5 jaar proberen ging dat simpelweg niet meer lukken.tineke schreef:Maar als het zo makkelijk was Mal dan zou je alles toch kunnen afleren ,ook hondagressie of jagen.malinois schreef:Nou Tineke ik weet niet waar je dat geweld allemaal vandaan haalt... maar ik heb het mijn honden nooit met geweld hoeven afleren, direct als pup leren het te negeren werkt uitstekend hier.(ik zeg alleen dat het dus wel kan, als ik hier al lees dat van sommigen de honden niet altijd hoeven te luisteren dan snap ik ook waarom honden op zo'n moment dus niet luisteren, hier is hier altijd hier in alle omstandigheden, er zijn maar weinig dingen die ze moeten en dat is er 1 van).
Maar dat kan dan weer niet ,en daar worden dan allelei argumenten voor aangedragen waarom dat niet kan.
Maar als je zegt mijn hond krijgt bananen in zijn oren bij een hoogloopse teef,ik moet hem dan aanlijnen , dan is dat iets heel vreemds.
Ik heb nooit getraind met loopse teven ,ik kom ze sowieso niet vaak tegen maar als ik ze tegenkom kies ik ervoor om Rio aan te lijnen en mee te nemen.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat daar voor raars aan is ,hij heeft nog nooit op een loopse teef staan raggen ,want dat wordt door dat aanlijnen voorkomen.
En zo zal dat bij alles zijn, er is altijd wel iemand die het wel zal lukken bij een hond.
En ik heb niet gezegd dat je hem dan niet moet aanlijnen als je hond bananen krijgt... is toch alleen maar verstandig?
Maar of er ook niet op te trainen is dat geloof ik niet... maar het ligt eraan of je het ook wilt of niet of je het nodig vind of niet. Ik vind dat dus wel en vandaar dat ik dat heel zwaar laat wegen, overigens net als ik nu doe met eventuele onderlinge agressie, ik heb dat nu meegemaakt en wil het niet meer meemaken. Ik accepteer dus heel weinig meer van mijn honden. Aldoende leert men.

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Als ik een andere hond tegen kom die aan gelijnd is gaat Kiran ook lekker aan de lijn. Ben nu al jammer genoeg 2 mensen tegen gekomen die een loopse teef bij zich hadden die niks zeiden en ik zei tegen de eerste heel droog goh Kiran vind haar wel erg leuk. Tot ze zei oja leuk misschien krijgen we dan wel puppies. Heb maar even gevraagd wat ze bedoelde en bleek dus dat haar teef loops was en dat ze wel gedekt mocht worden
Sindsdien let ik beter op hoe Kiran zich gedraagt het is daarna nog een keer gebeurt in het zelfde gebied en daar ga ik dus nu niet meer heen
Sindsdien let ik beter op hoe Kiran zich gedraagt het is daarna nog een keer gebeurt in het zelfde gebied en daar ga ik dus nu niet meer heen

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
ranetje schreef:Klopt hoorgyanty schreef: Daarom vind ik het goed dat op steeds meer hondenscholen wel loopse teven toestaan, want waar kan je nou het beste oefenen met de kleinste kans op misgaan? Juist op de hondenschool![]()
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja maar je meot ergens beginnen met oefenen met afleiding toch? Ik begin niet meteen in de moeilijkste situaties met dingen aanleren toch?Elmo/maureen schreef:ranetje schreef:Klopt hoorgyanty schreef: Daarom vind ik het goed dat op steeds meer hondenscholen wel loopse teven toestaan, want waar kan je nou het beste oefenen met de kleinste kans op misgaan? Juist op de hondenschool![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is ook zo.gyanty schreef:Tja maar je meot ergens beginnen met oefenen met afleiding toch? Ik begin niet meteen in de moeilijkste situaties met dingen aanleren toch?ranetje schreef:Klopt hoorgyanty schreef: Daarom vind ik het goed dat op steeds meer hondenscholen wel loopse teven toestaan, want waar kan je nou het beste oefenen met de kleinste kans op misgaan? Juist op de hondenschool![]()
Maar de situatie is onvergelijkbaar voor veel mensen.
Kijk maar eens hoeveel "plaatsgebonden" gehoorzame honden er zijn.
Top bij de trainingen op het trainingsveld maar in het bos duiken ze op elke hond die ze tegen komen.
Ook dat geldt uiteraard weer niet voor alle top trainingshonden natuurlijk.
Voordat daar weer iemand over valt