Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwanger en een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fem
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): ijslander achtige hond, teefje

Zwanger en een hond

Ongelezen bericht door Fem »

Hallo,
het is misschien wat laat dat ik deze vraag stel...
Ik ben nu 37 weken zwanger. En we hebben een hele lieve hond, voor volwassenen. Kinderen is ze niet gewend.
Ik heb haar dus overgenomen van mijn moeder omdat je erg consequent moet zijn met haar..
Het is een IJslander achtige hond..
Nou zijn hier wel eens vrienden geweest met hun dochter, en dat gaat meestal wel goed, maar je moet het uiteraard wel in de gaten houden.
en dat doen we ook.
Ik weet dat als ik bevallen ben een mutsje met smeer van de baby aan haar moet geven..
En dat dat je haar ook overal bij betrekken moet.. en niet moet straffen als het kindje in de kamer is, door haar alleen maar op haar plek te laten zitten.. maar ook kennis moet laten maken..
Ik zie het allemaal wel goed komen, maar mijn man is nog wat onzeker erover, en dat merkt die hond.. dus die word dat weer zenuwachtig daardoor..

Bestaat er ook een cursus (in Friesland) ofzo hoe hiermee om te gaan..
want ik wil natuurlijk niet dat er iets gaat gebeuren..

Alvast bedankt voor de reacties!!
S@ndr@
Zeer actief

Re: Zwanger en een hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb nooit iets bijzonders gedaan hoor, ben met het kind thuis gekomen, hond kennis laten maken, hij kreeg een gebruikte omslag doek om aan de geur te wennen en dat was het.
gewoon verder gegaan als anders, geen rare luier dingen en weet ik veel wat.
Fem
geregistreerd lid

ja.. dat dacht ik ook.. maar me zwager was hier gister, en die kinderen zijn jong er erg druk... en Famke is natuurlijk geen kids gewend..
dus toen het haar te druk werd ging ze grommen..
me zwager werd een btje bang, en die tilde de kinderen op.. zou ik denk ik ook doen. maar we hebben Famke buiten gezet.. maar of dit nou goed is... omdat ze dan denkt dat ze gestraft word als er kinderen zijn..
ik zou zeggen zet haar op het kleed.. en hou het goed in de gaten.. maar goed..
ik heb ook nog geen kinderen.. nog niet...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt je ook de vraag stellen waarom je hond overal in betrrokkken moet worden.??
Gewoon lekker apart zetten ,waarom al die stress voor jou en je hond op je hals willen halen.?
Hond mag alleen op uitnodiging bij het pasgeboren kindje komen en voor dde rest opzouten.
En geen gekken dingen zoals luiers en smeer geven. :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Fem schreef:Hallo,
Ik ben nu 37 weken zwanger. En we hebben een hele lieve hond, voor volwassenen. Kinderen is ze niet gewend.
Ik heb haar dus overgenomen van mijn moeder omdat je erg consequent moet zijn met haar..
Nou zijn hier wel eens vrienden geweest met hun dochter, en dat gaat meestal wel goed, maar je moet het uiteraard wel in de gaten houden.
en dat doen we ook.
Ik weet dat als ik bevallen ben een mutsje met smeer van de baby aan haar moet geven..
En dat dat je haar ook overal bij betrekken moet.. en niet moet straffen als het kindje in de kamer is, door haar alleen maar op haar plek te laten zitten.. maar ook kennis moet laten maken..
Ik zie het allemaal wel goed komen, maar mijn man is nog wat onzeker erover, en dat merkt die hond.. dus die word dat weer zenuwachtig daardoor..

Een mutsje met smeer? Waar zou dat precies goed voor moeten zijn?

Ik vind heel eerlijk gezegd dat je hier best een beetje laat mee bent, je zou elk moment kunnen bevallen en je wilt nu ineens op de valreep een cursus gaan doen? Als er al zoiets bestaat denk ik niet dat je morgen al terecht kan en overmorgen een aan kinderen gewende hond zult hebben.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Waarom staat dit hier eigenlijk?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

renee-uk schreef:Waarom staat dit hier eigenlijk?
Misschien omdat ze bang is dat haar hond een Agressief Dier wordt en er daarom alvast Regelingen voor wil treffen? :19: :mrgreen:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik denk, gewoon per ongeluk verkeerd geplaatst.. :wink:
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

De hond voelt je onzekerheid en zal zich daardoor anders gaan gedragen. Helemaal een hond die hier gevoelig voor is. Je bepaalt de regels. Je schrijft dat de hond consequent aangepakt moet worden. Dan doe je dit ook volgens strikte regels. Zo is het en niet anders. De hond is daar het beste bij en niet bij onzeker gekriegel.

