Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil zo graag..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ik wil zo graag..

Ongelezen bericht door Mojuan »

Iets sportiefs gaan doen met Anders.
Behendigheid, of flyball ofzo.
Iig iets dat zij zelf leuk vindt, en ik vermoed dat behendigheid haar wel zal liggen.

Nu ben ik vandaag even bij een hondenschool wezen kijken, maar daar ben ik direct van genezen.
Ik wil behendigheid gaan doen, en géén opvoedcursus.
Dus ik verwacht ook dat er niet bemoeid gaat worden met de opvoeding.

Nu was ik dus vandaag bij een hondenschool, en ik zat op een stoel.
Anders werd een beetje onzeker van de pups daar, omdat die wat druk zijn en ze vindt Buldoggen nogal eng, en er was een Engelse Bulldog.
Ze sprong tegen mijn benen aan voor steun, en ze wilde op schoot. Dat wil ik dus niet hebben, ze moet zelfstandiger worden en zelfverzekerder dus ik zei nee, en duwde haar terug met vier pootjes op de grond.
Krijg ik een reactie van iemand van die hondenschool, het kwam erop neer dat ik het maar moest laten gaan, en haar de tijd moest geven om te wennen etc etc.
Er kwamen mensen aan en ik stond op om iemand anders te laten zitten.
Anders dacht dat we weg gingen, dus zij werd heel onrustig en begon een beetje heen en weer te rennen en nerveus te doen.
Ik heb mijn manier om haar tot rust te brengen, en dat werkt altijd alleen soms duurt het eventjes.
Dus ik was bezig met haar en terwijl ik bezig was word ik daar even ter plekke gecorrigeerd door een man van die hondenschool.
Ik moest het compleet negeren, en gewoon niet op reageren, en ze mocht mijn stem niet horen, en ik moest helemaal rechtop blijven staan etc etc etc.
Dus ik zeg: ja dat is leuk maar als ik haar gewoon haar gang laat gaan dan flipt ze, dat heb ik al ervaren.
Dan moest ik maar gewoon weg lopen met haar zonder iets te zeggen.

Sja.... ik ben het daar dus níet mee eens, want dan krijgt ze precies wat ze wil en wordt haar gedrag beloond.
Want ze wíl juist weg, daarom doet ze zo nerveus!
Ik heb dat maar verder niet besproken, en gewoon ja en amen gezegd.
Daar behendigheid doen ben ik toch niet meer van plan nu.

Ik wil gewoon een leuke hondenschool waar ik behendigheid kan doen, en waar ze zich niet gaan bemoeien met hoe ik mijn hond moet behandelen zolang ik haar maar niet mishandel of verziek.
Ik bepaal dat zelf, anders kwam ik wel voor de opvoedcursus.

Ik vind het echt van de zotte dat mij even wordt verteld dat ik dingen helemaal anders moet doen terwijl ik daar alleen maar kom kijken! Bemoei je aub met je eigen zaken, ik sta niet bij je in de les hoor.

Ik vond trouwens dat de honden daar totaaaaaal niet onder controle waren.
Het enige dat ik zag was getrek aan de riem, geblaf dat niet gecorrigeerd werd, pups die een koekje kregen terwijl ze juist opdringerig waren en tegen mensen op stonden te springen, te veel opwinding waar niets aan gedaan werd en zo nog een heleboel waar ik het niet mee eens ben en wat ik van mijn honden gewoon niet wil zien en dús corrigeer ik dat op mijn manier. En ik doe dat 'calm and assertive' :pffff:
Dus het is ook weer niet zo dat ik mijn hond alle kanten op sta te sjorren of een grote bek geef, integendeel.

Nou ja, ik moest dit gewoon even kwijt.
Níet mijn hondenschool dus, veel te veel een 'zooitje ongeregeld'.
Lekker alles maar negeren of weglopen, dan gaat het vanzelf wel over.
Zo'n soort mentaliteit, nou nee, daar geloof ik dus níet in.

