Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met een stafford zijn aso's!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Re: Mensen met een stafford zijn aso's!!

Ongelezen bericht door Melissa »

Shima schreef:Ik ken best wat Staffords: Thijs, Juna, Ziva, Zuri, Saiko, Mexx, Mo, Tyson, Lizzie, Tjika en ik kan van geen van de eigenaren (of honden) zeggen dat ze aso's zijn :wink:
Maar waren deze zelfde honden in andere handen gevallen.... wie weet. Opvoeding doet veel. :pffff:

:F: :mann: Dankje Zwanet!
Maar wat ze hier op t forum ook vinden van staffords en hun baasjes, het kan mij niks schelen!
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

[/quote]

Kleine kanttekening: De Rottweiler word door de pers het meest opgenoemt als zijnde een bijterige hond. Een poedel die bijt is namelijk niet sensationeel genoeg!! :devil:
De Rottweiler staat namelijk NIET bovenaan in de lijst met de meeste bijtincidenten.
Over het algemeen zijn er meer bijtincidenten met Jack Russels en Golden Retrievers. Kan ook bijna niet anders, daar zijn er gewoon vele malen meer van, alleen, dat scoort qua verhaal niet zo goed. :oohja:
Dus, de Rottweiler noemen we op en zetten we in de verdom hoek!! :kotz:[/quote]
Moest het zo zijn, dat kleine rassen werden meegeteld in die bijtstatistieken, zouden al die zogenaamde vechthonden veel verder onderaan die lijst voorkomen inclusief de Stafford en al die rassen die ik opnoemde.
Het feit dat ze de Rottweiler bovenaan die lijst hebben gezet is niet mijn idee of mening, laat dat even duidelijk zijn.[/quote]
Dat vind ik echt onzin hoor ,het is toch gewoon zo dat er bepaalde rassen zijn die sneller tot bijten zullen overgaan dan andere.
En ja daar vallen ook kleinere rassen onder ,ik denk dat de kans dat een teckel je bijt groter is dan dat een cavelier het zal doen.
Maar juist het ontkennen van eigenschappen leid tot ongelukken.
Ik realiseer me drommels goed dat een fila brasileiro sneller tot handelen over zal gaan dan menig andere hond.
Daar moet je dus op anticiperen vind ik dan.
En ja mijn fila is de liefste van de wereld en is, zeker gezien het ras,een hele vriendelijke toegankelijke hond.
Maar onze andere fila was dat niet, die was zeker bereid, indien nodig, zijn tanden te gebruiken in situaties waar andere honden dat nog lang niet zouden doen.
En daar zit dan ook gelijk de clou ,jij als eigenaar moet er voor zorgen dat je dat soort zaken voorkomt.[/quote]

VERANTWOORDING voor de baas[/quote]

Klopt, dat, en goed kijken uit wat voor lijn je hond komt kan ook wel eens helpen.
Kijk, het is een feit dat honden uit bepaalde rasgroepen eerder de neiging hebben om hun bek te gebruiken omdat ze meer beschermingsdrift en een verdedigingsgevoel hebben wat beter of scherper is ontwikkeld.
Een kuddeverdediger stond andere dieren echt niet alleen weg te blaffen als het nodig was.
Weten wat je in huis haalt, en weet de afkomst van de hond plus je in het karakter verdiepen is mij inziens de eerste stap om een stabiele hond te krijgen.
Niet denken en/of hopen dat je een Labrador achtige hond krijgt als je een Kaukasische herder in huis neemt.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:
Wil de hond schreef:
Nanna schreef:Tokken kiezen nu eenmaal veel eerder voor deze rassen dan de wat meer normale burger.
Dat zeg je nou wel maar hoe verklaar je dan dat de grootste forum-tok een Tekkel heeft?
Omdat teckels nóg gevaarlijker zijn dan die watten van Staffords en andere bijtmuilen voor kleinbepikten :pffff:
De buurman heeft ook een tekkel als pikverlenger, die stopt hem in zijn broek :pffff:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

