stefanie schreef:Budkes schreef:
Vraag me soms wel eens af of die honden die hun eten laten staan a. te veel eten krijgen of b. hun eten gewoon niet lekker vinden, maar dat weet ik niet hoor, dat vraag ik me gewoon af.
Inderdaad! Waarom zou een hond zijn eten laten staan als hij het lekker vindt? En als hij de helft laat staan, heeft hij blijkbaar teveel gekregen.
Hier nooit problemen met niet opeten van hun eten. Ik heb nog niet met mijn ogen geknipperd of het is op.
Bovendien geeft TS het zelf eigenlijk ook al aan:
[Sandra] schreef:
Ik moet er wel bij zeggen: als ik wil dat hij 's ochtends eet [omdat ik bijvoorbeeld hem 's middags voor de rest van de dag meeneem ergens heen] dan leg ik er wel eens een plakje vleeswaren of wat kaas of een eitje op en dan eet hij wel.
Blijkbaar heeft het niks te maken met misselijkheid of geen zin hebben om te eten aangezien hij het wel opeet als je er wat speciaals bij doet. Hij is dus gewoon een beetje verwend.

Zo had ik nog niet gedacht.
Het is wel iets waar ik de laatste dagen meer mee bezig ben omdat het lijkt alsof het (alleen 's morgens en niet elke dag) gebeurt sinds hier een andere hond heeft gelogeerd. Die krijgt 's morgens brok (die laat dat ook staan) en 's middags/'s avonds gooit zijn eigenaar er wat blikvoer overheen.
Zo ging dat hier ook: 's morgens gaf ik brok (voor hen beiden en dat bleef een tijdje staan) en 's avonds vlees. Otto at pas nadat de andere hond aan zijn bak had gesnuffeld en uit zijn eigen bak ging eten.
Het ging me opvallen dat wanneer ik 's morgens thuis ben, hij pas gaat eten als ik ga lunchen. Werk ik de ochtend buiten de deur, dan is zijn voer op als ik weer thuiskom. Als ik de deur uitga dan geef ik hem een deel in zijn bak en een deel in de kong. Dan zijn bak en kong ook schoon leeg.
Ik heb het zelf dus meer gezocht in een ander eetpatroon (sinds de logeerhond hier was). 's Avonds laat hij zijn eten nooit staan en eet hij het direct op.
Qua te veel of wel/niet lekker: ik ben een maand of wat geleden van Smuldier overgestapt op Lotgering. Omdat ik merkte dat hij iets dikker werd ben ik minder gaan geven. Dat gaat nu goed, je kunt de ribben voelen maar niet zien. En omdat hij 's avonds zijn eten nooit laat staan vraag ik me af of hij het inderdaad niet lekker zou vinden