Ik denk dat ik eens contact op ga nemen met de Kynologenclub Dordrecht, de hondenschool is in Heerjansdam.
Eens vragen of ik daar een keer mag komen kijken.
En dan een praatje maken.
:zweep:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ik wil zo graag..

Ongelezen bericht door blondie »

Volgende keer met Julia erheen gaan en kijken wat ze je dan vertellen over bepaald gedrag :tongue: :wink:
Mojuan
Zeer actief

Met Julia ben ik er ook al eens geweest, maanden geleden.
En toen werd er totaal niets gezegd als ik bezig was met haar om haar nerveuze gedrag ten opzichte van de honden op het veld te corrigeren.
Maar corrigeer ik een nerveus schattig klein poedeltje, dan ineens moet ik het maar negeren of weglopen :piew:
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Bij de kynologenclub heb ik jaren prettig getraind, veel verschillende cursussen, ook action sport
Mojuan
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Bij de kynologenclub heb ik jaren prettig getraind, veel verschillende cursussen, ook action sport
Ze bemoeien zich daar niet met jouw opvoedingsmethode als je puur voor behendigheid komt?
Want dat zou ik erg vervelend vinden.
Ik ga het eens vragen aan Monique Geurts, zij woont vlakbij mij (3 minuten lopen).
En zij is daar trainster, dus ze zal wel weten hoe het daar aantoe gaat.
Dat komt vast helemaal goed, want met haar zit ik aardig op 1 lijn meestal.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

KC Dordt, doen :D Ik train(de) daar ook met Ol (nu even niet want gezakt voor een cursus die ik niet nog een keer wil volgen :P ) en ik vind het echt een hele fijne KC met over het algemeen kundige mensen :) Manier van trainen wordt in de cursussen best wel aangepast aan de hond, dus ik kan me niet voorstellen dat ze zich ongevraagd gaan bemoeien met je..

Hoe de behendigheid er aan toe gaat weet ik dan wel weer niet, maar je kunt allicht een keertje komen kijken :)
Laatst gewijzigd door grover op 10 jul 2011 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Dat vind ik dus ook het grootste minpunt van hondenscholen. Dat ze zich 9 van de 10x zo ontzettend 'goed' vinden dat de arrogantie er vanaf straalt. Alle cursisten zijn hun ogen nitwits en als je het niet doet zoals zij het willen dan negeren ze je de volgende 10 lessen. Vaak totaal geen flexibiliteit in de trainingsmethodes, voor iedere hond hebben ze dan 1 en dezelfde manier, ongeacht het karakter van de betreffende hond.

ik vind dat dus ook jammer want ik zou ook best leuk mee willen trainen in het apel gedeelte van een hondenschool en daarin dan GG diploma's willen halen. Gewoon voor de fun. Leuk 1x in de week even intensief bezig zijn. Maar ik hoef geen bemoeienis over hoe i kmet mijn hond omga. Dat kan ik namelijk heel goed zelf.

Nu heb ik hier al heel wat hondenscholen bezocht. En iedere keer dacht ik weer 'dit is het' en over de telefoon klinken ze allemaal super maar als je er dan eenmaal aan het trainen bent valt het toch weer tegen.

Moet zeggen dat ik met Hera een paar jaar terug behendigheid heb gedaan op een school waar ze zich dus absoluut niet bemoeiden met hoe ik met Hera omging. Dat was dus echt leuk trainen. Hielden ook rekening met haar agressie e.d.
Maar ja, vanwege haar kapotte heupen moeten stoppen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Je lijkt me helemaal geen mens voor een club, omdat daar gewoon altijd mensen zijn die (met de beste bedoelingen) adviseren. En jij bent denk ik zo'n type die daar niets van aanneemt.

Ga gewoon lekker zelf je eigen behendigheidsparcoursje bouwen, lijkt me veel ontspannender voor je.
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef:Je lijkt me helemaal geen mens voor een club, omdat daar gewoon altijd mensen zijn die (met de beste bedoelingen) adviseren. En jij bent denk ik zo'n type die daar niets van aanneemt.