:goeie:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

blondie schreef:Ik denk dat het een beetje afhankelijk is waar je woont of zo?
Nou, dat weet ik niet. Ik woon best in, wat mensen noemen, een 'kak-plaats'.
En toch merk ik dat ook hier, vooroordelen de ronde doen over bepaalde rassen.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Of het nu honden of mensen zijn, het komt op hetzelfde neer.
Een slechte naam of reputatie heb je zo te pakken.
Er weer vanaf komen is vele malen moeilijker.
Been there, done that!! :roll:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dat weet je van te voren als je je een bepaald ras aanschaft.
Lekker belangrijk :pffff: :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

smoekie schreef:Dat weet je van te voren als je je een bepaald ras aanschaft.
Lekker belangrijk :pffff: :wink:
Precies, mijn woorden.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Jaap* schreef:Aan dat slappe gespeculeer heb je niks.
Áls het zo is dat lijstjemakers er helemaal naast zitten, dan zal dat wel een reden hebben. Bijvoorbeeld dat mensen niet zo snel naar de dokter of naar de politie lopen met een paar krassen van een minibekje.
Vooroordelen komen zelden zomaar uit de lucht vallen.
Je kunt nóg zo hard krijsen hoe oneerlijk het allemaal wel niet is, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende dingen.
En alsmaar blijven roepen dat alle anderen het bij het verkeerde eind hebben, zorgt er eigenlijk nooit voor dat je gelijk krijgt.
Als ík ga speculeren, dan denk ik wel te weten wat voor soort honden er meestal betrokken zijn bij de incidenten waar politie of artsen aan te pas moeten komen. En dat gaat dan misschien niet eens alleen over het karakter van de honden, maar over een categorie mensen die zich juist aangetrokken voelen tot diezelfde vooroordelen en daarmee geassocieerd willen worden.
Aso's dus. Mensen die alleen maar geinteresseerd zijn in het uiterlijk en het imago van bepaalde honden. En die dat imago daarom graag bevestigd zien.
je hebt het lijstje toch wel gelezen he? er lopen nogal wat aso,s rond nietwaar die zich aangetrokken voelen tot vooroordelen en daarmee geassocieerd willen worden, in de wetenschap hoeveel van die andere zogenaamde vechthonden(rassen) anders dan pitbullachtigen er rondlopen in Nederland
de stelling "mensen met een Stafford zijn aso,s" is dus in mijn ogen gewoon een vastgebakken vooroordeel
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

daywalker schreef: Enkel bij het horen van de naam STAFFORD beginnen vele mensen allerlei redenen op te sommen om dit ras en bijbehorende eigenaars de grond in te boren.

Alleen op internet lees ik dat vaak.
In het dagelijks leven kom ik dit zelden tegen.
Veel mensen kennen het ras niet eens.
:19:
:zweep:
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes

Ongelezen bericht door Melissa »

Paulala schreef:
daywalker schreef: Enkel bij het horen van de naam STAFFORD beginnen vele mensen allerlei redenen op te sommen om dit ras en bijbehorende eigenaars de grond in te boren.

Alleen op internet lees ik dat vaak.
In het dagelijks leven kom ik dit zelden tegen.
Veel mensen kennen het ras niet eens.
:19:
Het wisselt hier.. Maar er zijn idd ook mensen die het ras niet kennen, en dan met de zeggen Huh?!? Dat is een rare boxer! Zien ze er tegenwoordig zo uit?!? :LOL:
Afbeelding
daywalker
Zeer actief

je kan op internet een test doen "herken de pitbull" ik zou zeggen doe die test eens om te kijken hoe dikwijls je jezelf vergist bij het aanwijzen ervan. :wink:
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Helaas moet ik ook beamen dat heel veel eigenaren van staffs-amerikaanse bulldogs enz. asso zijn. Als ze lelijk tegen je hond doen en je zegt er wat van (zou u alstublieft uw hond aan kunnen lijnen, mijn hond vindt het niet leuk als ze steeds in haar zij gebeten wordt) krijg je de wind van voren en worden "hun honden altijd gediscrimineerd". Als we nou allemaal rekening houden met andere is er niets aan de hand. Gelukkig zijn niet alle eigenaren zo... maar als het een paar keer gebeurt is ga je vanzelf met een grote boog om dat soort honden heen, of het baasje en hond nou aso zijn of niet. Als ik de hond en de baas ken is het natuurlijk een ander verhaal :flower:
Mojuan
Zeer actief