Ik heb geen mutsje met smeer of wat dan ook gedaan. Ik heb het shirt waarin ik was bevallen op de grond gegooid en ben zelf op de bank gaan zitten met de kleine in mijn armen. Mijn man heeft vervolgens stuk voor stuk de honden los gelaten. Van de 5 waren er 4 die zoiets hadden van: ja, en? Ben gewoon blij dat je weer thuis bent. Kom we gaan weer over tot de orde van de dag. Nummer 5 kreeg ogen zo groot als schoteltjes en snuffelden heel intens. Toen kwam er een lik en was het klaar. Allemaal waren ze minimaal 7 jaar oud en niet met kinderen opgegroeid.

Je eigen houding is hier heel belangrijk. Nu, als ze gaan huilen, kruipen, waggelen, lopen en altijd. Geef de hond zijn plek waar hij zijn rust heeft en kan houden. Waar de kleine niet naar toe mag en kan. Nu niet, nooit niet.
S@ndr@
Zeer actief

Maar je hebt niet in een keer een spelend gillend kind in huis, maar een baby - die veel slaapt, eet, luier vol maakt en dan weer slaapt, die langzaam groter wordt en zich ontwikkeld.
als je mij in een peuterspeelzaal zet word ik ook hard gillend gek :oeps: . understatement :wink:
als het goed is groeit de hond er vanzelf in mee, ik zou van tevoren niet al te veel beren op de weg zien hoor.
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Ik kwam thuis met mijn dochtertje en heb nooit iets van een luier of iets met smeer aan mijn honden gegeven. Mijn hondjes waren echt al oud, geen kindervrienden(helemaal niet)en het is altijd goed gegaan. Toen mijn dochtertje ging lopen heb ik het altijd goed in de gaten gehouden(maar dat moet je altijd). Nu heb ik sinds vorig jaar een teckeltje die 6.5 was toen ze hier kwam wonen en geen kinderen gewend was. Belangrijk is dat je als volwassene het in goede banen leidt, daarnaast moet ik zeggen dat Floor(teckel)echt super met kinderen is en mijn dochtertje is ontzettend lief voor dieren. Je hond wordt strakt niet geconfronteerd met een kind dat zenuwachtig om hem heen rent, hij kan daar langzaam aan wennen.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ook hier niks bijzonders gedaan bij beide bevallingen. Hoe normaler jij doet, hoe normaler de hond het vindt :19:
Groetjes,
Wendy
Fem
geregistreerd lid

Maylala schreef:
Fem schreef:Hallo,
en dat doen we ook.

Een mutsje met smeer? Waar zou dat precies goed voor moeten zijn?

Ik vind heel eerlijk gezegd dat je hier best een beetje laat mee bent, je zou elk moment kunnen bevallen en je wilt nu ineens op de valreep een cursus gaan doen? Als er al zoiets bestaat denk ik niet dat je morgen al terecht kan en overmorgen een aan kinderen gewende hond zult hebben.
Niet lullig bedoeld, maar ik schrijf geloof ik dat ik het wel goed zie komen, en me man zenuwachtig hiervoor is...
voor hem zou die cursus ideaal wezen..
S@ndr@
Zeer actief

maar hoe had je zo`n cursus in gedachten dan, wat zou de hond moeten leren.- aan kinderen wennen, maar jullie krijgen/adopteren geen kind, maar krijgen een baby - daar zit echt een wereld van verschil in en dan is het ook nog eens een keertje eigen - wat voor de hond dan weer verschil maakt- vreemde kinderen, zijn toch gewoon maar te gast.
denk dat als je een redelijk gehoorzame hond hebt dat je een heel eind komt.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Als jij gewoon normaal blijft doen tegen je hond en haar rustig kennis laat maken met de baby dan komt het vast helemaal goed. Honden die geen kinderen gewend zijn kunnen schrikken van de onverwachte bewegingen en de direct benadering van het kind. Een baby doet nog niet zoveel en vormt eigenlijk nooit een bedreiging. Jouw hond zal de baby langzaamaan zien opgroeien en al snel beseffen dat hij of zij onderdeel is van het gezin. dat mutsje met smeer kun je gerust laten zitten dat is echt bullshit van de bovenste plank.
Afbeelding
Fem
geregistreerd lid