Ga gewoon lekker zelf je eigen behendigheidsparcoursje bouwen, lijkt me veel ontspannender voor je.

Weet je, daar heb je ook heel erg gelijk in.
In de jaren dat ik me wél liet beinvloeden door wat anderen vonden, heb ik veel te veel fouten gemaakt en zijn er ongelukken gebeurd.
Dit heeft erin geresulteerd dat ik volledig zelf ben gaan uitvogelen hoe ik het best met mijn honden om kan gaan, en nu gaat alles bijna perfect.
Ik hoef dus idd geen bemoeienis.
Alleen.... waar en hoe ga ik een parcoursje bouwen?
Daar heb ik geen ruimte voor in de tuin :mrgreen:
Marion.

Paulala schreef:Ik hoef dus idd geen bemoeienis.
Op zich vind ik dat redelijk hautain hoor, maar goed zo had ik je wel ingeschat. Er kunnen toch ook wel heel veel mensen zijn waar je tóch nog iets van kunt leren hoor ;)
Paulala schreef:Alleen.... waar en hoe ga ik een parcoursje bouwen?
Weet ik veel. Huur een veldje af. Ga naar een verlaten plek en plant zelf je paaltjes tijdelijk. Ga samen met je hond koprollen op bed. Leer haar de lege flessen in de glasbak te gooien, in het juiste gaatje natuurlijk. Leer haar de teken opsporen die op je andere honden zitten, errug nuttig!
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef:
Paulala schreef:Ik hoef dus idd geen bemoeienis.
Op zich vind ik dat redelijk hautain hoor, maar goed zo had ik je wel ingeschat. Er kunnen toch ook wel heel veel mensen zijn waar je tóch nog iets van kunt leren hoor ;)
Paulala schreef:Alleen.... waar en hoe ga ik een parcoursje bouwen?
Weet ik veel. Huur een veldje af. Ga naar een verlaten plek en plant zelf je paaltjes tijdelijk. Ga samen met je hond koprollen op bed. Leer haar de lege flessen in de glasbak te gooien, in het juiste gaatje natuurlijk. Leer haar de teken opsporen die op je andere honden zitten, errug nuttig!

:LOL:

En dat je van andere mensen best eens wat kunt leren ontken ik niet hoor.
Maar de manier waarop is heel belangrijk.
Mensen kunnen je ook vragen waarom je iets op een bepaalde manier doet, en vervolgens na uitleg, vertellen hoe zij het doen compleet met uitleg.
Op die manier leer je idd nog eens iets van elkaar.
Maar niet hoe het vandaag ging, en dan nog zomaar ongevraagd ook.
Daar heb ik dus geen behoefte aan, en ik zie dat als bemoeienis ipv goedwillende hulp (of hoe je het ook wilt noemen)
Marion.

Paulala schreef:
Marion. schreef:Leer haar de teken opsporen die op je andere honden zitten, errug nuttig!

:LOL:
Waarom moet je daarom lachen? Het is hier een enorm serieuze taak die met verve wordt uitgevoerd. En meestal met succes. Mieppie hoeft geen taken. Die wordt al moe bij alleen het denken daaraan.

Ik vind bemoeienis van buitenaf vreselijk irritant, maar op een hondenclub weten ze doorgaans iets meer dan een gemiddelde voorbijganger. En commentaren van hondenclub-mensen neem ik wel altijd in mijn achterhoofd mee. Er zit toch altijd wel iets in.
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Vaak moet je hond volgens mij toch een gehoorzaamheidscursus hebben afgelegd voor je op behendigheid kan volgens mij.

Ten minste ik doe met Neela combisport en ze moeten dan zeker wel wat diploma's hebben, bij ons, voor ze mee mogen doen.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Mojuan
Zeer actief

Annemiek schreef:Vaak moet je hond volgens mij toch een gehoorzaamheidscursus hebben afgelegd voor je op behendigheid kan volgens mij.

Ten minste ik doe met Neela combisport en ze moeten dan zeker wel wat diploma's hebben, bij ons, voor ze mee mogen doen.