Tinker schreef:Helaas moet ik ook beamen dat heel veel eigenaren van staffs-amerikaanse bulldogs enz. asso zijn. Als ze lelijk tegen je hond doen en je zegt er wat van (zou u alstublieft uw hond aan kunnen lijnen, mijn hond vindt het niet leuk als ze steeds in haar zij gebeten wordt) krijg je de wind van voren en worden "hun honden altijd gediscrimineerd". Als we nou allemaal rekening houden met andere is er niets aan de hand. Gelukkig zijn niet alle eigenaren zo... maar als het een paar keer gebeurt is ga je vanzelf met een grote boog om dat soort honden heen, of het baasje en hond nou aso zijn of niet. Als ik de hond en de baas ken is het natuurlijk een ander verhaal :flower:

Ook dit lees ik op internet veelvuldig.
Maar ook hievoor geldt weer dat ik dit soort dingen in het dagelijks leven zélden meemaak.
De mensen in onze wijk en verdere omgeving die Staffords en aanverwante rassen hebben, zijn eigenlijk allemaal hele leuke en sociale mensen.
De honden zijn altijd aangelijnd en ze lopen zélf een stukje om als ze andere honden tegenkomen waarvan ze weten dat het niet zo lekker gaat samen.
Misschien heb ik wel geluk om in zo'n fijne buurt te wonen.

En toch loopt er wel een bepaald slag mensen mee (als je naar puur uiterlijk kijkt) maar als je ze dan leert kennen zijn het eigenlijk allemaal heel gezellige en sociale mensen die graag rekening houden met een ander.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: En toch loopt er wel een bepaald slag mensen mee (als je naar puur uiterlijk kijkt) maar als je ze dan leert kennen zijn het eigenlijk allemaal heel gezellige en sociale mensen die graag rekening houden met een ander.
Nou ;-) Hier in het bos loopt een ouder stel met wat staffords (ze fokken ook) die je uit de verte al toekrijsen dat je moet optiefen want anders :schrik:
Echt van die mensen waarvan anderen denken "goh, wat leuk. Zo'n hond zou ik ook wel willen" :LOL:

Oh wat erg :schrik:
En dan puur op uiterlijk zou je dat oudere stel eerder vertrouwen dan de aso uitziende mensen waar ik over spreek.
De wereld kan soms zo tegenstrijdig zijn.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

de paar Aso`s die hier lopen, lopen met andere rassen dan de Stafford.
javi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): staffordshire/ norder collie

Ongelezen bericht door javi »

ik heb het ooit gehad toen ik Chico nog had. We stonden te wachten voor de hilvertshof een groot warenhuis waar honden niet naar binnen mogen toen een vrouw in het voorbijgaan zei tegen haar man "kijk weer zo een rot pitbull. :gvd: . Bij mij schoten de woorden terwijl ik Chico aan keek "kijk weer zo een goedkope hoer. De man kwam terug en vroeg wat ik zei en ik heb het herhaald. Hij vond dat niet kunnen, waarop ik hem heb uitgelegd dat als zijn vrouw geen kynoloog is en geen verstand heeft van hondenrassen ze ook geen onzin moet vertellen en zo maar aannames de wereld in moet slingeren. De hond een engelse staffordshire bullterrier kan zich niet verdedigen en ik heb uw vrouw even laten voelen hoe het is als iemand een stempel op je drukt. Hij moest toen toch grijnzen.

Ik op de weg naar huis ook.
If you don't risk anything, you risk everything.
Hayley84
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: En toch loopt er wel een bepaald slag mensen mee (als je naar puur uiterlijk kijkt) maar als je ze dan leert kennen zijn het eigenlijk allemaal heel gezellige en sociale mensen die graag rekening houden met een ander.
Nou ;-) Hier in het bos loopt een ouder stel met wat staffords (ze fokken ook) die je uit de verte al toekrijsen dat je moet optiefen want anders :schrik:
Echt van die mensen waarvan anderen denken "goh, wat leuk. Zo'n hond zou ik ook wel willen" :LOL:
Zeggen ze dat ja? Optiefen of anders...?
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

Hmm ben ik eigenlijk wel benieuwd welke fokker dat zou kunnen zijn :F:
Afbeelding
Randa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Randa »

Als je valt voor een ras dan val je voor een ras. En aangezien de staffordshire bull terrier een super lieve hond is met een hoge werklust en kroel gehalte is ben ik voor het ras gevallen.
Ik ben niet gevallen voor het imago wat er omheen gecreeëd is door niet stafford bezitters en ook ben ik geen aso.