S@ndr@ schreef:maar hoe had je zo`n cursus in gedachten dan, wat zou de hond moeten leren.- aan kinderen wennen, maar jullie krijgen/adopteren geen kind, maar krijgen een baby - daar zit echt een wereld van verschil in en dan is het ook nog eens een keertje eigen - wat voor de hond dan weer verschil maakt- vreemde kinderen, zijn toch gewoon maar te gast.

ja klopt, maar het zou dan meer iets voor mijn man zijn..
die hond luistert echt super goed hoor!! (naar mij) en denk dat het wel handig is als die hond dan met mijn man op cursus gaat.. zodat hij weet hoe en wat..
we hebben die hond nu iets meer dan 6 maanden.. ze komt bij mijn moeder vandaan, die kon niet meer zo consequent zijn door een TIA die ze heb gehad.
en ik zie het ook wel goed komen.. maar ja.. als mijn man onzekerheid uitstraalt.. dat voelt ze..
en ik kan wel tegen m zeggen dat hij zelfverzekerd moet doen naar die hond toe.. dat dat een heel stuk scheelt.. maar ja hij moet het zelf ook geloven.
Hij is echt gek met Famke, maar hij is niet opgegroeid met honden..
als ik alleen met die hond en het kindje van me vriendin ben gaat het goed, maar als hij erbij is word ze zenuwachtiger..
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Toen ik beide jongens kreeg had ik twee herders met nul ervaring met kinderen. Gewoon kennis laten maken en het normale routine zo weer met ze opgepakt met 1 verschil in de kamer stond een box met daarin grotendeels een slapend kind, vonden ze helemaal prima. Veel samen met de kinderwagen weg, de kinderwagen werd voor mijn beide honden op een geven moment het symbool voor samen leuke dingen doen.
Toen de heren konden zitten en met koekjes in de weer gingen was de plek onder de kinderstoel "the place to be"
Het is hier gewoon heel normaal gegaan, geen vieze luiers, geen mutjes met smeer, geen nageboorte. Gewoon "zit!" Kijk es! "is van de baas!" :pffff:

Wat wel lachen was dat we een kraamhulp hadden die panisch was voor honden; die zag al de meest erge dingen gebeuren...dus de honden konden toen zij er overdag was niet in huis, ik heb er vreselijk om gelachen :mrgreen:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Spannende tijden! En dat voelt je hond natuurlijk als de beste. Maar als straks de kleine er is, doe je gewoon je ding. De hond volgt je wel daarin.

Misschien is het voor je man sowieso goed om een cursus met de hond te gaan doen. Gehoorzaamheid of behendigheid ofzo. Dan is hij lekker bezig met de hond en krijgt hij meer vertrouwen in haar!! Je zal zien dat het allemaal wel goed komt!
RIP Cena :roos:
    Carma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

chaos schreef:Toen ik beide jongens kreeg had ik twee herders met nul ervaring met kinderen. Gewoon kennis laten maken en het normale routine zo weer met ze opgepakt met 1 verschil in de kamer stond een box met daarin grotendeels een slapend kind, vonden ze helemaal prima. Veel samen met de kinderwagen weg, de kinderwagen werd voor mijn beide honden op een geven moment het symbool voor samen leuke dingen doen.
    :ok:
    Hier net zo. Ik hoef Nick (13 weken) maar in de wagen te leggen of Lynn staat er al kwispelend naast. Zelfde geldt voor de draagzak waar Nick vaak in zit tijdens wandelingen.
    Afbeelding
    S@ndr@
    Zeer actief