Als dat eerst moet dan hoeft het voor mij niet.
Ze luistert prima naar me en loopt zelfs heel veel los.
Gehoorzaamheid ga ik dus geen geld aan verspillen.
Dat kan ik veel beter gebruiken.

Maar ik zie wel of dat echt moet.
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

Ik ben ook geen clubmens, in de 32 jaar dat we honden hebben ben ik nu voor het eerst met Sanja aan cursussen begonnen bij de kynologenclub in Hoorn, ze is onze 6e pup die ik opvoed dus daar hoefde ik niet veel nieuws over te leren :pffff: :mrgreen:
Hier bij de KC is het bere gezellig en heb ik de smaak te pakken gekregen ben nu net aan G&G a begonnen en hierna gaan we behendigheid doen.
Met de rest van de G&G cursussen ga ik denk ik ook door gewoon omdat Sanja en ik er samen plezier in hebben, en dat voor iemand die nooit wat van hondenscholen moest hebben :schrik: :F:
ze hebben hier een leuk team en geen betwererig gedoe, wel eisen ze dat je voordat je aan behendigheid begint de basiscursus doet of aan kan tonen dat je die ergens gedaan hebt, vind ik ook wel normaal dat ze zeker willen weten en zien dat je hond goed onder apel staat, bij behendigheid lopen ze immers los en als ze zelf rondjes gaan rennen op een veld waar meerdere lessen zijn word het zo'n zooitje.
ook is het verplicht voor je aan behendigheid begint HD foto's van je hond te laten maken, ook dat vind ik vrij logisch, het is een intensive sport en dan is het wel fijn als je weet dat je hond daar geen nadeel van heeft en heel blijft
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Mojuan
Zeer actief

Een basiscursus vind ik uiteraard geen probleem.
Maar ik ga niet een heel traject doorlopen van cursussen voordat ik eindelijk aan behendigheid kan beginnen.

Ik ga gewoon maar even navraag doen en daar kijken.
Dan weet ik snel genoeg of het iets is voor mij.
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

als het daar bij de KC net zo gezellig is als hier ga je die bassiscursus wel overleven :wink:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Mojuan
Zeer actief

Elmo schreef:als het daar bij de KC net zo gezellig is als hier ga je die bassiscursus wel overleven :wink:

Komt vast wel goed :ok:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ach, als je gewoon aangeeft niet van dergelijke adviezen gediend te zijn, dan wordt t misschien beter? Die mensen hebben nog niet de kans gekregen je te leren kennen en jouw manier van opvoeden te respecteren. Ik zou, als je besluit voor een cursus te gaan, dergelijke adviezen gewoon van me af laten glijden en hopen op die paar adviezen waar je wel wat aan hebt. Of anders prive les, in het onderwerp dat jou zelf interesseert?
Mojuan
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Ach, als je gewoon aangeeft niet van dergelijke adviezen gediend te zijn, dan wordt t misschien beter? Die mensen hebben nog niet de kans gekregen je te leren kennen en jouw manier van opvoeden te respecteren. Ik zou, als je besluit voor een cursus te gaan, dergelijke adviezen gewoon van me af laten glijden en hopen op die paar adviezen waar je wel wat aan hebt. Of anders prive les, in het onderwerp dat jou zelf interesseert?

Verwijderd, gestuurd via pb
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ach misschien bedoelde hij het gewoon goed en was hij iets te snel met reageren. Is niet meteen bemoeienis, maar zijn advies was niet meteen onjuist. Je haalt honden even uit de situatie door een stukje te lopen en daarna kun je weer terugkomen. Niks mis mee, is eigenlijk een standaardadvies. Als dat niet werkt kun je wat anders gaan doen.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sja.... ik ben het daar dus níet mee eens, want dan krijgt ze precies wat ze wil en wordt haar gedrag beloond.
Denk je dat ze überhaupt behendigheid kan doen in een groep?
Als ze aan de kant al nerveus wordt als ze een groep honden ziet :U:

met een nerveuze hond neem ik eerst meer afstand.
Zo ver dat ze niet meer zo reageert.
En dan geleidelijk dichterbij komen en zorgen dat ik niet verder ga dan waar ze nog rustig kan zijn.