Mijn eerste SBT-reu is het meest aangevallen en gebeten door allerlei retrievers en jack russels dus alle retriever en jackies eigenaars zijn aso's? Terwijl zijn grootste vriend een labrador was.
En mijn SBT-reu heeft zelf juist een heleboel honden en mensen over hun stafford/honden angst heen geholpen.
't Is maar net in welke handen een hond terecht komt.

Al die lieve keffende chihaha's, jackies, bolletjes wol en aanverwante rassen/vuilnisbakjes die op je hond afvliegen daar zijn de eigenaars dus geen aso's van? En al die loslopende honden in de stad daar zijn de eigenaars geen aso's van? En al die poep laten liggende eigenaars zijn ook geen aso's?
't Is niet het ras, maar net waar je op let en op be(ver)oordeeld wat je eigen waarden en normen zijn of je iemand een aso vind

Vooroordelen zal je altijd blijven houden op elk vlak. Als ik af moet gaan op bijtincidenten (vooral met eigen honden) staan de jackies en retrievers hoog (bovenaan) op de lijst.

Wees verantwoordelijk voor je keuze, voed de hond op en leer zijn lichaamstaal kennen zodat je kan reageren voordat hij wat doet ipv van te zeggen "mijn hond deed niks" terwijl hij loopt te fixeren met zijn staart stijf overeind.

De grootste blaters hebben het minste verstand van honden.
Groetjes Miran

SBT-kennel ILLUSIONSTAFFS
daywalker
Zeer actief

Randa schreef:Als je valt voor een ras dan val je voor een ras. En aangezien de staffordshire bull terrier een super lieve hond is met een hoge werklust en kroel gehalte is ben ik voor het ras gevallen.
Ik ben niet gevallen voor het imago wat er omheen gecreeëd is door niet stafford bezitters en ook ben ik geen aso.

Mijn eerste SBT-reu is het meest aangevallen en gebeten door allerlei retrievers en jack russels dus alle retriever en jackies eigenaars zijn aso's? Terwijl zijn grootste vriend een labrador was.
En mijn SBT-reu heeft zelf juist een heleboel honden en mensen over hun stafford/honden angst heen geholpen.
't Is maar net in welke handen een hond terecht komt.

Al die lieve keffende chihaha's, jackies, bolletjes wol en aanverwante rassen/vuilnisbakjes die op je hond afvliegen daar zijn de eigenaars dus geen aso's van? En al die loslopende honden in de stad daar zijn de eigenaars geen aso's van? En al die poep laten liggende eigenaars zijn ook geen aso's?
't Is niet het ras, maar net waar je op let en op be(ver)oordeeld wat je eigen waarden en normen zijn of je iemand een aso vind

Vooroordelen zal je altijd blijven houden op elk vlak. Als ik af moet gaan op bijtincidenten (vooral met eigen honden) staan de jackies en retrievers hoog (bovenaan) op de lijst.

Wees verantwoordelijk voor je keuze, voed de hond op en leer zijn lichaamstaal kennen zodat je kan reageren voordat hij wat doet ipv van te zeggen "mijn hond deed niks" terwijl hij loopt te fixeren met zijn staart stijf overeind.

De grootste blaters hebben het minste verstand van honden.
met die laatste zin sla je de spijker op de kop. :wink:
ArCee
Zeer actief

Dat laatste klopt zeker. Kom ik gister een jong stel tegen die overduidelijk een aflevering van Cesar Milan hadden gezien. En maar schoppen in die ribben van die Franse Bull en het zwart/witte kruisinkje omdat ze aan de lijn trokken.
Duidelijk geval van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Dat vertelde ik hen dus ook, als je het dan niet begrijpt, probeer het dan ook niet!!
Waar ik mij mee bemoeide?
Ik zeg: Die honden komen bont en blauw thuis, maar begrijpen er helemaal niks van, die voelen alsof ze gestraft worden terwijl ze niet begrijpen wat ze fout doen door jullie idiote gedrag.
Bijna slaande ruzie, ook goed, kom dan maar, maar dus net niet.