Fem schreef:
    S@ndr@ schreef:maar hoe had je zo`n cursus in gedachten dan, wat zou de hond moeten leren.- aan kinderen wennen, maar jullie krijgen/adopteren geen kind, maar krijgen een baby - daar zit echt een wereld van verschil in en dan is het ook nog eens een keertje eigen - wat voor de hond dan weer verschil maakt- vreemde kinderen, zijn toch gewoon maar te gast.

ja klopt, maar het zou dan meer iets voor mijn man zijn..
    die hond luistert echt super goed hoor!! (naar mij) en denk dat het wel handig is als die hond dan met mijn man op cursus gaat.. zodat hij weet hoe en wat..
    we hebben die hond nu iets meer dan 6 maanden.. ze komt bij mijn moeder vandaan, die kon niet meer zo consequent zijn door een TIA die ze heb gehad.
    en ik zie het ook wel goed komen.. maar ja.. als mijn man onzekerheid uitstraalt.. dat voelt ze..
    en ik kan wel tegen m zeggen dat hij zelfverzekerd moet doen naar die hond toe.. dat dat een heel stuk scheelt.. maar ja hij moet het zelf ook geloven.
    Hij is echt gek met Famke, maar hij is niet opgegroeid met honden..
    als ik alleen met die hond en het kindje van me vriendin ben gaat het goed, maar als hij erbij is word ze zenuwachtiger..
    strak plan, manlief met de hond op cursus kan bijna niet fout uitpakken toch :ok:
    gewoon doen
    sambongo
    Actief
    Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

Toen wij uit het ziekenhuis kwamen met de kleine man hebben we direct Bongo kennis laten maken, hij mocht zo vaak komen kijken en snuffelen als hij wou. Verder niks speciaals gedaan, ik ben wel gewoon zo tegen Bongo blijven doen zoals ik altijd deed. Heb hem wel overal bij betrokken, als ik met de kleine aan het spelen was en Bongo wou erbij zijn, prima. Leuke dingen gaan doen met hem en de kleine mee. Vaak zie je dus dat eigenaren zich heel anders naar de hond gaat gedragen als er een kind is, kind krijgt alle aandacht enz. Honden kunnen dan jaloers worden want eerst waren hun het waarvoor je alle aandacht had. Ik denk dat dit gewoon heel belangrijk is om zo min mogelijk in de omgang met je hond te veranderen. Bongo krijgt nog steeds als eerste een knuffel als ik thuis kom, maar het zou hem ook niet uit maken als ik dit andersom zou doen. Die twee zijn inmiddels aan elkaar gewaagd, en tuurlijk je moet altijd op blijven letten maar ik heb heel veel vertrouwen in Bongo. Gelukkig gaat het super, al heb ik daar nooit mijn twijfels over gehad. Wat natuurlijk ook heel belangrijk is is dat je je kind leerd om met de hond om te gaan, dat is nog vaak nog moeilijker dan andersom.

Even spammen, mijn ventjes :love:

Afbeelding
    Turbo!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

persoonlijk vind ik het idd ook een beetje laat maar goed dat zal...

Ik ben nu vier maanden zwanger en heb een halve dierentuin in huis. ik maak mij eigenlijk helemaal niet druk.
    Tuurlijk zal ik op blijven letten maar het leven gaat gewoon door ook als de kleine er is.

Moet zeggen dat ik al wel vrij snel de box in de kamer had staan om de honden en katten (vooral de laatste) te laten wennen aan het feit dat dat geen mand voor hun is.
    Zo ben ik ze langzaam aan het laten wennen . maar voor de rest ik zie het wel . heb gelukkig geen kind agressieve honden alleen erg vrolijk en daardoor soms lomp dus dat ga ik in de gaten houden natuurlijk.

Maar vooralsnog zal mijn baby en die van jouw ook niet wandelend etc ter wereld komen dus kunnen ze langzaam aan de nieuwe aanwinst wennen.
    smoekie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Je gewoon niet zo druk maken, en je man evenmin :wink:

Niemand laat zijn/haar kind alleen met de hond, dus wat dat betreft zal het allemaal wel loslopen hoor. Ik ben in ieder geval nooit iemand geweest (heb nu 3 kinderen) die de hond overal bij betrok :piew: Behandelde de hond nagenoeg zoals ik altijd deed en that's it.