Zomaar een gedachte hoor, geen "bemoeien" :wink:

Op de meeste scholen kan je na de basiscursus gehoorzaamheid doorstromen naar behendigheid.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

ranetje schreef:
Denk je dat ze überhaupt behendigheid kan doen in een groep?
Als ze aan de kant al nerveus wordt als ze een groep honden ziet :U:

met een nerveuze hond neem ik eerst meer afstand.
Zo ver dat ze niet meer zo reageert.
En dan geleidelijk dichterbij komen en zorgen dat ik niet verder ga dan waar ze nog rustig kan zijn.

Zomaar een gedachte hoor, geen "bemoeien" :wink:

Op de meeste scholen kan je na de basiscursus gehoorzaamheid doorstromen naar behendigheid.
Ik zat op het 'terras' en daar zaten meerdere mensen met drukke pups.
Zolang de pups haar met rust laten vindt ze alles prima, hele kleine hondjes vindt ze geen probleem en zelfs leuk.
Ze wordt vooral nerveus als ze te dichtbij haar komen, en als ik opsta want dan denkt ze dat we gaan.
Dus het heeft niets te maken met het zien van een groep honden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als ze weg wil dan lijkt het me voor haar niet leuk op een hondenschool. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

ranetje schreef:Als ze weg wil dan lijkt het me voor haar niet leuk op een hondenschool. :U:

Ze wil wel vaker ergens weg.
Komt omdat ze nog maar weinig situaties heeft geleerd.
Maar zodra je dan iets leuks met haar gaat doen op die bepaalde plaats, dan vindt ze het al snel wél leuk.
Het is niet zo dat ze helemaal in paniek raakt hoor.
Maar zodra ik opsta denkt ze dat we gaan, en dán wil ze ook gaan.
Dat is alles :19:

Dus zo dramatisch is het ook weer niet.
Ik accepteer alleen niet dat ze zich dan zo raar gaat gedragen.
Ze moet gewoon rustig blijven en daarna netjes met me mee gaan als we ook daadwerkelijk gaan.
En niet zij, maar ík bepaal of we gaan, en wanneer.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Paulala schreef:
ranetje schreef:Als ze weg wil dan lijkt het me voor haar niet leuk op een hondenschool. :U:

Ze wil wel vaker ergens weg.
Komt omdat ze nog maar weinig situaties heeft geleerd.
Maar zodra je dan iets leuks met haar gaat doen op die bepaalde plaats, dan vindt ze het al snel wél leuk.
Het is niet zo dat ze helemaal in paniek raakt hoor.
Maar zodra ik opsta denkt ze dat we gaan, en dán wil ze ook gaan.
Dat is alles :19:

Dus zo dramatisch is het ook weer niet.
Ik accepteer alleen niet dat ze zich dan zo raar gaat gedragen.
Ze moet gewoon rustig blijven en daarna netjes met me mee gaan als we ook daadwerkelijk gaan.
En niet zij, maar ík bepaal of we gaan, en wanneer.
Deze situatie had ik ook, maar dan met Tessa op de hondenschool. Ze wilde steeds weg, ze glipte uit haar tuigje/halsband. Ik heb het 2 lessen aangezien en ben er daarna mee gekapt. :19: Ik heb m'n best gedaan, en de trainers ook maar het was gewoon niet haar ding. Teveel gedoe in haar koppie. En als zij zich daar niet prettig bij voelt ga ik haar niet dwingen om daar te blijven.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Paulala schreef:
Annemiek schreef:Vaak moet je hond volgens mij toch een gehoorzaamheidscursus hebben afgelegd voor je op behendigheid kan volgens mij.

Als dat eerst moet dan hoeft het voor mij niet.
Ze luistert prima naar me en loopt zelfs heel veel los.
Gehoorzaamheid ga ik dus geen geld aan verspillen.
Dat kan ik veel beter gebruiken.