In ieder geval, je kunt de stelling ABSOLUUT NIET ZOMAAR HARD MAKEN OF VOOR WAAR AANNEMEN!
iK KEN GROTERE ASO'S met andere type honden (wel zijn het vaak honden van het doggen type helaas).
Mijn honden, grote kruising en Rottweiler hebben zeer vaak gespeeld met 2 Staffords van een ouder stel die prima en zeer sociaal waren opgevoed. Heerlijke honden.
De man zat in een rolstoel, was dat dan een Asociale Invalide of zo? :80:
Onzin natuurlijk. :oohja:
ArCee
Zeer actief

Natuurlijk niet, maar de kans op een paar lekke banden is natuurlijk wel levensgroot aanwezig als je een waffel opzet in zo'n geval :devil: :mrgreen:
Zo midden in een park, succes ermee vader!! :lekkerpuh:
ArCee
Zeer actief

Trainen, trainen en nog eens trainen :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Nanna schreef:
ha,ha, ja, ik heb ook een tijd met zo'n hond gelopen die jij niet zou willen hebben. Ik moet zeggen dat ik toen wel geleerd heb hoe ongelooflijk aso overigens keurige bezitters van zogenaamd sociale honden kunnen zijn. Hond los laten lopen en laten buurten waar dat niet mag ; aan de lijn kennis laten maken ondanks verzoek dat niet te doen ; zuigende commentaren als je beleefd vraagt hun hond bij zich te houden.

Ik ben niet gaan krijsen, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand het op een gegeven moment gaat doen :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tinker schreef:Helaas moet ik ook beamen dat heel veel eigenaren van staffs-amerikaanse bulldogs enz. asso zijn. Als ze lelijk tegen je hond doen en je zegt er wat van (zou u alstublieft uw hond aan kunnen lijnen, mijn hond vindt het niet leuk als ze steeds in haar zij gebeten wordt) krijg je de wind van voren en worden "hun honden altijd gediscrimineerd". Als we nou allemaal rekening houden met andere is er niets aan de hand. Gelukkig zijn niet alle eigenaren zo... maar als het een paar keer gebeurt is ga je vanzelf met een grote boog om dat soort honden heen, of het baasje en hond nou aso zijn of niet. Als ik de hond en de baas ken is het natuurlijk een ander verhaal :flower:
Laat ik het nou net andersom hebben, dan vraag ik mensen hun hond bij zich te houden en dan krijg ik te horen dat ze niets doen :roll: en die laten dan lekker aso hun hond bij jouw hond vervelen en oh wee als je hond dat niet moet. Aso's heb je met honden in alle soorten en maten.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Iemand die een hond bij zich heeft die niet onder controle staat en niet te vertrouwen is, en NIET vasthangt aan een riem is in mijn ogen een aso. Want dan vraag je om problemen en gezeik. (en verdien je dit ook)

Maakt mij geen reet uit of je nu een staffie/golden/of toypoedel bij je hebt.

En ja ....dit geldt ook in een natuurgebied !! Want ook daar loop ik graag eens op een mooie zomerdag zonder op te letten of er geen dolgedraaide fifi of max op me afkomt stuiven.

En natuurlijk loopt Arnold met zijn opgepompte bovenarmen niet graag over straat met een toy dingetje...en liever met een mooie stafford. Dat zal je altijd blijven houden vrees ik. Idem dito met auto's...loop maar eens over de boulevard op zondagmiddag...wat je dan voorbij ziet tuffen met hun p....k verlengers...pffttt...
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Ik wist wel dat ik een aso was :pffff:
Afbeelding

Made by _Inge_
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Mensen met types hondjes in hokjes stoppen is dom, dat weten we inmiddels.

Maar andersom is het wel een beetje zo. Veel mensen die een 'echte hond' willen, als 'penisverlenging' kiezen voor een pitbull of stafford, want da's stoerder dan een cavlier king charles, bijvoorbeeld.

Het schijnt dan alleen ook buitengewoon stoer te zijn om het beest vervolgens niet op te voeden. En dan krijg je van die malle tafereeltjes, aso man met kleine pik met grote stoere niet luisterende hond = aso.

Net als mensen die éigenlijk een barbie wilden, maar een sjiewaawaa aanschaften om aan te kleden.

't Is maar net met wat voor reden een hond wordt aangeschaft.
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Esmay87 schreef:Ik wist wel dat ik een aso was :pffff:
en als je dat maar weet dan :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”