Ja ze mocht aan de baby ruiken toen deze er eenmaal was alszijnde nieuw gezinslid en klaar :pffff: :wink:
    Nanna schreef:Als je een kinderwens hebt moet je natuurlijk al véél verder van tevoren gaan nadenken.
    En daar rekening mee houden met de aanschaf van een hond.
    En niet van "o gunst, nou ben ik zwanger, wat moet ik nou met die onbetrouwbare joekel die ik eerder zo stoerrrr vond"

Ze was al zwanger voor de hond er kwam :wink:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    Fem
    geregistreerd lid

Nanna schreef:Als je een kinderwens hebt moet je natuurlijk al véél verder van tevoren gaan nadenken.
    En niet van "o gunst, nou ben ik zwanger, wat moet ik nou met die onbetrouwbare joekel die ik eerder zo stoerrrr vond"
    lees eerst alle berichten dan weet je meer.. bedankt!
    en hou je commentaar maar voor je, want daar heb ik niets aan
    Tamaskan
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): wolfhonden
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ikzelf ben 38 weken en heb 5 doggies. Ik voorzie verder geen problemen gezien ze alle 5 dol op kids zijn.

Echter met de geboorte van mijn zoon hadden wij een hond die absoluut niets van kinderen moest hebben door zijn slechte verleden. Wij hebben toen besloten de gok te nemen. We hebben hem overal bij betrokken en toen ik thuis kwam met mijn zoon ze rustig kennis laten maken. Verder eigenlijk niet veel aan gedaan.
    Op een of andere manier wist de hond dat dit ukkepukkie tot de roedel behoorde en is sindsdien onafscheidelijk geweest van mijn zoon.
    Echter heeft hij aan andere kids altijd een hekel gehouden. Maar mijn zoon was zijn grootste maatje.
    Budkes
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ze heeft natuurlijk groot gelijk, want er is weinig stoers aan haar hond zo te zien.
    Daarnaast is het ook weer een bijzonder irritante opmerking, elke hond kan agressief reageren op kinderen, dat heeft niets met stoer te maken. Hoeveel verdriet had Geer niet om haar teckel, die om haar zwangerschap herplaatst moest worden.
    Ik weet niet waarom je steeds meent dit soort opmerkingen te moeten maken, verlate midlife-crisis of zoiets ?

ontopic:

Zoals vele hiervoor al opmerkten, je baby komt niet rennend ter wereld dus als je gewoon normaal doet komt het vast wel goed.
    En manlief op cursus met de hond is natuurlijk altijd goed.
    Laatst gewijzigd door Budkes op 11 jul 2011 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
    Gr. Aniek

Afbeelding
    bouvierpoedel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
    Fem schreef:
    lees eerst alle berichten dan weet je meer.. bedankt!
    en hou je commentaar maar voor je, want daar heb ik niets aan
    Het was meer een algemeen bedoeld adviesje hoor ;-)
    En wil jij je grote smoel tegen tante Nanna wel eens even houden :hmmm:
    :80: :LOL: :LOL: :LOL:
    Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
    S@ndr@
    Zeer actief

wie heeft er een grote smoel zei je :lees:
    Fem
    geregistreerd lid

Budkes schreef:Ze heeft natuurlijk groot gelijk, want er is weinig stoers aan haar hond zo te zien.
    Daarnaast is het ook weer een bijzonder irritante opmerking, elke hond kan agressief reageren op kinderen, dat heeft niets met stoer te maken. Hoeveel verdriet had Geer niet om haar teckel, die om haar zwangerschap herplaatst moest worden.
    Ik weet niet waarom je steeds meent dit soort opmerkingen te moeten maken, verlate midlife-crisis of zoiets ?

Dank! dacht dat het aan me hormonen lag..
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Turbo! schreef:... heb gelukkig geen kind agressieve honden alleen erg vrolijk en daardoor soms lomp dus dat ga ik in de gaten houden natuurlijk...
    Dat is waar ik me ook zorgen om zou maken met Cena, als hier een kindje zou komen... Dat lompe gedrag! :schrik: Leren ze dat ook vanzelf of heeft dat heel wat voeten in aarde?
    RIP Cena :roos:
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”