Maar ik zie wel of dat echt moet.
Of je op enige hondenschool eerst een cursus moet hebben gevolgd in gehoorzaamheid weet ik niet. Soms wordt die eis gesteld omdat ze zoveel aanvragen hebben voor behendigheid dat ze dat alleen aanbieden aan "eigen" cursisten.
ER zijn ook hondenscholen die een diploma vereisen op enig nivo.
Anderen eisen, en DAT vind ik logisch, een "aantoonbaar gehoorzame hond". Dus, een hond waarvan in de praktijk blijkt dat die goed in een les te handhaven is. De hond moet voor behendigheid ook wel wat dingen kunnen, "wachten" voordat gestart wordt, "naar de hand toekomen". Dus, dat een hond bewijsbaar "onder controle moet zijn" vind ik geen slechte zaak. Want, dat houdt in dat ALLE honden dat moeten zijn en dat is best prettig op een veld waarop behendigheid wordt getraind ;-)
Dat dat moet in de vorm van een diploma ofzo vind ik onzin. Er zijn "zat" honden die wel zo'n diploma hebben maar die niet luisteren ;-)

Zoek hoe dan ook een hondenschool die lesgeeft op een manier die bij jou past. Behendigheid trainen zonder deskundige leiding vind ik zelf vragen om problemen. Ook al zoek je het in het recreatieve; veilig en goed aanleren lijkt me essentieel.

Ga vooral kijken bij de eerste paar lessen van een cursus; hoe leert men dingen aan? Als DAT al niet bij je past, zoek een andere hondenschool! Past het wel: vraag dan de naam van die specifieke trainer; dat je niet uiteindelijk nog bij een andere trainer uitkomt!

Dat je mogelijk eerst een (verkorte?) gehoorzaamheidstraining moet volgen zou ik eerder als een pluspunt zien dan als een belemmering. Je mag er namelijk datn ook van uitgaan dat ALLE honden op de uiteindelijk gewenste behendigheidscursus onder controle zijn en enkele basisbeginselen beheersen. Dat geeft rust en vertrouwen bij baas en hond en komt de prestatie ten goede.

Succes met je beslissing!

Suzanne
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Ik heb met Jack een tijd behendigheid gedaan bij een MG school en die combineerde dat met gehoorzaamheid. In elke les deed je beide wat ik zelf altijd erg prettig vond.

Alles gaat bij behendigheid los dus een beetje gehoorzaamheid daarbij is niet zo verkeerd hoor.
Afbeelding
Simonne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier

Ongelezen bericht door Simonne »

Als ik met mijn hond behendigheid of agility doe op een school, wil ik er zeker van zijn, dat de andere honden een opvoeding hebben gehad.
Dat kan worden aangetoond door een gevolgde cursus.
Een cursist die dan zegt "nee hoor, zo'n cursus vind ik niet nodig, dat doe ik zelf wel" legt niet echt veel gewicht in de schaal.
Dat zijn vaak de regels bij die scholen, dus als je daar geen zin in hebt, zoek je maar een andere cursus, waar iedereen gewoon "zelf zijn hond opvoedt".
Mij zie je daar niet, daar waag ik mijn hond niet aan.
Groetjes,
Simonne

Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Mojuan
Zeer actief

Diaantje schreef: Deze situatie had ik ook, maar dan met Tessa op de hondenschool. Ze wilde steeds weg, ze glipte uit haar tuigje/halsband. Ik heb het 2 lessen aangezien en ben er daarna mee gekapt. :19: Ik heb m'n best gedaan, en de trainers ook maar het was gewoon niet haar ding. Teveel gedoe in haar koppie. En als zij zich daar niet prettig bij voelt ga ik haar niet dwingen om daar te blijven.
Zo erg is het bij Anders gelukkig niet.
Ze is rustig te krijgen, en als ik eenmaal leuk met haar bezig ben vergeet ze het weer.
In het park is dat ook, ze vindt andere honden eng, maar zodra ze eenmaal gewend is vindt ze het leuk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”